Mtv3 uutiset: Taksikyydit tippuneet 70%
...en oo tosin koskaan taksille maksanutkaan.
Kummalle annat mieluummin saman, vaikka 30e?
Omalle frendille, joka hakee vai kielitaidottomalle ja stadia tuntemattomalle "ammattimiehelle"?
Niinpä.
Kommentit (37)
No voi harmi, meni Bernerin pelikirja uusiksi.
Kaverilla oli tuo sama periaate, maksoi ennemmin minulle 30€ 10km matkasta kuin taksille. Ei vaan meinannut ymmärtää, etten ollut kiinnostunut kuskihommista tuolla rahalla, kun taksit on sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli tuo sama periaate, maksoi ennemmin minulle 30€ 10km matkasta kuin taksille. Ei vaan meinannut ymmärtää, etten ollut kiinnostunut kuskihommista tuolla rahalla, kun taksit on sitä varten.
Alkaa lähitulevaisuuden työttömyysluvuilla vielä aika useaa eläjää kiinnostaa...
Uskotko?
En uskalla matkustaa taksilla. Mitäpä jos kuski alkaa rykimään kesken kyydin? Vauhdissa ovi auki ja ulos?
Kuolis vaan tämäkin yksi laillisen kuppaamisen muoto.
Ilmastotekokin olisi.
Aiemmin vielä tuli taksilla joskus kuljettua, mutta tuon uudistuksen jälkeen en kertaakaan.
Kuulemma pitää sopia hinta etukäteen ja jotenkin pystyä dokumentoimaan se neuvottelun tulos, ettei joudu kyydin jälkeen ns "putsatuksi" ihan laillisin keinoin.
Minunkin puolesta tällainen kyytimuoto on ehkä näillä nykyehdoilla, mitkä jotkin politiikot halusivat, on tullut ja joutaa tulla tiensä päähän.
Koulukyydit ja erityislasten kyydit.
Mihin taksia oikeastaan tarvitaan?
Jos jollain on varaa hupibaarista himaan ajeluun, niin maksaa suoraan frendilleen?
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvi puhelusta maksaa tai keskukseen jonottaa.
Ei todellakaan tarvi maksaa puhelusta tai jonottamisesta, kun lataa puhelimeensa Taksini-sovelluksen (Lähitaksi). Hoidan kaikki asiointini taksilla liikuntavaikeuteni vuoksi. Taksikorttia minulla ei ole, en ole lääkärin mielestä riittävän huonokuntoinen tai vanha. Mieleltänikin olen terve.
Tottakai maksan mieluummin taksille, ammattikuljettajalle, kuin jollekin kaverille. En muutenkaan teetä mitään pimeitä töitä.
Olen taksiuudistuksen jälkeen kulkenut kolme kertaa taksilla. Kaksi näistä kerroista liittyi eräisiin juhliin, jolloin toisesta kyydistä joutui riitelemään, koska kuski ajeli ihan omituisia reittejä.
Pk-seudulla on viimeisen kymmenen vuoden aikana tullut kuskeiksi sellaisia tunareita, että taksin käyttö väheni muutenkin. Välillä on kuskin kyydissä pelottanut, kun kuski on ajanut kuin reikä päässä tai ehdotellut treffejä. Uudistuksen jälkeen en ole kuin aivan pakon edessä käyttänyt taksia, koska en aio mitään huutokauppaa käydä taksitolpalla, kun pääintressini on vain päästä paikasta aa paikkaan bee turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvi maksaa puhelusta tai jonottamisesta, kun lataa puhelimeensa Taksini-sovelluksen (Lähitaksi). Hoidan kaikki asiointini taksilla liikuntavaikeuteni vuoksi. Taksikorttia minulla ei ole, en ole lääkärin mielestä riittävän huonokuntoinen tai vanha. Mieleltänikin olen terve.
Tottakai maksan mieluummin taksille, ammattikuljettajalle, kuin jollekin kaverille. En muutenkaan teetä mitään pimeitä töitä.
