Naispoliisi rajun työpaikkakiusaamisen uhrina
Ei ole poliisinakaan olo aina niin auvoista. Mulkku käytös osataan sinivuokoissakin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/36ffc6c0-a042-48b5-ab39-d7a2b51341cd
Kommentit (320)
Tämä "keskustelu" on taas yksi trollien temmellyskenttä. Kirjoittavat jotain provosoivaa, saavat osan reagoimaan, vastaavat itselleen tekeytymällä "raivostuvaksi feministiksi", lainaavat omaa feministiviestiään, saavat tuulta purjeisiin ja voivat haukkua lisää femakkoja. Korona saa ilmeisesti trollit riehaantumaan, kun ei voi olla nälvimässä työkavereita. Tyylistä huomaa, että samat tyypit provoamassa eri ketjuissa aiheesta kuin aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "keskustelu" on taas yksi trollien temmellyskenttä. Kirjoittavat jotain provosoivaa, saavat osan reagoimaan, vastaavat itselleen tekeytymällä "raivostuvaksi feministiksi", lainaavat omaa feministiviestiään, saavat tuulta purjeisiin ja voivat haukkua lisää femakkoja. Korona saa ilmeisesti trollit riehaantumaan, kun ei voi olla nälvimässä työkavereita. Tyylistä huomaa, että samat tyypit provoamassa eri ketjuissa aiheesta kuin aiheesta.
Osa keskustelusta on saattanut mennäkin tuolla kertomallasi kaavalla, mutta itse olen ainakin yksi aito feministi, joka vastasi ketjun provoväitteisiin. En tosin suuttunut missään vaiheessa, enimmäkseen nauroin ja luin hölmöimpiä kommentteja ääneen miehelleni.
Sivusta seuranneena, poliisiksi lähtee opiskelemaan suureksi osaksi ihan normaaleja fiksuja nuoria miehiä ja naisia. Sitten on tämä pieni osa (jota ei pitäisi olla lainkaan), jotka hakevat kyseiseen koulutusohjelmaan/ammattiin vain pönkittääkseen omaa egoaan. Nämä ihmiset ottavat silmätikuiksi etenkin naisia ja "heikompia/kiltimpiä" miehiä, joiden virheisiin takertuvat välittömästi. Esimerkiksi naisten odotetaan tuossa ammatissa olevan virheettömiä ja maine myrkyllisessä työyhteisössä voi mennä pilalle jo yhdessä virheestä, joita nämä kiusaavat työkaverit tekevät itse jatkuvasti. Kiusaajilla ei riitä itsetunto siihen, että joku heitä feminiinisempi on samassa työssä.
Aivan samaa toimintaa on esimerkiksi puolustusvoimissa kantahenkilökunnan piireissä. Yksikin heikkoitsetuntoinen mies riittää saastuttamaan koko työyhteisön ja muuttaa työkaverit äkkiä naiskollegoita vastaan. Sote-alalla sama, mutta ottaa hieman eri muodon, kun syrjintä kohdistuu usein muita huomattavasti paremmin pärjääviin tai nuoriin/uusiin työntekijöihin. Jos näitä työpaikkakiusaamistapauksia tuodaan ilmi, tiimin esimiehen pää on usein pölkyllä mutta nämä systemaattisesti kiusanneet henkilöt sitten usein ovat turvassa seuraavaa uhria varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin surullista, mutta Suomen suhtautuminen naisiin ei ole ihan niin 'sivistynyttä' ja 'länsimaista' kuin ihmiset haluaa uskotella.
Mä olen itse kokenut vastaavaa misogyniaa omassa kodissa. Oikeastaan aivan samanlaista, mutta fyysistä väkivaltaa vielä lisäksi. Ja sitten mennään ja sanotaan että feministit on ihan kamalia ja hulluja. Joo joo.
Toisaalta jos ne poliisit kykenee kiusaamaan tuon ulos sieltä, niin sekin voi tarkoittaa sitä ettei tämä nainen sopinut virkaan. Kun sen verran tarvitsisi varmaan olla munaa että kestää moisen kohtelun, TAI osaa laittaa sille stopin alkuunsa sen sijaan että hermostuu siitä ihan. Kun aivan naurettavaa touhua siirtää toimitilansa AUTOTALLIIN. Normaalisti tuo vaan naurattaisi noin lapsellinen käytös.
Poliisit kun voi kohdata vaikka mitä ongelmia omassa työssään, silloin ei auta jos on liian herkkä.
(olen tuon aikaisemman viestin kirjoittaja)
Kösittääkseni poliisin työ perustuu yhteistyölle.
Jos muut ei jaa tietoa, puhu sinulle, niin miten sitä työtä tehdään?
Vaikka kestäisikin tuon puhumattomuuden ja eristäminen, niin miten teet työt?
Yleensä myös kiusaajat pyrkivät sabotoimalla sinun työtä ja tekee kaikkia kivoja oikku jekkuja, jotta sinun työsi näyttäisi epäpäteviltä ja että se kiusattu in tehnyt hommat väärin tai huonosti.
