Helsingin kaupungin työntekijän siirto muihin töihin
Kysyisin siis onko se pakollista?Onko mitään ehtoja?Itsellä olisi ehkä edessä ensi viikolla ja työmatka pitenee tunnilla.Sitten olis noi etäkoululaiset kotona odottamassa...
Esimies ei ainakaan kysynyt edes että käykö.Tulevista töistä ei ole mitään kokemusta...vähän mietityttää.
Kommentit (37)
Minua hirvittää ajatus, että 62v lastenhoitaja äitini joutuisi jonnekin raskaampaan työhön. Kai valinnoissa pidetään joku järki päässä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten työmoraali tässä ketjussa taas tiivistettynä
Niinpä. Joku mies varmaan suostuisi mukisematta siirrettäväksi johonkin muihin työtehtäviin mihin ei ole työsopimusta allekirjpittaessaan hakeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Minua hirvittää ajatus, että 62v lastenhoitaja äitini joutuisi jonnekin raskaampaan työhön. Kai valinnoissa pidetään joku järki päässä.
Tuskinpa pidetään. Tämä touhua on sekoilua alusta loppuun. Kuntasektorilla ei nyt ainakaan perinteisesti järkipäätöksissä.
No mitä tossa nyt oli alapeukutettavaa? T. Äitinsä puolesta huolestunut
Oli joutunut jo täyttämään jonkin lomakkeen jossa kysellään työkokemukset. Kai tajuat, että kremppakroppainen 62v ikänsä lapsia hoitanut on vähän eri kuin joku kolmekymppinen. Että jollain 3 päivän perehdytyksellä pitäisi vanhan ihmisen vaihtaa alaa? Toivoisin tässä säilyvän jokin järki ja kohtuus.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on mm. että omat taidot ei riitä. Siirretään hoitamaan yksin vanhuksia muutaman päivän koulutuksella. Lääkehoito ym. ei oo mitään yksinkertaista, vastuu on iso.
Mäki kaupungilla töissä, ja mun määräaikanen soppari loppuu toukokuun lopussa.
Mulla on yks rajotus, fyysinen, josta on sh:n todistus. Se kuulemma riittää että kerroin asian, en vaan jaksais sitä että mun pitäis tyylii eka toimittaa se, ja sitten sanotaan "ei tää riitä, ku pitää olla lääkärin todistus!!!" ja sitten ku sen ongelman toteaminen ei käy niin helposti, koska se on oireileva lähinnä niissä töissä mitä en pysty tekemään. Et todella toivon että täst ei tuu mikään kamala rumba. Ja sit se, että mä oon todella stressiherkkä ja mä oon hirvee sähläri monissa asioissa ja esim tekniikasta en ymmärrä yhtään mitään, et jos mut laitetaan johki semmoseen paikkaan nii mul menee loppuaika työsuhteesta varmaan panikoimiseen ja säätämiseen, onko se hyvä sit? pitäis miettii yksilöllisesti nää jutut todellaki.
Ja kouluttauduin nimenomaan lastentarhaan, en todellakaan hoitotyöhön. Mun mielestä ne hoitotyön lähärit pitäs siirtää, ei niitä jotka kouluttautunu lastenhoitajiksi!!!!
Entä jos ei oo matkakorttia käytössä, niin jos uus työ vaatii sen, niin kai ne sen sit korvaa????
ei kai se kotihoito mitään ruudin keksijän työtä ole kotihoito = hoidetaan kotona
Tiia16 kirjoitti:
ei kai se kotihoito mitään ruudin keksijän työtä ole kotihoito = hoidetaan kotona[/
Ei ehkä ruudinkeksijä, mutta tosi vastuullista on... Vanhukset ovat todella huonokuntoisia, monisairaita ja monin tavoin hoidettavia.
Vastuu lääkkeistä ym. on valtava. Ei hyvä homma laisinkaan!!!
