Kaveri väittää, että hänen eksänsä on allerginen siniselle värille
En ihan lähteny uskomaan. Minkälainen ihminen keksii tuollaisia juttuja?
Kommentit (30)
Värille yleensä? Ei. Väriaineelle? Ihan mahdollista.
Tuo on ihan totta. Minulla oli nuorena koko ajan ihottumaa, milloin missäkin. Sain sitä mm. Makaamalla sinisellä tyynyllä tms.
Loppujen lopuksi en tiedä, oliko ayynä väri, kankaan laatu, jotkut aineet tms, mutta useasti ongelmia aiheutti sininen. Se oli pahempi kuin musta.
Nykyään en saa allergiaa enää mistään.
Voi ehkä ollakin. Moni saa uusista mustista petivaatteistakin ihottumaa.
Sininen väriaine allergisoi minua. Siis esimerkiksi uusissa pesemättömissä vaatteissa.
Hähää! Minä olen ihan oikeasti allerginen erityisesti indikosiniselle, typerää olettaa ettei voi olla totta. Jotenkin olet tietämätön ressu.
Sininen väri on esim. kosmetiikassa kaikkein allergisoivin, miksei siis myös vaatteissa.
On se totta. Siniselle väriaineelle eli indigolle voi olla allerginen. Silloin oireita tulee esim. sinisestä ripsiväristä ja sinisiksi värjätyistä vaatteista.
Ei sininen väri tietenkään vaan jokin tietty sininen väriaine. Esim. tuskin mustikka iholla allergisoi mutta farkkujen väriaine voi allergisoida.
Mulla kobolttiallergia, usein sitä sinisessä.
Mä olen. Sinisestä indigo käy, koboltti ei.
Minä olin nuorempana ihan oikeasti allerginen sinisille vaatteille, johtui väriin käytetyistä kemikaaleista.
Ihoon nousi tummanpunaisia näppylöitä, jotka katosivat, kun sinisistä luovuttiin.
Nyt aikuisena tuota vaivaa ei enää ole, ilmeisesti värjäysaineet ovat muuttuneet.
Sininen väri on tietty valon aallonpituus. Ei kukaan sille ole allerginen 😂
Jos kyseessä olisi mustalle allerginen eksä, niin avaus olisi jo poistunut. 😂
Serkkuni oli turkoosille värille allerginen.
Teinipoikani tilasi kalliin ja hienon sinisen pipon. Otsa täyttyi näpyistä lyhyen käytön jälkeen.
Allerginen reaktio. Poikani oli erimieltä, koska se sininen pipo oli niin hieno.
Sanoin hänelle, että kokeile olla hetki ilman pipoa. Kokeili ja huomasi, että iho parantui.
Kommentoi peilin edessä parantunutta otsaansa tarkkaillen, että joskus se äitikin on oikeassa. :)
Sähkönsininen on kyllä myrkkyä nykyään. Ei auta pesukaan.
Minä saan joistakin punaisista kankaista oireita, mutta en kaikista.
Minulla puhkesi paha allergia aikoinaan käyttäessäni Bliwin sinistä nestesaippuaa. Sain tosi rajun allergiakohtauksen myös Oriflamen sinisestä puhdistusgeelistä. Huusin ja itkin koko yön, kun naama oli kuin tulessa. Sama juttu tapahtui kaiken sinisen kosmetiikan ja myös esim. siniseksi värjättyjen karkkien ja elintarvikkeiden kanssa. Pakko oli alkaa karttaa sinisiä tuotteita, olivat kuin myrkkyä mulle.
No joopa joo, varmaan "allerginen" merkityksessä ettei voi sietää sinistä.