Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä mökille menemisen kieltäminen on saanut aivan kohtuuttomasti perusteetonta ja faktoihin perustumatonta huomiota

Vierailija
20.04.2020 |

Jos käyn jo lähtiessä marketista hakemassa eväät ja ajan pääkaupunkiseudulta mökilleni Mäntyharjulle viikonlopuksi, olen siellä itsekseni koko ajan (lähin naapuri 200 merrin päässä) käymättä missään, missä on ongelma?
En todellakaan aio lähteä minnekään paikalliseen terveyskeskukseen valittamaan vaivojani ja vaatimaan koronatestiä, jos tulee kurkkukipua tms. Silloin keskeytän viikonlopun ja palaan kotiini! Kyllä minä sen verran pystyn autoa aina ajamaan.
En tajua mitä riskiä Marin ja THL näkevät tässä!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä tässä mennään vähän turhan pitkälle. Turvallisempaa se siellä metsässä eristyksessä kuin Aurinkolahden täpötäysillä kävelyreiteillä.

Vierailija
2/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko vielä sen autoletkan, joka lähti pohjoista kohti kun korona oli jo räjähtänyt käsiin ja tuli tieto, että laskettelukeskukset menevät viikon päästä kiinni?

Tämmöistä kansaa ne päättäjät koettavat ohjeistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko vielä sen autoletkan, joka lähti pohjoista kohti kun korona oli jo räjähtänyt käsiin ja tuli tieto, että laskettelukeskukset menevät viikon päästä kiinni?

Tähän lisätään ne mökkeilijät jotka tekevät tyhmiä päätöksiä, kun sahaavat sormeen tai murtavat jalan.

Vierailija
4/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo. Mun mielestä ihmisen, jolla ei ole vaihtoehtoista kuskia, ei pitäisi lähteä satojen kilometrien päähän omasta sairaanhoitopiiristä. Koska sä et oikeasti todellakaan pysty ajamaan autoa, jos olet kuumeessa ja kipeänä. Sun ei pitäisi lähteä ajamaan kohti kota ja kotiterveysasemaa, jos olet kipeänä, koska sun ajokyky on samaa luokkaa kuin reilun promillen humalassa. huomiokykydi, tarkkaavaisuutesi ja reaktioaikasi ovat merkittävästi huonompia. Olet siis vaarallinen liikenteessä. oman tautisi lisäksi kuormitat mökkipitäjåsi tai jonkun matkalle osuvan paikkakunnan sairaanhoitoa vielä niilläkin raasuparoilla, joiden kanssa ajat kolarin.

Sit ok, jos sulla on mukana joku, joka voi ajaa jos sinä sairastut.

Vierailija
5/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin ihmettelen, miten monella on mökkejä jossain hevonkuusessa. Eikö sitä voi edes hommata lähempää? Järviä kyllä riittää.

Vierailija
6/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on täynnä populisteja, joiden olisi pitänyt erota jo kauan sitten.

Vierailija
7/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mökille menemisen kieltäminen on ollut aivan kohtuutonta ja perusteetonta. Siellähän parhaassa turvassa on vahoja piilopirttiperinteitä noudattaen.

Mökitön

Vierailija
8/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lisätään ne mökkeilijät jotka tekevät tyhmiä päätöksiä, kun sahaavat sormeen tai murtavat jalan.

He voisivat olla ongelma jos niiden mökkipaikkakuntien terveydenhuolto olisi kovin kuormitettu koronan takia. Mutta kun ei ole. Ei edes Uudellamaalla, jossa suurin osa sairastuneista on, ole ongelmia hoitaa normaalien potilaiden vaivoja ja vammoja. Päinvastoin, osa terveydenhuollosta käy nyt tyhjäkäyntiä kun ihmiset eivät koronan pelossa uskalla mennä lääkäriin. 

Vierailija
9/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon uurempi tartuntariski ovat kaikki ne jotka nyt menevät serkun lapsen synttäreille tai tapaamaan ystäviään ja vanhempiaan. 

Vierailija
10/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi mökki, olisin mennyt sinne jo moneen kertaan. Parempi siellä olisi olla eristyksissä.

Vierailija
11/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin ihmettelen, miten monella on mökkejä jossain hevonkuusessa. Eikö sitä voi edes hommata lähempää? Järviä kyllä riittää.

Harmi, ettei vaarini 40-luvulla mökkiä puumalaan kyhätessään tajunnut, että jälkeläiset tulevat muuttamaan pois savonlinnasta ja heidän mökkimatkansa tulee pitenemään monta sataa kilometriä. Tai vaarihan teki sen itelleen, lähelle. Meidän pitäs nyt myydä rakas kesämökki, että päästäis lähemmäs kotia mökkeilemään. Kun muiden mielestä tässä ei oo mitään järkeä :D :D :D

Ja minäkään en enää tajua mökkeilijöistä kaakattamista, ehkä se päivän psykoosi pitää jostain kaivaa. Ja ei, en ole käynyt puumalassa, rauha <3

Vierailija
12/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistohallituksella voi olla ohjeessaan myös tasa-arvonäkökulma taustalla? Kun kaikilla ei ole vapaa-ajan asuntoja eikä sellaiseen varaa, tällöin kenenkään ei pidä mennä mökille.

Vierailija
13/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää mökkeilyä aplle ja muillekin, etenkin niille parhaille karanteenin pitäjille!

Pahempi ongelma on ne, jotka todellekin tapaavat sukua ja ystäviä. Toisaalta, eihän sitä virusta ole maalla kovin pahasti. Uusimaa on asia erikseen.

Vierailija
14/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistukset on tarkoitettu idiooteille, ei niitä muiden tarvitse noudattaa.

Vierailija
15/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vapaa maa. Liikkumiskieltoja ei ole. Minä menen minne minua huvittaa ja just sillon kuin minulle sopii. Sanna Marin voi sanoa ihan mitä tykkää mutta lain mukaan olen vapaa liikkumaan. Suomi oli muistaakseni vahva oikeusvaltio.

Vierailija
16/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vapaa maa. Liikkumiskieltoja ei ole. Minä menen minne minua huvittaa ja just sillon kuin minulle sopii. Sanna Marin voi sanoa ihan mitä tykkää mutta lain mukaan olen vapaa liikkumaan. Suomi oli muistaakseni vahva oikeusvaltio.

Kaikkia oikeuksiaan ei ole pakko koko ajan käyttää jos se ei ole muiden kannalta järkevää.

Vierailija
17/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mökille menemisen kieltäminen on ollut aivan kohtuutonta ja perusteetonta. Siellähän parhaassa turvassa on vahoja piilopirttiperinteitä noudattaen.

Mökitön

Ei hallitus halua, että ihmiset kaivautuu poteroihinsa pakoon koronaa. Sillä tavalla laumasuojaa ei saada koskaan vaan korona lähtee taas leviämään heti kun mökkikarkurit palaa ihmisten ilmoille.

Vierailija
18/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökitön

Ei hallitus halua, että ihmiset kaivautuu poteroihinsa pakoon koronaa. Sillä tavalla laumasuojaa ei saada koskaan vaan korona lähtee taas leviämään heti kun mökkikarkurit palaa ihmisten ilmoille.

Näin on, siksi meninkin mökille kun en halua mitään laumasuojaa.

Vierailija
19/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmi, että muita maakuntia ei suljettu samaan aikaan mitä Uudenmaan sulku purettiin.

Vierailija
20/32 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökitön

Miten ne virukset tulevat kerrostaloasuntoon, jos siellä on karanteenissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä