Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusväreistä luopuminen, kun hopeaa pukkaa jo reilusti

Vierailija
21.04.2020 |

Hiusten värjäyttäminen ja värjääminen tympäisee. Vaikkei varsinaista allergista reaktiota tulekaan, väriaine tuntuu ikävältä hiuspohjassa. Juurikasvu ilmestyy pikavauhtia parissa viikossa. Hiukseni ovat aina olleet vaalean kullanruskeat, mutta nyt juurikasvu on lähes kauttaaltaan kiiltävän valkoinen. Olen aivan ihastunut uuteen väriini ja aion kasvattaa sen "cold turkey" -menetelmällä eli ilman mitään raidoituksia tai muita salailukeinoja. Olen liittynyt pariin ulkomaalaiseen FB-ryhmään, joissa ollaan samoissa puuhissa. Suomalaista ryhmää en ole löytänyt.

Nyt muiden ajatukset kiinnostavat varsinkin tällaisella anonyymifoorumilla. Jos vaikuttaa siltä, että tyvivärjäystä ei ole unohdettu, vaan se on tarkoituksella kasvamassa, mitä mietitte? Mitä ovat ensimmäiset ajatuksenne? Entä seuraavat? Tiedän jo muutaman vuoden takaisesta kokeilustani, että lokaa lentää. Ovatkohan ajat muuttuneet?
:)

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Koko ajan pitää värjätä.

Olen hopeakerhossa.

Vierailija
2/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisuuden huippu tämä avaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään mietin että pitäisiköhän ottaa raidat kun erehdyin hissin peilistä katsomaan hiuksiani pipo kauden jälkeen, ja harmaata siellä täällä. Ohuet hiukseni näyttivät niin hiirulaiselta. Ei lainkaan upean valkoisilta tai hopeaharmailta.  Voi olla että annan periksi, vaikka en pidä värjäysvärien myrkyistä.

Vierailija
4/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on lopettaa värjäys. En haluaisi näyttää vanhemmalta kuin äitini 🤣

Vierailija
5/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo menossa. Vielä tukka on hassun kirjava kun kestoväriä vähän jäljellä. Kommentit olleet enimmäkseen kannustavia, tulee kuulemma hieno/tyylikäs kun on valmis. Kukaan ei ole sanonut mitään negatiivista, jotkut vähän ihmetelleet kun olen jo niin valkotukkainen.

Vierailija
6/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohta ollut vuoden värjäämättä. Tai leikkaamatta hiuksia. Kampaamovärjäykset turhan kalliita, ja kotivärjäys hermoja raastavaa. Edelliset värjäykset, hiukan maantienväristä plus sitten tätä harmaata tyvikasvua. Minua ei häiritse mitä muut ajattelevat, pääasia että hiukset ovat parempikuntoiset kuin aikoihin.

Vierailija
7/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mä haluisin olla luonnostaan Cool Blonde eli hopee. Mutta oon maantie, ja koko ajan vaan tummuu.

Vierailija
8/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäsiä olette te harmaantuneet? Mä en näin 47-v. halua vielä lopettaa värjäämistä, harmaata on jo aika paljon. Mutta ehkä myöhemmin, saas nähdä...

Vierailija
9/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on upea! Harmaa on tyylikäs. Ja hiukset pysyy paljon paremmassa kunnossa.

Nikol Johnsonilla on hauska Youtube-kanava.

Vierailija
10/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten tykkäät. En mieti muiden hiustyylejä sen kummemmin. Ehkä huomion saattaa kiinnittää hetkeksi ja ehkä se vähän hassulta omaan silmään näyttää, mutta en mä sitä jää sen kauemmaksi aikaa miettimään.

Itse tosin kyllä sävyttäisin ne latvat tyven väriseksi, kun kerran kerran tähänkin asti on värjäilty. Jokainen silti omalla tavallaan, joten anna ihmeessä mennä!:)

Vierailija
11/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ajattele kenenkään hiuksista yhtään mitään. Eli en luultavasti edes huomaa yhtään mitään tollasta juurikasvua.

Vierailija
12/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan harmaantumista alle neljäkymppisenä. Siinä ei ole mielestäni mitään hienoa. Hiukseni ovat kuin hapsuinen kasa teräsvillaa. Siksi värjään.

Vierailija
13/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v ja harmaita jo on aika paljon. Mutta en ole lopettanut vielä värjäämistä, koska harmaa ei ole tasaisesti. Odotan vielä jonkin aikaa, jotta harmaita tulee enemmän. Nyt on vain ohimot harmaat ja päällä muutama harmaa haiven.

Vierailija
14/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harmaantuminen voi haitata, miksi ette uskalla näyttää sille miltä te oikeasti olette.

Kaikkea pitää peitellä ja piilotella, ei hyvä.

Vierailija
15/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat vanhentaa ainakin mua tosi paljon. Oma värini on kultainen tummanvaalea ja mielestäni se näyttää mulla hyvältä. Joten värjäystä on jatkettava.

Vierailija
16/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin vähän aikaa, kun ihailin luonnostaan hopeaisia raitoja (48v.). Olen blondannut vuosikymmeniä ja ikävä kyllä oma väri on tummunut niin paljon, ettei hopearaidat riittäneet blondiin yleisvaikutelmaan. Joten yritän parin vuoden päästä uudelleen. Äidilläni oli ihana valkea hopeablondi vanhoilla päivillä, toivottavasti minullekin tulee.

Vierailija
17/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos harmaa on valkoista, eikö sitä vois olla kuin blondi ja laittaa pikanttia sävyä siihen ettei näytä mummolta.

Vierailija
18/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäsiä olette te harmaantuneet? Mä en näin 47-v. halua vielä lopettaa värjäämistä, harmaata on jo aika paljon. Mutta ehkä myöhemmin, saas nähdä...

Mä olen 45, mutta ekat harmaat ilmestyi alle 30 vee😩 Olen siis tosi tumma (tai olin). Värjään sisukkaasti. Kiva saada vertaistukea.

Vierailija
19/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 45, mutta ekat harmaat ilmestyi alle 30 vee😩 Olen siis tosi tumma (tai olin). Värjään sisukkaasti. Kiva saada vertaistukea.

Ai niin ja harmaa ei tule tasaisesti eli ihme raitoja. Minulla on pitkät hiukset. Ajattelin, että lähempänä kuuttakymppiä antaisin tulla.

Vierailija
20/52 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuuden huippu tämä avaus.

No mutta ihan kivasti silti jaksoit tulla kommentoimaan.

Juttelen kanssasi oikein mielelläni siitä, miten pigmenttinsä kadottaneita hiuksia on perinteisesti tarkasteltu ja mikä niiden merkitys on nyky-yhteiskunnassa. Hiusvärejä mainostetaan ahkerasti sillä, että ne peittävät harmaat sataprosenttisesti tai ainakin osittain, ja tällä kääritään miljoonavoittoja maalitehtaiden rahamassiin. Voit myös esittää ajatuksesi siitä, että muutaman vuoden takaisella valkotukkaiseksimuuttumiskokeellani sain aikaan jopa aggressiivisia reaktioita puolitutuilta, yleensä kohteliailta ihmisiltä. Onko sinulla ajatuksia tästä näkökulmasta, vai tekikö mielesi vain ilmoittaa, että et ole itse ollenkaan pinnallinen? ;)

Ap