Miehen tuoksu ei enää miellytä
Mistä voi johtua, että miehen ominaistuoksu on lakannut miellyttämästä minua?
Olen siis aina pitänyt tuota yhtenä valintakriteerinä miehelle, asiana joka kertoo seksuaalisesta yhteensopivuudesta myös.
Mutta nyt mieheni, jonka tuoksusta ennen pidin, ei enää tuoksukaan nenääni hyvältä. Olen myös lakannut haluamasta häntä seksuaalisesti.
Mitä ihmettä tämä voi olla? Olen luullut, että tuo ominaistuoksu on aika vakio ja se joko mätsää tai ei.
Kommentit (28)
Oletko vaihtanut ehkäisyä? Hormonaalinen ehkäisy ihan tutkitusti vaikuttaa siihen, miten nainen kokee miehen tuoksun. Tai onko sinun tai miehen hormonitoiminta tai terveydentila muuttunut jotenkin?
Tunteita ja tuoksuja kirjoitti:
Huoli pois, kyllä se tuoksu kohta jotain kanssasisartasi miellyttää. 😊
No enemmän tässä olen nyt miehen kuin omasta puolestani huolissani. Ei parisuhde oikein parisuhde ole ilman seksuaalista halua.
Ihmisen tuoksu voi muuttua. Jotkut sairaudet aiheuttaa tämän, ja vanheneminen. Myöskin omat hormonisi vaikuttavat siihen miten koet jonkun toisen ihmisen tuoksun.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vaihtanut ehkäisyä? Hormonaalinen ehkäisy ihan tutkitusti vaikuttaa siihen, miten nainen kokee miehen tuoksun. Tai onko sinun tai miehen hormonitoiminta tai terveydentila muuttunut jotenkin?
En ole vaihtanut ehkäisyä, hormonaalinen ehkäisy ei ole ollut koskaan tämän suhteen aikana mulla käytössä. Nuorena ekassa suhteessani kokeilin ja luovuin, kun vei halut täysin.
Muita muutoksia en meissä keksi, kuin molemmat ollaan tietysti ikäännytty (+ mies siirtynyt fyysisistä töistä kevyempiin).
Vierailija kirjoitti:
No enemmän tässä olen nyt miehen kuin omasta puolestani huolissani. Ei parisuhde oikein parisuhde ole ilman seksuaalista halua.
Ei ole, mutta kohta sillä on uusi parisuhde. 😊
Näihin tuoksujuttuihin ei jostain syystä törmää missään muualla kuin tällä palstalla. En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan, että pitää tai ei pidä jonkun tuoksusta. Itse en ole edes tuntenut koskaan kenenkään ominaistuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on. Mutta menepäs nyt pois trollaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Näihin tuoksujuttuihin ei jostain syystä törmää missään muualla kuin tällä palstalla. En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan, että pitää tai ei pidä jonkun tuoksusta. Itse en ole edes tuntenut koskaan kenenkään ominaistuoksua.
Etkö ole haistellut kumppanisi päänahkaa jo heti tapailuvaiheessa? Siinä sen tuoksun haistaa vahvimmin.
No kyllä ihmisen tuoksu muuttuu vanhemmiten. Ei tuo oma mieskään tuoksu enää hyvälle :(..
Oletteko skipanneet peseytymisen nyt korona-aikana?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko skipanneet peseytymisen nyt korona-aikana?
Ei olla. Tämä alkoi jo jonkin verran ennen korona-aikaa. Ja joskus tykkäsin hänen tuoksustaan kaikista eniten silloin, kun oli hikinen ja likainen. ap
Luulin exää hyväntuoksuiseksi, mutta liian kauan meni että tajusin sen joksikin kalliiksi dödöksi. Läpimädäksi paljastui muutenkin.
Vaatteiden materiaali. Meillä miehen kalsarit ja collarit haisi ihan helkutin pahalle, oli laatua G-Force..vaihtoi Blackhorseen jne. Niin ei haise enään pahalle.
Stressihiki haisee muuten pahalle, jos se on sitä?
Vanhemmiten lisääntyy myös ns vanhan ihmisen tuoksu, esim. hiiva elimistössä lisii.
Toki myös olosuhteet vaikuttaa, työt, terveys jne.
Minulle on käynyt samoin. Oman miehen tuoksu on alkanut tuntua jotenkin vastenmieliseltä. Ennen rakastin nuuhkia hänen ihoa ja erityisesti niskaa. Mies ei vaan vedä enää minua puoleensa. Masentaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on. Mutta menepäs nyt pois trollaamasta.
Ei ole trollausta todeta, että jos kumppani muuttuu fyysisesti vastenmieliseksi, ero jo kurkistelee nurkan takaa.
Minulla kävi samoin kun ryhdyin kasvissyöjäksi ja mies jatkoi lihalinjalla. Pian erottiinkin sitten. Nykyään olen miehen kanssa joka kyllä syö lihaa mutta kasvispainotteisesti ja urheilee paljon.
Kaikilta taitaa mennä ap:n pointti vähän ohi. Ihmisen ominaistuoksu kertoo siis siitä, että hänen geenit sopisi sinun kanssa yhteen eli jälkeläisistänne tulisi sopivina. Vaikka ihmisen ominaistuoksu muuttuu iän ym. mukana, ei luulisi, että mielipide siitä muuttuu kauhean radikaalisti, sillä ne geenithän on kaiken järjen mukaan ihan yhtä sopivat silti.
Mulla on myös käynyt näin, eksän suhteen. Tavattiin monen vuoden jälkeen. Muistan, kuinka rakastin sitä tuoksua ennen (omaan nenään se tuoksui samalta kun ennen ainakin muistikuvan mukaan), mutta nyt se haju etoi minua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt samoin. Oman miehen tuoksu on alkanut tuntua jotenkin vastenmieliseltä. Ennen rakastin nuuhkia hänen ihoa ja erityisesti niskaa. Mies ei vaan vedä enää minua puoleensa. Masentaa :(
Hyvä kuulla, että tällaista on tapahtunut muillekin... vaikka ikävä asia muuten. Mietin jo, että onko mun hajututkani alunperin ollut jotenkin pielessä, mutta ehkä ei, tilanne vain muuttunut.