Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosien ja vuosien mietiskelyn ja pohdinnan jälkeen tuliin siihen tulokseen etten pärjää Suomessa.

Vierailija
18.04.2020 |

Tämä on maa jossa jää vain jalkoihin jos ei ole robotti luonne. Olen itse eksentrinen ja rauhallinen ihminen enkä ole koskaan ole sovinnut tähän yhteiskuntaan. Kaikki suorittavat kouluja, harrastuksia, työelämä. Olen aina täysin vierastanut tota ankeeta ja harmaa rytmiä, itse rakastan romanttiset rantakävelyt, saatan kesäällä illalla mennä hienossa mekossa tai korkokengissä yksin kävelylle ja nauttimaan, tunnen olevani outo kun koiranulkoiluttajat jäävät tujottamaan epäilyrtävästi. Onhan muuallakin arki mutta siihen on aina jotain ekstraa, maailma on muualla isompi ja se myös tarkoittaa enemmän valikoimaa.

Tiedän ettei kukaan tuu mua ymmärtämään mutta se että meillä Suomessa on systemaattisesti etelästä pohjoiseen on täsmälleen samanäköiset S Marketit ja K Kaupat, saavat mua täysin masentumaan. Ei tasan tarkkalleen mitään moninaisuutta.

Huomaa kun käy Saksassa, tai muualla, niin et koskaan tiedä mitä löydät. Tämä on myös syy miksi netistä jopa tilaan esim. Makeiset muualta.

Edelleenkin se arki on joka paikassa ja, ja joo tiedän Suomessa on maailman paras hyvinvointijärjestelmä eikä täällä jätetä pulaan mutta kun se ei korvaa sitä apatian, yksinäisyyden ja vaihtelun puute.

Suomi on valitettavasti sokeasti mennyt eteenpäin ja ratsastanut tekniikalla ja morderneilla asioilla,unohtamalla perinteet, historiat. Vähän niinkuin Amerikoissa.

Ilmapiiri on äärimmäisen tukahduttavaa. Täällä on ihmisillä niin korkea moraali ja ollaan ahkeria, mutta se sitten sulkee ulos kaiken muun, tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Kaikkea on pelkkää suoritusta rankalla kädellä.

Tiedän olen näköjään kamalan heikko kun en osaa vuosikymmenestä toiseen hampaat irveessä ja tuulipuvussa lähteä töihin ja syödä einestä. En vain osaa.

Itse olen romanttinen ihminen, töitä tehdään sydämmellä ja hellyydellä, rakastan ruuanlaittoa.

Olen yrittänyt teinistä lähtien muuttaa itseäni jotta sopisin tähän suorittamisen yhteiskuntaan mutta kun en vain kykene.
Ulos jään kun työpaikalla on mulla hienot eväät ja haluan rauhassa syödä, mulle naureskellaan. En ymmärrä! Miten se on työstä pois?? Kun olen iloinen ja rauhallinen olen sen lisäksi saanut tuhat kerta aikaisemmin kuin muut.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallasi tiellä. Suomen kieli on jo näköjään sinulta unohtumassa.

Vierailija
2/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa uhraudutaan aivan valtavasti ja eletään jatkuvassa kroonisessa huolessa ja kriisissä ja siksi ilmapiiri on valtavan raskas. Kokoajan on sellainen vakavafiilis että nyt on jotain tapahtunut.

Hyvä ja rento olo, ei sulje pois tehokas ja toimiva yhteiskunta. Olen täysin kyllästynyt siihen että esim. Jos olet siivojana niin et voi olla fiksu, tai et voi pukeutua hienoihin vaatteisiin tai osata tehdä ruokaa.

Suomessa hirmu tehokkaasti tehdään päätelmiä ihmisistä ja lokeroidaan.

Tutustuin työpaikalla venäläiseen siivoja rouvaan. Oli aivan upeeta kuulla kuinka henkisesti rikas elämä hän eli. Olen todella taitava ruuantekijä, hän ymmärsi aivan valtavasti kulttuureista, taiteesta, vaatteista.

Surullisinta oli että toimiston " mukamas menestyneitä asiantuntijat" eivät muuta tehneet kuin töitä ja urheilua. Eivät osanneet kokata, heillä ei ollut minkäänäköistä yleisivistystä. Osattiin vain puhua tilastoista ja budjetista.

Pointtini oli se että tämä siivoja rouva oli miljona kertaa arvokkaampi, jännittävämpi ja sivistyneempi kuin nämä excelin pyörittäjät. Rouvassa oli arvokkuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kauppaketjut ne Saksassa on: Aldi, Lidl, ja muut läpi maan.

Ja kesällä minäkin liikun kesämekossa, kiinnostaisi tietää mitä talvella teet kun on kylmä spontaanisti.

Vierailija
4/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitten kuvittelit pärjääväsi paremmin?

Vierailija
5/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin heti ettei kukaan yritä edes keskustella mutta olen iloinen jos jos muu kertoisi omista havannoista.

Vierailija
6/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

En ajatellut pärjääväni missään paremmin, en ole titteleiden ja rahan perässä kuten suomalaiset. Haluan elää vaatimatonta ja arvokasta elämää jossain muualla, missä on muuta kun vain lenkkipolkuja, S ja K ketjut ja työpaikka jossa on kaikki huonosti.

Vierailija
7/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onhan tämä kieltämättä aika ankea maa. Ja sellaisena pysyy, kun mitään erilaista ei hyväksytä. Koko järjestelmää pitäisi kauttaaltaan tuulettaa oikein kunnolla.

