Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosien ja vuosien mietiskelyn ja pohdinnan jälkeen tuliin siihen tulokseen etten pärjää Suomessa.

Vierailija
18.04.2020 |

Tämä on maa jossa jää vain jalkoihin jos ei ole robotti luonne. Olen itse eksentrinen ja rauhallinen ihminen enkä ole koskaan ole sovinnut tähän yhteiskuntaan. Kaikki suorittavat kouluja, harrastuksia, työelämä. Olen aina täysin vierastanut tota ankeeta ja harmaa rytmiä, itse rakastan romanttiset rantakävelyt, saatan kesäällä illalla mennä hienossa mekossa tai korkokengissä yksin kävelylle ja nauttimaan, tunnen olevani outo kun koiranulkoiluttajat jäävät tujottamaan epäilyrtävästi. Onhan muuallakin arki mutta siihen on aina jotain ekstraa, maailma on muualla isompi ja se myös tarkoittaa enemmän valikoimaa.

Tiedän ettei kukaan tuu mua ymmärtämään mutta se että meillä Suomessa on systemaattisesti etelästä pohjoiseen on täsmälleen samanäköiset S Marketit ja K Kaupat, saavat mua täysin masentumaan. Ei tasan tarkkalleen mitään moninaisuutta.

Huomaa kun käy Saksassa, tai muualla, niin et koskaan tiedä mitä löydät. Tämä on myös syy miksi netistä jopa tilaan esim. Makeiset muualta.

Edelleenkin se arki on joka paikassa ja, ja joo tiedän Suomessa on maailman paras hyvinvointijärjestelmä eikä täällä jätetä pulaan mutta kun se ei korvaa sitä apatian, yksinäisyyden ja vaihtelun puute.

Suomi on valitettavasti sokeasti mennyt eteenpäin ja ratsastanut tekniikalla ja morderneilla asioilla,unohtamalla perinteet, historiat. Vähän niinkuin Amerikoissa.

Ilmapiiri on äärimmäisen tukahduttavaa. Täällä on ihmisillä niin korkea moraali ja ollaan ahkeria, mutta se sitten sulkee ulos kaiken muun, tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Kaikkea on pelkkää suoritusta rankalla kädellä.

Tiedän olen näköjään kamalan heikko kun en osaa vuosikymmenestä toiseen hampaat irveessä ja tuulipuvussa lähteä töihin ja syödä einestä. En vain osaa.

Itse olen romanttinen ihminen, töitä tehdään sydämmellä ja hellyydellä, rakastan ruuanlaittoa.

Olen yrittänyt teinistä lähtien muuttaa itseäni jotta sopisin tähän suorittamisen yhteiskuntaan mutta kun en vain kykene.
Ulos jään kun työpaikalla on mulla hienot eväät ja haluan rauhassa syödä, mulle naureskellaan. En ymmärrä! Miten se on työstä pois?? Kun olen iloinen ja rauhallinen olen sen lisäksi saanut tuhat kerta aikaisemmin kuin muut.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, oletko ap ikinä asunut ulkomailla? Lomalla tietysti kaikki näyttää rennolta ja kivalta, mutta on aika eri kokemus jos oikeasti olet jonkun yhteiskunnan jäsen. Ihan samalla tavalla siellä joudut suorittamaan, käymään töissä, kilpailemaan... Joku lomakokemus iltakävelystä kukkamekossa ja kivoissa kengissä verrattuna siihen miten työnhaku ja tavan arki on raskasta, kuulostaa uskomattoman lapselliselta :D

Asun itse Alankomaissa ja voin sanoa että täällä yhteiskunta on tosi paljon kova-arvoisempi kuin Suomessa. Saat oikeasti tapella työpaikan saannin suhteen, kilpailu on kovaa, asuntoja on vähän, niistä on kova kilpailu, ja sinut jyrätään Ihan Missä Tahansa jos et itse taistele eteenpäin kyynärpäilläsi. Suomeksi sanottuna: et saa hyvää työpaikkaa, kivaa/halpaa asuntoa tai pääse harrastusporukoihin jos et osaa tyrkyttää ja kehua itseäsi niihin sisälle. Kuulostaako kivan rennon boheemilta? Vähän eri kokemus jos tulet tänne turistiksi pössyttelemään aurinkoisella terassilla ja katselemaan torilta pyöräileviä mummoja tulppaaneja pyöränkorissa.

Vähän realismia peliin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi