Ärsyttääkö sinua, kun jokavuotisten tapahtumien koronaperusmisten vuoksi käytetään muka positiivisempaa sanontaa "siirtyy ensi vuoteen"?
Miksi ei voi sanoa suoraan, että se vain perutaan? Koska eihän ne mihinkään "siirry", kun ensi vuonna pidetään vuoden 2021 tapahtuma! Vai pidetäänkö vuonna 2021 vuoden 2020 tapahtuma, vuonna 2022 vuoden 2021 tapahtuma jne. jne. ?
Kommentit (7)
Ei sinänsä ärsytä, mutta eihän se ensivuonnakaan ole varma!
Enemmän ärsyttää ne jotka ovat varmoja että järkkäävät esim 30 hlön tapahtuman kesällä. Kun laitoin viestiä, että olen tulossa mutta entä jos voit ottaa vain 10 hlöä niin missä järjestyksessä minun ilmoittautumiseni on. - ei vastausta. Se ettei varauduta vaan joko lykätään tai kuvitellaan että varmasti onnistuu. Että yrittäjät eivät jousta, eivät käytä aivojaan. Ja sitten ollaan ihan, että oho meni konkkaan ja mistä nyt saan tukea.
Että ei ole bufferttia eikä suunnitelmaa pyörittää bisnestä pienemmässä mittakaavassa. Kun kerran voisi ja kyseessä ei nyt mikään paperitehdas kuitenkaan. Oon tosiaan jutellu parin kanssa, jotka pyörittävät yritystään säästöliekillä. He ovat todella yksinäisiä ja harvassa. Mutta heidänkin mielenterveydelle on parempi tehdä edes jotain. Vuokraan saa tukeakin!
Vierailija kirjoitti:
Liput toimii ensi vuonna. Siksi sanotaan noin.
Olen nähnyt tätä ilmaisua käytettävän myös sellaisten tapahtumien kohdalla, joihin sisäänpääsy on ilmainen.
No vaikkapa olympialaisten ja jalkapallon EM-kisojen osalta siirtyminen on oikea sana, sillä ensi vuonna näitä ei olisi normaaliaikataulun mukaan järjestetty. Ja vuosittaisissa tapahtumissa siirtyminen tarkoittaa sitä, että tämän vuoden järjestäjäksi valittu järjestääkin ensi vuoden tapahtuman, kuten on vaikkapa lentopallon junnuturnauksen PowerCupin osalta (Salo järjestää ensi vuonna, vaikka sen piti järjestää tänä vuonna ja Kauhava järjestää vasta 2022).
Taatusti ärsyttää, jos siirtämällä voi välttyä maksettujen lippujen hinnanpalautukselta.
Kun en pääse suunnittelemani aikana festareille, ei mikään muukaan aika sovi- tarkoituksena kun oli juhlia juuri merkkipäivänä.
Liput toimii ensi vuonna. Siksi sanotaan noin.