Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuiset Heinäkuussa

02.07.2006 |

Terveiset ultrasta. Kävin perjantaina viimeisessä ultrassa ennen lääkärimme lomia. Hyviä uutisia, sillä vauvan pää oli jo kiinnittynyt. Sydänäänet hyvät, napanuora ei kieryneenä, istukka toimii ja vauva liikkuu aktiivisesti.

Lääkäri epäili, että synnytys voisi hyvinkin käynnistyä jo tämän kuun lopulla.

Täällä kaikki valmista, paitsi sänky tulee vasta kolmen viikon kuluttua.

Painon nousunkin olen saanut pysähtymään, muuttamalla ruokavaliotani terveellisemmäksi eli olen jättänyt namit ja vaalean leivän sekä pullat pois ;-)

Olo on muutenkin mahtava, parasta raskaus aikaa minulle koko raskauden aikana!

Öisin tosin joutuu heräilemään vessaan tuon pään kiinnittymisen jälkeen jopa kuusi kertaa yössä. Mutta loppu häämöttää, joten eiköhän tämän kestä!

Oikein hyvää kesää kaikille, voikaahan paksusti!

aatulilli ja kirppu 34+5

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatuli...

Hmm...pitäisiköhän munkin mennä vielä yksityiselle ultraan niin näkisi vielä tuollaisiakin asioita eli varmistus asentoon ja painoarvio. Sama herkuttelun suhteen täällä eli vaaleat jauhot ja namut on jätetty pois, jotta paino ei nousisi nyt liikaa. Muutenkin turvotus helposti vaivaa...

Täällä on vointi ihan OK, öisin ei käydä kertaakaan vessassa eli ei varmaan pää ole kiinnittynyt?, mutta sen näkee varmaan vikalla neuvolalääkärillä tällä viikolla. Harmi vaan kun on sijainen jolla ei ole edes ultraa käytettävissä niin painoarviot ja asentoarviot on kuitenkin ihan mutu juttua.

Vauvavarustelu alkaa olla tosi kunnossa jo, että mitäs tässä nyt päivisin tekisi. Leffoja on kiva katsella ja kirjoja lukea. Siihenhän sitä aikaa ei sitten myöhemmin paljoa liikene.

Pia rv 36

Vierailija
2/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton aurinkokesä kyllä ollut! Turvotusta on ollut hieman kuumuudesta johtuen, mutta yllättävän hyvin viilennyskeinot auttavat. Mies palailee huomenna töihin lomaltaan, hieman haikeaa vaikkakin isyysloman myötä sitten loppukesästä jää taaas kotiin.

Vuodot säikäyttivät meidät viime viikonloppuna. Kipin kapin päivystykseen ja siellä olimme jonkin aikaa tarkkailussa, sydänkäyrää, sisätutkimus ja ultra. Verenvuodolle ei löytynyt syytä, saman tyylistähän oli rv 19. Kotoa käsin seurailua ja nyt vuoto jo loppunut. Selvisimme säikähdyksellä. Kaikenlaisia ajatuksia kyllä ehti tuona aikana pyöriä mielessä. Vauvalla onneksi kaikki mainiosti, painoa 2300 g ja vilkkaasti liikuskelee. Nyt reissu on jo saanut hymynkin huulille; olimme juuri ennen päivystykseen lähtöä pakanneet auton venereissua varten, mies nauroikin mulle että jos nyt vaikka synnyttämään alan niin hänellä on varattuna kaksi kylmälaukullista herkkuja ja olutta sairaalassaoloa varten :) Onneksi päästiin kotiin tällä kertaa!

Aatulilli: Mukava kuulla, että elät hyvinvointista raskausaikaa! Nautiskelehan loppuun saakka!

Klovnille edellisen pinon perusteella tsemit maalaus- ja ompeluhommiin. Varmasti mukavaa, kun näkee oman käden jäljen nimim. peukalo keskellä kämmentä :)

Miten Marinan sokeriarvot ja vointi? Ja muiden elokuisten kuulumiset?

Loppusuorallahan tässä ollaan kaikki. Huimaa! Pitkä matka takana, itselläni tämä on kyllä ollut elämän parasta aikaa tähän saakka. On vaan niin käsittämätöntä edelleen, että arviolta neljän (max kuuden) viikon päästä meitä on sitten kolme!! Tilasin tänään kampaajaaikaa valmiiksi tuonne elo-syyskuun vaihteeseen ja tuntui hassulta, kun tuttu kampaaja varmisti, että tuonhan sitten pikkuisen samalla näytille :)

Ihania aurinkoisia sopivan helteisiä päiviä itse kullekin!

Ilomielellä

M@dicken rv 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää odotusaika kyllä mennyt tosi nopeesti. Tuleekohan masua vielä jopa ikävä vai vieköhän tää loppuaika viimesetkin mehut niin, että synnytys on helpotus? Helle on kyllä väsyttänyt. Vatsaa on myös kutissut kovasti ja maksa-arvoverikokeissakin kävin sen takia. Tuloksia en vielä tiedä. Voihan se olla normaalia vatsan venymisestä johtuvaa kutinaa... Toivottavasti.

Muuten on mennyt ihan hyvin. Vessassa täytyy kyllä ravata monta kertaa yössä, vaikka kiinnittymisestä ei ole tietoakaan. Hieman on muutenkin tuo nukkuminen käynyt huonommaksi, kun asentovaihtoehtoja on tasan kaksi:oikea tai vasen kylki, ja asennon vaihtaminen on hankalaa. Lisäksi herään aikaisin, nytkin tässä ennen kuutta kirjottelen.

RV 35+1

Vierailija
4/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ja tänään lymfaterapiassa turvotuksen takia, voin lämpimästi suositella oli aivan ihanaa, ja nesteet todella lähti liikkeelle.

Kävin myös ostamassa imetys T-paidan, aamutossut, yms ja imetys- liivit. Ostin vaan yhdet näin alkuun, koska mahdotonhan sitä on arvioida minkä kokoiset liivit sitten tarvitsee kun maito nousee eli mutu-tuntumalla ostettu saa nähdä sopiiko ;-)

Tänään meillä on illalla tutustuminen synnytys-sairaalaan.

Kaikille oikeen hyviä vointeja ja koettakaa kestää hellettä !

aatulilli ja kirppu 35+2

Vierailija
5/35 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin. Täällä on ollut -niinkuin ilmeisesti siellä koti-Suomessakin- kauhean helteistä, varjolämpötilatkin yli 30 asteen. Viime yönä onneksi satoi ihan kunnolla ja nyt on vähän viileämpää. Olen koko aamun pitänyt kaikkia ikkunoita ja ovia auki, jotta täällä sisälläkin viilenisi vähän. Onhan se kivaa, että on lämmintä, mutta tän mahan kanssa on kuitenkin aika tukala olo. Mulla on viimeiset kaksi viikkoa ollut kauhea flunssa, ja eilen sain sitten siihen penisilliinikuurin, kun ei se vaan meinaa mennä ohi. Täälläkin joudutaan öisin parin tunnin välein ramppaamaan vessassa.

Turvotuksia mulle ei onneksi ole kummemmin tullut, eli siinä suhteessa olen onnekas. Meinaa vaan väsyttää, varsinkin opetustunnit on ihan tuskaa. Saas nähdä kuinka kauan vielä jaksan opettaa, tuskin kuitenkaan ihan heinäkuun loppuun saakka, jolloin täällä loppuu lukukausi. Yksityisoppilaiden kanssa on kuitenkin aika helppoa, kun voi joustavasti sopia opetusajoista. Suomikoulu on vähän virallisempi, mutta se loppuu jo ensi viikolla.

Meilläkin alkaa olla kaikki valmiina vauvaa varten. Mies suunnitteli huomenna kasaavansa amme-hoitopöytäsysteemin kylppäriin sillä aikaa kun mulla on opetusta. Maanantaina meillä on keskustelu kätilön kanssa tuosta synnytyksestä. Mies oli aluksi tosi paljon tuota synnytystalosynnytystä vastaan, mutta on nyt alkanut lämmetä ajatukselle. Mua edelleen ajoittain pelottaa se, miten selviän kivusta, mutta suurimman osan ajasta olen tosi luottavaisella mielellä. Synnytysvalmennus auttoi tosi paljon hälventämään pelkoja, kun sai tosi yksityiskohtaista tietoa.

Aatulilli: hienoa kuulla, että terveellisempi ruokavalio toimii ja painonnousu on pysähtynyt. Jostain muuten luin, että viimeisen kuukauden aikana monilla paino jopa laskee.

m@dicken: sullahan oli hurja kokemus tuo vuoto! Toivottavasti kaikki on nyt hyvin ja jatkuu niin ihan sinne loppuun saakka!

Lähden tästä valmistelemaan tän päivän ja huomisen oppitunteja. Mukavaa viikonloppua teille kaikille, nauttikaa olostanne!

Vierailija
6/35 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kuumaa tänäänkin jo aamupäivästä :) Varjossa oleva mittari näyttää nyt +31C. Huh. Turvotusta ei ole onneksi vielä ollut ja aika hyvin pystyn auringossakin olemaan. Alkuviikko meni " remonttihommissa" helteestä huolimatta. Maalasin ikkunapeltejä, ajoin nurmikon yms.

Vointi on ollut tosi hyvä. Oikein ihmetyttää, että koko raskausaika on mennyt niin helposti ilman ihmeempiä vaivoja. Toivottavasti menee loppuun asti :)

Kävin tällä viikolla neuvolassa ja näyttää siltä, että remonttihommat ja kaikenlainen touhuaminen taitaa sopia mulle koska nyt ensimmäistä kertaa raskauden aikana hemoglobiinikin oli jo ihan hyvä, 122. (Aikaisemminhan mulla on ollut 106-119). Voisikohan veri hapettua paremmin kun touhuan paljon eikä tarvitse enää olla töissä ja istua toimistolla?! Rautaakin olen nimittäin syönyt harvemmin kuin aikaisemmin. Myös paino oli pudonnut kilon viimeisten kolmen viikon aikana vaikka olen herkutellutkin vähän liikaa...

Aatulilli: olisi tosi mielenkiintoista käydä vielä ultrassa tsekkaamassa, että kaikki ok. En taida kuitenkaan viitsiä enää mennä ultraan yksityisesti.

Tiedättekö muuten millähän viikoilla pää yleensä kiinnittyy? Olin neuvolassa keskiviikkona ja vauvelin pää oli ainakin silloin alaspäin. Muutenkin mulla on ollut sellainen tunne, että pää olisi ollut jo jonkin aikaa alaspäin koska joudun ramppaamaan vessassa entistä tiheämmin, yölläkin yleensä 2 tunnin välein.

M@dicken: Onneksi teillä on kaikki hyvin vuodosta huolimatta! Kyllähän tuollainen aika säikäyttää.

Mun sokeriarvot ovat ok. Kävin alkuviikosta otattamassa paastoarvon uudestaan ja nyt se oli normaali - 4.8.

Olen muuten ihmetellyt mihin meidän elokuisten pinosta putosivat jo aika alkuvaiheessa mm. Toivomus sekä hän (en muista nimimerkkiä), joka odotti 1. IVF:n tuloksena kolmosia? Oletteko huomanneet heidän kuulumisiaan täällä palstoilla?

Voikaa hyvin, ja paksusti ;)

Marina ja " Antero" rv33+3

Vierailija
7/35 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea teidän kuulumisia!

Päivät ovat olleet todella kuumia. Olen varsinainen auringon lapsi, mutta tänään vietin koko päivän suosiolla varjossa. Sekin oli kyllä ihanaa! Oletteko muuten huomanneet, että ruskettuisitte jotenkin eri tavalla nyt raskausaikana? Mites maksaläiskät? Mulla tuli viime kesänä hormonihoitojen aikana aikamoiset maksaläiskät kasvoihin, nyt olen viisastuneena suojannut isolla kertoimella niin rusketus on tarttunut kasvoihinkin hieman tasaisemmin.

Favolinalle tsemit, kun teet töitä vielä!

Drömmare mietiskeli, tuleeko masua ikävä vai joko ollaan helteen jälkeen niin poikki, ettei raskausaikaa enää kaipaa.. Mulla on jo kova ikävä vauvaa, mutta silti tästä masusta luopuminen ja raskausajan päättyminen tuntuu jotenkin haikealta. Tämä on ollut kyllä elämän parasta aikaa. Mutta varmasti vauvakiireiden myötä ei enää ehdi haikailla mennyttä :)

Vauva melskaa masussa niin, että vatsa näyttää välillä ulospäinkin olevan maanvyöryn kourissa :) Pikkuista kantapäätä pukkaa kylkeen ja se näyttää kyllä hauskalta! Välillä mielen valtaa huoli, miten kaikki menee ja miten tästä kaikesta oikein selviää. Tuntuu tuo h-hetki olevan niiiin lähellä, vajaa neljä viikkoa. On tämä jännää ja ihanaa!

Voidaan kaikki mahdollisimman mainiosti ja nautiskellaan!

M@dicken

Vierailija
8/35 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huuh, tietsikkahuoneessakin varmaan +30 lämmintä... mutta en valita, sillä tavallisesti nautin kesähelteistä ihan älyttömästi ja niin päätin tehdä nytkin! :) Meilläkin on remonttihommat menossa, tosin on semmosta hommaa jossa minä en juuri pysty auttamaan kuin talkoolaisten kestityksessä. Hommaa on siinäkin, kuusi raavasta miestä syö aika paljon! :)

Hitsin hitsi miten teillä monilla alkaa olla jo ihan kohta h-hetki käsillä! Voi että jännää ja ihanaa sitten kuulla teidän uutisia! Minullahan tässä menee vielä tovi kun la on vasta ihan elokuun lopussa. Toivon teille kaikille oikein hyvää vointia, ja sitä kuulostaisi olevankin ilmassa mukavasti!

Minulla on vähän selkä vaivannut, kun kohtu ilmeisesti painaa jotakin hermoa ja aiheuttaa vihlovaa kipua alaselässä silloin tällöin. Lisäksi masu muuttaa asentoa sn verran, että selkä väsyy kun päivän riekkuu. Oon yrittäny muistaa lepäillä. Hemoglobiinikin mulla sitten laski, se oli pitkään tosi hyvä, liki 130 (normaalisti yli 140), mutta pari viikkoa sitten se oli humpsahtanu 104:än. Olen syöny rautaa, mutta parissa viikossa arvo ei ollu kohonnu kuin yhdellä pykälällä. Neuvolatäti ei vielä käskeny lisätä annosta. Jännä kun ei mulla ole mitenkään erityisen väsynyt olo, niin kuin voisi vissiin olettaa? No, eiköhän se tästä. Vauveli mylttää masussa oikein terhakkaasti, pää alaspäin hän on ollut jo jonkin aikaa ja potkii minua oikeaan kylkeen. Tuntuu kivalta!

Meillekin viimein tuli äitiyspakkaus, ihananvärisiä pikku vaatteita! :) Onneksi ei ollu paljon yhtään beigeä, minä en oikeen siitä väristä diggaa pienellä ihmisenalulla.

Isä toi meille nyt minun vanhan sängyn, pesuammeen, rattipulkan ja leikkiteltan. Ihania muistoja! :) Vaunuostokset on vielä tekemättä, kunhan saadaan tuo katto remontoitua niin sitten ehditään kierrokselle lastentarvikeliikkeisiin. Oletteko te vaunut jo hankkineet? Minkälaisiin päädyitte, kun tässähän on pikkuisen kanssa pitkä talvi edessä?

No nyt täytyy lähteä muihin huoneisiin vilvoittelemaan. Hyvää vointia kaikille!

t. Wishful rv 32+6

Vierailija
9/35 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sen verran kärsitään kuumuudesta, että sormet on turvoksissa ja jalkoja pitää nostella aina ylös ettei ne olisi turvoksissa...

Oletteko shoppaileet paljon vauvanvaateosastoilla nyt alennusmyynneissä? Meillä alkaa olemaan tuota vaatepuolta sen verran koolle 60 cm kertynyt tuttavilta ja ostosreissuilta ettei niitä enää pitäisi ostaa yhtään :) Jos tietäisi tarkkaan onko tyttö vai poika tulossa niin voisi ostaa jo jotain isommallekin. Mutta ehtiihän sitä sitten, kun vauveli on syntynyt.

Vaunuista:

Me hankittiin käytetyt saksalaiset yhdistelmät kovalla ja tarpeeksi pitkällä kantokopalla ja isoilla ilmakumipyörillä (eli on kivat vaunut talveksi/syksyksi) ja tarkoitus olisi sitten ehkä ostaa lähemmäs parivuotiaalle sellaiset isomman lapsen pienemmät rattaat varmaankin. Sen lisäksi hankin jo matkarattaat, koska meidän pieneen autoon ei mahdu yhdetkään yhdistelmät, vaikka menisikin pieneen kasaan. On siis senverran pikkainen auto. Mieluummin siis vielä tässä vaiheessa kahdet kärryt kuin auto vaihtoon :) Tulee ainakin halvemmaksi näin.

Pia rv 36

Vierailija
10/35 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat on turvoksissa ja sormetkin vähän nakkeina... Mutta kun ei millään malttaisi istua paikallaan kintut ylhäällä. Aina keksii jotain parempaa tekemistä. Nyt virittelin tähän tietskan ääreen jaloille korotusta - saa nähdä, auttaako.

Eilen oli neuvolapäivä. Kaikki oli hyvin. Kirpun sydänääniä terkkari vaan etsi aika kauan ja useammalla laitteella, ennenkuin oli tyytyväinen. Äänet kuului, mutta " jostain kaukaa" . Katsottiin jopa ultralla, missä asennossa kirppu kellii ja metsästettiin sydänääniä sen perusteella. Itse pysyin ihmeen rauhallisena koko käynnin ajan - johtui varmaan siitä, että vauva on liikkunut kuitenkin koko ajan reippaasti eli tiesin sen olevan ainakin elossa... Hui!! Kamalaa ajatellakaan mitään muuta vaihtoehtoa.

Maalausprojekti vauvanhuoneessa on nyt valmis. Tuli hyvä, vaikka jännitinkin lopputulosta. On vaan niin vaikea kuvitella päässä, miten eri värit sopii yhteen ja miltä kuviot tulee näyttämään. Nyt huoneessa on yksi keltainen seinä, jossa on sablonilla maalattuja kuvioita tummemmalla keltaisella ja omenan vihreällä.

Aika hupenee hirmuista tahtia - ekoilla meistä alkaa olla synnytykset jo tosi lähellä. Itselläni on vielä 6 viikkoa aikaa laskettuun päivään, mutta sekin tuntuu tulevan tosi nopeasti. Tuli mieleen, että voitaisko pitää vielä semmoinen esittelykierros, jossa kerrottaisiin vähän itsestämme. Olisi kivaa tietää teistä kaikista hieman taustoja ennen h-hetkiä. Mä olen ainakin unohtanut vallan näiden kuukausien aikana, mistä päin ja minkä ikäisiä olette, mikä on laskettu aika ja misssä aiotte synnyttää etc. Voin itse aloittaa esittelyn:

minä 31v ja mies 39v

asumme Helsingissä omassa kerrostaloasunnossa

työskentelen terveydenhuollossa

lasta ehdittiin toivoa reilu 1,5 vuotta, kunnes clomeilla tärppäsi

laskettu aika on 23.8.06

naistenklinikalla olisi tarkoitus synnyttää

Toivottavasti lähdette esittelyketjuun mukaan! Saatte itse toki päättää, minkä verran itsestänne kerrotte. =)

Oikein rentoa viikonjatkoa kaikille elokuisille ja muistakaahan juoda tarpeeksi!!

t:Klovni ja kirppu, 34 tasan

Vierailija
11/35 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 39v ja Mies 39v

Asumme Inkooossa omakotitalossa

Työskentelen terveydenhuollossa

Lapsettomuushoitoja takana vajaa vuosi, toinen IVF tärppäsi

Laskettu aika on 8.8.06

Tammisaaressa tarkoitus synnyttää

Vierailija
12/35 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri 33 täyttänyt, mies 36 v

Helsingissä asutaan

Työskentelen sosiaalialalla, jatko-opintoja suoritan työn ohella

Laskettu aika 4.8, Naistenklinikalle menemme synnyttämään

Taustalla yritystä hmmmm kolmisen vuotta, PCO. Clomeihin ja pistoshoitoihin reagoin liian kanssa, inseminaatioita pystyttiin tekemän vain kahdesti. Hoitotauolla sitten yllätystärppi!

Helleterkuin

M@dicken huomenna rv 37

Vierailija
13/35 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä hikoillaan kauheassa helteessä, onneksi mulle ei ole pahemmin tullut turvotusta. Tänään meillä oli taas lääkärikäynti, otettiin CTG (mikä se on suomeksi?!? Siis se laite, joka piirtää sitä pulssi- ja supistuskäyrää??) ja ultrattiin. Kaikki hyvin, tosin hemoglobiini oli tipahtanut 107:ään ja sain rautatabletteja. Ihmeen hyvä ollutkin tähän asti, huidellut 130:n kieppeillä.

Mä en enää pysty pitkiä matkoja kävelemään, kun alkaa aina supistella. Pyörällä ajo sen sijaan vielä sujuu ihan hyvin. Meillä oli tänään Suomikoulun kesäjuhla ja lasten äidit kauhisteli kilvan, että hullu ajelet vielä pyörällä. Rupesin sitten miettimään, että mitä kauheaa siinä on, paitsi se kaatumisriski? Joku väitti että napanuora voisi kiertyä kaulan ympärille jos aja pyörällä, mutta kuulostaa aika hurjalta ja omituiselta. Kätilö ei ole ainakaan sanonut mitään ettei saisi ajaa pyörällä. Tietääkö teistä joku?

Maanantaina meillä oli keskustelu kätilön kanssa synnytyksestä. Käytiin läpi kaikkia kivunlievitysmuotoja joita on tarjolla (akupunktio, homeopatia, hieronta) ja synnytysasentovaihtoehtoja (amme, jakkara, pallo, sänky jne). Lisäksi kätilö kertoi, että kahviin kastettu terveysside estää yleensä välilihan repeämiä (!!!). Saatiin myös sellainen lappunen allekirjoitettavaksi, jossa kysytään, halutaanko että vauvalle annetaan K-vitamiinia tai hopeanitraattisilmätippoja syntymän jälkeen. Jälkimmäistä kätilö ei suositellut, ensimmäisestä ei kai ole mitään haittaa, paitsi että se maistuu pahalle. Sitten juteltiin tilanteista, joissa täytyy siirtyä sairaalaan synnyttämään. Lisäksi saatiin lista kaikista tavaroista, joita täytyy ottaa mukaan synnytykseen.

Kätilöillä kyllä tuntuu olevan kaikenlaisia niksejä täällä. Esim. välilihan repeämän hoitoon kotiintulon jälkeen hän suositteli pakastamaan jo valmiiksi vauvanvaippoja, joissa ei ole muovia, ja joiden pintaa on kostutettu hieman. Auttavat kuulemma hyvin ilman virtsatientulehduksen vaaraa.

Tällaista siis tänne.

Sitten vielä se esittely:

Minä (huomenna) 32 eli siis -74, mies -73

Asutaan Etelä-Saksassa

Minä tällä hetkellä kotirouva, opetan jonkun verran yksityisesti, Suomikoulussa ja työväenopistossa (ammatiltani siis kieltenopettaja)

Luomuraskaus 2,5 vuoden yrityksen jälkeen (paha endometrioosi)

Laskettu aika 7.8.2006

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille!

Favolina + Höpö rv 36+2

Vierailija
14/35 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Nyt on lastenhuone valmis ja siitä tuli ihana. Lisäksi olen pessyt vauvanvaatteita ja viikkaillut niitä kaappiin, en kyllä laiskuuttani silittänyt niistä ainoatakaan kappaletta. Vuodevaatteet pitäisi vielä pestä jotta voisi pikkuhiljaa sitten pedata pikkuiselle sängynkin valmiiksi. Ajattelin laitta pienen ensin äitiyspakkauslaatikkoon nukkumaan koska pinnasänky on niin valtavan iso.

Eilen oli taas neuvola ja pienellä kaikki hyvin. Kellii siellä pää alaspäin (toivottavasti pysyykin) ja on hieman laskeutunut lantioon päin neuvolantädin mukaan koska ylös on tullut kohtuun tilaa. Tiedä häntä sitten. Verenpaineet on hyvät ja hemoglobiinkin pysynyt siellä 130 kieppeillä eli rautaa ei ole tarvinnut syödä.

Onko teillä muilla vielä lääkärikäyntejä? Mulla on ollut viimeksi neuvolalääkäri rv 26 ja sen jälkeen ei ole edes puhuttu siitä mitään. Eli eikö kaikilla kokeilla kohdunsuun tilannetta rutiinisti tai tehdä painoarviota. Olen hieman ihmeissäni mutta en ikinä muista kysyä sitä neuvolassa ollessani. Mites muilla?

Ihmeellistä että toisilla alkaa olla viikkoja jo 37 täynnä ja vauva voi periaatteessa syntyä milloin vain. Ihana saada kuulla niitä synnytyskertomuksia ja ihania vauvauutisia. ;-)

Favolina: Mä en ainakaan ole kuullut että pyörällä ajelu olisi jotenkin vaarallista, tosin en varmaan itse pystyisi koska senverran tuota haarusväliä jo pakottelee ja on painontunnetta.

Tuo pakastettu vaippahan kuulostaa itseasiassa ihan hyvältä vaihtoehdolta, kylmä voi tuntua hyvältä jos tulee repeämiä tai tikkejä. Kahvinen terveysside sitten taas ;-/

Esittely:

Minä 31 ja mies 32v

Asutaan Espoossa

Minä ammatiltani yksityisyrittäjä eläinten parissa

Lapsettomuutta takana vuodesta 2003 eli 3½vuotta ja nyt tärppi tuli 3 inseminaation ja 3. IVF:n jälkeen.

Laskettu aika 22.8.2006

Hikistä torstaita kaikille!

Hetula75 ja Hulivili rv34+2

Vierailija
15/35 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti lisäämäni vielä esittelyyn.

T:Hetula

Vierailija
16/35 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Hangosta! Tultiin juuri sieltä. Olin siellä ensimmäistä kertaa ja onpa se ihana kesäkaupunki! Tuli käveltyä tosi paljon mutta aika hyvin jaksoin kun ei ole turvotusta eikä juurikaan supistuksia. Illalla käytiin katsomassa Menneisyyden vangit Hangon kasinolla. Jonkun mielestä voi tietysti olla vähän outoa mennä ravintolaan tässä vaiheessa raskautta mutta kun itselläni oli hyvä ja pirteä olo eikä siellä ollut kauheata ryysistäkään...

Vaavi liikkuu tosi vähän (mutta joka päivä kummiskin) ja välillä jänskättää, että onhan kaikki ok... Mutta todennäköisesti hänellä alkaa vain tila loppua eikä mahdu enää niin hyvin liikkumaan. Minulla on myös istukka edessä, joten kaikkia potkuja en välttämättä tunnekaan.

Viimeinen lääkärissäkäynti olisi ensi viikon lopulla.

Vauvan huone on edelleenkin sisustamatta ja maalaamatta mutta kaikkea ihanaa on tullut jo hankittua; mm. pinnasängyn suoja, päiväpeitto pinnasänkyyn, verhot, unipussi, boordi, lampun varjostin, lakanoita, tyynyliinoja... Löysin tosi kauniita tarvikkeita Pikkukengurusta puoleen hintaan. Siellä olisi myynissä myös aivan ihana pinnasänky mutta hinta lähes 700 eur... Sitä vielä harkitsemme. Tosin pinnasänky muuntuu isoksi sängyksi ja menisi näin ollen lapsella ihan kouluikään asti.

Vaunuostoksille olisi tarkoitus lähteä ensi viikolla. Monet tutut ovat suositelleet Teutonian vaunuja ja kävinkin niitä jo alustavasti viime viikolla katsomassa ja vaikuttivat hyviltä. Mihin vaunuihin te muut olette päätyneet?

Esittelyä:

Minä 34v., mies 39v.

Asutaan omakotitalossa Espoossa

Työskentelen myyntiassistenttina + esimiehenä

Lasta oltiin toivottu 4v. ennen kuin tärppäsi 2. IVF:n tuloksena

Laskettu aika 23.8.06

Aion synnyttää Naistenklinikala

Klovni: Tiedä vaikka oltaisiin samaan aikaan synnyttämässä nkl:lla :)

Terkuin

Marina ja " Antero" rv34+1

Vierailija
17/35 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Favolinalle vielä HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ!

Kuulostaa hassulta tuo kätilön antama niksi, että kahviin kastettu terveysside estäisi välilihan repeytymistä? Miten/milloin hän sitä suositteli käytettävän?

:) Marina

Vierailija
18/35 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kuulumisia ja esittelyuusintoja. Mulla ainakin niin hatara pää, ettei ole nuo alkuaikojen esittelyt jääneet pysyvästi mieleen.

Mielenkiintoisilta kuulosti nuo vinkit välilihan suhteen. Ystäväni (terveydenhoitaja) on jo alkutaipaleelta asti suositellut, että välilihaa olisi hyvä rasvailla/hieroa päivittäin öljymäisellä Ceridalilla, pehmentää ja estää repeilyä. Tällä viikolla sain hankittua moisen öljyn, hieromista en ole vielä aloittanut. Onhan tässä reilusti vielä aikaa, hih :)

Sama ystävä vinkkasi, että " ennen vanhaan " kätilöt suosittelivat housuliivien käyttöä heti synnytyksen jälkeen. Näin vatsanahka " palautuisi" nopeammin eikä tulisi niin paljoa " venymiä" . Mene tiedä. Ostin kuitenkin kahdet housuliivit, saa nähdä tuleeko niitä sitten kesäkuumalla käytettyä. Ovat kyllä aikamoiset seksintappajahousut :)

Antaa välilihan paukkua ja vatsanahan repsottaa, ihanaa on että ihan pian meillä kaikilla on kauan kauan kaivattu pikkuinen kotona! Mulla tää helle&hormonit- yhdistelmä on pehmittänyt pään lopullisesti, yhtä hymyä olen kun ajattelen lähestyvää h-hetkeä. Vaikka kyllä jännittääkin hieman, myönnettäköön.

Tsemit kaikille heinäkuun päiviin!

M@dicken tasan 3 vkoa laskettuun aikaan

Vierailija
19/35 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan kivaa lukea teidän esittelyjä - kirjoitukset saavat ikään kuin kasvot tällä keinoin! Jännästi lasketut ajat jakautuvat alkukuulle ja loppukuulle. Ja huomasitteko, että ollaan kaikki ylitetty 30 vuoden rajapyykki? =)

Marina: Jännä nähdä, ollaanko samaan aikaan naikkarilla työn touhussa. =)

Miehellä oli eilen vapaapäivä ja sen kunniaksi urakoimme kirpun huonetta kuntoon. Nyt on seinä maalattuna, taulu seinällä, hoitopöytä valmiina ja sänky kasattuna. Myös kaikkea epämääräistä kamaa roudattiin vintille sekä kellariin, kirpun huone kun toimi ennen epämääräisenä " lastauslaiturina" eli sinne kertyi kaikkea outoa tavaraa.

Nyt täytyy lähteä suihkuun ja valmistautumaan - olen menossa katsomaan kaverin 1,5kk vanhaa pikkuruista tyttöä - ihanaa saada vauva syliin, helpottaa vähän tätä omaa odotusta... =)

terkuin, Klovni

p.s. Mieli on muuten paljon pirteämpi, kun sää on vähän viilennyt!

Vierailija
20/35 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäripäivä meni hikoillessa, eilen ja toissapäivänä on ollut ihan toivottoman kuuma. Onneksi tänään tuulee ja lämmintä on luvassa maksimissaan 28 astetta, eli heti jo viitisen astetta viileämpää. Viime yön nukuimme kaikki ikkunat ja parvekkeiden ovet selkosen selällään, se viilensi kämppääkin pari astetta. Silti täällä sisälläkin on vielä 25 astetta lämmintä. Puuh!

Onpa ollut kiva lukea teidän esittelyjä! Mä taidan olla tässä porukassa ainoa ulkosuomalainen. Katselin, että aika paljon keskittyy pääkaupunkiseudulle tää poppoo. Tehän voitte sitten vauvojen synnyttyä pitää äiti-lapsitapaamisia :-) Mulla on vähän pitkä matka mukaan ;-(

Tuosta kahvisesta terveyssidejutusta vielä, kun se herätti kiinnostusta :-D Sitä käytetään täällä koti- ja synnytystalosynnytyksissä ponnistusvaiheessa, kofeiini ja lämpö kuulemma auttaa välilihaa venymään. Kätilö sanoikin, että älkää sitten ihmetelkö, jos hän menee loppuvaiheessa keittämään kahvia, se ei sitten ole hänelle vaan mun välilihaa varten :-) Ilmeisesti siitä on apua, koska meidän kätilöllä on 9 vuoden kokemus näistä synnytystalosynnytyksistä (keskimäärin 25/vuosi), ja kuulemma 2 kertaa sinä aikana on tarvinnut leikata välilihaa ja noin 20% naisista saa repeämiä. Kuulostaa minusta aika pieneltä prosentilta.

Tuota välilihan hierontaa on täälläkin suositeltu. Tosin meidän synnytysvalmennuskätilö oli sitä mieltä, että apteekin liukuvoide on tähän tarkoitukseen parasta, koska nuo öljyt saattaa sekoittaa emättimen pH-tasapainoa. Tiedä sitten mikä pitää paikkaansa. Mullakin on tuo hieronta vielä aloittamatta, rasvaillut kyllä olen välilihaakin jo raskauden puolivälistä.

Vadelmanlehtiteetäkin olen juonut jo pari viikkoa, jotta kohdunkaulan lihakset pehmenisivät. Musta tuntuu että täällä suositaan paljon enemmän tällaisia vaihtoehtojuttuja raskaudessa ja synnytyksessä kuin Suomessa. Samoin imetystä tunnutaan tukevan sairaaloissakin ihan eri tavalla kuin mitä kaverit Suomessa ovat kertoneet. Esim. lisämaitoa täällä ei anneta sairaaloissa ollenkaan. Terve vauva tulee kuulemma ensimmäiset 10 päivää toimeen ilman mitään ylimääräistä, jos äidin maito ei vielä nouse. Eri asia on sitten, jos vauvalla on jotain ongelmia. Kuitenkin olisi kuulemma tärkeää antaa vauvan imeä säännöllisesti ennen maidonnousuakin, ettei se tee äidille kipeää, kun maito nousee.

Meinaatteko te kaikki muuten imettää? Itse aion ehdottomasti, ja nyt kun olen lukenut ja ottanut selvää asiasta, olen aika luottavainen että se onnistuukin hyvin.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Favolina + Höpö rv 36+4