Väärä negatiivinen.vastaus koronasta?
Kahdellä läheisellä työkaverillani ja minulla alkoi oireet maanantain ja tiistain aikana.
Toisella nousi kova kuume ja yskä paheni, toisella lihaskipua ja vatsaoireita.
Minulla nousi kuume pitkälti yli 39 asteeseen, sekä kovaa päänsärkyä ja lihaskipua.
Molemmat saivat positiivisen tuloksen koronasta, minulla oli negatiivinen.
Lihaskipua ja pientä lämpöilyä ollut siitä saakka, tänään kuume nousi taas yli 39 ja.pääsin uuteen testiin. Onkohan miten yleistä, että voi tulla väärä vastaus, vaikka oireet näin selviät ja kavereilla kuitenkin korona. Vastauksessa menee tiiistaihin tai keskiviikkoon.
Kommentit (9)
Melko varmasti oli väärä tulos. Säilyykö tänään otettu testi luotettavana, jos lähtee vasta maanantaina eteenpäin?
Yhdellä tutulla oli kaikki koronan oireet ja oli ollut Itävallassa juuri ennen sairastumista. Tehtiin kaksi kertaa koronatesti ja kumpikin negatiivinen! En oikein luota noihin testeihin. Ja sairastui siis vakavasti, joutui sairaalaan hengitysvaikeuksien takia.
Testit eivät ole super luotettavia.
https://twitter.com/lettipitko/status/1243815435147120641
Voi hyvin olla väärä negatiivinen. Jopa 30% voi olla vääriä negoja.
Ja vastaavasti uusissa vasta-ainetesteissä voi olla yhtä paljon vääriä positiivisia (mutta ei vääriä negatiivisia).
Testit ovat tosi epäluotettavia siis.
Höpö höpö. Voi kai sitä yt olla muutenkin kipee hölmö.
Onhan influenssaakin kai liikkeellä?
Seppo loponla kirjoitti:
Höpö höpö. Voi kai sitä yt olla muutenkin kipee hölmö.
Ja kahdella työkaverilla todettu korona? Ap:lla alkoi oireet samaan aikaan työkavereiden kanssa.
30% voi kai olla virheellisiä tuloksia.