Avioero ja talo ei mene kaupaksi
Erosta on nyt 10 kk. Mies jäi meidän omakotitaloon, minä muutin vuokralle. Yritettiin taloa myydä jo ennen eroa ja nyt uudestaan. Ei vain tunnu menevän kaupaksi eikä mies ala lunastamaan osuuttani siitä. Siinä on 80 000e minulle kuuluvia rahoja. Saankohan ikinä niitä? Alkaa jo tuntua, että en.
Miten teillä muilla eronneilla meni asuntoasia?
Kommentit (63)
Avioerolle taitaa olla vaikea löytää ostajia. Talolle helpommin, riippuen ennen kaikkea sijainnista.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikine kämppä ja talo menee kaupaksi kun hinta on oikea. ehkä sun osuus on vaan 40k
Ollaan laskettu jo todella paljon hintaa.
ap.
Hyvin meni. Laitettiin osakkeen hinta sen verran houkuttelevaksi, että meni kaupaksi viikossa. Kaikki tyytyväisiä.
Hinta kohdilleen, niin kyllähän talot kaupaksi menee. Tai no taitaa joillain paikkakunnilla olla vaikeaa millään hinnalla saada myydyksi.
Suomalaiset vähenee. Asuntoja on ihan liikaa kutistuvalle kansalle. Ja liää rakennetaan koko ajan. Eli turha odotella ostajaa.
Minä lunastin miehen ulos talosta ja jäin siihen lasten kanssa. Eipä tuo olisi helpommin voinut mennä.
Onko hinta alunperin kokeneen välittäjän asettama vai itse mietitty?
Sijainnissa vika nyt, kun noin kauan mennyt aikaa, ja sitä ei voi vaihtaa.
Nyt ei mene oikein minkäänlainen tönö kaupaksi mistään.
Keskustele miehen kanssa uusiksi siitä, että lunastaisi osuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä lunastin miehen ulos talosta ja jäin siihen lasten kanssa. Eipä tuo olisi helpommin voinut mennä.
Näin mekin suunniteltiin, että jos talo ei mene kaupaksi, niin mies lunastaa. Nyt vain ei olekaan enää halukas, kun on huomannut minkälainen työmaa ja kallis ylläpidettävä sellainen iso talo on, kun asuu yksin.
Tuntuu, että on ihan pattitilanne.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Onko hinta alunperin kokeneen välittäjän asettama vai itse mietitty?
Sitä on yrittänyt myydä parikin eri välittäjää. Molemmat arvioineet aikalailla samaksi hinnan. Nyt tosiaan laskettu ihan reilusti hintaa.
On ollut tiedossa, ettei täällä talot oikein liiku, mutta eipä arvattu, että näin huonosti menee. Oli pitkään myynnissä jo ennen tätä kertaa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mekin suunniteltiin, että jos talo ei mene kaupaksi, niin mies lunastaa. Nyt vain ei olekaan enää halukas, kun on huomannut minkälainen työmaa ja kallis ylläpidettävä sellainen iso talo on, kun asuu yksin.
Tuntuu, että on ihan pattitilanne.
ap.
'
Siihen jäit.
Ei mene kaikki talot kaupaksi, vaikka "hinta olisi tarpeeksi alhainen". Jotkut kun ei kelpaa ilmaiseksikaan. Jos on tarjontaa enemmän kuin kysyntää, toiset jäävät vuosiksi käteen. Itse en ottaisi edes ilmaiseksi 300 neliön uutta taloa Perähikiältä 20 km lähimmästä asfaltoidusta tiestä. Jos tulisi tuollainen perintönä, luopuisin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene kaikki talot kaupaksi, vaikka "hinta olisi tarpeeksi alhainen". Jotkut kun ei kelpaa ilmaiseksikaan. Jos on tarjontaa enemmän kuin kysyntää, toiset jäävät vuosiksi käteen. Itse en ottaisi edes ilmaiseksi 300 neliön uutta taloa Perähikiältä 20 km lähimmästä asfaltoidusta tiestä. Jos tulisi tuollainen perintönä, luopuisin siitä.
Onneksi meitä on monenlaisia ja itse asun 10km päässä pikitiestä 300 neliön talossa enkä voisi olla onnellisempi näinä aikoina pienemmässä.
Totta ettei tästä paljon rahaa saisi jos myymään alettaisiin, mutta ei ole tarkoitus myydäkään
Ap, onko talo kenties Pieksämäellä ?
Tällä hetkellä ei asunnot liiku, koska odotetaan kriisin jälkeistä ylitarjontaa (ja siten halpoja hintoja).
Eikö tuossa tapauksessa toista voi velvoittaa lunastamaan osuutta esim käräjäoikeuden kautta?
Corona aikaan taloja ei paljon osteta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea. Se hinta tietyille taloille vain valitettavasti voi olla negatiivinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikine kämppä ja talo menee kaupaksi kun hinta on oikea. ehkä sun osuus on vaan 40k
Ollaan laskettu jo todella paljon hintaa.
ap.
Itsekö myytte vai onko teillä tunari välittäjä? Ylihinnoiteltu kohde ns. happanee käsiin. Ihmiset näkevät netistä, että sitä on myyty pitkään ja hintaa laskettu. -----> talosta on löytynyt jotain vikaa. Noin kulkee ostajan ajatus. Netissä riittää uusiakin kohteita ja edullisempia.
Ottakaa se pois myynnistä, stailatkaa ja pankaa toiselle välittäjälle myyntiin, joka käyttää ammattivalokuvaajaa. Tuhruiset kuvat, joissa on kaikki krääsä esillä ja oven pielessä roskapussi, sivuutetaan sekunnissa.
Ja voit hakea käräjäoikeudelta omaisuuden ositusta. Tällöin ukko maksaa sinut ulos, tai innostuu myymään taloa sen sijaan, että sabotoi kauppaa.
Meillä on aina mennyt 2-3 viikossa asunto/talo kaupaksi pyyntihintaan, kun on hinnoiteltu oikein eikä yli.