Hammashoitolat suljettu ja vain päivystys auki joten työntekijöitä terveyskeskuksen ja sairaalan aulassa ohjaamassa tulijoita. Viiden metrin turvavälillä huutavat; minne menossa ja oletko terve sekä onko koronaoireita? Kun etenee käytävällä niin seinää pitkin lujahtavat toiselle puolen karkuun ettei alle viittä metriä varmasti etäisyyttä. Istuin odottamassa labraan ja seurasin tulijoille annettuja ohjeita niin monia ohjasivat täysin väärään suuntaan. Äänen käyttö oli sitä luokkaa ettei meille odottajille jäänyt epäselväksi kuka minnekin oli menossa. Lähes huutaen aina toistettiin se asiakkaan mainitsema kohde ja minne suuntaan. Kuten vieressä istunut mies totesi: luulevat ilmeisesti että sairastaminen tekee automaattisesti kuuroksi.
Helsinki tuntuu ottavan tilanteen tosissaan ja kaikki lain suomat keinot käyttöön.
HUS ei vaan kertakaikkiaan kykene potilaille ja henkilökunnalle turvallisiin ratkaisuihin. Mieluummin pidetään porukkaa pyörittelemässä peukaloita ilman potilaita kuin autettaisiin hätää kärsivissä yksiköissä. Myös vaarallisiin paikasta toiseen siirtymisiin pakotetaan, vaikka potilaat on vaarassa.
Se valmiuslaki, jonka Marinin hallitus otti voimaan, mahdollistaa juuri noita asioita terveydenhuollon koulutuksen saaneiden osalta. Sehän on yksi pääsyy, miksi koko laki piti ottaa voimaan. Eli varmistua siirä, että terveydenhuollossa riittää työvoimaa. Ap on lähihoitaja, joten tottakai hänen työpanostaan.tarvitaan hoitotyössä koronaepidemian aikana! Hammaslääkäritkin joutuvat joissain paikoisss töihin teho-osastoille. Tuttu lähihoitaja joutui juuri Turussa paperitöistä vanhusten hoivakotiin potilastöihin. Ja jos oikein kova työvoimapula tulee, voidaan esim lomat perua.
Italiassa lääkärit tekivät joka päivä töitä kellon ympäri ilman edes viikonloppuvapaita, yhdellä vessatauolla per päivä, ilman ruokatunteja. Katso dokumentti espsnjantaudista Areenasta, jo silloin yksi potilaita hoitanut lääkäri pyörtyi sairaalan ovella puhtaasta väsymyksestä. Sellaista se on pandemian aikana joka puolella maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Se valmiuslaki, jonka Marinin hallitus otti voimaan, mahdollistaa juuri noita asioita terveydenhuollon koulutuksen saaneiden osalta. Sehän on yksi pääsyy, miksi koko laki piti ottaa voimaan. Eli varmistua siirä, että terveydenhuollossa riittää työvoimaa. Ap on lähihoitaja, joten tottakai hänen työpanostaan.tarvitaan hoitotyössä koronaepidemian aikana! Hammaslääkäritkin joutuvat joissain paikoisss töihin teho-osastoille. Tuttu lähihoitaja joutui juuri Turussa paperitöistä vanhusten hoivakotiin potilastöihin. Ja jos oikein kova työvoimapula tulee, voidaan esim lomat perua.
Italiassa lääkärit tekivät joka päivä töitä kellon ympäri ilman edes viikonloppuvapaita, yhdellä vessatauolla per päivä, ilman ruokatunteja. Katso dokumentti espsnjantaudista Areenasta, jo silloin yksi potilaita hoitanut lääkäri pyörtyi sairaalan ovella puhtaasta väsymyksestä. Sellaista se on pandemian aikana joka puolella maailmaa.
Helppohan se puhua, jos ei itse joudu hoitotyöhön vastoin tahtoaan.
Ap:n kannattaa lukea työsopimus tarkoin. Luulen, että siellä maininta siitä että työntekijänsitoutuu työskentelemään myös muussa toimipisteessä kuin se, missä alunperin kaupungilla aloittanut.