Naispoliisi rajun työpaikkakiusaamisen uhrina
Ei ole poliisinakaan olo aina niin auvoista. Mulkku käytös osataan sinivuokoissakin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/36ffc6c0-a042-48b5-ab39-d7a2b51341cd
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorena hitsaajana telakalla nii Reiska ei ikinä tervehtinyt, eikä jutellut kahvipöydässä mulle.
Ei meillä ollut vapaa-ajallakaan mitään yhteistä harrastusta, eikä tekstareita tullut muiden hitsareiden hupijutuista.
Reiska olikin siis työpaikkakiusaaja.Terveisin, Sami 38 vuotta (silloin 19v)
Jos sinä tervehdit, mutta tahallaan jätti tervehtimättä takaisin ja jos yritit puhua jostain, mutta hän ei noteerannut edes kuulleensa, niin joo. Kyllä aika kiusaamiselta kuulostaa.
Huvittavaa että Reiskan syyttäminen kiusaajaksi saanut jo 6 yläpeukkua vaikka minä itse en kokenut Reiskaa kiusaajaksi enkä tuota kiusaamiseksi.
Tämä kertonee aika paljon teistä.Terveisin, Sami
No siinä tapauksessa Sami hyvä asiassa oli seikkoja jotka eivät puoltaneet kiusaamista, mutta toisinkin olisi voinut olla. Tosin Reiskan tekemisethän ja tekemättä jättämiset ei liity käsiteltävänä olevan juttuun mitenkään.
"Sehän on eri asia"...?
Jos Reiska on kiusaaja niin sitten ei ole. Tosin kyseinen Sami oli sitä mieltä, että Reiska ei ollut kiusaaja, joten silloin Reiska ei liity aiheeseen.
Ai nytkö Samin mielipiteellä onkin painoa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös miesten pitäny olla niin rehellisiä ja suoraselkäisiä ja reiluja ja kiusaamisen ja psyykkisen väkivallan vaan naisten syntejä..? Näin ne myytit murtuu yks kerrallaan.
Naisilla näitä ominaisuuksia taas ei esiinny ollenkaan.
Nytkö taas kolme miestä on ihan kaikki miehet.
Öliöö
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää ettei toi naispoliisi ole joku ärsyttävä virkaintoinen nillittäjä joka itkee huonosta kohtelusta kun ei kestäkään miesten härskiä huumoria ja vaatii prinsessa kohtelua..? Aika moni naispoliisi käyttäytyy kun olisi jokin jumala, ei sellaista virka intoilijaa kestä kukaan. Harvoin yksi ihminen on oikeassa ja kymmenen väärässä.
Minua suoraan sanoen oksettaa, miten oikeudentunnottomia kommentteja tähän ketjuun on tullut. En ikinä haluaisi olla tällaisten selkärangattomien niljakkeiden kanssa samassa työyhteisössä. Myötäilijät ja puolustelujat ovat melkein yhtä pahoja kuin kiusaajat. Hävetkää ja toivottavasti karma muistaa ja linja pitää kun vaikka omaa lastanne kiusataan.
Suomalainen mies, rehti ja reilu, just. Toivottavasti nämä ovat vain poikkeuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorena hitsaajana telakalla nii Reiska ei ikinä tervehtinyt, eikä jutellut kahvipöydässä mulle.
Ei meillä ollut vapaa-ajallakaan mitään yhteistä harrastusta, eikä tekstareita tullut muiden hitsareiden hupijutuista.
Reiska olikin siis työpaikkakiusaaja.Terveisin, Sami 38 vuotta (silloin 19v)
Jos sinä tervehdit, mutta tahallaan jätti tervehtimättä takaisin ja jos yritit puhua jostain, mutta hän ei noteerannut edes kuulleensa, niin joo. Kyllä aika kiusaamiselta kuulostaa.
Huvittavaa että Reiskan syyttäminen kiusaajaksi saanut jo 6 yläpeukkua vaikka minä itse en kokenut Reiskaa kiusaajaksi enkä tuota kiusaamiseksi.
Tämä kertonee aika paljon teistä.Terveisin, Sami
Ja nyt saan alapeukkuja, koska en kokenut olevani kiusattu. Hyvin te feministit vedätte.
Vai saisitko sinä sittenkin alapeukkuja, koska kommentoit koko ajan täysin aiheeseen liittymätöntä paskaa? Sinä et kokenut yhden työkaverin puhumattomuutta kiusaamisena, hienoa sinulle. Se ei vaikuta mitenkään siihen, että tuota uutisen naispoliisia kiusattiin esimiehen ja koko työtiimin toimesta.