Vierailija
8/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla syntyperäinen suomalainen? Minäkään en ole ja siksi en ehkä sopeudukkaan, vaan veri vetää muualle. Miksi et muuttaisi pois? Tässä yhteiskunnassa ja elämän mallissa ei ole mitään vikaa, se ei vain sovi kaikille.

Vierailija
9/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja -rouva palaa sitten takaisin sinne venäjälle, heippa.

Vierailija
10/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

En ajatellut pärjääväni missään paremmin, en ole titteleiden ja rahan perässä kuten suomalaiset. Haluan elää vaatimatonta ja arvokasta elämää jossain muualla, missä on muuta kun vain lenkkipolkuja, S ja K ketjut ja työpaikka jossa on kaikki huonosti.

Moni nykyiseen elämäänsä tyytymätön kuvittelee, että asiat olisivat jossain muualla paremmin. Ehkä muutto joitain auttaa, mutta suurin osa ihmisistä vie omat ongelmansa mukanaan, eikä mikään muutu. Ihmisen itsensä pitäisi kyetä muuttumaan.

Vierailija
11/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on tilaa kaikenlaisille eikä kukaan tuijota, eikä näyttävyyttäkään oteta niin pahalla. Ulkomailla olet varmaankin käynyt isoissa kaupungeissa tai turistikohteissa, missä on aina suvaitsevampaa.

Vierailija
12/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, onhan tämä kieltämättä aika ankea maa. Ja sellaisena pysyy, kun mitään erilaista ei hyväksytä. Koko järjestelmää pitäisi kauttaaltaan tuulettaa oikein kunnolla.

Olen ap. Suomen systeemi on lähes erinomainen. Työpaikkakiusaajat, yleinen velttous, masentunut ja introvertti ilmapiiri tekevät kaikesta vaikean.

Vierailija
13/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Aina asunut Helsingissä. Täällä nimenomaan on ankeeta.

Maalla on paljo inhimillisempää.

Vierailija
14/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista se on muuallakin, ellet sitten pääse jonkun suurkaupungin originelleihin taiteilija-tai miljonääripiireihin, joissa jokainen voi olla semmoinenkin haluaa, mutta siihen pitää olla varaa. Länsimaiden ulkopuolella sinua sitten katsotaan valkoihoisena kieroon ja kaikki näkevät sinussa vain keinon ansaita rahaa.

Vierailija
15/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3733029/mista-suomalaisten-halveksinta-…

Olen ap. Tossa varsinkin lopussa näkee. Joku kuvaili Suomen vaate valikoima erittäin ankaraksi.

Olen teille katellinen kun osaatte olla noin onnellisia siitä että syötte K kaupan eineksiä ja viette tuulipuvussa koiran ulos.

Tästä huomaan että olen erilainen. Voin todelka huonosti tässä ympäristössä.

Vierailija
16/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihmeellinen aloitus mielestäni. Mikäs sinua ap estää elämästä juuri kuvailemallasi tavalla? Sinähän olet täysin riippuvainen siitä mitä MUUT SINUSTA AJATTELEVAT. On jopa hyvin egosentristä kuvitella että muita kiinnostaa kun sinä lähdet korkkareillasi lenkille. Kun ei kiinnosta. Ja minä ainakin ihan vilpittömästi tykkään ainakin katsella hyvännäköisiä ja hyvinpukeutuvia ihmisiä. Luulen että aika moni muukin tykkää.

Missä ne ruokakaupat on kiinnostavampia? Juu, ei ole Barcelonan kaltaista la Boqueria vihannestoria tai pikkuleipomoita joka nurkalla, mutta ihan totta nekö sinut tekisi onnelliseksi?

Paratiisia ei ole. Itsestä riippuu paljon elääkö paratiisissa vai helvetissä. En mimäkään Suomessa kaikkea rakasta, kulttuurillisestihan maa on hyvinkin suljettu talvikuukaudet ja työpaikat täynnä pinkeää suorittamista ja vain virheistä saat kuulla palautetta. Silti, jokainen voi itse vaikuttaa. Itse suunnittelen yrityksen perustamista ja elämää jossa asun puolet vuodesta toisessa maassa. Puitteet pitää itse luoda ja ottaa vastuu omasta onnellisuudesta. Helppo tie se ei ole, mutta kuka väitti että elämä on helppoa?

Vierailija
17/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko suomalainen sukujuuriltasi?

Vierailija
18/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap. Aina asunut Helsingissä. Täällä nimenomaan on ankeeta.

Maalla on paljo inhimillisempää.

Maalla sitä nimenomaan ei ole sitäkään vähää, baari ja k sekä s kauppa, ehkä vielä r kioski ja kyttäävät naapurit. Helsingissä saa olla mitä on.

Vierailija
19/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen, aavistuksen saksalaista sekä ruotsalaista taustalla. Olen nähnyt maailman laajemmassa skaalassa ja elänyt myös ulkomailla.

Tiedän mistä puhun. Arvostan aivan suunnattomasti Suomen järjestelmä mutta ihmiset huolestuttavat minua. Ollaan äärimmäisen vihamielisiä, aina arvostellaan ja lokeroidaan, ylipäätän tietty velttous ja masentuneisuus huolestuttaa minua. Yksinäisyys, suurta armottomuutta ittensä ja muita kohtaan.

Ei Saksassa näin rajuja ongelmia ole.

Vierailija
20/41 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet mielestäni jotenkin todella naiivisti ap. Minäkin olen asunut ulkomailla, myös saksassa. Siellä vasta onkin totista ja hierarkkista 😃.

Usko pois, syy löytyy itsestäsi vaikka niin haluat sitä nyt ulkoistaa muille.

T. 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi