Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen luxusta heikkotuloiselle

Vierailija
17.04.2020 |

Mitä se juuri sinulle on? Sellaisista jotain, mitä iso/hyvätuloinen ei edes osaa ajatella, ostaa vaan hetken mielijohteesta. Minulle se oli tällä viikolla uusi hammasharja, kauan olen miettinyt uuden ostamista. Pitkästä aikaa töihin päästyäni taas oli varaa tällaiseen. Joku vuosi sitten olin itsekin paremmassa asemassa, mittaviin se elämä muuttuu sairauden myötä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun nyt esim perjantaina päätin että voin ostaa alepasta ainekset tehdä viikonloppuna comfort foodiksi tavallisia jauhelihapihvejä ja muusia. Ei tunnu ehkä ihmeelliseltä kirjotettuna mut kyllä sitä arvostaa <3

Oletko opiskelija ? 

Zinc

En ole. Pitkään joutunut olemaan sairauspäivärahalla ja kuntoutustuella.

Sepäs harmi sitten. Jos voisin niin tarjoisin kunnon paistit.

Zinc

Vierailija
22/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkokukkia. Prismasta tai sittarista.

Kun olin heikkotuloinen, ostin liki viikottain sen yhden 4 euron kimpun.

Nyt kun olen parempituloinen, ostan niitä kimppuja kolme.

Osta kukkakaupasta, niin tuet pienyrittäjiä.

Siellä ne vaan maksavat moninkertaisesti. Oletko tyhmä

No osta sitten yksi leikkokukka kokonaisen kimpun sijasta. Etenkin tässä markkinatilanteessa kukkakauppias tarvitsee sen 4 euroa enemmän kuin Kesko tai SOK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle arjen luxusta aina silloin tällöin on ostaa Dr Pepper -limupullo. Tätäkään en kyllä harrasta kuin ehkä kerran 2 kuukaudessa. Tuo ihanasti mieleen lapsuuden kesät Jenkeissä. (Yksi niistä harvoista makumuistoista, mikä ei ole muuttunut. Melkein kaikissa muissa on reseptiikka muuttunut huonompaan suuntaan.)

Minä taas ostan kerran tai kaksi kuussa dr Pepperin osakkeita. Näin saan sinultakin pienen siivun itselleni.

Kyllä tästä ketjusta taas huomaa miksi ollaan heikkotuloisia. Heti tuhlataan rahat eikä hankita uusia tulolähteitä.

Itse en kehuskelisi noilla ostoillaa. Firma on kohta konkassa.

Loistava tuote, mutta se puljonki osataan kyllä ajaa vaikeuksiin kerta toisensa jälkeen.

Zinc

Vierailija
24/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen laman aikana olin tosi rahaton, kuukausiin ei ollut varaa kuin huonoon ruokaan. Ostin kirpputorilta Tiede-lehtiä 5 kpl 2 markalla. Ikinä ei ole ennen eikä jälkeen sen mikään ostos tuntunut niin hyvälle.

Vierailija
25/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle arjen luxusta aina silloin tällöin on ostaa Dr Pepper -limupullo. Tätäkään en kyllä harrasta kuin ehkä kerran 2 kuukaudessa. Tuo ihanasti mieleen lapsuuden kesät Jenkeissä. (Yksi niistä harvoista makumuistoista, mikä ei ole muuttunut. Melkein kaikissa muissa on reseptiikka muuttunut huonompaan suuntaan.)

Minä taas ostan kerran tai kaksi kuussa dr Pepperin osakkeita. Näin saan sinultakin pienen siivun itselleni.

Kyllä tästä ketjusta taas huomaa miksi ollaan heikkotuloisia. Heti tuhlataan rahat eikä hankita uusia tulolähteitä.

sinulla outo käsitys konkasta.

"Company affirmed its guidance for 2020, including Adjusted diluted EPS growth of 13% to 15%, net sales growth in the range of 3-4%, and reducing its leverage ratio to the previously-communicated guidance range of 3.5x to 3.8x by year-end 2020, driven by continued exceptionally strong free cash flow."

Vierailija
26/37 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava tuote, mutta se puljonki osataan kyllä ajaa vaikeuksiin kerta toisensa jälkeen.

Zinc

Kaipa joku jätti (cococola, nestle, pepsi....) sen vielä nielaisee. Osake laskenut viideosaan parissa vuodessa.

Vierailija
27/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston poistomyyn missä on kirjat 1€ kpl on ollut usein ilon aihe.

Vierailija
28/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjat (second hand) ovat pientä arjen luksusta. Lisäksi tykkään kokeilla erilaisia suihkugeelejä ja saippuoita.

Vierailija
29/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyretki luontopolulla kauniina päivänä, teetä termarissa mukana.

Vierailija
30/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokipannukahvit kansallispuiston rajalla revontulia katsellen. Ihan ilmaista lystiä köyhälle.

Ei ole ilmaista päästä sinne kansallispuistoon. Ainakaan meidän lähi-kansallispuistoon 30 kilsan päähän ei pääse kuin autolla, koska busseja ei kulje.

Sama marjojen keräämisen kanssa. Köyhät kuulemma saavat marjoja ilmaiseksi metsästä. Kyllä, kunhan ensin hoitavat jostain autokyydin perähikiälle, mistä voi kerätä marjoja. Ostavat ämpärit ja huolehtivat siitä, että on tarpeeksi iso pakkanen talvea varten.

Summa summarum:

Ei ole luonnossa samoilu ja kansallispuistot mitään köyhien huvia.

Vierailija
31/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokipannukahvit kansallispuiston rajalla revontulia katsellen. Ihan ilmaista lystiä köyhälle.

Ei ole ilmaista päästä sinne kansallispuistoon. Ainakaan meidän lähi-kansallispuistoon 30 kilsan päähän ei pääse kuin autolla, koska busseja ei kulje.

Sama marjojen keräämisen kanssa. Köyhät kuulemma saavat marjoja ilmaiseksi metsästä. Kyllä, kunhan ensin hoitavat jostain autokyydin perähikiälle, mistä voi kerätä marjoja. Ostavat ämpärit ja huolehtivat siitä, että on tarpeeksi iso pakkanen talvea varten.

Summa summarum:

Ei ole luonnossa samoilu ja kansallispuistot mitään köyhien huvia.

Tuo nyt on ihan asuinpaikasta kiinni. Omassa itä-helsinkiläisessä lähiössäni metsä ja luontopolut ovat puolen kilometrin päässä. Mustikkaakin kasvaa kiitettävästi, vaikka niistä on toki kova kilpailu.

Vierailija
32/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkokukkia. Prismasta tai sittarista.

Kun olin heikkotuloinen, ostin liki viikottain sen yhden 4 euron kimpun.

Nyt kun olen parempituloinen, ostan niitä kimppuja kolme.

Osta kukkakaupasta, niin tuet pienyrittäjiä.

Periaatteessa voisin nykytuloilla ostaakin, mutta olen yhden kaupan ihminen. En jaksa kiertää monia kauppoja, vaan ostan aina kaiken kerralla.

Plantagenkin on tuossa puolen kilsan päässä, mutta sieltäkään en jaksa kukkia hakea kuin pari kertaa vuodessa. Saatika, että ajaisin vielä kauemmaksi.

Sitä paitsi pirkka-ruusut on oikein hyviä. Ja nelikat säilyy ikuisuuden.

Vierailija
33/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko niiden osakkeiden vievän minua down the memory lane to my childhood summers ;).

Et sitten osannut kirjoittaa "alas muistokaistaa lapsuuden kesiin" vaan piti esittää että ei muka osaa enää suomen kieltä kun on niin kansainvälinen että :D

Vierailija
34/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukeltaa puhtaitten raikkaitten lakanoitten väliin nukkumaan illalla.

Vierailija
35/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko niiden osakkeiden vievän minua down the memory lane to my childhood summers ;).

Et sitten osannut kirjoittaa "alas muistokaistaa lapsuuden kesiin" vaan piti esittää että ei muka osaa enää suomen kieltä kun on niin kansainvälinen että :D

Sinä et selvästikään osaa suomea, kun ehdotat noinkin tökeröä suoraa käännöstä tai anglismia kuin "alas muistokaistaa". Sinulla ei ole mitään syytä tuntea ylemmyydentuntoa tai neuvoa muita. Pilkutuskaan ei näytä sinulta sujuvan. -eri-

Vierailija
36/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kahvit :D

Vierailija
37/37 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiton heiluttamista ja suikkari. Ei maksa edes mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi