Yrittäjä nyt kun pääset toimeentulotuen piiriin, niin aiotko laitattaa hampaat kuntoon, vaihdattaa kodinkoneet uusiin, vaihtaa silmälasit uusiin trendikkäämpiin jne.?
Vai miten aiot hyödyntää toimeentulotuen suomat mahdollisuudet hyötyä muista?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin optikolla ja minulle annettiin laskelma, jonka toimitin Kelaan. Vaikka se oli erittäin halpa - tyyliin 200 euroa - Kela ilmoitti, ettei korvaa minulle laseja. Piti pyytää vanhemmilta apua.
Minusta tuntuu, että näitä ketjuja aloittavat ihmiset eivät ole koskaan itse olleet perustoimeentulotuen varassa. Vain välttämättömin korvataan. JOS saa pesukoneeseen rahat, niillä ostetaan kaikkein halvin mahdollinen pesukone, eikä vaihdeta hienompaan.
Samoin jos tarvitsee hammashoitoa, se korvataan, mutta ei sillä periaatteella että laitanpa hampaat uusiksi. Paikkaus tai viisaudenhampaan poisto korvataan. Kokonaan uusia hampaita ei.
Tällaiset ketjut ovat ihan puppua, älkää uskoko ap:ta, varmasti ei voi elää herroiksi perustoimeentulotuella.
Ilmiannettu asiattomana.
Miksi??? Koska sanoin että ketju on puppua?
AP vetää perseestään jotain uskomuksia, että toimeentulotuella ostetaan kaikkea hienoa, ja minä kommentoin oman kokemukseni perusteella, miten asiat toimivat.
On oikeasti haitallista levittää väärää tietoa, jo senkin takia että ihmiset muutenkin suhtautuvat köyhiin todella nuivasti. Kun joku esittää väitteitä, että ptt:lla saa jotain hienoja laitteita ja muuta, se suhtautuminen pahenee entisestään.
Ilmoita sitten tämäkin viesti asiattomaksi, jos ahdistaa.
Älä puhu shaissea. Kaverini osti aikoinaan kolme astianpesukonetta/pyykinpesukonetta, laitatti hampaansa kuntoon, kävi kylpylässä ja tuhlasi viiteen privaattiesitykseen stripparibaarissa. Kaikki tämä meni sossun piikkin.
Missähän ajassa korvattiin kolme konetta? Montako vuotta?
Tietysti se on oma asia, mihin ne ptt:n rahat laittaa, voihan niillä maksaa stripparin jos haluaa, tai käydä kylpylässä. Ne rahat on sitten pois jostain muusta.
On myös täysin mahdollista, että kaverisi on pannut omiaan ja saanut oikeasti rahaa jostain muualta, esim. rikollisesta toiminnasta.
Ei ollut rikollinen.
Kyllä minäkin tunnen yhden ihmisen, joka toimeentulotuella kävi risteilyllä ja konserteissa jne. Ne rahat menikin kaikki siihen ja hän sitten lainaili milloin keltäkin rahaa ja oli velkaa sinne ja tänne, muutama pikavippikin.
Monella ptt:n asiakkaalla on elämänhallinta paskana ja käytetään rahat mihin sattuu, mutta se on sitten aina jostain muusta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin optikolla ja minulle annettiin laskelma, jonka toimitin Kelaan. Vaikka se oli erittäin halpa - tyyliin 200 euroa - Kela ilmoitti, ettei korvaa minulle laseja. Piti pyytää vanhemmilta apua.
Minusta tuntuu, että näitä ketjuja aloittavat ihmiset eivät ole koskaan itse olleet perustoimeentulotuen varassa. Vain välttämättömin korvataan. JOS saa pesukoneeseen rahat, niillä ostetaan kaikkein halvin mahdollinen pesukone, eikä vaihdeta hienompaan.
Samoin jos tarvitsee hammashoitoa, se korvataan, mutta ei sillä periaatteella että laitanpa hampaat uusiksi. Paikkaus tai viisaudenhampaan poisto korvataan. Kokonaan uusia hampaita ei.
Tällaiset ketjut ovat ihan puppua, älkää uskoko ap:ta, varmasti ei voi elää herroiksi perustoimeentulotuella.
Ilmiannettu asiattomana.
Miksi??? Koska sanoin että ketju on puppua?
AP vetää perseestään jotain uskomuksia, että toimeentulotuella ostetaan kaikkea hienoa, ja minä kommentoin oman kokemukseni perusteella, miten asiat toimivat.
On oikeasti haitallista levittää väärää tietoa, jo senkin takia että ihmiset muutenkin suhtautuvat köyhiin todella nuivasti. Kun joku esittää väitteitä, että ptt:lla saa jotain hienoja laitteita ja muuta, se suhtautuminen pahenee entisestään.
Ilmoita sitten tämäkin viesti asiattomaksi, jos ahdistaa.
Älä puhu shaissea. Kaverini osti aikoinaan kolme astianpesukonetta/pyykinpesukonetta, laitatti hampaansa kuntoon, kävi kylpylässä ja tuhlasi viiteen privaattiesitykseen stripparibaarissa. Kaikki tämä meni sossun piikkin.
Missähän ajassa korvattiin kolme konetta? Montako vuotta?
Tietysti se on oma asia, mihin ne ptt:n rahat laittaa, voihan niillä maksaa stripparin jos haluaa, tai käydä kylpylässä. Ne rahat on sitten pois jostain muusta.
On myös täysin mahdollista, että kaverisi on pannut omiaan ja saanut oikeasti rahaa jostain muualta, esim. rikollisesta toiminnasta.
Vuosi tai pari. En ole enää ihan varma kun siitä on aikaa. Siinä oli pettämistä, häitä, eroja ja erojuhlia. En pysynyt aina kaikessakärryillä. Pari lasta syntyi kyllä.
Minä siis puhun sheissea kun puhun omasta kokemuksestani ptt:n asiakkaana, mutta sinun juttusi jostain epämääräisestä kaverista on totuus?
Jos perheessä on puoliso ja lapsia, siihen tulee jo mahdolliset puolison tulot/ansisidonnaiset, lapsilisät jne. Lapsiperheelle kyllä korvataan koneita, mutta ei mitään maailman hienoimpia. Se on tietysti oma asia, jos haluaa pistää ne Toriin myyntiin. En kuitenkaan usko että Kela jatkuvasti ostaa uusia koneita yhdelle asiakkalle, kyllä siinä jossain vaiheessa käry käy että myy koneita eteenpäin.
Aika kuspää kyllä, kun pisti rahansa strippareihin eikä perheeseen.
Vuosi tai pari. En ole enää ihan varma kun siitä on aikaa. Siinä oli pettämistä, häitä, eroja ja erojuhlia. En pysynyt aina kaikessakärryillä. Pari lasta syntyi kyllä.