Hallitus kokeilee jälleen uutta linjaa Koronataistelussa: Hybridilinjassa koulut avataan!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006480928.html?ref=rs
Nykyisen linjan on todettu olevan liian kallis. Hybridilinjassa rajoitukset puretaan mutta edelleen kehotetaan pesemään käsiä joten suurin muutos on kai tuo koujen avaaminen.
Kohtahan vanhainkodit ja kehitysvammaisten hoitokodit voidaankin asiakkaiden puutteessa sulkea niin sieltä saadaan Koronahoitajia sairaaloihin.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko taivastelijat, että ei ole taikaseinää, josta kaikki rajattomasti kustannetaan?
Miten ihmeessä koulujen avaaminen antaa nostetta taloudelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN todellakaan mene kouluun!
Et ole yksin ajatustesi kanssa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3733595/aiotko-jattaa-lapset-kotiin-vai…
Vauvapalstan trollit ei halua kouluun ;) Luuletko oikeasti että aikuiset normaalijärkiset täällä kirjoittelee että ei veisi lasta kouluun? Joo ei ne teinijonnet kouluun halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea kysely lasteni luokan whatsapp ryhmässä osoitti, että kukaan ei aio päästää lapsiaan kouluun. Joten siinähän avaavat, opettajalla lienee yksinäistä, vaikka joku näistä muuttaisikin mielensä.
Saako kysyä missäpäin asut?
Itse olen myös kysellyt useilta lapsen koulukaverin ja harrastuskavereiden vanhemmilta mitä meinaavat tehdä jos koulut aukeaa ja yli puolet olleet sitä mieltä että hyvä juttu ja lapset kouluun vaan. Ollaan Espoosta.
Vantaalla asutaan, jos alueella on merkitystä niin alue, jossa varsin korkea tulotaso keskimäärin. En tiedä vaikuttaako se, ja millaiset ihmiset haluavat kouluja auki. Vai onko siinä mitään kaavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin lapsi näyttämään sitten esimerkkiä päiväkotiin!
Kai heillä nyt on varaa oma lapsensa hoitaa.
Ilmeisesti ei ole ollut ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko taivastelijat, että ei ole taikaseinää, josta kaikki rajattomasti kustannetaan?
Kerro toki, että miten kunnat säästää rahaa, kun lapset menevät kouluun.
Palkat maksetaan nytkin opettajille.
Kiinteistökulut ei laske kiinnioloajasta, päin vastoin, kun sähköä, vettä ja lämpöä tarvitaan enemmän.
Ruokaa menee enemmän kun lapset on koulussa, nyt kaikki eivät haen ruokapaketteja.
Koulujen kesälomat voidaan siirtää alkamaan esim. heinäkuun puolivälissä. Opettajillehan se olisi yhdentekevää, sillä saavat palkkaa kesälomakuukausiltakin.
Poikkeusolosuhteet jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin laitan lapset mielelläni kouluun ja toivon todella, että koulut aukeavat :)
Ja niin toivoo suurin osa suomalaisista. Pienessä vähemmistössä ovat nämä vauvapalstan vinkujat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa kouluvouhottajat jo. Sitten vaan ette laita lapsianne kouluun. Yksinkertaista, eikö?
Opettajille asia ei ole noin yksinkertainen. Opettajat altistetaan tuhannen hengen massatapaamisille päivittäin.
Opettaja jättää menemättä töihin, jää saikulle tai pukeutuu suojavarusteisiin kuten sairaanhoitajat.
Mä laitan mielelläni kouluun kaikki kolme lastani. Helsingissä asutaan. Kaikki ovat yli 500 oppilaan kouluissa .
Itse olen opettajana 800 oppilaan yläasteella, menen myös mielelläni takaisin pelkkään lähiopetukseen. En pelkää tartuntoja, en ole kuullut, että yhdestäkään aukiolevasta päiväkodista olisi lähtenyt liikkeelle villi tartuntaketju.
