Sääri kipeytyy kävellessä
Onko kokemuksia tällaisesta vaivasta, kun toisen jalan sääri joskus kipeytyy etupuolelta kävelylenkeillä ja kenkä alkaa läpsymään kun se askel muuttuu jotenkin puutuneeksi? En ole ylipainoinen ja väliin on päiviä ettei kipeydy ollenkaan, mutta sitten taas kipeytyy useina päivinä peräkkäin. Oletteko päässeet tällaisesta jotenkin eroon?
Kommentit (7)
Mulla itsellä on jalat hieman eripituiset ja lapsena ollut murtumaa niin toinen sääri kipeytyy rankemmassa urheilussa välillä kovinkin.
Pehmeä maasto on asfalttia lempeämpi ja hyvin joustavat ja pehmustetut kengät on ehdottomat varsinkin asfaltilla, kovilla tossuilla jalat on kovilla varsinkin juostessa.
Alkulämmittely ja loppuvenyttely (muista myös pohkeet) ehkäisee kipua, olen todennut myös hieronnan magnesium-suihkeen/geelin kanssa paljonkin helpottavaksi. Kehon huolto on yhtä tärkeä kuin itse suoritus.
Penikat. Itsellä tulee helposti jos lenkkeilee kovalla alustalla, asfaltilla tms
Penikoita on muuten tosi vaikea venytellä tai hieroa, mutta itse löysin avun sellaisesta foam rollerista 👍🏼
Huono verenkierto oli itsellä syynä tuohon, veri pakkautui alas eli sääriin ja jalat väsyi sekä särki kävellessä. Tuntui siis tosiaan raskaalta raahata puutuneita ja kipeitä sääriä mukana.
Itsellä auttoi lääkitys (joka otettiin sitten laskimotukoksien myötä käyttöön), kokeile sinä vaikka jotakin apteekin hepariinivoidetta tai vastaavaa. Mobilat tms. Kyllä ne kai jotakin edes pintaverenkierrolle tekee.
Tosiaan tulee käveltyä pääosin kovalla alustalla. Hieroja kerran myös totesi, että jalkani olisivat eripituiset, en tosin enää muista kumpaa kipeytyvä puoli on eikä tuota pituutta kai yksin saa mitenkään mitattua. Pitääköhän sitä sitten käydä kenkäkaupoilla ja kaiketi paksut pohjalliset lyhyemmän jalan puolella voisi auttaa myös? Ap
Penikkatauti. Olen kärsinyt siitä yli 30 vuotta. Se oli poissa vain silloin, kun olin huipputikissä muutaman vuoden.
Voihan se johtua vaikka mistä? Kävelytyylistä, kengistä, jostakin sairaudesta, silläkin on vaikutusta käveleekö asfaltilla vai pehmeällä metsäpolulla.