Voiko tylsäkin mies riittää?
Mies ei siis käy kodin ulkopuolella juuri muutoin kuin töissä, kaupassa ja lenkillä. Kotona aika kuluu tietokoneen ja teeveen ääressä. Kaveripiirikin on erittäin suppea, 2-3 henkilöä. Edellyttääkö se parisuhde aina rikasta elämää matkusteluineen ja kaverilaumojen kanssa olemisineen vai voiko jollekin naiselle riittää tällainen? Mahdollisesti miehestä kyllä voisi tulla uusia menevämpiä puolia esille kumppanin myötä, kun yhdessä on helpompi mennä (tai sitten ei).
Kommentit (55)
Minulle ainakin riittäisi sellainen ”tylsä” mies, joka viihtyy kotona ja jolla ei ole isoa kaveripiiriä ja menoja joka illalle. Tapailinkin yhtä tällaista, mutta kun hän oli muutenkin tylsä. Ei oikeastaan mitään harrastuksia (satunnaista salilla käyntiä ja sunnuntailenkkeilyä en laske harrastuksiksi), ei yhtään kaveria eikä tarvetta kavereille. Ei osallistunut esim. työpaikan virkistysiltoihin, eikä siihenkään ollut mitään erityistä syytä, vaikka tykkäsi työkavereistaan. Sanoi että tykkää matkustella, mutta käytiin parilla reissulla ja valitti koko ajan jostain. Loukkaantui jos itse kävin joskus esim. kaverin kanssa ulkona syömässä, koska en silloin kerennyt viestittelemään hänen kanssaan. Eikä hänellä koskaan mitään tärkeää asiaa ollutkaan, mutta silti olisi pitänyt olla koko ajan viestittelemässä. Ei se suhde oikein toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän paljon aikaa kotona vapaa-ajalla, musiikin parissa tutkien opiskellen soittaen treenaten, lenkillä tulee käytyä, luen tietokirjallisuutta, olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja kokkailen kaikkea jännää. Mutta monesti kyllä otan ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä, jolloin vaan löhöän sohvalla ja katon netflixiä youtubea yms. ja hörpin punaviiniä tai kaljaa pitkin päivää ja syön pizzaa. Kapakat ovat taakse jäänyttä nuoruutta. Tulen toimeen ihmisten kanssa, tykkään keskustella mielenkiintoisista asioista syvällisesti ja toisaalta myös vääntää vitsiä asioista. Joskus lähden spontaanisti johonkin ja kysyn kavereita mukaan, vaikka ihan vaan huvikseen käymään naapurikaupungissa syömässä jossain hyvässä ravintolassa ja jauhamassa samalla asioita, jos nyt joku mukaan lähtee. Olenko tylsä mies?
Olet juuri sen tyyppinen semi-alkoholisoitunut "boheemi", jota en kestäisi hetkeäkään. Anna kun arvaan: olet reilusti yli kolmekymppinen eikä sinulla ole lapsia tai edes avo-/avioliittoa historiassa?
Kyllä, osuit oikeaan. En tosin allekirjoita alkoholisoitumista enkä boheemiutta. Millä perusteella tiedät varmaksi, ettet kestäisi mua hetkeäkään? Olen tuollainen, koska elämäntilanteeni on tällä hetkellä yksinasuva sinkku. Totta kai parisuhteessa asia on eri, kuten on edellisissä suhteissa ollutkin, joskaan tossun alle en taivu luopuen harrastuksistani. Sellaista ei kukaan voi toiselta vaatia.
Tunnen kaltaisiasi miehiä, heitä jotka ottavat "ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä". Kyse on suhteellisen pitkälle kehittyneestä alkoholiriippuvuudesta. Parisuhteessa löytäisit kyllä syyn ja tavan jatkaa kalsarikännäilyä.
Voi olla, että joskus haluaisin suhteessa ollessakin omaa aikaa, mutta onko se sitten niin paha että estää koko parisuhteen? Kyllä sitä on kuultu naistenkin suusta, että joskus on suorastaan helpotus kun pääsee hetkeksi "vapaalle" toisesta, vaikka vain päiväksi. Onko yleinen oletus oikeasti se, että parisuhde tarkoittaa 24/7 yhdessäoloa kuin täit, ja jos ei siihen kykene niin heippa? Aika omistushaluiselta kuulostaa tuokin, mustasukkaiselta jopa, ja vähintäänkin takertuvalta.
Tulee kalliiksi olla tämmöinen terävä mies. Lakanat on aina riekaleina. Sohva ja sänkykaupat tienaa mun kustannuksella pienen omaisuuden.
Kotona viihtyminen on yhtä kuin tylsä? Meillä on sosiaaliset työt, kumpikin kaipaa tiettyä rauhaa vapaa-aikaan. Mutta onhan meillä hauskaa kuitenkin keskenään pelaillaan, kokkaillaan, hyvää seksiä, huumoria jne. Tylsyys on jotain muuta. Minulle tylsä parisuhde olisi varmaan sellainen, jossa toinen olisi koko ajan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaton mies on aina tylsä naisten mielestä. Jos ei ole varaa lähteä mihinkään, nainen ei sellaista pitkään katso.
Ei ole, ei aina. Tässäkin ketjussa on naisia, jotka viihtyvät itsekin kotona. Miksi pitää siis kärjistää? Minä en olisi miehen kanssa, joka ei koskaan pystyisi lähteä kanssani minnekään, mutta tässäkin ketjussa on.
Ilmeisesti on kuitenkin mukavampaa uhrautua kuin yrittää löytää sellainen nainen, joka viihtyy kotona.
No, korjaan. Varaton mies on enemmistön naisista mielestä tylsä ja lähes kaikkien niiden naisien mielestä joilla on itse varaa käydä kodin ulkopuolella. Ei siinä paljoa auta vaikka osaisi keskustella, jos ei ole varaa edes ravintolaillalliselle.
Minulle tylsänä ja tyhjänä näyttäytyy sellainen ihminen, jonka pitää koko ajan menossa ja tekemässä jotakin erityistä. Jos hätääntyy heti, kun vaikkapa tämän koronatilanteen johdosta ei pääsekään harrastukseen ja baariin ja kyläilemään, ja ahdistuu kotona olemisesta.
Exäni ei viihtynyt kotona yhtään ja oli todella pahalla päällä ja stressaantunut, kun joko minun toiveestani tai jostakin pakottavasta syystä jouduimme viettämään koti-iltaa kahdestaan. Eikä hän kai pelkästään minua vihannut, koska kuitenkin halusi minut aina mukaan menoihinsa. Hän loukkaantui ja lopulta uhkaili erollakin, kun en jaksanut aina kulkea, kyläillä ja harrastaa hänen kanssaan, vaan halusin jäädä kotiin. Minä olisin kaivannut juuri sitä rauhallista yhteistä kotona oloa, oleilua ja juttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas nyt määritelmiä tulemaan, mikä on kenenkin mielestä tylsä mies. Millainen, mitä tekee, mitä ei tee... Miehenä kiinnostaa tämä.
Tylsä:
- katsoo televisiota ihan vain täyttääkseen aikansa sillä (eli ei siksi, että sieltä tulee hänen suosikkiohjaajansa elokuva tai kiinnostava dokumentti tms)
- ei seuraa yhteiskuntaa, ajankohtaisia asioita, tiedettä, kulttuuria, eikä siis pysty keskustelemaan niistä
- passiivinen, ei intohimon kohteita, ei innostu mistään
- tuppisuu
- ei tulevaisuuden tavoitteita, ei mitään mikä inspiroi
- olla möllöttää päivästä toiseen, elämä on joka päivä ja joka vuodenaika samanlaista
Monet naisethan pyrkivät tekemään miehestä juuri tuollaisen. Kaikki kodin ulkopuolinen toiminta on muka naiselta pois.
Niinhän se onkin. Itse valikoin huolella kumppanini niin ettei hän kalasta, metsästä , pelaa tietokonepelejä, harrasta penkkiurheilua tai baarissa örveltämistä. Viihdymme kotona. Puuhailemme perheen kanssa, katsotaan yhdessä elokuvia ym Omana harrastuksenaan mies rassaa harrasteautoaan , lukee ja kuskaa lapsia harrastuksiin.
Eli mies kun keskittää harrastuksiaan mahdolliaimman paljon naisen geeneistä huolehtimiseen, niin se on hyvä mies.
Kyllähän mies tylsä voi olla muttei liian tylsä, silleen sopivasti tylsä. Summasummarum.
Tylsä mies lapsia siittää
Kotona viihtyy
Ja tekemistä riittää
Aina on apuna aapeelle
Kutsuu keittiöön iltateelle
Jännä mies peskoja panee
Ja lähtee menee
Kotona ei halua koskaan olla
Isänä ja puolisona täysi nolla.
Näistä voit ap valita kumpi mielyttää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän paljon aikaa kotona vapaa-ajalla, musiikin parissa tutkien opiskellen soittaen treenaten, lenkillä tulee käytyä, luen tietokirjallisuutta, olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja kokkailen kaikkea jännää. Mutta monesti kyllä otan ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä, jolloin vaan löhöän sohvalla ja katon netflixiä youtubea yms. ja hörpin punaviiniä tai kaljaa pitkin päivää ja syön pizzaa. Kapakat ovat taakse jäänyttä nuoruutta. Tulen toimeen ihmisten kanssa, tykkään keskustella mielenkiintoisista asioista syvällisesti ja toisaalta myös vääntää vitsiä asioista. Joskus lähden spontaanisti johonkin ja kysyn kavereita mukaan, vaikka ihan vaan huvikseen käymään naapurikaupungissa syömässä jossain hyvässä ravintolassa ja jauhamassa samalla asioita, jos nyt joku mukaan lähtee. Olenko tylsä mies?
Olet juuri sen tyyppinen semi-alkoholisoitunut "boheemi", jota en kestäisi hetkeäkään. Anna kun arvaan: olet reilusti yli kolmekymppinen eikä sinulla ole lapsia tai edes avo-/avioliittoa historiassa?
Kyllä, osuit oikeaan. En tosin allekirjoita alkoholisoitumista enkä boheemiutta. Millä perusteella tiedät varmaksi, ettet kestäisi mua hetkeäkään? Olen tuollainen, koska elämäntilanteeni on tällä hetkellä yksinasuva sinkku. Totta kai parisuhteessa asia on eri, kuten on edellisissä suhteissa ollutkin, joskaan tossun alle en taivu luopuen harrastuksistani. Sellaista ei kukaan voi toiselta vaatia.
Tunnen kaltaisiasi miehiä, heitä jotka ottavat "ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä". Kyse on suhteellisen pitkälle kehittyneestä alkoholiriippuvuudesta. Parisuhteessa löytäisit kyllä syyn ja tavan jatkaa kalsarikännäilyä.
Voi olla, että joskus haluaisin suhteessa ollessakin omaa aikaa, mutta onko se sitten niin paha että estää koko parisuhteen? Kyllä sitä on kuultu naistenkin suusta, että joskus on suorastaan helpotus kun pääsee hetkeksi "vapaalle" toisesta, vaikka vain päiväksi. Onko yleinen oletus oikeasti se, että parisuhde tarkoittaa 24/7 yhdessäoloa kuin täit, ja jos ei siihen kykene niin heippa? Aika omistushaluiselta kuulostaa tuokin, mustasukkaiselta jopa, ja vähintäänkin takertuvalta.
Minä puhun etenevästä alkoholiriippuvuudesta, en 24/7 yhdessäolosta. En ensinnäkään pidä edes itsestäänselvyytenä yhteen muuttamista saati että seurustellessa tavattaisiin päivittäin, tai etteikö yhdessä asuessa voisi molemmat tehdä omia juttuja, niin ulkomaanmatkoja kuin muitakin menoja, jotta on omaa aikaa. Mutta en olisi huolinut miestä, jolla on tarve kalsarikännäilyyn ja sen takia yksin olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä ei ole mitään älyllisiä harrastuksia, sivistystä tai kiinnostusta mihinkään, ei riitä. Menevä ei tarvitse olla, älykäs ja aktiivinen kyllä.
Nauran aina paskaista kun joku puhuu tällä palstalla älykkyydestä ja sivistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas nyt määritelmiä tulemaan, mikä on kenenkin mielestä tylsä mies. Millainen, mitä tekee, mitä ei tee... Miehenä kiinnostaa tämä.
Tylsä mies on tyhmä. Sitä ei kiinnosta maailman meno eikä se pysty keskustelemaan muusta kuin jostain omasta harrastuksestaan. Pidän siitä että kumppanini lukee paljon on laajasti kiinnostunut tästä ympärillä olevasta maailmasta ja hänen kanssaan voi käydä mielenkiintoisia keskusteluja aiheesta kuin aiheesta. Jos hän ei jostain aiheesta tiedä niin hän ottaa siitä selvän. Hän on kiinnostunut laajalla skaalalla erilaisista asioista eikä hänellä ole mitään pakkomielteisiä harrastuksia, jotka veisivät liikaa yhteistä aikaa.
Kirjoitat ihan puutaheinää, jos keskustely kanssasi olisi noin sisällötöntä, poistuisin heti paikalta.
Lätinää tyhjästä, sitä naisilla riittää.
Sehän riippuu siitä, millaisen suhteen ja kumppanin kukakin haluaa. Tosin aika moni nainenkin on aloitusviestissä kuvatun kaltainen, joten en usko, että tuollainen mikään ongelma olisi.
Itse toivon kuitenkin, että kumppanilla on myös omia kavereita ja omia harrastuksia, myös oma elämänsä siis. Koska kokemusta on sellaisesta, että minun olisi pitänyt olla kumppanille "kaikki", mikä oli todella raskasta - esimerkiksi minun olisi aina pitänyt lähteä mukaan, jos toinen halusi lähteä jonnekin, kun ketään muuta kaveria ei ollut (ja itse taas olisin saattanut välillä haluta olla ihan itsekseni), ja välillä saattoi olla ristiriitaa sen suhteen, että itse tarvitsin enemmän omaa aikaa, kun taas hän tarvitsi enemmän huomiota, koska hänellä ei muita sosiaalisia kuvioita ollut. Eli jokin tasapaino tässä on hyvä.
Ja mitä matkusteluun tulee, niin paras tilanne on se, kun sen suhteen ollaan aika samoilla linjoilla, TAI sitten niin, että jos toinen ei halua matkustella ja toinen haluaa, niin molemmille on sitten ok, että se toinen matkustelee itsekseen tai kaverin kanssa.
Toisaalta sitten minulle olisi painajainen myös sellainen kumppani, joka haluaisi että jatkuvasti osallistutaan yhdessä kaveriporukoiden juttuihin tai johonkin hirveisiin pariskuntatapaamisiin, sukujuhliin, tms.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kalliiksi olla tämmöinen terävä mies. Lakanat on aina riekaleina. Sohva ja sänkykaupat tienaa mun kustannuksella pienen omaisuuden.
Läppää tuo juttu. Olen ehkä vähän sellainen jännä? Tästä on jo aika paljon aikaa niin törmäsin entiseen kapakassa. "sun kanssa ei ainakaan ollut tylsää". Haloo kuuliko kaikki! Jos vielä olisi kehunut sen niin käveleminen mun osalta olisi turhaa. Leijuisin vain ilmassa ihan hullu hymy naamassa.
Entiseltä kehumista niin se sai jo pienen pojan pikkasen sfääreihin. Hämäävästi saatan ulkoisesti näyttää aikuiselta. Kaupatkin myy ihan kaljaa ja kaikkee. Tätä kokonaisuutta kun miettii niin tosi hämmentävää. Vielä tuo sana naisuutta. Voi apua kun ymmärtäisi naisia? Tai edes itseä?
Se riippuu siitä miten teidän suhde voi. Oletteko onnellisia yhdessä.
Mun ex oli työtön. Ei ole harrastuksia. Istui päivät tietokoneella. Ei siivonnut, tiskannut tai tehnyt ruokaa. Joskus ryyppäsi.