Idan painajaismainen kauppareissu
Luitteko jo iltasanomista Idan painajaismaisesta kauppareissusta? Nyt on taas kaksinaismoraali kohdillaan. Moralisoidaan ihmisiä jotka ovat lähteneet kaupoille mutta siellähän Ida on itsekin! Miksi vain hänellä olisi oikeus käydä kaupassa ja remontoida asuntoaan?
Kommentit (41)
On hallituksen syytä, että ihmiset ovat nyt vapautuneet lähtemään joka paikkaan.
Hallitus nyt niin onnellisena puhui jo rajoitusten purkamisesta.
Minua inhottaa että täällä aletaan matkia Ruotsia. Koko maapallon huonoimmin onnistunutta valtiota (lukuunottamatta kehitysmaita)
Onneksi Iida kuitenkin selvisi hengissä, huh. Nyt sormet ristissä, ettei tullut koronaa.
Iidalle tiedoksi, voit tilata tavarasi myös netistä, nyt kun kaikki muut ihmiset ovat vallanneet kaupat.
Ohjeissa puhutaan mm. Välttämättättömistä hankinnoista, turvavälistä ja yksin kauppaan menemisestä. Itse kun viimeksi kävin, oli siellä useampi perhe hengailemassa, turvavälejä ei pidetty, lapset juoksivat pitkin kauppaa ja koskivat kaikkeen mikä käsiin osui...
Jutusta ei käy ilmi mitä remonttia tekevä Ida oli ostamassa mutta kuulosti siltä että Ida noudatti ohjeistusta enemmän kuin nämä. Kökkl juttu jos pitäisi saada jotain tarpeellista hankittua mutta jengi on perheen kanssa huviretkellä kaupassa. Varmaan kivaa kaupan henkilökunnalle
Vierailija kirjoitti:
Ida meni kauppaan ja Oho siellä olikin muitakin
Tuon jutun perusteella Ida itse asioi ainakin neljässä kaupassa samana päivänä ja jokaisessa jatkoi samaa ihmettelyä, että miksi niissä on asiakkaita kun kaikkien pitäisi pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
En olisi kyllä ikinä kehdannut omalla nimelläni antaa tuollaista haastattelua.
Kaikesta Idan toiminnasta paistaa läpi, että hän ei tippaakaan ajattele muita.
Hän on jo kuukauden ajan tottunut juoksemaan asioillaan normaaliin tapaan täysin välittämättä aivan kaikille annetuista kehotuksista pysyä kotona.
Hän on siis yksi näistä, joka on vaan naureskellen todennut, että "tottakai pyörin kaupoissa, kun siellä on nyt niin mukavan väljää asioida".
Kehtaakin kaiken jälkeen vielä syyttää muita, ja kyllähän se kehtaakin. Omissa toimissaan ei näe mitään vikaa.
Onkohan iltalehdellä jotain numeroa mihin vois laittaa palautetta, että ei laittais näitä idiootti-Iidojen juttuja lehtiin?
Tämä sankari on itse ollut ostamassa leivänpaahdinta, joten turha väittää, että ollut tekemässä aivan välttämättömiä ostoksia.
Vähintään karanteeniajan jokainen pärjää ilmankin ja tarvittaessa sen voi myös tilata netistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sankari on itse ollut ostamassa leivänpaahdinta, joten turha väittää, että ollut tekemässä aivan välttämättömiä ostoksia.
Vähintään karanteeniajan jokainen pärjää ilmankin ja tarvittaessa sen voi myös tilata netistä.
Ruuvit nyt saattavat olla tarpeellisia, mutta minullakin posti silmään tämä välttämätön leivänpaahdin. Vaikka olenkin samaa mieltä siitä, etteivät ihmiset pidä turvavälejä vaan tunkevat ihan kylkeen kiinni, niin neljässä ”rautakaupassa” samana päivänä .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvit nyt saattavat olla tarpeellisia, mutta minullakin posti silmään tämä välttämätön leivänpaahdin. Vaikka olenkin samaa mieltä siitä, etteivät ihmiset pidä turvavälejä vaan tunkevat ihan kylkeen kiinni, niin neljässä ”rautakaupassa” samana päivänä .....
Idalla ei ihan tuo oma toiminta ollut kohdallaan mutta ei kyllä muillakaan. Moni on jo sanonutkin että karanteeni alkaa väsyttää ja lipsuu turvatoimissa, se tässä nyt ehkä sitten näkyy. Mulla vaan kulkee kauppareitti ruumiskonttien ohi, ja ne ikävästi muistuttavat tosiasioista.
No Is:ssa on kaksi juttua kaupassakäynnistä, tämä Idan juttu, jossa kauhistellaan ja toinen miten hyvin sääntöjä noudatetaan, taitaa olla vielä sama kauppa kuvassa.
Oltiin itse tuossa tien toisella puolella haketta noutamassa ja siellä oli kyllä varsin erilainen tunnelma. Porukkaa oli tosi paljon liikkeellä ihan koko perheen voimin ja turvavälejä piti tosi harva, kellään ei ollut maskia jne. Jollei kaupassa olisi kuulutettu korona-säännöistä, olisin kuvitellut että on ihan normiaika. Ei se hakekaan mikään välttämättömyys ole, oma moka ja harmitti heti kun näin parkkipaikalla autot. Olisi pitänyt yrittää tulla johonkin hiljaisempaan aikaan, mutta arkisin on vaikea ehtiä töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ida ei itse tippaakaan ajattele muita.
Jopa koulut ja työpaikat on suljettu ja aivan jokaista on pyydetty hoitamaan vain välttämättömimmät asioinnit, kuten ruoan ja lääkkeiden osto sekä töihin meno, ellei ole etätöissä.
Ida on viitannut kintaalla kaikille näille annetuille ja moneen kertaan toistetuille ohjeille välttää turhaa kotoa poistumista ja jatkanut shoppailua kuten ennenkin, onhan kaupoissa nyt ollut väljää asioida kun muut ovat noudattaneet ohjeita.
Kaiken lisäksi hän on surutta tehnyt remonttiaan ja poraillut ruuvejaan samaan aikaan kun muut yrittävät keskittyä etätöihinsä. Ellei asu omakotitalossa, niin viimeisen kuukauden aikana olisi hänenkin ollut syytä huomioida kaikkia muita, jotka siellä kotonaan pysyvät ja siirtää paitsi ne sisustusshoppailut, myös remontit myöhemmäksi.
Kehtaa vielä valittaa, että muiden pitäisi olla huomaavaisempia ja noudattaa karanteeniohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Itsekin myönsi, ettei kyse ollut millään tavalla välttämättömistä ostoksista kun jätti sen leivänpaahtimen ja muut ostoksensa lopulta tekemättä koska muiden kaupassaolo häiritsi eikä jaksanut jonottaa kun oli kuukauden ajan tottunut pääsemään kassalle jonottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hidsi kun IS estänyt tuon kommentoinnin. No, jospa Ida kävisi täällä lukemassa.
On selvästi käynytkin, koska tästä jutusta on poistunut ihan aiheellisia häntä kritisoineita kommentteja.
Lienee siis myös lukenut palstan kommentit, miten naapurien remontit nyt häiritsevät kaikkia, kun kaikki pysyttelevät kotonaan ja töihin ja etäpalavereihin pitäisi pystyä keskittymään.
On tosin nekin viestit menneet häneltä itseltään täysin kuuroille korville samoin kuin kaikki annetut ohjeet välttää kaupoissa juoksentelua.
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti taisi mennä sivusuun. Mutta ihmiset ovat siis alkaneet unohtaa Korona-ohjeistukset mikä saattaa kostautua.
Aivan, en ymmärrä mistä tuli tässä ketjussa tuo tulkinta "vain minä saan käydä kaupassa". Suojautumisesta ja turvaväleistä tuo tuossa marmatti ja oli aivan oikeassa. Toivottavasti tämäkin juttu muistuttaa ihmisiä tästä asiasta ja muiden huomioimisesta. Eilen uutisissa jollain ulkoilualueella vanhempi nainen huomautti myös tästä. Nelihenkinen perhe tuli vastaan kulkien tinnakkain ja kukaan ei antanut tietä vastaantulijoille. Todella ajattelematonta.
En vaan ymmärrä Idaa siinä, jos näkee parkkiksen täynnä, niin menee kuitenkin kauppaan sisälle. Jättäisi kauppareissun arkipäivälle aamupäivään, jolloin varmimmin on ihmisiä vähän kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti taisi mennä sivusuun. Mutta ihmiset ovat siis alkaneet unohtaa Korona-ohjeistukset mikä saattaa kostautua.
Aivan, en ymmärrä mistä tuli tässä ketjussa tuo tulkinta "vain minä saan käydä kaupassa". Suojautumisesta ja turvaväleistä tuo tuossa marmatti ja oli aivan oikeassa. Toivottavasti tämäkin juttu muistuttaa ihmisiä tästä asiasta ja muiden huomioimisesta. Eilen uutisissa jollain ulkoilualueella vanhempi nainen huomautti myös tästä. Nelihenkinen perhe tuli vastaan kulkien tinnakkain ja kukaan ei antanut tietä vastaantulijoille. Todella ajattelematonta.
En vaan ymmärrä Idaa siinä, jos näkee parkkiksen täynnä, niin menee kuitenkin kauppaan sisälle. Jättäisi kauppareissun arkipäivälle aamupäivään, jolloin varmimmin on ihmisiä vähän kaupoissa.
Ihan sen jutun perusteella ja Iidan itsensä sanomana. Hän kertoo viimeisen kuukauden ajan tehneensä itse jopa normaalia enemmän ostoksia ja saaneensa shoppailla kaikkialla rauhassa kun muut ovat pysyneet kotonaan, mutta tällä kertaa ahdistui, kun kaupoissa oli muitakin.
Luulen että reilun viikon kuluttua aletaan korjata tästä viikonlopusta satoa. Tavallaan ymmärrän sen, että ihmiset menevät tähän vipuun kun lehtijuttujen perusteella näyttää siltä että koronasta ei niin pahaa tullutkaan ja sairaalaan joutuneiden numerotkin laskevat, rajoituksia poistetaan jne.. Mutta siis oikeastihan sairastuneiden määrä kasvaa koko ajan ja ihmisiä kuolee päivittäin. Olen ymmärtänyt että terveydenhuollossa tilanne on tiukka vaikkei nyt Italian lukemissa ollakaan. Että tässä ei nyt olisi varaa alkaa lepsuilemaan.
Rupean itse ainakin tsemppaamaan taas näissä asioissa!
Juuri näin. Idalla on kauppoihin täysi yksinoikeus, koska hän haluaa nyt sisustaa ja tehdä remonttia.