Ei ne mitään ammattikuljettajia ole, vaikka taksissa istuvatkin.
Jos ostat auton niin vertaappa kuinka monta kertaa voit sillä rahalla käyttää taksia normaali matkoillasi esim. kaupungissa. Toki se on pieni vaiva, kun joutuu tilaamaan, mutta on siinä etunsa, suurin osa kuljettajista mukavia poislukien Helsingin suomea puhumattomat, ei auton arvon alenemista ja monia muita etuja.
Yksi tuttu taksiyrittäjä kieltäytyy kyydeistä mitä kummallisimmilla tekosyillä. Ymmärrän, ettei tässä tilanteessa varmaan huvita ajaa mahdollisia koronan kantajia, mutta on kuitenkin virallisesti "töissä". Tuli mieleeni, onkohan jokin tuki, jota saa, jos kyytejä ei yksinkertaisesti ole. Muuten tuntuu vähän hassulta.
Rasistiset suomalaiset syrjivät ulkomaalaistaustaisia kuskeja vai etätöissä harvemmin tarvetta mennä minnekään?
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin vielä tuli taksilla joskus kuljettua, mutta tuon uudistuksen jälkeen en kertaakaan.
Kuulemma pitää sopia hinta etukäteen ja jotenkin pystyä dokumentoimaan se neuvottelun tulos, ettei joudu kyydin jälkeen ns "putsatuksi" ihan laillisin keinoin.
Minunkin puolesta tällainen kyytimuoto on ehkä näillä nykyehdoilla, mitkä jotkin politiikot halusivat, on tullut ja joutaa tulla tiensä päähän.
Ei tarvi sopia mitään. Ottaa joltain isolta firmalta taksin, niin voi turvallisin mielin mennä mittarin mukaan. Sitten voi ladata esim Fixutaxin, Taksi Helsingin tai Lähitaksin sovelluksen, joilla voi tilata kiinteähintaisen kyydin ja halutessaan vaikka maksaakin sen etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Rasistiset suomalaiset syrjivät ulkomaalaistaustaisia kuskeja vai etätöissä harvemmin tarvetta mennä minnekään?
Valitsen kyllä taksin jonka kuljettaja osaa puhua suomea ja jopa kirjoittaa sen osoitteen navigaattoriin.
Jos se on sun mielestä rasistia niin olkoon sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa lähitulevaisuuden työttömyysluvuilla vielä aika useaa eläjää kiinnostaa...
Uskotko?
Varmasti, ajaahan moni nytkin pimeää taksia ja itsekin olen niitä hintasyistä suosinut.
Niin kauan kun en asiakkaana saa mukamas valita jo tilausta tehdessäni että haluanko kaukasialaisen, suomea äidinkielenään puhuvan, ajo- ja palvelutaitoisen ja paikat tuntevan suomalaisen kuskin, vaiko jonkun hermostuneen mitään osaamattoman kehitysmaaulkkarin, niin jää taksit ajelematta. Oli korona tai ei.
Joskus vuosia sitten tummaihoinen taksikuski teki ihan törkeät kiertelyt. Siihen jäivät taksit vaikkei rahasta ole puutetta.
Kerran kokeilin uberia. Kuski valitteli että matka oli liian lyhyt ja mun olisi pitänyt peruuttaa se. Siihen jäi uberin käyttö. Ja joo, ei ollut kantasuomalainen sekään.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun en asiakkaana saa mukamas valita jo tilausta tehdessäni että haluanko kaukasialaisen, suomea äidinkielenään puhuvan, ajo- ja palvelutaitoisen ja paikat tuntevan suomalaisen kuskin, vaiko jonkun hermostuneen mitään osaamattoman kehitysmaaulkkarin, niin jää taksit ajelematta. Oli korona tai ei.
Tilaa kovaselta taksi. Kaikki kuljettajat puhuvat äidinkielenenään suomea. Tai sitten tilaa ruotsia puhuva taksikuski, niin saat todennäköisesti suomenruotsalaisen kuskin, joka puhuu tietty hyvin suomea.