Kyllästyttääkö teitäkin "koronapoliisien" märinä sosiaalisessa mediassa?
Alkaako teitäkin vähitellen kyllästyttää näiden mielensäpahoittaja-koronapoliisien märinä sosisaalisessa mediassa, miten muut toimivan väärin ja yskivät päin helvettiä eivätkä pidä turvavälejä ja matkustavat mökille ja kävelevät rinnakkain ja ties mitä. Pysykää siellä neljän seinän sisällä, jos noin paljon jännittää. Seuraava koronavalittaja yleisellä paikalla saa nenän kipeäksi.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Sinun tehtäväsi on huolehtia turvaetäisyyksistä, ei muiden. Sinä tarvittaessa siirryt riittävän turvallisen etäisyyden päähän muista ja mikäli kuulut riskiryhmään, hankit asianmukaiset suojaimet itsellesi, etkä inise sosiaalisessa mediassa miten muut eivät huomioi sinua. On paljon muitakin ketkä käyvät öisin kaupassa ja ehkä sinun olisi parempi tilata ne ostokset netistä kotiin.
Siis mitä? Että kun olen laittamassa vaikkapa mandariineja pussiin niin mun pitäisi yht'äkkiä väistää jos joku tulee siihen taakse seisomaan? Tai jos olen juuri kurottamssa kalapuikkopakettia pakastealtaasta niin mun pitäisi samalla jotenkin väistää jos joku päättää tulla siihen viereen seisomaan?
En tietystikään mene itse kenenkään viereen silloin kun haluan ottaa jonkin tuotteen vaan toimin itse kuten toivoisin muidenkin toimivan. Kaupassakin jatkuvasti kaiutetaan muistutusta turvaväleistä. Ei pitäisi olla mahdotonta olla änkeämättä 10 sentin päähän ja odottaa ne muutamat sekunnit kauempana mikä menee siihen, että saan sen tuotteen hyllystä.
Ja kyllä tilaan tuotteita kotiinkuljetuksella mutta joitain tuotteitä ei saa lähimmästä pikkukaupasta, josta saa kuljetuksen. Ja joskus pitää hakea kun joku tuote nyt vain loppuu yllättäen kesken.
Mulla on myös kaupassa asianmukaiset suojavarusteet päällä, toivottavasti sullakin.
Muiden huomioon ottaminen tällaisessa poikkeuksellisessa tilanteessa ei pitäisi olla kenellekään ylivoimaista.
Niin, jos normaali lähikaupan valikoima ei kelpaa (sillä varmasti pysyy hengissä) vaan pitää erikoistuotteita lähteä hakemaan isommista marketeista, niin ei kannata valittaa sitten sosiaalisessa mediassa muiden käytöksestä ja liioitella sitä vahvasti. Mikäli käytät asianmukaisia suojavarusteita kaupassa, eli FFP2/FFP3 suojamaskia, etkä nuole sormiasi kosketeltuasi kaupan kaikkia pintoja, ei ole mitään hätää vaikka joku seisoo muutaman sekunnin takanasi.
Kannattaa tosiaan ottaa muut huomioon, ennenkuin ryhtyy hysteerisenä kirkumaan turvaväleistä, eikä korvaavien tuotteiden käyttö pitäisi olla kenellekään ylivoimaista poikkeustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki osaisivat ottaa tämän asian vakavasti virus olisi helposti voitettu. Mutta ei. Aina löytyy matkaajia koronalinkoihin, urpoja joille ympäriinsä yskiminen on ilmeisesti ihmisoikeus sekä ap:n kaltaisia minäminä-tyyppejä.
Kun nämäkin tajuaisivat, että oikein toimimalla tämä olisi pian taputeltu.
Joskus aikoja sitten Walking deadia katsoessani mietin miten helppoa ihmisillä siellä olisi jos kaikki puhaltaisivat yhteen hiileen; ihmiset vs. zombit. Eikä niin että ihmiset kääntyvät toisiaan vastaan sotimaan ja tuhoamaan. Tässä Koronassa kyllä huomaa irl joidenkin ihmisten typeryyden, ei osata olla yhtenä rintamana tautia vastaan vaan joidenkin sekojen täytyy aina kapinoida vastaan ja vaikeuttaa kaikkien tilannetta.
Hankkisivat sen kliseisen elämän. Itseäni on yritetty kanssa syylistää siitä, etten ole välittänyt mistään turvaväleistä, naamareista, etä-jutuista, eikä korona kiinnosta tai hetkauta muutenkaan mitenkään. Kaveripiiri onneksi suurimmaksi osaksi järkevää ja koulutettua väkeä, joiden kanssa vähän virnuiltu tälle massahysterialle. Noh, kukin kulkekoot valitsemallaan polulla.
Jos minuakin ärsyttää koronapoliisit, niin millä ihmeen logiikalla olen silloin samalla se välinpitämätön??!!
Ihan on aukototonta kyllä, ja sitten vielä tässäkin ketjussa vttuillaan toisilleen ihan jostain tulotasoista lähtien voi luoja. Huomaa, että korona saa KAIKKI (myös ne kyyläpoliisit) raivoomaan.
Kirjoitin eilen erääseen ketjuun olevani kurkkua myöten täynnä näitä somehuutelijoita faceryhmissä ja missä lie, jotka neuvovat ja opastavat kuinka "nyt ei pitäisi mennä puutarhaliikkeeseen" "nyt ei pitäsi potkia palloa kavereiden kanssa" jne. Myönnän, olen AINA vähän "vihannut" näitä valistajia (muistan ala-asteen kouluruokailun pyhät tytöt mussuttamassa afrikan lapsista jos jätin lautaselle ruokaa). Itse ajattelen, että KYLLÄHÄN NYT JOKAINEN SEN ITSEKIN TAJUAA, ja jätän sanomatta. Veikkaisin, että puutarhaliikkeeseen menijät ja pallonpotkijat KYLLÄ TIETÄVÄT, että ei pitäisi, mutta tekevät sen silti. Eli mitä auttoi koronapoliisin "kyllä nyt pitäisi tehdä niin ja näin" valistus?! ei mitään, oikeastaan saattoi vain yllyttää muutaman vttuuntuneen ostoksille. Just saying...
Niiin siis siitåä eilisestä kirjoittelustani toiseen ryhmään sain osakseni jonkun ihan naurettavan tulvan viestejä, joissa pohdittiin "tämän kirjoittajan ammattia, tuskin on edes töissä, minkähänlaiset arvot sillä noin muutenkin on, ja onpa PAHA ihminen" :D C'MOON!! En ole sanonut toimivani vastoin hallituksen ohjeita, vaan ärsyyntyväni suuresti muiden kyyläämisestä :D :D :D
Mut kyl mä ymmärrän että täällä varsinkin kaikki lukee muiden kommentit tahalleen väärin, ja heittää siihen päälle jonkun "rivien välistä" luettavan olettamuksen tyyliin henkilön koulutustaustasta, vaikka se voi oikeesti olla ihan mitä vaan.. Jos yhtään tykkää pohdiskella asioita kaikilta kannoilta, siis toki muualla ku täällä vauvalla, ei täällä kannata tuhlata asiaa pohtimiseen. täällä kannattaa vaahdota suu vaahdossa miten pahoja ihmisiä täälläkin on kun kirjoittavat mielipiteitään. Niin, hekin purkavat ahdistustaan.. kuten sinä ;)
Alkaa jo ärsyttää. Korona ei ole muuttanut yhtään mitään. Osa ihmisista nyt vaan on sosiopaatteja, empatiakyvyyttömiä ja itsekkäitä. Osa heistä lisäksi psykopaatteja, jotka nauttivat voidessaan aiheuttaa pelkoa, kärsimystä ja kuolemaa muille. He tuntevat sairasta mielihyvää ajatuksesta, että voivat tartuttaa kaupassa jonkun, joka tekee ostoksia iäkkäille vanhemmilleen tai syöpää sairastavalle siskolleen. He eivät väistä ketään ja yskivät missä huvittaa, koska muille aiheutettu vahinko tekee heidät vain tyytyväiseksi. He pitävät itseään ylivertaisina kaikkiin muihin nähden ja tämä tulee nyt pandemian aikana entistä selvemmin heistä esille.
Mutta...he olivat sellaisia jo ennen pandemiaakin ja tulevat olemaan pandemian jälkeenkin. Pandemian ansiosta olen tunnistanut hoitakin tällaisia ihmisiä ja dumppasin heidät elämästäni välittömästi. En halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan enää koskaan. En ole vastannut enää heidän viesteihinsä enkä soittoihinsa. Olen kuitenkin huomannut myös toisenlaisia ihmisiä. Empaattisia ja muita ajattelevia. Avuliaita ja hyväntahtoisia. Pandemian aikana olen alkanut pitää yhteyttä heihin aiempaa enemmän ja syventämään ihmissuhdetta. Tällaisena aikana ihmisistä paljastuu heidän todellinen luonteensa ja pandemian jälkeen sosiaalinen verkostoni on aika erilainen kuin ennen pandemiaa. Ja se on pelkästään hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos normaali lähikaupan valikoima ei kelpaa (sillä varmasti pysyy hengissä) vaan pitää erikoistuotteita lähteä hakemaan isommista marketeista, niin ei kannata valittaa sitten sosiaalisessa mediassa muiden käytöksestä ja liioitella sitä vahvasti. Mikäli käytät asianmukaisia suojavarusteita kaupassa, eli FFP2/FFP3 suojamaskia, etkä nuole sormiasi kosketeltuasi kaupan kaikkia pintoja, ei ole mitään hätää vaikka joku seisoo muutaman sekunnin takanasi.
Kannattaa tosiaan ottaa muut huomioon, ennenkuin ryhtyy hysteerisenä kirkumaan turvaväleistä, eikä korvaavien tuotteiden käyttö pitäisi olla kenellekään ylivoimaista poikkeustilanteessa.
Itse asiassa monesti se lähikauppa on se varsinainen koronariskipaikka jos jokin. Se on pieni tila, käytävät ovat kapeita ja niissä on vaikea vältellä ihmisiä, katto matalammalla joten ilmatila pienempi, ja etenkin viikonloppuisin koronakotoilijat tungeksivat sinne koko perheen voimin. Jos taas käy isommassa kaupassa pahimman ruuhka-ajan ulkopuolella, niin leveässä hyllyvälissä pääsee vaikka vastaantulijasta ohi siedettävällä turvavälillä. Kauppareissusta selviää helposti ilman pitempiä turvavälirikkeitä, ainakin kassaa edeltävästä osuudesta. Ja isosta kaupasta saa paljon tarvittavia tuotteita samalla kertaa. Lähikaupasta sitten vain täydennykset jos sellaiseen on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ne märisijät, varsinkin tää yksi latvalaho joka soitti Iltasanomiin kun oli ruuhkaa Powerissa, Gigantissa ja Bauhausissa ja sen jälkeen piti mennä vielä Ikeaan. Muut ei oisi saaneet käydä ko. kaupoissa mutta itsensä oli pakko
Joo, tämä! :D Ai että kun minua huvitti se tyyppi. :D Ihan oikein olisi, jos koronan saisi kaikista kauppahyppelyistään.
Vihaksi pistää noin yleensä nämä itsensä toisten yläpuolelle nostavat "koronatieteilijät". Kun koronoiminen loppuu, ne palautuvat vain omalle tasolleen, sinne harmaaseen massaan, joten nyt niiden täytyy takoa, kun rauta on kuumaa. Saavat elvistellä nyt vähän aikaa edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki osaisivat ottaa tämän asian vakavasti virus olisi helposti voitettu. Mutta ei. Aina löytyy matkaajia koronalinkoihin, urpoja joille ympäriinsä yskiminen on ilmeisesti ihmisoikeus sekä ap:n kaltaisia minäminä-tyyppejä.
Joskus aikoja sitten Walking deadia katsoessani mietin miten helppoa ihmisillä siellä olisi jos kaikki puhaltaisivat yhteen hiileen; ihmiset vs. zombit. Eikä niin että ihmiset kääntyvät toisiaan vastaan sotimaan ja tuhoamaan. Tässä Koronassa kyllä huomaa irl joidenkin ihmisten typeryyden, ei osata olla yhtenä rintamana tautia vastaan vaan joidenkin sekojen täytyy aina kapinoida vastaan ja vaikeuttaa kaikkien tilannetta.
USA:ssa osa jo kantaa reteesti aseita mielenosoituksiin ja kohta siellä alkaa pyssyt paukkua. Miten mahtaa Trumpilla kantti kestää, kun presidentinvaaleihin mennään sisällissodan melskeissä?
Vierailija kirjoitti:
AP kysyy, että kyllästyttääkö koronapoliisit. AP ei kerro mitä tekee/ei tee tilanteessa. Miten ihmeessä sait kuvan , että AP on minäminä tyyppi? Sinusta sain puolestaan todella hysteerisen kuvan juuri. Olet koronapoliisi joku kuvittelee, että poliiseihin kyllästyneet "rikkovat määryksiä"? Huoh... Jos oot noin tyhmä niin sit oot, en mä voi sille mitään. Mut jos kuitenkin ihan ensin lopettaisit sen kiihkoilusi?
