Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talon maalaus hinta

Vierailija
18.04.2020 |

Älkää hyvät ihmiset maksako tuhansia euroja talon maalauksesta! Ei juma mitä huijausta. Talon maalaaminen ei oikeasti maksa kuin satasia. Me pestiin, rapattiin, vaihdettiin uutta ulkovuortakin, maalattiin hyvällä maalilla ja hintaa ei tainnut kertyä yli 300€ välineineen tarvikkeineen. 100 neliön talo. Ei ei ei siitä tuhansia euroja saa maksaa!

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d587b11f-90e7-4e25-8703-674…

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kilpailuttaa. On huimia eroja remontin hinnoissa. Kysyin tarjousta neljältä tekijältä. Yksi oli puolet kalliimpi ja toisella olisi mennyt puolet enemmän aikaa.

Vierailija
22/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et laske omalle työllesi hintaa?

Voihan siinä omalle työlle laskea hintaa esim näin: tarjous firmalta vaikka 3500e, josta materiaalit ja maalaustelineiden osuus 800e. Eli firmalle maksettava työn osuus 2700e josta saisi kotitalousvähennyksen. Itse tehden menee aikaa 2x 12h työpäivää eli 24 tuntia yhteensä. 2700÷24=112,5e eli itse tekemällä "säästää" 112,5e tunnissa. Tästä tietysti kotitalousvähennyksen osuus pois jos kunnolla haluaa vertailla firman kanssa, mutta reilusti yli 50e tunnissa säästäisin itse tekemällä.

Toki kiva että ne joilla varaa maksaa käyttävät palveluita, mutta valitettavasti itselläni ei ole varaa laittaa 2kk nettopalkkaa haisemaan niinkin helpoon hommaan kuin talon maalaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että edes materiaalit on olleet alle kolmensadan. 100 neliön talo vie kuitenkin jo 50 litraa maaliakin, joten jo maaleissa ollaan jo reippaasti tuon yli, Eikä rappauksia tai pesuaineita ole vielä edes mietitty.