Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksut ja vahvat suomenhevos-jalat

Vierailija
19.04.2020 |

Mikäli naisella on tällaiset, muuten hoikassa kropassa, mitä ajatuksia se herättää?

Ja otan vinkkejä vastaan miten saisin niistä ohuet ja sirot.

Olen tosiaan hoikka (161cm ja 51kg) mutta jalat ovat aina tanakat. Olen kyllä kova juoksemaan ja hyppimään trampoliinilla...joten varmasti ovat voimakkaatkin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnainen on vuosisatojen ja tuhansien aikana jalostunut raskaisiin pelto- ja metsätöihin. Ammoisina aikoina kun esi-isämme joutuivat kyntämään kyistä peltoa perse ruvella ei ollut aikaa koreiluun tai muuhun turhamaisuuteen, vaan vain vahvimmat ja sitkeimmät selvisivät hyisessä pohjolassa. Jokaisen oli osallistuttava ponnisteluihin ja hoidettava oma leiviskänsä. Tältä pohjalta esimerkiksi tanakat jalat ovat eduksi suolla kulkiessa ja peltotöissä, lyhyt mutta leveä olemus säästää energiaa ja auttaa katovuosista selviämisessä. Usein sai raataa kahdenkin edestä, kun miehiä kaatui sotatantereella tai joutui petojen viemäksi.

Silloin kun armoton luonto muovaa kansakunna karkeaksi ja karuiksi kuin maan, joka on heitä ravinnut ikiajoista lähtien, ei sellaista kehitystä muuteta ihan heti. Siksi me suomalaiset olemme tällaisia.

Tuo on kyllä totta, että lyhyet ja paksut raajat pitävät paremmin lämmön kehossa. Eskimot ( ja suomalaiset ) on hyvä esimerkki tästä. Kun lyhyt raajaisuuteen vielä lisää taipumuksen kerätä helposti rasvaa, niin siinähän meillä on hyljemäinen arktisten olojen selvityjä. Arfikassahan on puolestaan ihmisiä, joilla on pitkät kapeat raajat koska ne haihduttavat verenkierron myötä lämpöä elimistöstä.

Eipä tämän tietäminen silti lämmitä mieltä, nykyajan vaatimukset naiselle ovat vallan toiset kuin 1000 tai edes 100 vuotta sitten. Kukaan ei arvosta minun kykyni selvitä arktisissa oloissa, vaan kesän tullen tuijotetaan vain paheksuvasti minun paksuja kinttujani.

Elämä helpottuu huomattavasti, kun tiedostaa, miten vähän muut ihmiset oikeasti kiinnittävät sinuun huomiota. Suurin osa ihmisistä ei ole millään tavalla kiinnostunut sinusta, ei hyvässä eikä pahassa. Ihmisten mielenkiinto pyörii lähinnä oman navan ympärillä.

Ja tämähän on hirveän vapauttava juttu. Lakkaa stressaamasta kintuistasi!

Juuri näin.

Vierailija
22/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 163cm ja 60kg. Jalat aivan rimpulat ja luisevat polvet. Kaikki läski kertyy mahaan.

Ole iloinen. Vatsan saa helposti piilotettua väljillä yläosilla ja voit käyttää lyhyitä hameita ja kaikenlaisia kivoja sukkahousuja. Hoikat sääret tekevät siron ja nuorekkaan vaikutelman.

En todellakaan voi käyttää mitään niin lyhyttä että jalat näkyy. En voi käyttää edes tiukkoja housuja. Tämmöset jalat on rumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen siitä, että sinulla on jalat ja elä. Turha käyttää aikaansa vihaten itseään tai jotain, mitä ei voi muuttaa.

t. samaa joskus miettinyt

Vierailija
24/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenhevosilla on upeat linjakkaat jalat. Rumaa käyttää upeaa eläintä ilkeässä kontekstissa.

Onko se nyt jotenkin erityisen ilkeää todeta itsellään olevan tukevat, vahvat jalat.?

Onko tukevajalkaisuus siis mielestäsi niin huono piirre, että sen mainitseminen on suorastaan ilkeää?

Aloittaja voisi vain sanoa, että minulla on tukevat jalat.

Vierailija
25/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyet persjalat mutta olen omppumallinen. Aloin liikkumaan paljon niin jalat vaan paksunee. Ilmeisesti reisiluu on niin lyhyt ettei siihen tule linjakkaita lihaksia. Polven sisäosiin on kertynyt oudot patit ja tiukemmat housut näyttävät pahoilta. Luulin että reipas kävely erilaisessa maastossa hoikentaa jalkoja mutta itselläni jalat on lihoneet mitä enemmän liikun!

En ymmärrä mistä on kyse. Kevensin myös lautasmallia mutta syön toki välillä herkkuja. Ihmettelen vaan ettei liikunta tehoa yhtään jalkoihin?? 

Nuorempana olin hyvin laiha ja liikuin valtavasti ja tein raskaita tallihommia jne. Ikinä minulla ei ole ollut näkyviä lihaksia vaikka olin alipainoinen ja äärettömän hyvässä kunnossa ja vahva kuin mikä ikäisekseni. 

Vierailija
26/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnainen on vuosisatojen ja tuhansien aikana jalostunut raskaisiin pelto- ja metsätöihin. Ammoisina aikoina kun esi-isämme joutuivat kyntämään kyistä peltoa perse ruvella ei ollut aikaa koreiluun tai muuhun turhamaisuuteen, vaan vain vahvimmat ja sitkeimmät selvisivät hyisessä pohjolassa. Jokaisen oli osallistuttava ponnisteluihin ja hoidettava oma leiviskänsä. Tältä pohjalta esimerkiksi tanakat jalat ovat eduksi suolla kulkiessa ja peltotöissä, lyhyt mutta leveä olemus säästää energiaa ja auttaa katovuosista selviämisessä. Usein sai raataa kahdenkin edestä, kun miehiä kaatui sotatantereella tai joutui petojen viemäksi.

Silloin kun armoton luonto muovaa kansakunna karkeaksi ja karuiksi kuin maan, joka on heitä ravinnut ikiajoista lähtien, ei sellaista kehitystä muuteta ihan heti. Siksi me suomalaiset olemme tällaisia.

Kiitos tästä. Näinhän se on mennyt, sopeutuminen ilmastoon ja niukkaan ravintoon. Näillä on itsepäinen kansa mennyt.

Minulla myös nämä vahvat, lihaksikkaat jalat. Itäsuomesta, jontenka pitkä selkäkin vaivaa. Ei voi mitään, näillä mennään, menty jo 50 vuotta. Ei vielä pahemmin ole paikkoja kolottanut tai särkenyt, fyysistä työtä jo tehnyt 30 vuotta. Kestävä ja sitkeä kropanrakenne.

Vierailija
27/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä ajatellu et paksut jalat on huonot.. Tiedän myös monia rimppakinttuja jotka toivon et olis muotoa ja lihasta jaloissa.. Oon tavannu muutaman miehen jotka haluis o kropan mallin naiselle, mut loput on ollu tyytyväisiä ku oon tiimalasi paksuhkoilla jaloilla ja ohuella vyötäröllä 😁

Vierailija
28/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 163cm ja 60kg. Jalat aivan rimpulat ja luisevat polvet. Kaikki läski kertyy mahaan.

Ole iloinen. Vatsan saa helposti piilotettua väljillä yläosilla ja voit käyttää lyhyitä hameita ja kaikenlaisia kivoja sukkahousuja. Hoikat sääret tekevät siron ja nuorekkaan vaikutelman.

En todellakaan voi käyttää mitään niin lyhyttä että jalat näkyy. En voi käyttää edes tiukkoja housuja. Tämmöset jalat on rumat.

Ja kaikilla malleilla, misseillä ja filmitähdillä on sellaiset jalat, vaikka ne onkin tosi rumat. Just joo. Muistako ikinä nähneesi yhdelläkään em ryhmiin kuuluvalla naisella paksut jalat? No et niin.

Vierailija
29/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paksut jalat ja kapee vyötärö on 100 kertaa parempi ku levee vyötärö hoikil jaloilla mut mää on makuasioita, ei voi kilistellä!! Usein se mm enee nii et psksujalkaset ihannoi paksujalkasii, ja ohutjalkaset ohutjalkasii. Enemmän oon kuullu ohutjalkasten arvostelua paksuista jaloista ku toisinpäin, syynä varmaa kateus, alemmuuskompleksi ja heikkouden tuntu 😊

Vierailija
30/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Lyhyet ja paksut jalat. Treenatessa niistä tuli ihan älyttömät, pohkeet myös.

Mutta sitten kun enin treenaaminen jäi ja ne surkastui niin huomasin jopa ikävöiväni niitä. Olen aina kadehtinut suoria ja pitkiä jalkoja, kaikki housut näyttää niin hyvälle niissä.

Mutta en kyllä saisi valittaa, minulle kasvaa lihasmassa nopeasti, eihän sekään pahalta näytä. Olen malliltani sellainen leveä ja litteä, lyhytjalkainen ja pitkäselkäinen. Mies aina nauraakin minulle että kiva kun oma työjuhta talossa :)

Vierailija
31/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallit ja missit on aina laihoja, paitsi nykyään on nää fitness pimut mm Sofia belorf, joilla muodikkaat jalat ja ehdottomasti paremman näkösiiki ku ne laihat ja pitkät luujaloilla!!! Suomalaisilla just on paksu maha ja ohuet muodottomat jalat.. Tottakai kisoissa ki on niitä, koska Suomessa ei ole paljoa muodokkaita tiimalaseja. Loka odusogalla oli lihaksikkaan mat jalat, mutta seki oli musta

Vierailija
32/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi paksusäärinen. Nuorempana se vaivasi minua koska olisin tulenpalavasti halunnut pitkävartiset saappaat. Mitkään ei mennyt säärestä :( Ei edes Nokia kumisaappaat. Nykyisin on kivoja nilkkabootseja, niin ei niin kovin enää haittaa. Olisin vaan ne ratsastussaappaat silloin aikanaan kovin halunnut.

Vierailija
33/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt, mistä se johtuu. Tiedän naisen, jolla oli normaalipainoisenakin jalat kuin tukit. Nilkat ihan yhtä paksut pohkeiden kanssa. Jokin sairaus tai aineenvaihdunnallinen häiriö? Usein tuollaisia jalkoja näkee suomalaisilla miehillä. Naisilla harvemmin.

Vierailija
34/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko ikin nähny iso mahasta missii?? Missit on joukkio, niil ei oo mikää isoo paitsi pituus. Fitness ym on erikseen, siin tavoite lihaksikkaat jalat.

Vierailija
35/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä paksut jalat ja kapee vyötärö on 100 kertaa parempi ku levee vyötärö hoikil jaloilla mut mää on makuasioita, ei voi kilistellä!! Usein se mm enee nii et psksujalkaset ihannoi paksujalkasii, ja ohutjalkaset ohutjalkasii. Enemmän oon kuullu ohutjalkasten arvostelua paksuista jaloista ku toisinpäin, syynä varmaa kateus, alemmuuskompleksi ja heikkouden tuntu 😊

Tai ennemminkin kokevat olevansa vahvoilla kun kauneusihanteet on mitä on.

Kumma juttu silti, että hoikkia sääriä ihaillaan naisilla kun se ei oikeastaan ole kovinkaan naisellinen piirre. Miehillähän ei rasva kerry jalkoihin, joten luulisi, että tämän perusteella paksut, pehmeät reidet ja sääret olis naiseuden huipentuma samalla tavalla kuin naisellinen pylly ja isot rinnat.

Vierailija
36/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika pitkät ja kuitenkin ohuet jalat varsinkin sääristä. Kuitenkin minulla onkin sitten melkoiset "pihtipolvet" joten se sitten miinuksena.  Jalat aika sisäänpäin  kääntyneet polvien kohdasta. Tämä aiheuttaa joskus kipuja ja jalkojen jänteet kireät aina. Jokaisella onkin tämän takia varmaan ne omat huonot juttunsa.

Vierailija
37/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo kokemusta hoikkien säärien ihailijoita, kaikki miehet tykänny mun jaloista ja halunnu testata lihaksia yms.. Nyt muotii on lihaksikas ja lihaksikkaat jalat myös, enää ei oo muotii laiha ja pitkä. Naiset joskus ihailee laihoja jalkoja, koska naiset ihailee laihuutta muutenki. Mut se on Suomessa, esim kaikki mun tutut timummat, latinot yms niin rakastaa paksuja jalkoja ja ne joyka elää siinä kulttuurissa, häpeää laihoja jalkojaan jos heillä sellaset on. Suomalaisten maku nyt vaan on iso Marimekon säkki päällä ja tikut siinä alhaalla. Eikä esim jumppa trikoot ja napapaita joka näyttää paremmalta kurvikkaat päällä. Tosin jis katot nyky muotii nii huomaat et tää latinolook on myös Suomessa nyt just.

Vierailija
38/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on. Lyhyet ja paksut jalat. Treenatessa niistä tuli ihan älyttömät, pohkeet myös.

Mutta sitten kun enin treenaaminen jäi ja ne surkastui niin huomasin jopa ikävöiväni niitä. Olen aina kadehtinut suoria ja pitkiä jalkoja, kaikki housut näyttää niin hyvälle niissä.

Mutta en kyllä saisi valittaa, minulle kasvaa lihasmassa nopeasti, eihän sekään pahalta näytä. Olen malliltani sellainen leveä ja litteä, lyhytjalkainen ja pitkäselkäinen. Mies aina nauraakin minulle että kiva kun oma työjuhta talossa :)

Sulle ihan ok, että mies kutsuu työjuhdaksi? Mulle toi ei merkitsisi kunnioittavaa tai rakastavaa puhetta.

Vierailija
39/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole iloinen siitä, että sinulla on jalat ja elä. Turha käyttää aikaansa vihaten itseään tai jotain, mitä ei voi muuttaa.

t. samaa joskus miettinyt

Nimenomaan. Terveys ja liikuntakyky on kuitenkin loppujen lopuksi se tärkein asia. Jos vaikka sairastuu tai joutuu onnettomuuteen ja äkisti jalat ei enää toimikaan, ei paljon auta vaikka olisi millaiset rotusääret tahansa.

Vierailija
40/40 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä suomenhevosjaloista saa hoikkia millään. Mulla oli teininä traumat omistani, varsinkin kun isäni aina nauroi, että oli sanonut jo heti kun synnyin, että onpa vahvat jalat. Nuorena laihdutin laihduttamistani ja surin kun reidet, pylly ja pohkeet pysyivät aina vaan paksuina vaikka tein mitä. Nyt katson nuoruuden aikaisia uikkarikuviani ja mietin, että silloinen kroppani olisi nyt muotia. Litteä maha ja kapea vyötärö mutta kaikkea muuta sitten olikin.

Miehet ovat aina tykänneet vaikka vyötärö levisikin raskauksista. Tosin en elä miellyttääkseni miehiä, joten se on sivuseikka.

Elä terveellisesti mutta älä pingota. Olet varmasti kaunis. Ja kävelet omilla jaloillasi ja pääset ylös vessanpöntöltä vielä kun ohutjalkaiset kaverisi tarvitsevat rollaattoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi