En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.
En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.
Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.
Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ankea elämä ihmisillä oikein on, jos omaa arkea pitää päästä ulkomaille karkuun että jaksaa elämäänsä? Pitäisiköhän vähän miettiä elämänvalintojaan uusiksi? Mitä te oikein teette siinä arjessanne kun se on niin hirveää?
Ymmärrätkö että kaikki eivät ole syntyneen 68-vuotiaan harrastelijapuutarhurin ruumiiseen. Kaikki eivät halua lomallaan tuijotella jotain Mikkelin kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä ulkomaille tai olla kotona tai mökillä? Voithan sinä matkustaa Suomessa johonkin pois kotiympyröistä, esim. Porvooseen.
Suosittelen ap:lle porvoota. Mä sain siellä viimeksi seksiä Opel-farmarin takakontissa. Hieno reissu!
Toivottavasti sinäkin saat parrua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä ulkomaille tai olla kotona tai mökillä? Voithan sinä matkustaa Suomessa johonkin pois kotiympyröistä, esim. Porvooseen.
Suosittelen ap:lle porvoota. Mä sain siellä viimeksi seksiä Opel-farmarin takakontissa. Hieno reissu!
Toivottavasti sinäkin saat parrua.
Porvoo muuten on yksi Suomen kolmesta matkailukohteista johon kannattaa mennä.
Hupimatkustelu on niin typerää ja turhaa. Toivottavasti lentoliikenne ei koskaan palaudu lähellekään koronaa edeltävää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kysymystä ap:lle ja muille jatkuvasti matkustelijoille.
Onko teillä niin paska koti/piha, ettei siellä oikeasti jaksa olla? Meneekö teillä KAIKKI raha matkustamiseen, niin että kämppä on sitten joku eloton yksiö lähiössä?
Eikö teillä ole mitään muuta elämässä kuin se matkustelu?
Aika moni halpalentoyhtiö ja hotelli menee varmaan koronan takia konkkaan, eikä olekaan enää itsestään selvää että keskituloinen voi matkustella monta kertaa vuodessa. Kannattaisi harkita omaa elämää, voisiko tehdä sillä enemmän jos matkustelu ei enää onnistukaan.En ole enää vuosiin matkustanut halpiksilla. Kyllä, minulla on muutakin kuin matkustelu. Hankkisin mielelläni oman elämän. Onko vinkkejä millainen se olisi? En haluaisi, että se keskittyy pelkästään puolisoon ja lapsiin. Niin, eikä saisi olla mitenkään kovin sitova tai kauhean kallis. Muita ehtoja ei oikeastaan ole.
Sehän riippuu täysin sinusta. On monenlaisia kursseja, joilla voi kehittää itseään ja tavata uusia ihmisiä. Osa niistä kursseista on ilmaisia. Hanki joku harrastus, vaikka jotain mistä tykkäsit nuorena mutta on jäänyt kauan sitten pois. Ehkä löydät itsestäsi jotain uutta.
Toinen on, että matkustavat ihmiset harvoin käyvät sukulaisilla kylässä. Omien juurien tunteminen ja esim. suvun vanhempiin jäseniin tutustuminen voisi olla myös elämys.
Mikä vastaus tämä oli? Kysyin suoria ehdotuksia ja vastaat, että en minä tiedä ja mieti itse? En kai kysyisi jos tietäisin? Mutta etpä näytä sinäkään tietävän. Missä minä asun ei ole fyysisiä kursseja oikeastaan yhtään, mutta mikä sellainen nettikurssi nyt olisi joka on sellainen, että vois sanoa sillä hankkineensa elämän? Sukulaiseni asuvat lähes kaikki eri maissa kuin missä minä asun. Joten se sukuloiminen on juuri matkustamista. Harrastin klassista balettia ja tässä iässä se on kaikin tavoin vaikeaa uudelleen aloittaa. Mutta MATKUSTAN kyllä mielelläni sitä katsomaan.
Olet aivan oikeassa, että joku suuri intohimo lopettaisi ehkä matkustushaluni kokonaan. Nyt puuttuu enää vaan se suuri intohimo.
Ja mitä,asuin paikkaani tulee, joudumme puolisoni työn takia asumaan täällä, enkä halu ottaa hänestä eroa, koska hän on minulle rakas.
Otahan nyt rauhassa. Ei ollut tarkoitus aloittaa mitään riitaa.
Mutta en minä sinulle voi määrätä, mikä pitäisi olla elämän sisältönä, kyllä se pitää löytää ihan itse. Mistä minä tiedän, mikä sinua kiinnostaa? Jos et keksi itse mitään unelmaa tai tavoitetta, joka ei liity matkailuun, niin en voi niitä sulle keksiä.
Sitä paitsi kurssit ovat käytännön esimerkki ja kyllä, niitä on myös netissä. Hyvin paljon asioita on netissä. Itseään voi sivistää ja opetella uutta joka päivä, jos haluaa.
Olen oikeasti ymmälläni, että kuvittelit minun antavan sinulle elämän tarkoituksen tässä keskustelussa. Mieti itse mitä elämältäsi haluat.
Kestät mieluummin elinkelvottoman maapallon?
Vierailija kirjoitti:
Hupimatkustelu on niin typerää ja turhaa. Toivottavasti lentoliikenne ei koskaan palaudu lähellekään koronaa edeltävää aikaa.
Semmoiset fantasiat köyhällä siellä.
Ja matkailu on vain loman haaskaamista. Kotona on paras ihmisen olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ankea elämä ihmisillä oikein on, jos omaa arkea pitää päästä ulkomaille karkuun että jaksaa elämäänsä? Pitäisiköhän vähän miettiä elämänvalintojaan uusiksi? Mitä te oikein teette siinä arjessanne kun se on niin hirveää?
Miksi elämä on hirveää, jos haluaa pari viikkoa vuodesta viettää ulkomailla? Mulla ainakin on oikein mukava arki, lenkkeilen paljon, vietän aikaa terassilla ja pihalla jne.. Silti mielelläni myös matkustan, erityisesti patikointimatkat kiinnostavat.
Tuo kommentti ei ollut tarkoitettu sinunlaisellesi ihmiselle, vaan ap:lle ja muille joiden mielestä kotona oleminen on niin kauheaa ettei enää kestä.
Ymmärrän ap sinua täysin!!
Me ei olla matkailtu sitten v.2014 ja kyllä, nyt vituttaa ja lujaa, kun ei varmaan tänäkään vuonna reissuun päästä kiitos tämän tilanteen.
Noh, toisaalta ahdistaa nyt muutenkin aikalailla eikä asiaa helpota lukuisat Koronaan sopivat oireeni joista odotan lääkärin puhelua vielä tänään tai sitten huomenna. Pelkään pahinta, toivon parasta.
Mutta silti ottaa hattuun tuo matka-asiakin, kaipaisin niiiiin muihin kuin kotimaisemiin ja kotiympyröihin ja kotitöihin. Hyhpsyh minua/meitä.
Vierailija kirjoitti:
Kestät mieluummin elinkelvottoman maapallon?
Maailmanloppu saattaa tulla vaikka 1.5. 2020. Silloin on ihan sama missä kunnossa maapallo on.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒
💕💛❤💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan ainakin surffata (Portugal, Australia, Espanja) ja treenata alamäkipyöräilyä (Itävalta). Suomi ei kiinnosta eikä juuri eikä suomalaiset, eikä suomalainen ruoka, sorry kaikille siitä. Eläminen on kokemista ja seikkailua, ei kiitos järvet ja suomalainen ruoka.
Haha! Kyllä on väsyneet teinin toiveet ajankäytöstä sinullakin.
Surffata ja alamäkipyöräillä 😂Joo, kaikkien pitää haaveilla järvien katselusta, laavulla hiljaisuudessa makaamisesta lammen rannalla ja autolla ABC: ltä toiseen ajamisesta. Siinä on kunnon suomalaisen kehittyneen aikuisen elämän tarkoitus ja hyväksytyt haaveet.
No ei, mutta mieti nyt. Surffaus ja alamäkipyöräily. Ihan yhtä lapsellista kuin isot äijät pomppimassa katoilta alas, eli parcour. Tai se, että isot ihmiset tuhlaavat aikaansa johonkin skeittaamiseen tai pallon pomputteluun.
Googlettakaa Järvi-Suomi, länsirannikko ja Lappi. Todellakin aivan eri maisemat, erilaiset kaupungit ja ihmiset. Kyllä Suomessakin on vanhoja rakennuksia ja kulttuuria. Ne eivät vaan jostain syystä suomalaisia kiinnosta, kun muualla on muka kaikki hienompaa.