Vierailija kirjoitti:
Jos minuakin ärsyttää koronapoliisit, niin millä ihmeen logiikalla olen silloin samalla se välinpitämätön??!!
Ihan on aukototonta kyllä, ja sitten vielä tässäkin ketjussa vttuillaan toisilleen ihan jostain tulotasoista lähtien voi luoja. Huomaa, että korona saa KAIKKI (myös ne kyyläpoliisit) raivoomaan.
Kirjoitin eilen erääseen ketjuun olevani kurkkua myöten täynnä näitä somehuutelijoita faceryhmissä ja missä lie, jotka neuvovat ja opastavat kuinka "nyt ei pitäisi mennä puutarhaliikkeeseen" "nyt ei pitäsi potkia palloa kavereiden kanssa" jne. Myönnän, olen AINA vähän "vihannut" näitä valistajia (muistan ala-asteen kouluruokailun pyhät tytöt mussuttamassa afrikan lapsista jos jätin lautaselle ruokaa). Itse ajattelen, että KYLLÄHÄN NYT JOKAINEN SEN ITSEKIN TAJUAA, ja jätän sanomatta. Veikkaisin, että puutarhaliikkeeseen menijät ja pallonpotkijat KYLLÄ TIETÄVÄT, että ei pitäisi, mutta tekevät sen silti. Eli mitä auttoi koronapoliisin "kyllä nyt pitäisi tehdä niin ja näin" valistus?! ei mitään, oikeastaan saattoi vain yllyttää muutaman vttuuntuneen ostoksille. Just saying...
Niiin siis siitåä eilisestä kirjoittelustani toiseen ryhmään sain osakseni jonkun ihan naurettavan tulvan viestejä, joissa pohdittiin "tämän kirjoittajan ammattia, tuskin on edes töissä, minkähänlaiset arvot sillä noin muutenkin on, ja onpa PAHA ihminen" :D C'MOON!! En ole sanonut toimivani vastoin hallituksen ohjeita, vaan ärsyyntyväni suuresti muiden kyyläämisestä :D :D :D
Mut kyl mä ymmärrän että täällä varsinkin kaikki lukee muiden kommentit tahalleen väärin, ja heittää siihen päälle jonkun "rivien välistä" luettavan olettamuksen tyyliin henkilön koulutustaustasta, vaikka se voi oikeesti olla ihan mitä vaan.. Jos yhtään tykkää pohdiskella asioita kaikilta kannoilta, siis toki muualla ku täällä vauvalla, ei täällä kannata tuhlata asiaa pohtimiseen. täällä kannattaa vaahdota suu vaahdossa miten pahoja ihmisiä täälläkin on kun kirjoittavat mielipiteitään. Niin, hekin purkavat ahdistustaan.. kuten sinä ;)
Varmaan onnistuit sanomaan parhaiten sen, missä itse olen epäonnistunut: Noudatan kyllä suosituksia, joissa on järkeä, mutta ärsyttää ihmiset jotka jatkuvasti vahtaa muiden tekemistä ja etsimällä etsii virheitä muista. Yhä enemmän minulle on tullut selväksi että suomalaiset ovat kansa, jotka siitä huolimatta että olisivat hyvin koulutettuja muuhun maailmaan verrattuna, kuuntelevat valtiovaltaa kuin hepo kelloa. Internetissä kyllä osataan olla lähdekriittisiä ja tutkimuksia osataan kyseenalaistaa, mutta kun presidentti tai hallitus sanoo jotain, siihen ei kannata sanoa poikkinaista sanaa.
Koronatilanne tuli yllättäen koko maailmalle. Jokaisen valtion oli vastattava tilanteeseen nopealla aikataululla rajuinkin ottein. Ymmärrän kyllä turvavälit ja sen miksi kouluja ja ravintoloita suljettiin. Se on nopein ja varmin tapa estää viruksen leviäminen. Mutta kun uutisissa sanottiin "ulkona liikkumista suositellaan välttämään" niin heti oli pahimmat naapurikyylät vääntämässä jos edes astuit omalta tontiltasi ulos lenkille lähteäksesi. Ihan kuin vaarantaisit kenenkään hengen, jos lähdet lenkille metsään jossa et ehdi edes kahdenkymmenen metrin päässä ketään näkemään. Mutta ei. Pelkästään se teki sinusta jo itsekään ja kurittoman paskiaisen jonka vuoksi me kaikki olemme nyt hengenvaarassa.
Vai saa oikein nenän kipeäksi. Jonkun kengännauhojen solmimisesta hengästyvän talipallon voimafantasia.
Ap on vain nulikka joka uhittelee täällä, kakaraa vietäisiin korvasta vetäen niin, että räkä vaan lentäisi. Sosisaalinen media...opi kirjoittaman kakara.
Voi kuutamo uuno! Ei saisi vai kuunnella hallituksen ohjeita? Kaikista paras on jos kaikki yrittäis toimia samoin ja pyrkiä samaan suuntaan. Kaikista huonoin tilanne on kun ihmiset tempoilee eri suuntiin. Silloin ei päästä mihinkään. Ei ole kyse siitä, ettei kriittisesti kuunneltaisi hallitusta, vaan se, että kaikki pyrkis ainakin jonkin aikaan toimimaan yhteistyössä samaan suuntaan ja sitten kun nähdään tulokset, niin voidaan päättää oliko se hyvä suunta vai pitäiskö kuitenkin toimia eri tavalla. Nämä sooloilijat ja paremmintietäjät on menneet vastahankaan ja vesittäneet muiden hyvät työt. Onneksi yhteen hiileen puhaltajia on koronaluvuista päätellen ollut nyt kuitenki enemmän.
Noi freeriderit pitäis jotenkin kouluttaa. Me ei muuten koskaan voiteta tätä korona p@rkelettä.
Poliisien pitäisi ruveta oikeesti sakottaan ja valvomaan myös suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ne märisijät, varsinkin tää yksi latvalaho joka soitti Iltasanomiin kun oli ruuhkaa Powerissa, Gigantissa ja Bauhausissa ja sen jälkeen piti mennä vielä Ikeaan. Muut ei oisi saaneet käydä ko. kaupoissa mutta itsensä oli pakko
Tuo sama ärsytti: itse ollut täysin välittämättä ohjeista, mutta julkisesti käskyttää muita noudattamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua ärsyttää koronan vähättelijät, mutta jonkin verran ärsyttää myös vääristä ja epäolennaisista asioista nillittäjät, koska se vie huomiota olennaisilta asioilta.
Ei ole mitään järkeä pöyristyä suureen ääneen siitä, että joku KEHTAA käydä lähikaupassa OSTAMASSA PELKÄSTÄÄN KARKKIPUSSIN!!!!!, koska tuo kaupassa nopeasti piipahtaminen ei ole itsessään mikään merkittävä riski. Pöyristykää mieluummin siitä juorukerhosta, joka on pysähtynyt lähikaupan ovelle turisemaan 10 minuutiksi, ja nauravat kitalaki vilkkuen naamat melkein kiinni toisissaan. Tuollaisia näkyy nyt, kun ihmiset luulevat, että korona on jo ohi.
Mikäli ajatellaan, että on ok juosta jatkuvasti kaupassa jopa sen yhden karkkipussin takia, niin tottakai yhä useampi ja useampi alkaa höllentää asennettaan rajoituksiin ja liikkuu itsekin enemmän.
Vaikka kuinka tietäisi ohjeet, niin helposti ne siellä kaupoissa pyöriessä itse kultakin unohtuu kun on muuta ajateltavaa ja keskitytään ostosten tekoon.
Mikäli siis kohdalle sattuu osumaan tuttuja, niin on selvää, että heidän kanssaan saattaa pysähtyä vaihtamaan kuulumisia, vaikka kuinka olisi kotona ajatellut ettei tule niin tekemään.
Lapsi yksi päälleni rohisevaa yskää kotipihassani, kun kuljin vain ohi siitä:( "Pikkuyskässä"voi päästää kullannuppunsa rohisemaan muiden päälle huoletta?! Kun ei kai se nyt koronaa sentään voi olla...Huhhuh...Ei ole esim. kauppa pelottavin paikka mulle koronan pelon takia,ei. Enkä kyllä halua muitakaan flunssapöpöjä kyllä päälleni yskittävän vaikkei olisikaan koronaa.
Ja aikuisetkin köhivät monesti kadulla päälle/niistävät JUST siinä kohdalla vastaan tullessaan, itselläkin nokka vuotaa ulkona koko ajan mm.katupölystä, mutta en niistä uhallani toisen ihmisen kohdalla! Jos päästätte ihmisiä taloudestanne ihmisten ilmoille, niin hygieniaopit olis kivat!