Tilasin finlaysonin pussilakanat. Nää on ihan karheet
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa hyviä lakanoita. Ostin k-kaupasta puoleen hintaan kupongilla Marimekon Kaivo-lakanat, ja ne olivat myös tosi karheat. Naama oli,punaisena käytön jälkeen. Ihan erilaiset kuin 10 vuotta vanhat kaivo-lakanat.
Totta munassa 10 vuotta käytössä olleet lakanat on pehmeemmät kuin uudet😅
Finlayson teettää pussilakanansa Turkissa.
En osta Finlaysonilta mitään. Periaatteesta en tue aatelobbaajia.
Kuopus sai 14 vuotta sitten söpöt finlaysonin petivaatteet, mutta inhosi niitä kun ne oli kovat ja karheat. Nykyään se setti on ihan jees ja käytössä lähinnä lapsenlapsella kun hän yökyläilee.
Mikä on Finlaysonin huono aatemaailma?
Olen ostanut niiden Tomppa- ja lumikuningatar - liinavaatteet ja niitä tykätään käyttää eniten. Puuvillasatiinia ostan tästä eteenpäin enkä käytä ollenkaan huuhteluainetta.
Täällä kanssa yksi Finlaysnin boikotoija! Ostin aikanaan Finlaysonit, ne ei silloin olleet karheat, mutta ihan plitkut ja soirot. Lörpsähtivät heti eka pesussa ja saunat viersivät ja kiersivät.
Tämä vinkki nyt valitettavasti tulee liian myöhään, mutta 20 vuotta sitten ostin "vahingossa" Stockalta alennuksesta (niillä oli silloin keväisin "valkoviikot" jolloin lakanoita sai edullisesti) ruotsalaiset Boråsin pussilakanat. Ne on käytössä yhä! Ne oli aivan aluksikin ihanan tuntuiset ja paranee vaan. En yhtään osaa sanoa, millainen niiden nykyinen laatu on. Kannattaa tutkia tarkkaan ennen ostopäätöstä. Pikaisesti vilkaisin netistä (olen aiemminkin etsinyt niitä) mutta kuosit näyttivät vallan pliisuilta. Boråsin omillakaan sivuilla ei ollut - tai en löytänyt äkkiseltään - lakanoita ollenkaan.
Ranskassa tehdyt merkit on parhaita, esim:
https://www.stockmann.com/product/triomphe-satiinilakana/1172428539
Meillä on vaan kolme settiä, joten lopulta eivät maksa enempää kuin ainaiset virheostokset. Ja huuhteluainetta en laittaisi mihinkään, hyh.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa tehdyt merkit on parhaita, esim:
https://www.stockmann.com/product/triomphe-satiinilakana/1172428539
Meillä on vaan kolme settiä, joten lopulta eivät maksa enempää kuin ainaiset virheostokset. Ja huuhteluainetta en laittaisi mihinkään, hyh.
Enkä hajullista pesuainetta, yöks.
Vierailija kirjoitti:
Ne on liian harvaa kangasta, katso vaikka sitä valoa vasten. Thread count on se jolla väliä, sori en tiedä mitä se on suomeksi koska en osta noita "suomalaisia" lakanoitakaan. Painoväritkin niissä ihmeellistä jäykkää ainetta kankaan päällä, lakanat sopivat paremmin pöytäliinoiksi tai verhoiksi. Eli mitään ei tehtävissä paitsi varoa jatkossa.
Tiheys, lankaluku. Vähäjärkinen... uudet lakanat on aina pestävä ennen käyttöä, samoin uudet vaatteet. Se lukee tuoteselosteessa.
En muista tiedä, mutta Finlaysonin Jesus-lakanat tuntuu ainakin mukavilta eikä takuuaikaakaan ole vielä juuri kulunut.
Ostin myös vuosi sitten Hemtexiltä satiinilakanat alennuksesta, ja olivat todella karheat! En tiennyt, että tämä on joku yleisempikin juttu. Olin todella pettynyt ostokseeni. Merkistä huolimatta eivät kuitenkaan olleet mitenkään poikkeuksellisen edulliset. Minulla oli saman mallin lakanat jo entuudestaan ja halusin vain ostaa niitä yhden parin lisää (eri värisenä), ja lopputulos olikin ihan kuraa.
Vierailija kirjoitti:
En muista tiedä, mutta Finlaysonin Jesus-lakanat tuntuu ainakin mukavilta eikä takuuaikaakaan ole vielä juuri kulunut.
Todellako jeesukset 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako jeesukset 🙈
Juu sellaiset käärinliinojen väriset.
Kun Finlaysson lähti pelaamaan seksuaalipolitiikkaa, minä sanoin jumaleissön ja vaihdoin pyyheet Luhtaan ja petivaatteet Familioniin. Molempiin ollut enemmän kuin tyytyväinen..
Hemtex:iltä ostin viimeksi satiinipuuvilla lakanat ja ovat olleet todella ihanan pehmät kyllä. Ja hengittävät jotenkin paremmin niin ei mieskään hikoile ihan niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun Finlaysson lähti pelaamaan seksuaalipolitiikkaa, minä sanoin jumaleissön ja vaihdoin pyyheet Luhtaan ja petivaatteet Familioniin. Molempiin ollut enemmän kuin tyytyväinen..
Miten pelasi seksuaalipolitiikalla? Tarkoitatko Tom of Finlandia? Se essuhan on tosi komee. Mitä en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Finlayson teettää pussilakanansa Turkissa.
No voi mahoton. Noin kalliissa maassa teettää eikä Bangladeshissa niin kun yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskis sitten osta niitä jeesusliinavaatteita?
Finlayson ei ole enää mikään laatumerkki. Vanhat tekstiilit, ennen 80-lukua tehdyt ovat hyviä. Finlaysonin pyyhkeet sopivat lähinnä eteisen matoksi.