Tälläistä yhteistyötä laitoksessa, joka onvastuussa muidne turvallisuudesta?
Kyllä moni kiusattu kestää käytöstä vuosiakin, mutta työt eivät tule oikealla tavalla tehtyä ja se vaarantaa muut. Tässä tapuksessa kenties jopa henkiä.
Onko tietoa missä päin tämä on tapahtunut? Mikä poliisilaitos?
kirjoitti:
Hämeessä näköjään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa keskustelusta on saattanut mennäkin tuolla kertomallasi kaavalla, mutta itse olen ainakin yksi aito feministi, joka vastasi ketjun provoväitteisiin. En tosin suuttunut missään vaiheessa, enimmäkseen nauroin ja luin hölmöimpiä kommentteja ääneen miehelleni.
Suuttuminen on ihan normaali tunne reaktio joskus, ei sitä tarvitse hävetä tai puolustella.
Nyt pitäisi tämän kunnan asukkaiden tehdä vetoomus että eivät halua poliisikseen kiusausporukkaa, vaan että kiusaajat pitää siirtää muihin tehtäviin, miluiten työttömiksi opettelemaan käytöstapoja. Poliisi kutsutaan myös paikalle äärimmäisissä koulukiusaustapauksissa, joten miten tällainen poliisi VOI toimia sellaisessa tehtävässä kun on jo lähtökohtaisesti kiusaaja itsekin??
Järkyttävää! Miten voi olla noin lapsellisia, ahdasmielisiä ja typeriä miehiä? Että hyljeksivät kollegaa ainoastaan sukupuolen vuoksi, taidoista viis? Ymmärtäisin vielä jotenkin jos eläisimme 60-lukua, mutta nyt on vuosi 2020! Kyseessä vielä ammatti, jossa pitäisi auttaa ihmisiä - en todellakaan haluaisi joutua tuollaisten "poliisien" kanssa tekemisiin, tuollainen m*lkkuus ilmenee heissä varmasti muutenkin 😠
Ja mielipiteeni olisi täysin sama, jos sukupuolet olisivat toisin päin.
Kiusaajillahan on ÄO 0, ihmisarvolla ei mitään väliä, toisen kunnioittaminen täysin hukassa. Useimmiten kiusaajat ovat laumasieluisia, ne tarvii jonkun johtamaan - väärään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa yksi asia: tuomion sai esimies, vaikka ne kiusaajat olivat työntekijöitä. Esimies jätti puuttumatta kiusaamiseen. Hänet tuomittiin.
Esimiehelle pitäisi antaa välittömästi potkut. Ihme ettei jo ole annettu.
Nimenomaan. Ei tuollainen ihminen sovi esimieheksi. Kaikki esimieheltä vaadittavat ominaisuudet puuttuvat.
(Tosin omasta kokemuksestani tämä on esihenkilöissä surullisen yleistä muutenkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppiesimerkki narsistisesta, psykopaattisesta ja suoraan sanottuna sysipaskasta työyhteisöstä. Aivan sairasta, ja sympatiani ovat naispoliisin puolella, vaikka en koko tapausta tiedäkään. Voin silti samaistua.
Juu, ja muualla on vain yksisarvisia ja sateenkaaria.
Olet varmaan joku työtön nisti? Eikö?
Eli jos joku arvostelee poliisia on heti kyseessä työtön n*sti?
Hienoa nähdä ettei jeparien puolustelijat ole ennakkoluuloisia...
Raskasta keskustella vammaisten kanssa.
Kerro toki se oma täydellinen työyhteisösi? Sinä pidät Suomen kaikkia tuhansia poliiseja paskakasoina?
Ei kukaan pidä kaikkia poliiseja sellaisena. Sinä olet. Sinun iljettävät ja täysin ala-arvoiset aivo-oksennuksesi paljastavat alhaisen älykkyyden. Voi ryömiä takaisin haisevaan koloosi tai mistä ikinä tulitkaan pilaamaan ilmaa. Hyi, olet ehkä vastenmielisin kirjoittaja joka on täällä riehunut levittäen omaa mädänneisyyttään muiden silmille.
Feministi puhuu söpöjä. Ei ihme että teitä vihataan.
Menetkö pois jonnekin hikkypalstalle tai pelaamaan. Teitä ei kaivata täällä, t. eri
Onko pakko vetää keskusteluun mukaan pelaaminen? Itse harrastan pelaamista, olen nainen ja kommentoinut täällä kiusaamista vastaan. Tällaisella argumentoinnilla ammut itseäsi jalkaan ja vesität järkevän keskustelun. Jos joku lässyttää provoja ja vastaat "samalla mitalla" koko keskustelu luiskahtaa toisten haukkumiseksi ja alkuperäinen pointti katoaa taivaan tuuliin.