Ei tämä etäopetus voi ikuisesti jatkua joka tapauksessa. Jos rokote tulee vuoden kuluttua niin eiköhän lähiopetus ennen sitä ala koka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, että miten kunnat säästää rahaa, kun lapset menevät kouluun.
Palkat maksetaan nytkin opettajille.
Kiinteistökulut ei laske kiinnioloajasta, päin vastoin, kun sähköä, vettä ja lämpöä tarvitaan enemmän.
Ruokaa menee enemmän kun lapset on koulussa, nyt kaikki eivät haen ruokapaketteja.
Osaatko ajatella mitä tulevaisuudessa olisi edessä, sen kustannuksia? On ajateltava vähän tätä hetkeä pidemmällekin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma on. Sieltä saa esim. 100 000€ lahjaksi ”suklaatuotteen lanseerausta” varten.
Lasuhan siitä paukahtaa kun koulut avataan ja lapsi ei kouluun ilmesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin laitan lapset mielelläni kouluun ja toivon todella, että koulut aukeavat :)
Ja niin toivoo suurin osa suomalaisista. Pienessä vähemmistössä ovat nämä vauvapalstan vinkujat.
Rajoitustoimet ovat käsittääkseni saaneet ylivoimaisen enemmistön hyväksynnän mielipidemittausten mukaan. Laita vinkuja toki linkki päinvastaiseen tietoon, jos sellaista on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa kouluvouhottajat jo. Sitten vaan ette laita lapsianne kouluun. Yksinkertaista, eikö?
Opettajille asia ei ole noin yksinkertainen. Opettajat altistetaan tuhannen hengen massatapaamisille päivittäin.
Ammatinvalintakysymys.
Työturvallisuus tulee taata kaikissa ammateissa.
Miten voit toimia opettajana, jos et voi altistua muiden ihmisten läsnäololle?
Vierailija kirjoitti:
Ei me saada ikinä sitä laumasuojaa, ellei koulut levitä tartuntoja perheestä toiseen.
Laumasuojaa ei ole tulossa luultavasti muutenkaan, kyse on SARS 2:sta. Ei niihin ensimmäisiinkään ole laumasuojaa saati rokotetta, ne täytyy tukahduttaa. Niin täytyisi tukahduttaa tämäkin, ei edes ole yritetty. AIvan vastuuntunnotonta menoa.
Koronaan on kuollut nuoria perusterveitä ihmisiä, vauvoja jne. Sitäkö tänne toivotaan. Suomessa voisi aivan hyvin tukahduttaa, mutta ei haluta sitä. Voi miettiä miksi?
Kuulun riskiryhmään ja asun Helsingissä. Minulla on oikeus Suojella haurasta elämänlankaani. Siksi en laita lapsiani kouluun, vaikka hallitus ne avaisi.
Tämä uutinen vain ahdistaa minua.
Eikö kukaan ymmärrä, että meille riskiryhmäläisille tauti voi olla kohtalokas? Ja olen työikäinen, enkä vanhus vielä. Tauti voi tarttua lapseeni koulussa. Ja sitä kautta tulla perheeseemme.
Huomasiko kukaan nyt, että tämä hybridimalli on yksi strategia mitä vasta mietitään, mitään päätöksiä ei siis ole vielä tehty? Missään ei myöskään sanottu että koulujen avaaminen automaattisesti kuuluisi hybridimallin ensimmäiseen vaiheeseen, jos sellaiseen nyt ylipäätään ollaan siirtymässä. Vaivautuiko teistä vouhkaajista kukaan edes avaamaan ap:n antamaa linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Lasuhan siitä paukahtaa kun koulut avataan ja lapsi ei kouluun ilmesty.
Ilmoitat että lapsi on sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä koulujen avaaminen antaa nostetta taloudelle?
No katsos kun massiivinen määrä työntekijöitä eri aloilla sairastuu koronaan ja jää jopa viikkoja kestävälle sairaslomalle. Osa tietysti jopa kuolee. Siitä tulee valtava noste taloudelle, sillä... öö.. niin tuota, no joka tapauksessa.
Työturvallisuus tulee taata kaikissa ammateissa.