Mielestäni minulle pitäisi antaa 100 000€
Ei ne minulle itselleni tulisi, vaan ostaisin niillä palveluita monilta eri pienyrittäjiltä kuten kampaamoista, hierojalta, kosmetologilta ja ravintoloista. Sillä rahalla siis käytännössä tuettaisiin yrittäjyyttä ja suomalaisia työpaikkoja. Toki joutuisin itsekin uhraamaan aikaa ja myös omaa rahaa, mutta olisin tähän valmis yhteisen hyvän takia. Mitä mieltä olette ajatuksesta?
Kommentit (6)
Mun mielestä voitaisiin painaa kuluttaja-seteleitä ja jakaa niitä kansalaisille.
Näin kukaan ei voisi makuuttaa rahoja pankki tileillä, vaan ne menisi pakosti kulutukseen.
Zinc
Miten olisi esim. sosiaaliturva muutettaisiin kulutusseteleiksi ?
Jos soskun jakamissa seteleissä lukisi vielä kuukausi, niin ne olisi pakko käyttää siinä kuussa.
Zinc
Eikö ole hyvä idea ?
Tuo on ns. Trumpin malli. Siinä tosin iso summa jaetaan kaikkien kuluttajien kesken, jotta he pitäisivät kulutuksellaan talouden pyörät pyörimässä. Suomen hallituksen malli on jakaa summa muutamalle yrittäjälle, jotka eivät siis edes ole koronaviruksen kärsijöitä. Väittäisin, että jenkkien malli on reilumpi.
Soskun/työkkärin rahoilla ei voisi myöskään ostaa mitään laitointa, kun ne olisi seteleinä, saataisiin kaikenmaailman rikolliset kuriin.
Tämähän on aivan loistoidea !!
Zinc
Mulle kans. Hyvä idea.