Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Tutkija: Korona­epidemian taltuttamista haittaavat ohjeistuksista piittaamattomat vapaa­matkustajat: ”Eivät välitä suosituksista”

Vierailija
20.04.2020 |

He arvioivat henkilökohtaisen riskin pieneksi. He eivät välitä yleisistä suosituksista ja voivat kokoontua isoissa ryhmissä. He ajattelevat, että ”jos he saavat tartunnan, he saavat tartunnan”.
Kyse on Paakkarin mielestä paitsi tahtotilasta, myös osaamisen riittävyydestä reagoida annettuihin velvoitteisiin.
Onhan tuo nähty, että ne joille kaikki annetaan ilmaiseksi eivät kunnioita lainkaan yhteiskunnan sääntöjä ja ohjeistuksia. Suuri osa heistä ei ole edes suorittanut varusmiespalvelusta.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, että riittäisi edes hautapaikkoja kaikille kuolleille hoitopaikoista puhumattakaan. Jos tauti rysähtää kerralla päälle, niin hoitoa ei pystytä antamaan kaikille. Oisko vaikka priorisointi sitten että tupakoivat ja ylipainoiset jätetään eka hoitamatta ja lisäksi ne, jotka on saaneet taudin vaikka kapakasta tuliaisina.

Vierailija
22/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljiähän nuo nuoret olisivat jos istuisivat kiltisti kotona ilman mitään järkiperustetta. Minusta on käsittämätöntä, että valtiovalta ei pysty viestimään Suomen koronastrategiaa niin, että joku sen ymmärtäisi. Luvut eivät täsmää minkään mahdollisen strategian kanssa ja koko homma on täysin epäjohdonmukaisesti hoidettu. Asian todistaa mm. se, että tämäkään tutkija ei ole tajunnut mihin viranomaiset pyrkivät. Virallisestihan tarkoitus on nimenomaan sairastaa tauti, mutta ihmiset on kuitenkin pakotettu poteroihinsa, mikä estää sairastamisen.

Ei ihmisiä ole mihinkään poteroihin pakotettu. On kielletty julkiset yli 10 hengen tapaamiset. Muuten voi elellä aika normaalisti.

Muutama minä minä mamma on kyllä poteroitunut odottamaan varmaankin rokotteen valmistumista. Taitaa tulla joulun jälkeen aika pitkäksi siellä poterossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljiähän nuo nuoret olisivat jos istuisivat kiltisti kotona ilman mitään järkiperustetta. Minusta on käsittämätöntä, että valtiovalta ei pysty viestimään Suomen koronastrategiaa niin, että joku sen ymmärtäisi. Luvut eivät täsmää minkään mahdollisen strategian kanssa ja koko homma on täysin epäjohdonmukaisesti hoidettu. Asian todistaa mm. se, että tämäkään tutkija ei ole tajunnut mihin viranomaiset pyrkivät. Virallisestihan tarkoitus on nimenomaan sairastaa tauti, mutta ihmiset on kuitenkin pakotettu poteroihinsa, mikä estää sairastamisen.

Niinpä. Tietääkseni hallitus on sanonut pyrkivänsä siihen, ettei sairaaloista lopu tila kesken, mutta epidemiaa ei kuitenkaan pyritä pysäyttämään vaan pelkästään hidastamaan. Siihen nähden nykyiset rajoitukset ja suositukset toimii liiankin hyvin ja olisi typerää, jos niitä noudatettaisiin vielä nykyistäkin paremmin. Talous kärsii pljon enemmän kuin on tarpeellista, jos sairaalakapasiteetti on selvässä vajaakäytössä samalla kun valittu taktiikka on tämä.

Eri asia olisi, jos Suomi kertoisi pyrkivänsä epidemian tukahduttamiseen. Siinä tapauksessa mäkin varmasti miettisin uudemman kerran, tapaanko kavereita yms.

Vierailija
24/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on, että riittäisi edes hautapaikkoja kaikille kuolleille hoitopaikoista puhumattakaan. Jos tauti rysähtää kerralla päälle, niin hoitoa ei pystytä antamaan kaikille. Oisko vaikka priorisointi sitten että tupakoivat ja ylipainoiset jätetään eka hoitamatta ja lisäksi ne, jotka on saaneet taudin vaikka kapakasta tuliaisina.

