Oletko käynyt kampaajalla korona-aikana?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kampaajalla kerran kuussa, oli koronaa tai ei. En kuulu mihinkään riskiryhmään ja jos se käänteinen lottovoitto osuu omalle kohdalle, on niitä huonompiakin tapoja kuolla.
Entä jos se käänteinen lottovoitto osuukin sen kampaajan kohdalle sinun ansiosta?? Aina ihmiset ajattelee vain omaa sairastumistaan/kuolemaansa eikä tajua että voi itse käytöksellään aiheuttaa toisen kuoleman. Miten sen tiedon kanssa voisit elää vai luotatko että ei sitä kukaan koskaan tutki että kuka tartutti kun muitakin asiakkaita kuitenkin käy?
Kampaaja ottaa tietoisen riskin, kun pitää liikkeensä auki.
Se voi olla epätoivoinen riski, koska toimeentulo...
En tietenkään mene. Lahjakortin voin ostaa ja tukea siten kampaajaa, mutta en todellakaan mene nyt levittämään virusta ympäriinsä tai saamaan sitä. Jos jonkun menon voi välttää niin sitten se vältetään! Kampaajalla ei ole kenenkään nyt pakko käydä.
Ostakaa lahjakortteja, tukekaa paikallisia yrittäjiä niin tai pienellä rahalahjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kampaajalla kerran kuussa, oli koronaa tai ei. En kuulu mihinkään riskiryhmään ja jos se käänteinen lottovoitto osuu omalle kohdalle, on niitä huonompiakin tapoja kuolla.
Entä jos se käänteinen lottovoitto osuukin sen kampaajan kohdalle sinun ansiosta?? Aina ihmiset ajattelee vain omaa sairastumistaan/kuolemaansa eikä tajua että voi itse käytöksellään aiheuttaa toisen kuoleman. Miten sen tiedon kanssa voisit elää vai luotatko että ei sitä kukaan koskaan tutki että kuka tartutti kun muitakin asiakkaita kuitenkin käy?
Niinpä. Entä jos sen kampaajan käy huonosti sinun takiasi?
Voisitko elää sen tiedon kanssa?
Kuluu parisen viikkoa niin kukaan ei enää kysele tällaista. Ihmiset väsyvät hysterisointiin. Huomaahan sen jo kaupoistakin, joiden pihat täynnä väkeä vkonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko elää sen tiedon kanssa?
Miten voisin tartuttaa kampaajan kun en käy missään muualla?
Hiusten malli on suora puolipitkä, niin mikäs tässä kasvatellessa eli en ole käymässä.
Kampaajaoppilaat ovat alkaneet käyttää latvojen lyhentämiseen konetta. Jos olisi pidemmät hiukset, pystyisin itsekin tekemään tasauksen.
Olen käynyt, ihan vain sen takia, että halusin auttaa vakikampaamoani.
Oli mun mielestä hyvin järjestetty toimet heidän puoleltaan (2 yrittäjää samassa tilassa). Minulle soitettiin edellisenä päivänä ja varmistivat, ettei minulla ole ollut mitään oireita. Kun tulin kampaamoon, oli heti mahdollisuus pestä kädet saippualla. Kahden työpisteen välimatka oli kasvatettu mahdollisimman suureksi ja kampaaja käytti joka työvaiheessa käsineitä.
Vaikka vähän arvelutti mennä, kun kyseessä ei ole ihan välttämätön käynti, niin kyllä jälkeen päin mulle jäi hyvä mieli siitä. Tuli autettua pienyrittäjää ja he selvästi huolehtivat asiakkaiden terveydestä niin hyvin kuin pystyivät.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla epätoivoinen riski, koska toimeentulo...
Entä sitten? Jos kampaaja päättää pitää liikkeensä auki ja jatkaa töitään, oma on valintansa, olipa se tehty epätoivon vallassa tai ei. Ei ole asiakkaan syytä jos kampaaja sairastuu, ellei asiakas tiedä olevansa sairas jo kampaajalle mennessään.
Olen lyhyttukkainen ja nyt jo niskavillat alkavat ulottua kaulukselle. Viimeksi on leikattu maaliskuun alkupuolella. Luottokampaajani ei kuitenkaan asu tässä kunnassa, vaan aika kaukana kakkosasuntoni lähellä. Jos pysyn terveenä eikä tautitilanne räjähdä käsiin, niin taidanpa ajaa huristella kakkoasunnolleni ja varaan ajan kampaajalle.
Kävin viimeksi viime viikolla ja käyn jatkossakin.
Kävin. Kampaajalla oli kotisivuillaan ajankohtaista tietoa koronatilanteesta ja ehtona että liikkeeseen mennään vain terveinä, kädet pestään heti. Yksi asiakas kerrallaan ja pintojen, maksupäätteen ym. desinfiointi asiakkaiden välillä. Oli ihanaa siistiä hiukset ja tukea kampaajaa, lähdin iloisin mielin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko elää sen tiedon kanssa?Miten voisin tartuttaa kampaajan kun en käy missään muualla?
Sulla ei oo perheenjäseniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko elää sen tiedon kanssa?Miten voisin tartuttaa kampaajan kun en käy missään muualla?
Sulla ei oo perheenjäseniä?
No mistä ne perheenjäsenet saa tartunnan kun ei käydä missään? Eikä täällä ole lähimaillakaan todettuja tartuntoja.
Kävin maaliskussa. Seuraava kerta on puolen vuoden kuluttua.
Viime viikolla mies leikkasi pari senttiä takaa lyhyemmäksi, kun pyysin. Edestä leikkasin itse. Ihan hyvä tuli.
EIKÄ!!!
ETTE VOI NIIKU MENNÄ KAMPAAJALLE JA ELÄÄ ELÄMÄÄNNE NORMAALISTI EII!
MEIÄN PITÄÄ VAIHTAA VAKOILU KÄRPÄSIIN PARISTOT JA AKUT, JOTTA VOIDAAN SEURATA TEITÄ EIII!
PYSYKÄÄ VAAN KILTISTI KOTONA EIII!
T: Nenä
En vielä, mutta pian on pakko tilata aika. En kylläkään tiedä, onko kampaajani edes töissä.
En käy. Kampaaja tulee kuitenkin väkisinkin asiakasta tosi lähelle. Vaikka paikalla ei olisi ketään muita, on kyseessä pitkä lähikontakti ja juuri sellaisissa korona tarttuu kaikkein eniten. En halua saada koronaa kampaajalta, mutta huomioin myös sen että koska en työni takia pysty mihinkään totaalieristykseen, olen myös mahdollinen tartuttaja enkä halua tartuttaa kampaajaa. Tukka on pitkä ja pysyy siedettävän näköisenä ilman leikkaamistakin. Koronan jälkeen sitten varmaan kunnolla lyhyemmäksi.
Kampaaja on varmasti tietoinen riskeistä ja se voisi hyvin pistää lapun luukulle jos tahtoisi.