Millaisia käsineitä käytät kauppa- ja apteekkireissulla ?
Mikä on materiaali ? Onko riisuttava pois maksettaessa ?
Kommentit (16)
Tavallisia ulkoiluhanskoja. Otan hanskat pois maksaessani. Sitten loraus käsidesiä, ja kotona kunnon saippuapesu.
Kesän lämmetessä en varmaan käytä hanskoja kaupassa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
En minkäänlaisia. Pesen kädet ennen kauppaan lähtöä ja kotiin tullessa.
Käsien pesu OK ! Oli sitten minkälaiset hanskat.
Miksi käyttäisin jotain hanskoja? Pintojen osuus koronan tarttumisessa on näillä tiedoin pieni, lisäksi uskallan väittää että käsien huolellinen peseminen (jota itse harjoitan) ennen ja jälkeen kauppareissun on parempi vaihtoehto taudin leviämisen kannalta.
Mulla on ulkohanskat, jotka otan pois kauppaan mennessäni. Kaupassa käsidesiä mennen tullen ja kotona käsipesu. Enpähän ainakaan levitä kaupasta tautia rappukäytävään hanskoillani (tai ainakin todennäköisyys on pienempi, en tosiaankaan pue rasoja tai sormikkaita mitenkään sairaalatyyliin...)
En tosiaankaan käytä käsineitä huhtikuun puolessavälissä. Talvella käytän lapasia tai nahkasormikkaita, ja ne otan pois kun menen sisätiloihin.
Armeijan lapaset. Vilautan vain etämaksukorttia kassalla.
Yritin käyttää kertiksiä, mutta ne tuntuivat inhottavan likaisilta vaikka suoraan paketista olivatkin. En käytä siis enää mitään käsineitä, vaan pesen kädet hyvin. Autoon mennessä laitan käsidesiä reippaasti ennen kuin kosken rattiin ja muihin vempaimiin.
Käsien pesu on aina parempi kuin luottaa johonkin hanskoihin.
En käytä normaalisti. Korona ei tartu käsien ihon läpi eikä erity ihosta, vaan kädet toimivat vain välikappaleena koronan kulkeutumiseen hengitysteiden ja pintojen välillä. Oleellista on siis pestä/desinfioida käsiä ja olla koskematta kasvoja. Vaikka olisi hanskatkin, niin jos niillä koskee likaisia pintoja ja sitten naamaansa, voi saada tartunnan.
Hanskojen käyttäminen kaupassa on aiheellista lähinnä silloin, jos innokas käsienpesu on johtanut niin pahaan ihon kuivumiseen, että kädet halkeilevat verille. Jotta ei suttaisi kauppaa verellään tai likaisi haavoja kaupan pöpöillä (korona ei kyllä sitä kautta tartu kuitenkaan), on järkevä pitää kertakäyttöhanskoja. Materiaaliksi suosittelen siinä tapauksessa joko nitriiliä tai lateksia. Vinyylihanskat ovat usein epämukavat ja kömpelöt.
Kertakäyttöpyyhkeitä. Kun kosken sillä johonkin laitan roskiin pussiiini, mikä on mukanin.
En ymmärrä mikä suojaus olisi koskea hanskalla virukseen ja koskea yhä uudelleen virushanskalka eteenpäin?
toki en tällä hetkellä tiedä auttaako kosketusuoja mihinkään vai pitäisikö vain välttää ilmassa olevia
Nyt kun alkoi toi korona niin rohkaistuin käyttämään ensin puuvillaisia alushanskoja. Viimeksi käytin kertakäyttöisiä vinyylikäsineitä. Seuraavalla kerralla käytän kumpia nyt sattuu olemaan.
Minulla on iho rikki ja sellaista rakkulaista ihottumaa, joten luulen että ne hanskat ovat ehkä muidenkin etu. En halua mitään tautia rikkonaisen ihoni kautta, enkä halua tartuttaa ketään muutakaan jos minulla jokin outo ihosairaus olisi,
Ihan pestyt hanskat/puhtaat kertikset vaihdan kauppaan mennessäni.
Mitään ulkoiluhanskoja en käytä, en halua sotkea kaappien ovia/ tuotteita niillä. Ja aina pesuun käytön jälkeen.
Joko kaikissa ruokakaupoissa olisi käsidesiä tuulikaapissa ?
Ihan hyvä idea. Mukana kannan pientä Anti-Bac käsigeeliä.
Kertakäyttöiset vinyylikäsineet. Heti kaupasta tullessa roskiin ja käsidesiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin toimin.
Kaupan kassalla ei näy maskeja eikä edes käsineitä.
Jossain on pleksi asennettuna.
Ei hyvä.