Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin kummallisia ja eroavat kaikin tavoin eurooppalaisista?

Vierailija
18.04.2020 |

Esim ruma kieli, outo musiikkikaku, köyhyys ja suomalaiset tunnistaa aina toisensa?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sukuiset kansat ovat vanhempaa perua. He ovat asuneet pitkään näillä seuduilla lähes eristyksissä.

Vierailija
2/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme uralilaisia, emme indoeurooppalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat harvinainen alkuperäiskansa.

Vierailija
4/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me ollaan mettäläisiä.

Vierailija
5/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa puhua paikallisia kieliä niin kyllä kaikkialla maailmassa tulee ihan hyvin juttuun paikallisten kanssa kunhan jättää hienostelun pois. Ehkä jossain ranskassa ei popeda ja pieruhuumori tehoa, mutta muissa latinomaissa on kunkku tamperelaisena junttina.

Vierailija
6/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan italiassa aina venäläiseksi ja kehutaan kuinka kaunis olen.

Vierailija
7/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saksalaisetkaan ole onnesta pinkeinä kun tunnistaa muita saksalaisia. Kuulemma heitä on liikaa.

Ja emme todellakaan ole köyhiä Euroopankaan mittapuulla.

Vierailija
8/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat Euroopan älykkäin kansa, eivätkä mitään tyhjän mölisijöitä ja käden heiluttelijoita. Tyylitaju ja itsekunnioitus puuttuu, mutta mitä sitten.

Vierailija
9/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa puhua paikallisia kieliä niin kyllä kaikkialla maailmassa tulee ihan hyvin juttuun paikallisten kanssa kunhan jättää hienostelun pois. Ehkä jossain ranskassa ei popeda ja pieruhuumori tehoa, mutta muissa latinomaissa on kunkku tamperelaisena junttina.

Ranska ei ole latinomaa. Ranskan kieli on germaaninen kieli, eikä se ole sukua latinalle.

Vierailija
10/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muruseni, me olemme uniikkeja yksisarvisia luonnonlapsia tässä pahassa maailmassa. Kanna ylpeydellä suomalaisuuden viittaa!

Vierailija
11/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska ei ole latinomaa. Ranskan kieli on germaaninen kieli, eikä se ole sukua latinalle.

Ranska on romaaninen eli latinokieli. Germaanisia kieliä ovat englanti, saksa, hollanti. ruotsi, tanska jne.

Vierailija
12/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme uralilaisia, emme indoeurooppalaisia.

Pohjoiseurooppalaiset eroaa eteläeurooppalaisista, aasialaiset afrikkalaisista - mitä kummallista siinä on?  Yhtä hyvin voi kysyä miksi muut ovat erilaisia kuin suomalaiset, jos eroja huomaa. Jotain vähemmistöhäpeääkö ap llä? 

Vierailija
13/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas luullaan täällä Suomessa usein italialaiseksi ja kehutaan kauniiksi.

Vierailija
14/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo musiikkimaku, kuten joillakin balkanilaisilla, köyhyys, kuten jossakin Romaniassa ja Bulgariassa tai Venäjällä, ruma mieli, kuten jossakin Tanskassa tai Hollannissa. Tunnistamisessa olen samaa mieltä.

Vierailija
15/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkomaalaisia ystäviä ja heille kun sanoin tunnistavani suomalaiset "aina" ulkomailla totesivat hekin tunnistavan omanmaalaisensa olemuksesta yms. M Että ei se omanmaalaisten bongaus ulkomailla ole mitenkään uniikkia.

Vierailija
16/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suomi ole ruma kieli.

Ap taitaa olla hieman reppana.

Vierailija
17/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tunnetaan ulkomailla monista asioista: mm. urheilusta (Räikkönen, Nykänen jne.) musiikista (Sibelius, Rasmus Nightwish, Lordikin ja lisäksi useat kapellimestarit ja oopperalaulajat jne).

Myös taiteesta ja muotolusta mm. Alvar Aalto ja Marimekko ym.

Teknologiasta ja paperista.

Niillä sivistyneillä ihmisillä ulkomailla on tietoa Suomest ja paljon.

Suomi on yleisisesti ottaen yksi maailman luottavimmista  maista kauppa-asioissa ja suomalainen korkeasti koulutettu ihminen, on haluttua työvoimaa joka puolella maailmaa.

Aivan sama mitä jotkut palsta mammat ja jonnet kirjoittelee suomalaisista, he elävät tynnyreissä, eivät tunne edes oman maansa kuuluisia ihmisiä, saati sitten mitään muutakaan.

Vierailija
18/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kehu. Sori.

Vierailija
19/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ikävä kyllä ikäviä ihmisiä, jotka vinkuu miten on maamme ruma ja eivät osaa kuulla lintuja, tuulta ja sadetta.

Vierailija
20/129 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luullaan missä tahansa venäläiseksi. Viimeksi olin perheeni kanssa Belekissa golfaamassa ja menin edeltä baariin drinksulle, kun mies ja lapset jäivät vielä huoneeseen valmistautumaan. Tiskillä oli kaksi suomalaista miestä, jotka keskustelivat ”mitähän toi venakko maksais yheks illaks?”, ”sen verran hyvännäköinen et varmaan aika paljon”. Nauratti. Vielä enemmän kun mies ja lapset tulivat paikalle ja puhuttiin kaikki suomea. Äijät liukeni tiskiltä nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä