Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on sellainen syvemmällä oleva kutina jota ei voi raapia kun ei saa kunnolla "paikallistettua" sitä?

Vierailija
21.04.2020 |

Liittyykö jotenkin maksaan tai hermotuksiin tms. osaako kukaan sanoa? Eli en tarkoita normaalia kutinaa jonka pystyy paikallistamaan ja raapimalla helpottamaan, vaan sellaista ns. syvempää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätkiima

Vierailija
2/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimmatun googlettamisen jälkeen törmäsin itse tähän keskusteluun, josta olin tunnistavinani mistä puhutaan. http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi?num=1175673890

Nyt tietty olisi kiva tietää mitä muita syitä mokomaan voisi olla kuin MS-tauti tai aivokasvain... voisiko olla jonkin lääkkeen sivuvaikutuksia?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos jollain sattuisi olla kokemuksia.

AP

Vierailija
4/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni joskus,kun lihakset jumissa selässä, on outoa kutinaa jossain syvemmällä. Kun kyhnyttää kunnolla esim. ovenkarmia vasten, se auttaa.

Vierailija
5/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuropaattisia oireita on myös diabeteksessa. Joskus on itselläkin sellaista ihme kutinaa, johon ei voi vaikuttaa. Olen kyllä vyöruusunkin sairastanut, että olisiko sinne hermostoon jäänyt jotain häikkää.

Vierailija
6/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä. Mulla oli rinnassa kuvailemaasi kutinaa silloin, kun vielä imetin. Olisiko syynä voinut olla sammas tai joku lievä tulehdus, en tiedä. Nyt sitä ei kuitenkaan enää ole, kun en enää imetä.

Vierailija
7/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksa-arvot kohoaa raskaana ja kutina on just tommosta, erityisesti kämmenissä ja jalkapohjissa. Eikä ole olleet kuin hiukan koholla.

Vierailija
8/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, hmm. Itselläni on toisaalta kyllä sellaisissa paikoissa, etten ensimmäisenä ajattelisi lihasjumeja: kämmenpohjissa, jalkapohjissa, rinnassa (siinä nyt toisaalta voi jumi ollakin). Paikat vaihtelee.

AP

Vierailija
9/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä, se auttaa.

Vierailija
10/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.

Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.

Mutta he eivät unohda niitä tunteita,

joita olet heissä herättänyt.

Vierailija
11/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olikin jo useampia kommentteja, kiitos! Olen mietinyt tuota maksahommaa kun olen joutunut syömään lääkkeitä, että jos se jotenkin liittyy asiaan. Alkoholia en käytä ollenkaan.

AP

Vierailija
12/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tommosta lapsesta lähtien. Jaloissa ja käsissä ja selässä pääasiassa.

Vierailija
13/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat, se on todella ärsyttävää. Onneksi ei kovin usein sitä ole.

Ikävä kyllä en osaa auttaa, en tiedä mistä se johtuu.😳

Vierailija
14/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vioissa kuulemma.

Vierailija
15/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on ms-tauti, ja alkuvaiheessa oli paljon tuollaista. Paikat on pinnalta niinkuin puutuneet, sukan tunne jalassa ja sisäinen kutina. Ei oikein osaa selittää.

Ei ole tarkoitus pelästyttää, mutta kerroin oman kokemukseni.

Vierailija
16/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on itse asiassa ollut tätä jo lapsesta saakka, vaihtelevasti silloin tällöin. Maksa-arvot on kyllä toisaalta olleet aina erinomaiset. En tiedä miksi nyt sitten kuitenkin tuota maksaa epäilin, ehkä just kun nyt viimeksi tuota kutinaa tuli lääkehoidon kanssa samaan aikaan.

Erikoinen ilmiö yhtä kaikki.

AP

Vierailija
17/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syvällä lihassa sellaista "kutinaa" tai pikemminkin kovaa pistelyä niin ainakin hermostosta se voi johtua. Jos on vaikka jokin lihas jumissa niin siellä voi olla hermot välissä jumissa.

Maksan ongelmat aiheuttaa kutinaa käsittääkseni pinnalle, ihoon. Ehkei maksan ongelmat aiheuta kutinaa syvälle.

Vierailija
18/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä verikokeissa tarkistuttamassa ainakin ne maksa-arvot. Tuttavalla kutinan taustalla oli lopulta maksaan levinnyt haimasyöpä, mutta hänellä oli kyllä jo muitakin oireita. Eli tarkoitus ei ole säikytellä, todennäköisesti sinun kutinasi taustalla on jotakin paljon harmittomampaa.

Vierailija
19/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina kevätallergian aikaan kutittaa jonnekin vatsan "sisään" niin etten löydä paikkaa vaikka kuinka yritän raapia. Liittyy siis allergiaan ainakin itsellä

Vierailija
20/21 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropan kaikenlaiset tulehdustilat voi aiheuttaa kaikenlaisia hermosto-ongelmia, myös kutinaa. On sulla tulehdustila sitten missä hyvänsä niin hermosto-ongelmia voi tulla minne hyvänsä muualle.

Tässä erikoisia juttuja joissa on pahimmillaan elinikäinen tulehdustila joka aiheuttaa laajasti fyysisiä oireita: autismi, epävakaa persoonallisuushäiriö, traumat. Nuo eivät ole vain "psyykkisiä" ongelmia. Niiden yhteydessä on aivoissa niin kova tulehdustila että ne väistämättä aiheuttavat kroppaan myös fyysisiä ongelmia.