Ehkä joka paikassa on ABC ja Lidli, mutta ei niihin ole pakko mennä, vaan voi tehdä jotain muuta. Ihan samalla tavalla esim. jokaisessa saksalaisessakin kaupungissa on varmaan Lidlit ja paikalliset huoltamot, jotka ovat ihan yhtä tylsiä kuin täälläkin. Ihmisten elämä siellä on ihan samaa paskaa kuin se on täälläkin. Kaikki vaan tuntuu hienommalta kun on jossain muualla kuin kotona. Mutta sen tunteen voi saada myös käymällä muualla Suomessa. Itselläni ainakin toimii hyvin.
Suurin osa suomalaisista ei ole käynyt esim. Lapissa koskaan, ja sinne kuitenkin matkustetaan Kiinasta ja Japanista asti. Suomalaiset jököttävät betonitalossa Helsingissä nenä nirpassa, kun ei Suomessa voi olla mitään hienoa missään, pakko päästä ulkomaille.
AP:n ongelma on se, että on vain koti ja mökki. Tässä ketjussa on ehdotettu vaihtoehtoja, että voisi matkailla oikeasti Suomessakin. Mikään ei vaan kelpaa, vaikka mitään ei ole edes kokeiltu.
Jos ottaa sen asenteen ettei mikään kiinnosta, niin ei sitten kiinnosta. Turha kuitenkaan haukkua ketjussa olijoita tylsiksi eläkeläisiksi (olen muuten 40 v), kun toisilla ei olekaan pakkomiellettä matkailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan ainakin surffata (Portugal, Australia, Espanja) ja treenata alamäkipyöräilyä (Itävalta). Suomi ei kiinnosta eikä juuri eikä suomalaiset, eikä suomalainen ruoka, sorry kaikille siitä. Eläminen on kokemista ja seikkailua, ei kiitos järvet ja suomalainen ruoka.
Haha! Kyllä on väsyneet teinin toiveet ajankäytöstä sinullakin.
Surffata ja alamäkipyöräillä 😂Joo, kaikkien pitää haaveilla järvien katselusta, laavulla hiljaisuudessa makaamisesta lammen rannalla ja autolla ABC: ltä toiseen ajamisesta. Siinä on kunnon suomalaisen kehittyneen aikuisen elämän tarkoitus ja hyväksytyt haaveet.
No ei, mutta mieti nyt. Surffaus ja alamäkipyöräily. Ihan yhtä lapsellista kuin isot äijät pomppimassa katoilta alas, eli parcour. Tai se, että isot ihmiset tuhlaavat aikaansa johonkin skeittaamiseen tai pallon pomputteluun.
Alamäkipyöräilyä voi ihan hyvin harrastaa Suomessakin. Kunnon maastopyörä alle ja pyöräilemään metsiin ja mäkiin. Itä-Suomessa niitä riittää.
Tämä korona-aika näyttää, millainen kärsivällisyys ihmisillä on, ja millainen mielikuvitus ja luovuus keksiä tekemistä.
Ilmeisesti matkailuhulluilta puuttuu molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö... siis sinustako loman pitäisi olla täsmälleen samanlaista kuin arki? Ei saisi erota siitä mitenkään esim. juuri niin, että lomalla voi halutessaan vaikkapa matkustaa johonkin?
Olet oikeassa, tuollainen elämä ON ankeaa.
En sanonut ettei loma saisi erota arjesta. Mutta ap sanoi, että ellei pääse kesälomallaan ulkomaille, hän ei jaksa elämäänsä ja arkeaan. Jos joku kertoo minulle ettei jaksa elämäänsä, se on minusta aika vahvasti sanottu. Ei ap sanonut että kiva kun loma alkaa niin saa rentoutua ja unohtaa työt, hän sanoi että kesälomamatkan avulla jaksaa kestää loppuvuoden ja arjen. Joten kuulostaa siltä että ap:n arki on aika kuormittavaa ja ankeaa. Joten asialle ehkä kannattaisi tehdä jotain, koska matkustamaan ei nyt vähään aikaan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämä on hirveää, jos haluaa pari viikkoa vuodesta viettää ulkomailla? Mulla ainakin on oikein mukava arki, lenkkeilen paljon, vietän aikaa terassilla ja pihalla jne.. Silti mielelläni myös matkustan, erityisesti patikointimatkat kiinnostavat.
Et tainnut lukea aloitusta. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kestä, jos ei pääse lomalla ulkomaille, ja että jaksaa arkeaan vain ulkomaanmatkan avulla.
Yks narisija vähemmän kun sinä hajoat.