Jos nyt oletetaan, että jotenkin me onnistuisimme saamaan tartunnan jokaiselle suomalaiselle tänään, niin parin viikon päästä kuolleita olisi n. 20 000. Tehohoitoa ei olisi ollut kaikille tarvitsijoille saatavana, joten kuolleisuus koronaan noin kaksinkertaistuisi normaalitilanteesta, jolloin kuolleita tulee n. 11 000. Big deal. Edes Suomen väestöpohjaan ei tällaisella olisi juuri mitään merkitystä, se ei edes helpottaisi eläkepommia merkittävästi. Mutta jatketaan kotoilua, onhan se mukavampaa kuin normaalielämä, ainakin niille, jotka eivät koskaan muutenkaan poistu kotoaan.

Vierailija
25/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tutkija ja kansa tiedä, ettei Suomen virallinen tavoite ole koronan kitkeminen, vaan hallittu sairastaminen😊

Kun minä tiedän tämän tavoitteen, niin en itke täysiä parkkipaikkoja ja ihmisten kokoontumisia. Itse pysyn poissa näistä väenpaljouksista ja katson kun "muut" sairastaa ja minä pysyn kotona terveenä😊

Vierailija
26/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedättekö mitä. Teit niin tai näin: tulet erittäin todennäköisesti saamaan tartunnan ennemmin tai myöhemmin. Tämä on todettu tosiasia joten miksi pelätä? Eläkää elämää niin kauan kuin sitä on. Pelossa eläminen ei ole elämää.

Mä en pelkää koronaa, mutta en myöskään halua saada sitä. Ja jos mun on pakko saada tartunta, otan tartunnan mieluummin 10-20 vuoden päästä kuin nyt. Elämäni kotona ja kotinurkilla on oikein mukavaa, en edes kaipaa muuta. 

Vierailija
27/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedättekö mitä. Teit niin tai näin: tulet erittäin todennäköisesti saamaan tartunnan ennemmin tai myöhemmin. Tämä on todettu tosiasia joten miksi pelätä? Eläkää elämää niin kauan kuin sitä on. Pelossa eläminen ei ole elämää.

Nämä "kaikkihan se kiertää", "et voi välttää", "mistä voit tietää mistä sen sait" tyypit, jotka tunkevat kylään tai järjestävät synttärit ripuloituaan koko viikon... ovat näin korona aikana erityisen pelottavia.

Kuka tampio päästää ihmisiä kylään. Voi syyttää itseään. Tänne ei ainakaan tule sisälle kuin lähiomaiset ja poliisi, jos näkee tarvetta.

Vierailija
28/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tutkija ja kansa tiedä, ettei Suomen virallinen tavoite ole koronan kitkeminen, vaan hallittu sairastaminen😊

Kun minä tiedän tämän tavoitteen, niin en itke täysiä parkkipaikkoja ja ihmisten kokoontumisia. Itse pysyn poissa näistä väenpaljouksista ja katson kun "muut" sairastaa ja minä pysyn kotona terveenä😊

Eli olet vapaamatkustaja ja odotat, että muut hoitaa laumasuojan sinullekin.

Vierailija
29/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on jo taltutettu Suomessa. 

Vierailija
30/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se laumasuojasta höpöttäminen. Muuten teidän pitäisi unohtaa kaikki suojatoimet, sillä KORONAAN EI OLE HOITOA. Käsitättekö, mitä tämä tarkoittaa? Se joka ei koronaa kestä kuolee, oli hoitopaikka tai ei. 

Vierailija
31/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa tautiin on kuollut 431 ihmistä miljoonasta. Suomessa 17. Siitä voi jokainen laskea pitkäänkö meillä menee tällä vauhdilla.

Vierailija
32/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyky-yhteiskunnassa kukaan jaksa viikko tolkulla asunnossaa istua. Valitettavaa mutta totta.

Vierailija
33/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tutkija pyrkii brändäämään mielipidevaikuttamisella rohkeista ihmisistä pelkureita?

En pelkää koronaa tai kuolemaa = käytän hyväksi muiden eristäytymisen antamaa suojaa.