Ei katoa. Tämä on esimerkki kaksoisstandardeista, joita netti on täynnä. Naisten pitäisi aina olla sovinnollisia ja kääntää toinen poski, se nyt vaan on trolli, hys, ja nyt näkyy jo provoajille samalla mitalla antamisestakin olevan rangaistuksena koko järkevän keskustelun vesittäminen (?). Tämä provoajien hyysääminen on erikoista, eli ärähdetään vasta vastareaktiosta. Eiköhän tämänkin kritiikin kohde olisi voinut olla tuo alkuperäinen mussuttaja, mutta pojat ovat ilmeisesti poikia?
No huh huh. Itse jos joutuisin tuollaiseen tilanteeseen, niin tarpeeksi kauan sitä kestettyäni varmaan kilahtaisin täysin ja alkaisin huutaa kaikille jossain palaverissa.
Olen pahoillani uhrin puolesta, kaikkea hyvää hänelle.
Kiusaamiselle nollatoleranssi myös Hämeen poliisissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin surullista, mutta Suomen suhtautuminen naisiin ei ole ihan niin 'sivistynyttä' ja 'länsimaista' kuin ihmiset haluaa uskotella.
Mä olen itse kokenut vastaavaa misogyniaa omassa kodissa. Oikeastaan aivan samanlaista, mutta fyysistä väkivaltaa vielä lisäksi. Ja sitten mennään ja sanotaan että feministit on ihan kamalia ja hulluja. Joo joo.
Toisaalta jos ne poliisit kykenee kiusaamaan tuon ulos sieltä, niin sekin voi tarkoittaa sitä ettei tämä nainen sopinut virkaan. Kun sen verran tarvitsisi varmaan olla munaa että kestää moisen kohtelun, TAI osaa laittaa sille stopin alkuunsa sen sijaan että hermostuu siitä ihan. Kun aivan naurettavaa touhua siirtää toimitilansa AUTOTALLIIN. Normaalisti tuo vaan naurattaisi noin lapsellinen käytös.
Poliisit kun voi kohdata vaikka mitä ongelmia omassa työssään, silloin ei auta jos on liian herkkä.
(olen tuon aikaisemman viestin kirjoittaja)
Virkaan sopivuuskriteerit on määritelty perustuslaissa, valtion virkamieslaissa ja työpaikkailmoituksessa. Niihin ei kuulu kiusaamisen kestäminen.
Kasvakaa aikuisiksi siellä poliisilaitoksella! Nyt!
kirjoitti:
kirjoitti:
Hämeessä näköjään
Tarkempaa tietoa? Hml, Lahti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut ei meil mitään sovinismia oo.. No mut ei me Suomessa mitään femakoita tarvita.. No mut kyl se niin on että jos työpaikkakiusaamista on niin kyl se on naisvaltainen ala.. Työttömät syrjäytyneet juntit ne vaan on sovinisteja jos sellaisia on..
Vastenmielistä. Kyseessä ei edes yksittäiset henkilöt, vaan kokonainen työpaikka jossa useita poliiseja.
Jep, ja sitten ihmetellään miksi tarvitaan sukupuolikiintiöitä. Kuten tämäkin tapaus osoittaa, niin siksi, että miehet eivät pääse muodostamaan vastaavia epätasa-arvoisia rinkejä joissa suosion saavuttamiseksi ja pätevyyden "todistamiseksi" vaaditaan miessukupuoli.
Minusta taas tuntuu, että juuri ne naiskiintiöt aiheuttavat tuota kiusaamista ja arvostuksen puutetta, jos ei ylene omilla saavutuksillaan.
Onko poliiseilla käytössä naiskiintiöt?
Miten kiintiön olemassaolo muutenkaan todistaisi valittua kelvottomkasi työntekijäksi? Kyllä sitä ihmisiä valitaan ties millä kriteereillä töihin eikä niitäkään syitä muille työntekijöille kerrota.
Ihmettelen, kuinka kiusaamista ei saada loppumaan näissä vahvan hierarkian omaavissa organisaatioissa: poliisissa, sairaaloissa ja seurakunnissa yms. Mutta eniten ihmettelen, miten avuttomia aikuiset ovat tarttumaan koulukiusaamiseen.
Olen työskennellyt hyvin tulostavoitteisessa työssä, joissa jokaisen ihmisen ja tiimin tavoitteet oli määritelty ja mitattavissa. Kiusaamista ei juuri esiintynyt. Johto arvosti työntekoa ja tulosta, olipa tekijä sitten nainen tai mies, nuori tai vanha, laiha tai lihava. Palkkakin oli varsin hyvä. Tosin työtä tehtiin kovasti ja tasaisin väliajoin kerrottiin koko firman ja tiimien saavutukset avoimesti kaikille.
Onko pakko vetää keskusteluun mukaan pelaaminen? Itse harrastan pelaamista, olen nainen ja kommentoinut täällä kiusaamista vastaan. Tällaisella argumentoinnilla ammut itseäsi jalkaan ja vesität järkevän keskustelun. Jos joku lässyttää provoja ja vastaat "samalla mitalla" koko keskustelu luiskahtaa toisten haukkumiseksi ja alkuperäinen pointti katoaa taivaan tuuliin.