Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olet sijoittanut nyt korona-aikana? Aiotko vielä sijoittaa ja millä suunnitelmalla?

Vierailija
19.04.2020 |

Itse nyt sijoittanut Nordnetin kautta reilut 10 000 suoriin osakkaisiin ja hieman niiden rahastoihin. Tarkoitus jatkaa kursseista riippuen ehkä toisella 10 000 eurolla.

Danske Bankin eläkevakuutus oli maksamatta jo vuosia, kun teki vaan tappiota. Nyt heitellyt sinne rahaa kurssien vuoksi. Tarkoitus sinne heittää vielä tämä tilanteen aikana 2000, jotta ottaa hieman nostetta tuottoon.

Alexandriassa ollut vuosia 300 euroa/kk. Nyt sijoitan sinne osakeannissa ylimääräisen 5000 e. On osakkeet (Fortum, Nokia, Metso, UPM, ja pari muuta) joiden anti 3 x. Sijoitus aika 5 v. Lisäksi varmaan muutaman ylimääräisen 300 euroa heitän.

Tuotto-odotuksena näistä sijoituksista on noin 60 000 + .

Miten sinulla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin ja etf:iin menee normaalit kuukausisäästöt ja palkasta oon ostellut lisää osakkeita. Töitä on niin helkkaristi ettei pörssiä ehdi seurata ja parhaat ostopaikat menee ohi. 

Vierailija
22/27 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kuukausisäästöni 3 000 €/kk indeksirahastoihin rullaa koko ajan. Lisäksi olen käyttänyt melkein puolet sotakassastani ja ostanut osakkeita koronadipistä n. 16 000 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Alexandriaan, joka on tunnetusti lähes huijarifirma?

En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että on huijarifirma. Ainakin omat sijoitukseni ovat tuottaneet hyvin. Tietenkin nyt korona-aikana tippui 6000 euroa, mutta siitä noustu niin, että tappio puolittunut. 

Käsittääkseni ja mitä olen lukenut tuosta "huijarifirma" -maineesta, niin niissä ollut kyse, että henkilö on sijoittanut varoja esim. 10 - 15 vuodeksi ja halunnutkin nostaa rahansa pois ennen sopimuksessa ollutta aikaa. Tämä varojen ennenaikainen nosto on aiheuttanut kustannuksia ja maksuja eli tuottoa ei ole ollutkaan. Muista "huijauksista" en ole onnistunut lukemaan. Eli ennenaikaisista nostoista ollut kyse. 

Jos jonkun muun "huijauksen" pystyt minulle linkittämään, olisin kiitollinen. 

Itselläni on 20 vuoden sijoitussuunnitelma. Voin lopettaa kuukausisijoituksen milloin haluan tai nostaa sitä, mutta varani nostan vasta 15 vuoden kuluttua (aloitettu 2014).

No sehän just on huijausta että sidotaan asiakkaan nykyiset JA tulevat rahat todella epälikvidiksi keskinkertaisella tuotolla. Paljon paremmilla tuotoilla saa ihan likvideitäkin sijoituskohteita (vaikkapa suorat osakesijoitukset). Huijataan ymmärtämättömiä agressiivisella myynnillä sitoutumaan epäedullisiin sopimuksiin.

No mulle sopii, että varoja kiinni eikä heti ole tarkoitus nostaa. Teen myös suoria osakesijoituksia, mutta omalla kohdallani tuo Alexsandiakin on toiminut. So far.

Vierailija
24/27 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali kuukausisäästöni 3 000 €/kk indeksirahastoihin rullaa koko ajan. Lisäksi olen käyttänyt melkein puolet sotakassastani ja ostanut osakkeita koronadipistä n. 16 000 eurolla.

Oho. Sulla älyttömät tulot. Itse saan kyllä sijoitettua 2-3000 joskus per kuukausi, mutta ei onnistuisi pidemmällä aikajaksolla.

ap

Vierailija
25/27 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10000e olen laittanut extraa osakkeisiin, rahastojen kuukausisijoitukset juoksee niin kuin ennenkin. Vielä olisi toinen kymppitonni käteisenä, taidan odotella vähän aikaa ja katsella Q1 tuloksia ja yleistä markkinatilannetta ja laittaa sitten myöhemmin osakkeisiin vielä lisää.

Vierailija
26/27 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sijoittaminen on minulle ollut vähän aina sellainen... kummajainen. Itsellä ei varmaan pitkäjänteisyys riitä ja näin se onkin; olen ostanut osakkeita ja ollessani tarpeeksi voitolla, olen ne myynyt jonkin vuoden kuluttua.

Annanpa esimerkin:

Perhe A on sijoittanut säännöllisesti n. 30 vuotta, elänyt sellaista peruselämää, matkustellutkin jonkin verran, käynyt normi töissä jne.

Perhe B ei ole sijoittanut, ovat ostelleet uusia/uudehkoja autoja, motolaitteita ym., matkustelleet myös jonkin verran, käyneet normi töissä.

Nämä nyt ovat lyhyitä esimerkkejä, tokihan elämän kulkuun mahtuu muutakin.

Perhe A tulee ikään 65, he saavat eläkettä yht. 5000€ / kk + sijoitukset vaikka 100 000€.

Perhe B tulee ikään 65, he saavat eläkettä yht. 5000€ / kk eikä sijoituksia ole. Jonkin verran laitteita ym. mitä ovat aikanaan ostaneet.

Ajatteletko, että Perhe A on ollut fiksumpi ja mihin tuon ikäiset ihmiset nuo rahat käyttäisivät? Jos Perhe B on "elänyt" hiukan vauraampaa elämää ed. 40 vuotta niin korvaako Perhe B:n nykyiset sijoitukset sen menneen ajan?

Minun mielestä ei. Molemmille riittää 5000€/kk ihan hyviin eläkepäiviin ja ylim. tulolla ei enää 65v tee juuri mitään erikoista; ne ajat on tuossa iässä ohi.

Mielipiteitä?

Vierailija
27/27 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytin kaikki sijoitukset, aiemmin laitoin 250e/kk rahastoihin.

Ei ole varaa laittaa enää sivuun tuota rahaa kun työt lähti alta. Ainakin pari kuukautta pitää rauhassa katsoa millä tästä selviää ja mistä sitä rahaa jatkossa tienaa, sit syksymmällä voin toivottavasti jatkaa säästösijoittamista.