Olen niin väsynyt, toinen vanhempi soittelee jatkuvasti
Olen aikuinen ihminen, en mikään viime viikolla 18 täyttänyt. Asunut omillani lähemmäs 10 vuotta. Tuo pommitus käy hermoille, en saa ikinä olla rauhassa. Tuntuu kuin olisin jokin teini, jota kytätään vuodesta toiseen. Tämä vanhempi on sellainen vielä, että kuvittelee minulla olevan raportoimisvelvollisuus hänelle. Joka ikinen asia jonka teen on aina väärin, en saisi tehdä noin, en saisi tehdä näin, pitää sitä, pitää tätä. Todella epätasa-arvoinen 'suhde', jossa minä olen ikuisesti tyhmä lapsi, jota pitää ojentaa ja ohjeistaa ja määräillä. En jaksa!!! Ja sitten heittäydytään marttyyriksi, kun pidän kiinni rajoistani!
Kommentit (7)
Anna heittäytyä marttyyriksi. Pidä rajasi. Mykistä kännykästä ko. henkilö, vastaat sen mukaan mitä itse haluat ja jaksat.
Oikeasti, elämäsi on sinun.
Sama meillä. Tasaantui lopulta, kun vain jatkoin rajojen asettamista. Esimerkiksi jos meni kylään ja alkoi käyttäytyä asiattomasti, sanoin kerran että nyt riittää ja jos jatkoi, sanoin että lähden nyt, koska en halua kuunnella epäasiallista puhetta.
Tuo on kontrollointia ja alistamista.
Ja pahenee tosi pahasti, jos hankit lapsia. Meille äitini alkoi lopulta tulla kylään ilman lupaa ja etukäteen ilmoittamatta työpäiväni aikana jne.
Pistin rajat kiinni eli välit poikki. Mikään muu ei auttanut.
Mulle ei soittele enää. Kuoli tapaturmassa vuosi sitten.
Se on niin helppo laittaa esto puhelimeen.
Jos et voi tehdä niin, ota valta puheluista. Eli: kun narsisti soittaa, älä vastaa heti. Voit sitten soittaa silloin kun sinulle sopii. Aivan järkkyä miten pompitaan narsistin soittojen mukaan, luullaan että pitää vastata heti ja aina. Oman vastaamisen säätelystä on helppo aloittaa. Pahimmassa tapauksessa hyeena ilmestyy oven taa, mutta pitkäaikaisprojektina voi miettiä muuttoa kauas.
Muista että sinun ei tarvitse kysyä kenenkään mielipidettä.
Muuta epävarmuus varmuudeksi.
Sama miehelläni, ikää 34 v., mutta hänen tapauksessa molemmat vanhemmat tällaisia. Nyt ainakaan ei vastaa puhelimeen klo 21 jälkeen, mutta siitäkin aina tulee sanomista. Soittavat vaikka 3 kertaa peräkkäin ja sitten asia on: ”heeei, halusin kuulla sun äänen” 🤦♀️
Sama ja mulla ikää 39v.