Minkähintaista autoa luonnehdit kalliiksi?
Mikä on keskiluokalle kallis auto? Tai ylemmälle keskiluokalle? Entä pienituloiselle?
Kommentit (29)
No mielestäni 30000€ auto alkaa olla jo aika kallis ja en tunne ketään lähipiiristä jolla noin kallis auto olisi.
Mitä vähemmän mulla on ollut rahaa, sitä kalliimmat autot on olleet. Kun viimein oli rahaa ostaa 8000 kone alle, niin loppui se jatkuva hinausauton tilaaminen ja väliaikainen bussilla töihin meneminen.
Pienituloiselle käytetty ladakin on kallis. Keskiluokalle mersu on kallis auto. Ylempi keskiluokka saa ostaa sen auton minkä haluaa, ilman että köyhillä on siihen mitään urputtamista.
Ihan mikä tahansa on kallis jos hinta ei vastaa laatua, mutta tätähän et kysynyt. Minusta auto on kallis kyseiselle henkilölle jos sitä ei saa ostettua ilman lainaa. Voi toki haluta tarkoituksella ostaa rahoituksella, mutta näin mittapuuna.
Höh. Outo kysymys. Mihin aloittaja tätä tietoa tarvitsee? Eikö se riitä, että jokainen ihan itse päättää mikä onhänelle (liian) kallis ja mikä ei?
Vuosipalkan hintainen on vielä järkevä. Yli sen on kallis.
Edellinen auto maksoi 800 euroa ja se oli silloiseen rahatilanteeseen nähden halpa. Nykyinen maksoi 1 300 ja tähän tilanteeseen katsottuna aletaan olla jo kalliin puolella...
Lihaisa pastori Bemppu kirjoitti:
Höh. Outo kysymys. Mihin aloittaja tätä tietoa tarvitsee? Eikö se riitä, että jokainen ihan itse päättää mikä onhänelle (liian) kallis ja mikä ei?
Tässä kyseltiin mielikuvia. Eihän ap muuten tiedä, miten ostaa kalliin auton.
Vierailija kirjoitti:
Kun nuori ostaa lainalla esimerkiksi BMW tai Mersu, se on liian kallis. Kun keski-ikäinen ostaa käteisellä auton, se on halpa. Lyhyesti: Auto tai lomamatka ei hankita lainalla...
Autoissa monesti lähes nollakorko, mielestäni järkevämpää maksaa pikkuhiljaa osissa, kuin käyttää ne kaikki viimeiset säästöt kerralla autoon...
Ökywannabet ostaa rahoituksella jonkin lesoiluauton, johon ei oikeastaan olisi edes varaa.
Sitten ajavat kuin omistaisivat koko tien, vaikka eivät omista edes autoa, jolla ajavat.
En laittaisi autoon yli 10.000 ikimaailmassa.
Minulla on ollut 400e auto, 1000e, 2000e auto ja nyt 7000e auto.
Jokainen niistä oli vähintään 5vuotta päivittäisessä käytössä.
Ja ajan paljon! n. 50 000 km /v.
Perhe on kasvanut, tarve muuttunut, joten siksi autot koko ajan kallistuneet.
Siltikin näillä "pienen budjetin" autoilla, joksi kai vielä myös tuo 7k lasketaan myös, on ollut kestävää ja turvallista ajella.
Lisätään vielä se seikka, että aina olen maksanut käteisellä.
Ei tulisi mieleenkään ottaa lainaa jotain tavaraa varten.
Toki tiedän, että osa ihmisistä brassailee velaksi ostetuilla vehkeillä, osa käy lomillakin velaksi.
Mitä järkeä?
Yli 10 teur autot on kalliita. Viime vuoden tuloni olivat 86 teur.
Auto on kallis, jos se pitää ostaa osamaksulla tmv rahoituksella. Eli riippuu ostajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vuosipalkan hintainen on vielä järkevä. Yli sen on kallis.
En ikimaailmassa laittaisi 50000 autoon. Oma kipuraja on puoli vuosipalkkaa, 25000.
Uudet autot +50 kE pidän jo kalliina.
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 teur autot on kalliita. Viime vuoden tuloni olivat 86 teur.
Teraeuron?
Kaikki uudet ovat kalliita ja monet käytetytkin. Tiedän toki että av-mammalla/av-mamman miehellä on niihin varaa mutta ovat ne silti kalliita.
No itse en ostaisi ehkä yli 50000e maksavaa mutta toki riippuu tietty vähän tarpeesta ja mallista ja lisävarusteista ymv.
Kun nuori ostaa lainalla esimerkiksi BMW tai Mersu, se on liian kallis. Kun keski-ikäinen ostaa käteisellä auton, se on halpa. Lyhyesti: Auto tai lomamatka ei hankita lainalla...