Nyyh, lumihiutaletta kiusattiin.
mitäs tämä muuten sinuun liittyy.? Miksi sinä täällä palstalla siitä ulvot tuntitolkulla? oletko jossain feministiliitossa töissä?Sinähän se tässä itket ja uliset jatkuvasti, kun ilkeät feministit alapeukuttaa sinun kommentteja. :'(
...itken ja ulisen???
Aika dramaattista tekstiä. Ei ihme että koet tuon kiusaamisenkin noin dramaattisena että pitää tuntitolkulla läsyttää vauvapalstalla samaa aihetta trollien kanssa kilpaa.
Hahahahahahahah.Iskipä pojalle defenssit päälle. Et ole osannut kirjoittaa yhtään järkevää kommenttia tähän keskusteluun, jankutat vain Reiskasta (poikaystäväsi kenties?), lumihiutaleista ja feministeistä. Ja valitat alapeukuista. Kuten sanoin, itkua ja ulinaa.
Aika söpösti sinä levität sellaista kivaa keskustelukulttuuria että pojittelu on ok, varmaan sitten tytöttelykin on sitten ok.
Tarviikin ottaa tytöttely työpaikalla käyttöön kun opin tämän palstan kaikkitietävältä feministiltä.Tokkopa tuollainen ruikuttaja missään töissä käy, mutta mikäli jollain ihmeellä olet työpaikan onnistunut saamaan, niin tytöttele ihmeessä. Saat sitten nimittäin kivasti seuraamuksia töissä epäasiallisen käytöksen vuoksi. Pikku vinkki: ei välttämättä kannata toimia töissä samoin kuin netissä. Minäkin siedän sinun kaltaisia mieslapsia työyhteisössä, koska työt hoidetaan asiallisesti idioottienkin kanssa.
Vaikutat täydeltä persereiältä. Toivottavasti esität muuta sitten oikeassa elämässä todella hyvin. -eri
Livenä olen ihan oma ystävällinen itseni. Ei vaan enää kiinnosta vastata nätisti tällä palstalla näihin jatkuviin naissukupuolen halventamisiin ja muuhun irvailuun.
Älä selitä, olet kuvottava. Ja naiset häpeää kaltaisiasi.
Tunteisiiiin...
Vierailija kirjoitti:
Naisten käytös tässäkin ketjussa on niin ihanaa. Ei ihme että teitä syrjitään. Se on oikein ja luonnollista.
Sovitte niihin aivottomiin töihin, kaupan kassalle ja puuroa keittämään
No no mussukka! Nyt iltarunkulle ja itten tutkimaan. Pus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista on olla tuollaisten miesten kanssa parisuhteessa? Joku nainen sellaisia varmaan katselee.
Hyvä kysymys. Todennäköisesti heillä vaimot, jotka puolustavat miehiään ja näiden käytöstä.
Ainakin usassa aviolitto poliisin kanssa nostaa riskiä parisuhdeväkivaltaan yli 60%, eli ihan valtava riski.
Noiden kotiväkivaltatilastot on pelottavat.
On sitä Suomessakin, pari tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sinivuokoissakin"?
Nehän on ihan yhtä syvällä kuin roistotkin.
Niinpä. Poliisissa on aivan helkkaristi työpaikkakiusaamista. Pahimpia kiusaamisaloja tuntuvat olevan hierarkkiset, selkeästi mies- tai naisenemmistöiset alat, joilla kaikkien pitäisi olla samasta sapluunasta. Poliisi, maanpuolustus, sosiaali- ja terveysala taitavat olla kärjessä.
Miksi valehtelet?
YLIVOIMAISESTI ENITEN TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA ON NAISVALTAISILLA ALOILLA.
OTA VAIKKA GOOGLE KÄTEEN
Sosiaali- ja terveysalat ovat naisvaltaisia aloja, joten mitä riehut?
Koska agendasi ajamana mainitset miehet ensin, naiset sivulauseessa.
ENITEN TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA ON NAISTEN ALOILLA. PISTE.
Ei tuota oltu missään sivulauseessa sanottu. Yhtälailla miesvaltaisilla aloilla on työpaikkakiusaamista ja se on ihan yhtä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa,kyllä se taas tämäkin osoittaa,että psykologia on täysin huuhaatiede ja psykologit pellejä. Miksi näissä ammateissa,joissa pääsykokeissa isoa osaa pisteytyksestä määrittelee psykologiset testit ja haastattelu,on kaikkein eniten häiriintyneitä tyyppejä. Jotenkin ne saa hyvät pisteet näiltä mielenammattilaisilta.
Kyllä on taas vedetty vuosisadan pisin aasinsilta. Vaikka psykologinen testi olisikin yksi valintakriteeri, se ei ole ainoa sellainen eikä se ole aukoton. Eikä se myöskään tarkoita, että jos niitä testejä ei käytetä oikein tai käytetään huonoja testejä, koko tieteenala olisi huuhaata. Lisäksi lienee normaalia, että juuri näillä aloilla, missä luonne ja psykologiset puolet ovat tärkeitä, mahdolliset ongelmatkin korostuvat.
Vaikka tämä nyt ei olekaan mikään erityisen faktoihin perustuva palsta niin ei täälläkään sentään 1+3 ole 45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista on olla tuollaisten miesten kanssa parisuhteessa? Joku nainen sellaisia varmaan katselee.
Hyvä kysymys. Todennäköisesti heillä vaimot, jotka puolustavat miehiään ja näiden käytöstä.
Ainakin usassa aviolitto poliisin kanssa nostaa riskiä parisuhdeväkivaltaan yli 60%, eli ihan valtava riski.
Pikagoogletuksellakin tulee esille pari poliisin tekemää aviopuolison murhaa.
Tää on niin surullista, mutta Suomen suhtautuminen naisiin ei ole ihan niin 'sivistynyttä' ja 'länsimaista' kuin ihmiset haluaa uskotella.
Mä olen itse kokenut vastaavaa misogyniaa omassa kodissa. Oikeastaan aivan samanlaista, mutta fyysistä väkivaltaa vielä lisäksi. Ja sitten mennään ja sanotaan että feministit on ihan kamalia ja hulluja. Joo joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikagoogletuksellakin tulee esille pari poliisin tekemää aviopuolison murhaa.
Häikäisevän komean poliisin naisystävä selitteli ruhjeitaan työkavereille taannoin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin surullista, mutta Suomen suhtautuminen naisiin ei ole ihan niin 'sivistynyttä' ja 'länsimaista' kuin ihmiset haluaa uskotella.
Mä olen itse kokenut vastaavaa misogyniaa omassa kodissa. Oikeastaan aivan samanlaista, mutta fyysistä väkivaltaa vielä lisäksi. Ja sitten mennään ja sanotaan että feministit on ihan kamalia ja hulluja. Joo joo.
Toisaalta jos ne poliisit kykenee kiusaamaan tuon ulos sieltä, niin sekin voi tarkoittaa sitä ettei tämä nainen sopinut virkaan. Kun sen verran tarvitsisi varmaan olla munaa että kestää moisen kohtelun, TAI osaa laittaa sille stopin alkuunsa sen sijaan että hermostuu siitä ihan. Kun aivan naurettavaa touhua siirtää toimitilansa AUTOTALLIIN. Normaalisti tuo vaan naurattaisi noin lapsellinen käytös.
Poliisit kun voi kohdata vaikka mitä ongelmia omassa työssään, silloin ei auta jos on liian herkkä.
(olen tuon aikaisemman viestin kirjoittaja)
Kyse oli varmaan siitä, että olisivat haluneet virkaan jonkun tietyn vanhan tutun ja kaikki olivat järkyttyneet, kun otettiinkin joku ulkopuolelta. Tai ties millä suhteilla tai juuri naiskiintiönä. Me ei tiedetä tarkkaa tarinaa. En usko, että pelkästään naisvastaista tuo kiusaaminen olisi ollut. Toisaalta vaikka itse en semmosta kiusaamista ehkä kestäisikään tulee mieleen, että moni kovanahkainen taas olisi kestänyt ja selvinnyt. En silti halua kiusaamista puolustella. Pomolta aika ala-arvoista käytöstä, mutta niitä muitakin pitäisi rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut ei meil mitään sovinismia oo.. No mut ei me Suomessa mitään femakoita tarvita.. No mut kyl se niin on että jos työpaikkakiusaamista on niin kyl se on naisvaltainen ala.. Työttömät syrjäytyneet juntit ne vaan on sovinisteja jos sellaisia on..
Vastenmielistä. Kyseessä ei edes yksittäiset henkilöt, vaan kokonainen työpaikka jossa useita poliiseja.
Jep, ja sitten ihmetellään miksi tarvitaan sukupuolikiintiöitä. Kuten tämäkin tapaus osoittaa, niin siksi, että miehet eivät pääse muodostamaan vastaavia epätasa-arvoisia rinkejä joissa suosion saavuttamiseksi ja pätevyyden "todistamiseksi" vaaditaan miessukupuoli.
Minusta taas tuntuu, että juuri ne naiskiintiöt aiheuttavat tuota kiusaamista ja arvostuksen puutetta, jos ei ylene omilla saavutuksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli varmaan siitä, että olisivat haluneet virkaan jonkun tietyn vanhan tutun ja kaikki olivat järkyttyneet, kun otettiinkin joku ulkopuolelta. Tai ties millä suhteilla tai juuri naiskiintiönä. Me ei tiedetä tarkkaa tarinaa. En usko, että pelkästään naisvastaista tuo kiusaaminen olisi ollut. Toisaalta vaikka itse en semmosta kiusaamista ehkä kestäisikään tulee mieleen, että moni kovanahkainen taas olisi kestänyt ja selvinnyt. En silti halua kiusaamista puolustella. Pomolta aika ala-arvoista käytöstä, mutta niitä muitakin pitäisi rangaista.
Uskon, että tiimi halusi työhön jonkun vanhan tutun ja järkyttyi kun joku muu sai paikan, mutta miksi sinun on niin vaikea ajatella, ettei nainen olisi ansainnut tuota työtä omilla ansioillaan? Heti puhutaan naiskiintiöistä yms. ilman mitään todisteita.
Hyvä, että tuli ilmi. Suomessa erittäin yleinen tapa kohdella sitä yhtä, jota ei joukkoon haluta.
Huvittavinta on, että ne ”pomon lemmikit” saa haukkua sen yhden aivan pataluhaksi, eikä kukaan esimies tarkista asiaa siltä yhdeltä, tai kysy hänen kantaa asiaan.
Esimiehistä on paljon ihmisiä, jotka mielellään kuuntelee juorua ja toimii sen pohjalta ottamatta selvää mistä on kyse.
Tämä siis siinä tapauksessa, että esimies ei ole aktiivinen kiusaaja, mutta mahdollistaa sen olemalla puolueellinen juoruajan hyväksi.
Monet esimiehet on korkeasti koulutettuja, mutta tätä hiekkalaatikko menoa vastaan heillä ei ole kykyä. Ei ole kykyä ajatella omilla aivoilla, katsoa kokonaisuutta, ottaa selvää, tukia asiaa ja pysyä erossa juoruaja/ kiusaajista ja kitkeä epäterve käytös pois.
Menevät jopa itse naureskelun ja niillitykseen mukaan ja näin heitäkin tulee yksi kiusaajista.
Aivot puuttuu.
Harvassa on puolueeton, oikeudenmukainen, rehti johtaminen.
Kukapa sitä nyt töitä haluaa tehdä tyypin kanssa, josta ei pidä?
Aikuisuus puuttuu. Oletetaan, että työntekijän pitää olla se oman mielenmukainen kiva kaveri.
Jos näin ei olemkiusataan. Ei edes yritetä tehdä vana töitä ja keskittyä asiaan.
Perseennuolentaan pitäs ryhtyä rakastaa ja vihata samoja tyyppejä, kuin koko muu porukka. Sairasta laumaköytöstä, oma ajattelu puutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut ei meil mitään sovinismia oo.. No mut ei me Suomessa mitään femakoita tarvita.. No mut kyl se niin on että jos työpaikkakiusaamista on niin kyl se on naisvaltainen ala.. Työttömät syrjäytyneet juntit ne vaan on sovinisteja jos sellaisia on..
Vastenmielistä. Kyseessä ei edes yksittäiset henkilöt, vaan kokonainen työpaikka jossa useita poliiseja.
Jep, ja sitten ihmetellään miksi tarvitaan sukupuolikiintiöitä. Kuten tämäkin tapaus osoittaa, niin siksi, että miehet eivät pääse muodostamaan vastaavia epätasa-arvoisia rinkejä joissa suosion saavuttamiseksi ja pätevyyden "todistamiseksi" vaaditaan miessukupuoli.
Minusta taas tuntuu, että juuri ne naiskiintiöt aiheuttavat tuota kiusaamista ja arvostuksen puutetta, jos ei ylene omilla saavutuksillaan.
Onko poliiseilla käytössä naiskiintiöt?
Vierailija kirjoitti:
En muista koskaan nähneeni yhtäkään ketjua naisten työpaikkakiusaamisesta.
Toki palstalla mustamaalataan vain miehiä, jopa itsemurhiin asti.
Minä muistan.
Mutta miten se liittyy tähän keissiin, josta on ihan oikeuden tuomiokin?
Juttelen yleensä auton tuunauksesta. Tuo oli ainoa viestini tähän ketjuun.