Eihän se niin mene. Ne ihmiset ei vaan yksinkertaisesti pelkää koronaa eikä välttämättä edes ajatusta kuolemasta. Eli eivät välitä hevonhuttua mistään muiden luomista suojista.

Vierailija
34/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkija tutkinut aihetta? Onko hän mennyt vaikka sinne elektroniikkaliikkeeseen tutkimaan miksi ihmiset siellä on? Vai oliko tämä vain mielipidekirjoitus?

Vierailija
35/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo se laumasuojasta höpöttäminen. Muuten teidän pitäisi unohtaa kaikki suojatoimet, sillä KORONAAN EI OLE HOITOA. Käsitättekö, mitä tämä tarkoittaa? Se joka ei koronaa kestä kuolee, oli hoitopaikka tai ei. 

Voi voi sinun kanssasi😕

Vierailija
36/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä koko ajan kytätään, että mitä muut tekee?

Jos kauppa on täysi, niin älä mene sinne.

Lopettakaa jo tuo nillittäminen.

Vierailija
37/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä koko ajan kytätään, että mitä muut tekee?

Jos kauppa on täysi, niin älä mene sinne.

Lopettakaa jo tuo nillittäminen.

Jatkan, että olen käynyt kaupassa epidemian noustua pintaan. 13.3 ruokakaupassa. 3.4 hain 10 säkkiä kasvuturvetta. 9.4 ruokakaupassa.

Minua ei vähääkään kiinnosta, miten muut käy kaupassa.

Vierailija
38/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä ole käsketty sisällä istumaan, ulkoilla voi vaikka 24h/vrk, kunhan pitää huolen ettei ole tartuttajana tai saamassa tartunnan, mikä helvetti tätä kansaa vaivaa?

jos mökille menoa ei suositella onko sen vaihtoehto istua sisällä? - ei koska voi ulkoilla muuallakin.

jos suositellaan ettei vapaa-ajan liikkumista suositella niin tarkoittaako se ettei voi ulkoilla? - ei koska ei tartte sinne saakelin mökille lähteä ulkoilemaan tai toiselle paikkakunnalle.

jos suositellaan ettei yli kymmenen hengen kokoontumisa järjestetä, niin silloin ei perkele lähdetä mihinkään avajaisiin hönkimään ekaa ämpäriä.

Vierailija
39/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa tarinan, joka on tosi.

Pohjoinen  Italia, Kiina, muutama muu maa. Uutiset tuuttaa koronaa. Mitäs sitten? Minäminäminä, ja kyllä nyt laskettelureissulle pitää päästä!! Ja kappas, eipä aikaakaan kun Suomessa uudenmaan rajoja kiinni, ja vanhukset teljetään kuolemaan yksin hoitolaitoksiin.

Kuka tässä oli se minäminäminä? Montako sinun kaatunutta lasiasi minun pitää rientää siivoamaan?

Ja kyllä, minua ei kiinnosta saanko sen koronan jonka sinä varusmiespalveluksesi ja hineon opiskelusi myötä ulkomaan minäminä-reissulta tänne toit. Tiedän näin duunarina, että en voi pysäyttää tautia johon on sairastunut jo tuhansia "pesen käsiäni aina jatkuvasti ja desinfioin"-tyyppiä. En ole poikkeus, tauti tulee jos on tullakseen. En käy hoitokodeissa eikä minulla ole pieniä lapsia, enkä työni vuoksi sairastuta ketään, joten tulen elämään elämääni aivan täysin normaalisti.

Vierailija
40/117 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän sai käännettyä varusmiespalvelukseen mitenkään?

En ole suorittanut varusmiespalvelusta, ja olen taatusti tarkempi koronaohjeistuksista kuin keskimääräinen alikessu machomies öyhöttäjä, joka ihan periaatteesta hönkii kaikkia päin.

M35

No, ensinnäkään ne machomies öyhöttäjät eivät pääse edes alikessuksi. Näkee kyllä, ettei sinulla ole hajuakaan siitä mitä varusmiespalvelus oikeasti sisältää. Taidat olla juurikin näitä "pössyttely lailliseksi", "kyllä persua pitää saada turpaan vetää", "ja minähän en sinua kuuntele" -tyyppejä, joka on nyt vain ideologisista syistä päättänyt poikkeuksellisesti noudattaa annettua ohjeistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi