Voiko tylsäkin mies riittää?
Mies ei siis käy kodin ulkopuolella juuri muutoin kuin töissä, kaupassa ja lenkillä. Kotona aika kuluu tietokoneen ja teeveen ääressä. Kaveripiirikin on erittäin suppea, 2-3 henkilöä. Edellyttääkö se parisuhde aina rikasta elämää matkusteluineen ja kaverilaumojen kanssa olemisineen vai voiko jollekin naiselle riittää tällainen? Mahdollisesti miehestä kyllä voisi tulla uusia menevämpiä puolia esille kumppanin myötä, kun yhdessä on helpompi mennä (tai sitten ei).
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan miehen varallisuus ja tilipussi määrittelee, onko mies tylsä vai hot.
Huomenta!
Heräsit sitten tähänkin aamuun voidaksesi julistaa ilosanomaasi kuinka vain raha on tärkeää.
Eikä mikä tahansa raha, vaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas nyt määritelmiä tulemaan, mikä on kenenkin mielestä tylsä mies. Millainen, mitä tekee, mitä ei tee... Miehenä kiinnostaa tämä.
Tylsä:
- katsoo televisiota ihan vain täyttääkseen aikansa sillä (eli ei siksi, että sieltä tulee hänen suosikkiohjaajansa elokuva tai kiinnostava dokumentti tms)
- ei seuraa yhteiskuntaa, ajankohtaisia asioita, tiedettä, kulttuuria, eikä siis pysty keskustelemaan niistä
- passiivinen, ei intohimon kohteita, ei innostu mistään
- tuppisuu
- ei tulevaisuuden tavoitteita, ei mitään mikä inspiroi
- olla möllöttää päivästä toiseen, elämä on joka päivä ja joka vuodenaika samanlaista
Eikö sen nyt luulisi olevan itsestäänselvyys, että se tylsäkin mies pesee omat kalsarinsa ja siivoaa kämppänsä ja tiskaa. Sehän on välttämätöntä, jos aikoo olla suht puhtaissa vaatteissa, olla hukkumatta sontaan ja syödä tai juoda jostain. Silti nämä jotain meriittejä jotka innostaa naista?
Mitä iloa on miehestä, joka vapaa-ajat istuu joko telkkarin tai tietokoneen edessä? Vaimo on sitten suhteen ainoa aikuinen, joka hoitaa kaiken ja huutelee välillä lasta syömään. Kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on miehestä, joka vapaa-ajat istuu joko telkkarin tai tietokoneen edessä? Vaimo on sitten suhteen ainoa aikuinen, joka hoitaa kaiken ja huutelee välillä lasta syömään. Kiitos ei.
Oletetaan nyt kuitenkin, että se mies osallistuu kotitöihin ja on läsnä (eli ei passiivisesti kuulokkeet päässä). Monet pariskunnat esim. istuskelevat omilla tietokoneillaan ja juttelevat siinä samalla, tai toinen askaroi jotakin ja toinen lukee, tms. ja silti siinä ollaan yhdessä.
Jos molemmat käyvät töissä, niin luulisi siinä tulevan menemistä ihan tarpeeksi. Itse ainakin viihdyn vapaa-aikani kotona, enkä kaipaa enää ylimääräisiä menoja.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas nyt määritelmiä tulemaan, mikä on kenenkin mielestä tylsä mies. Millainen, mitä tekee, mitä ei tee... Miehenä kiinnostaa tämä.
Mulle tylsä mies on huumorintajuton ja totinen ihminen. Sellainen, jonka seurassa joutuu miettiä, milloin on viimeksi nauranut.
Moni on täällä määritellyt tylsän miehen sellaiseksi, joka tykkää olla kotona. Ei-tylsäm vastakohta olisi silloin kai baareissa juokseva ja salia kuluttava mies? Ei minusta. Minusta se, mitä ihminen tekee (tykkää olla ja touhuta kotona) ei tee ihmistä tylsäksi. Tylsäksi tekee se, ettei toinen ole kiinnostunut ympäröivästä maailmasta, ei tykkää keskustella ym tai on alussa mainitsemani totinen torvensoittaja. Puuttuu sellaista tiettyä luonteen syvyyttä, millä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, paljonko toinen viettää aikaa ulkona tai harrastuksissaan.
Minä vietän paljon aikaa kotona vapaa-ajalla, musiikin parissa tutkien opiskellen soittaen treenaten, lenkillä tulee käytyä, luen tietokirjallisuutta, olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja kokkailen kaikkea jännää. Mutta monesti kyllä otan ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä, jolloin vaan löhöän sohvalla ja katon netflixiä youtubea yms. ja hörpin punaviiniä tai kaljaa pitkin päivää ja syön pizzaa. Kapakat ovat taakse jäänyttä nuoruutta. Tulen toimeen ihmisten kanssa, tykkään keskustella mielenkiintoisista asioista syvällisesti ja toisaalta myös vääntää vitsiä asioista. Joskus lähden spontaanisti johonkin ja kysyn kavereita mukaan, vaikka ihan vaan huvikseen käymään naapurikaupungissa syömässä jossain hyvässä ravintolassa ja jauhamassa samalla asioita, jos nyt joku mukaan lähtee. Olenko tylsä mies?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just tuollainen kaveri ja naisensa samanlainen. Koko elämä pyörii kuviota työt perhe koira lenkille ja lähisukulointi. Kutsuvat itseään räiskyviksi persooniksi. Haha noita kuvitelmia itsestään. No, kai sitä pikkukisukin voi nähdä itsensä tiikerinä ja niin edelleen.... :D
Mistäs sinä tiedät miten räiskyviä ovat makuuhuoneen puolella 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsä:
- katsoo televisiota ihan vain täyttääkseen aikansa sillä (eli ei siksi, että sieltä tulee hänen suosikkiohjaajansa elokuva tai kiinnostava dokumentti tms)
- ei seuraa yhteiskuntaa, ajankohtaisia asioita, tiedettä, kulttuuria, eikä siis pysty keskustelemaan niistä
- tuppisuu
- olla möllöttää päivästä toiseen, elämä on joka päivä ja joka vuodenaika samanlaista
Monet naisethan pyrkivät tekemään miehestä juuri tuollaisen. Kaikki kodin ulkopuolinen toiminta on muka naiselta pois.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan miehen varallisuus ja tilipussi määrittelee, onko mies tylsä vai hot.
Älä aina jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän paljon aikaa kotona vapaa-ajalla, musiikin parissa tutkien opiskellen soittaen treenaten, lenkillä tulee käytyä, luen tietokirjallisuutta, olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja kokkailen kaikkea jännää. Mutta monesti kyllä otan ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä, jolloin vaan löhöän sohvalla ja katon netflixiä youtubea yms. ja hörpin punaviiniä tai kaljaa pitkin päivää ja syön pizzaa. Kapakat ovat taakse jäänyttä nuoruutta. Tulen toimeen ihmisten kanssa, tykkään keskustella mielenkiintoisista asioista syvällisesti ja toisaalta myös vääntää vitsiä asioista. Joskus lähden spontaanisti johonkin ja kysyn kavereita mukaan, vaikka ihan vaan huvikseen käymään naapurikaupungissa syömässä jossain hyvässä ravintolassa ja jauhamassa samalla asioita, jos nyt joku mukaan lähtee. Olenko tylsä mies?
Olet juuri sen tyyppinen semi-alkoholisoitunut "boheemi", jota en kestäisi hetkeäkään. Anna kun arvaan: olet reilusti yli kolmekymppinen eikä sinulla ole lapsia tai edes avo-/avioliittoa historiassa?
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se edellä jo nähtiin, että samanlaiselle naiselle tuollainen mies sopii oikein hyvin. Itse en sellaista kestäisi. Meillä avataan televisio ensimmäisen kerran puoli yhdeksän uutisille ja pannaan sen jälkeen kiinni, ellei tule jotain erityisen hyvää elokuvaa (tai katsomme Areenasta, Viddlasta tai Kirjastokinosta elokuvaa television kautta). Minä istun työni takia tietokoneella 40 t/vko ja vapaa-aikanani tällaisina hetkinä kun syön vasta aamupalaa, mutta kohta lähden pihatöihin. Suunnitteilla on myös kevään ensimmäinen skootteriretki. Näin korona-aikaan monet muut menot on pois suljettu, mutta normitilanteessa viikonloppuisin käymme kuuntelemassa musiikkia, elokuvissa, ulkona syömässä, kahviloissa tai mitä milloinkin. Kesällä telttailemme, pyöräilemme, ajelemme kaksipyöräisillä (miehellä moottoripyörä, minulla skootteri), matkustelemme jne.
Ja nuo vihjaukset miehen varallisuudesta ovat tosi väsyneitä. Suomalaiset naiset ansaitsevat itse rahansa. Mutta voihan sen turvin kasvattaa naisvihaa ja sitten sanoa, ettei olisi naista huolinutkaan.
Aika tavanomaiselta tuo teidänkin räiskyvä ja vauhdikas elämänne vaikuttaa.
Varaton mies on aina tylsä naisten mielestä. Jos ei ole varaa lähteä mihinkään, nainen ei sellaista pitkään katso.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä mies on tyhmä. Sitä ei kiinnosta maailman meno eikä se pysty keskustelemaan muusta kuin jostain omasta harrastuksestaan. Pidän siitä että kumppanini lukee paljon on laajasti kiinnostunut tästä ympärillä olevasta maailmasta ja hänen kanssaan voi käydä mielenkiintoisia keskusteluja aiheesta kuin aiheesta. Jos hän ei jostain aiheesta tiedä niin hän ottaa siitä selvän. Hän on kiinnostunut laajalla skaalalla erilaisista asioista eikä hänellä ole mitään pakkomielteisiä harrastuksia, jotka veisivät liikaa yhteistä aikaa.
Tylsä mies ei ole kiinnostunut mistään. Se katsoo telkkarista jotain urheilua ja visailuja ja huumoriohjelmia. Sen päähän ei mahdu politiikka, ei tiede, ei kulttuuri, ei mikään mikä vaatii aktiivista ajattelua tai tekemistä. Sillä ei ole mielipiteitä mistään, se ei jaksa keskustella, eikä sillä ole mitään sanottavaa mistään. Tyypillisimmät kommentit siltä on: joo joo kohta, emmä tiiä eikä kiinnosta, mitä välii, ei huvita, ei oo mun juttu. Mitään uutta ei huvita kokeilla, oli kyse sitten ruuasta tai harrastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet juuri sen tyyppinen semi-alkoholisoitunut "boheemi", jota en kestäisi hetkeäkään. Anna kun arvaan: olet reilusti yli kolmekymppinen eikä sinulla ole lapsia tai edes avo-/avioliittoa historiassa?
Kyllä, osuit oikeaan. En tosin allekirjoita alkoholisoitumista enkä boheemiutta. Millä perusteella tiedät varmaksi, ettet kestäisi mua hetkeäkään? Olen tuollainen, koska elämäntilanteeni on tällä hetkellä yksinasuva sinkku. Totta kai parisuhteessa asia on eri, kuten on edellisissä suhteissa ollutkin, joskaan tossun alle en taivu luopuen harrastuksistani. Sellaista ei kukaan voi toiselta vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Varaton mies on aina tylsä naisten mielestä. Jos ei ole varaa lähteä mihinkään, nainen ei sellaista pitkään katso.
Ei ole, ei aina. Tässäkin ketjussa on naisia, jotka viihtyvät itsekin kotona. Miksi pitää siis kärjistää? Minä en olisi miehen kanssa, joka ei koskaan pystyisi lähteä kanssani minnekään, mutta tässäkin ketjussa on.
Ilmeisesti on kuitenkin mukavampaa uhrautua kuin yrittää löytää sellainen nainen, joka viihtyy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsä:
- tuppisuu
Monet naisethan pyrkivät tekemään miehestä juuri tuollaisen. Kaikki kodin ulkopuolinen toiminta on muka naiselta pois.
Niinhän se onkin. Itse valikoin huolella kumppanini niin ettei hän kalasta, metsästä , pelaa tietokonepelejä, harrasta penkkiurheilua tai baarissa örveltämistä. Viihdymme kotona. Puuhailemme perheen kanssa, katsotaan yhdessä elokuvia ym Omana harrastuksenaan mies rassaa harrasteautoaan , lukee ja kuskaa lapsia harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, osuit oikeaan. En tosin allekirjoita alkoholisoitumista enkä boheemiutta. Millä perusteella tiedät varmaksi, ettet kestäisi mua hetkeäkään? Olen tuollainen, koska elämäntilanteeni on tällä hetkellä yksinasuva sinkku. Totta kai parisuhteessa asia on eri, kuten on edellisissä suhteissa ollutkin, joskaan tossun alle en taivu luopuen harrastuksistani. Sellaista ei kukaan voi toiselta vaatia.
Tunnen kaltaisiasi miehiä, heitä jotka ottavat "ihan tarkoituksella antisosiaalisia minäminä-päiviä". Kyse on suhteellisen pitkälle kehittyneestä alkoholiriippuvuudesta. Parisuhteessa löytäisit kyllä syyn ja tavan jatkaa kalsarikännäilyä.
Tuossahan se edellä jo nähtiin, että samanlaiselle naiselle tuollainen mies sopii oikein hyvin. Itse en sellaista kestäisi. Meillä avataan televisio ensimmäisen kerran puoli yhdeksän uutisille ja pannaan sen jälkeen kiinni, ellei tule jotain erityisen hyvää elokuvaa (tai katsomme Areenasta, Viddlasta tai Kirjastokinosta elokuvaa television kautta). Minä istun työni takia tietokoneella 40 t/vko ja vapaa-aikanani tällaisina hetkinä kun syön vasta aamupalaa, mutta kohta lähden pihatöihin. Suunnitteilla on myös kevään ensimmäinen skootteriretki. Näin korona-aikaan monet muut menot on pois suljettu, mutta normitilanteessa viikonloppuisin käymme kuuntelemassa musiikkia, elokuvissa, ulkona syömässä, kahviloissa tai mitä milloinkin. Kesällä telttailemme, pyöräilemme, ajelemme kaksipyöräisillä (miehellä moottoripyörä, minulla skootteri), matkustelemme jne.
Ja nuo vihjaukset miehen varallisuudesta ovat tosi väsyneitä. Suomalaiset naiset ansaitsevat itse rahansa. Mutta voihan sen turvin kasvattaa naisvihaa ja sitten sanoa, ettei olisi naista huolinutkaan.