Joka kerta kun Niinistö avaa suunsa, hän ärsyttää minua enemmän
Nyt se on ryhtynyt koronasankariksi, ja nimittää virusta "pirulaiseksi". Lapsekkuus olisi jotenkin hyväksyttävissä vaikka nuorelta pääministeriltä, mutta kun presidentti kuulostaa esikoululaiselta, alkaa sylettää.
Kommentit (102)
Niinistö on Suomen paras presidentti koskaan. Ja tällaisina vaikeina aikoina hänen arvonsa vain korostuu. Suomella pitää olla johtaja, jota kiinnostaa kansalaistensa hyvinvointi. Jopa niiden kaikkein heikoimmassa asemassa olevien. Niinistö on sellainen. Sanna Marin ei ole.
Presidentti alkaa kyllä olla ihan yhtä muinaisjäänne, kuin Kuningaskin.
Zinc
Joku jolla ei ole mitään actuaalista valtaa, vain media-arvoa. Vaikka kyllähän se mielipidevaikuttaja voi olla, kuten nähtiin kun Niinistö ärähti (mikä ihana sana) niin tuli Sannaan vauhtia .. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuitenkin mielestäni kuin tätimäinen Haavisto.
Ehkä olisi aika luopua presidentti-instituutiosta. Ei sitä pestiä kukaan täyspäinen edes hae.
Tästä se johtuu, omalla kohdalla alkoi Ahtisaaren aikaan 90-luvulla, yksi kausi saisi olla maksimi jos on pakko säilyttää, koska uutta naamaa sietää paremmin.
Ahtisaaren vahvuus oli ulkomaan kokemus. Parhaiten pressaksi sopisi joku kovan tason kansainvälinen politiikan osaaja, esim. diplomaatti. Mutta kun kansa valitsee, niin pitää sitten olla joku torilla makkaraa tarjoava "maan isä" vaikka presidentin tärkein tehtävä on juuri kansainvälisten suhteiden johtaminen.
Sauli on sentään ryypännyt nuorempana itse Juicen kanssa. Sannalla on vielä pitkä matka ymmärtämään kansan syviä tuntoja.
Sauli on harvinaisen viisas.
Huolestuttavaa on, että täällä niin moni pitää häntä typeränä. Kertonee vauvapalstalaisten tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö on Suomen paras presidentti koskaan. Ja tällaisina vaikeina aikoina hänen arvonsa vain korostuu. Suomella pitää olla johtaja, jota kiinnostaa kansalaistensa hyvinvointi. Jopa niiden kaikkein heikoimmassa asemassa olevien. Niinistö on sellainen. Sanna Marin ei ole.
Millä lailla Niinistöä on koskaan kiinnostanut heikko-osaiset? Hänhän on yksi kovimmista oikeistolaisista ja kaveripiirikin koostuu näistä hjalliksista.
Ihankokin ärsyttääkin enemmänkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla Niinistöä on koskaan kiinnostanut heikko-osaiset? Hänhän on yksi kovimmista oikeistolaisista ja kaveripiirikin koostuu näistä hjalliksista.
https://www.satakunnankansa.fi/a/7740f59f-df93-41c4-a269-38e2a6a4eaba
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistö tietää miten kansalle pitää puhua. Sanna-Mari lukee robottina paperista jotain jargonia. Kansan johtajan pitää tällaisina kriisiaikoina osata puhutella kansaa, eikä lukea lapulta jotain byrokraattien sanelemaan diipadaapaa.
Enemmän mua ärsyttää Marinin robottimainen puhe. Valitettavasti.
Ja se ettei osaa lausua tavallisia suomen kielen sanoja korrektisti vaikka viestintäkonsultaatiossa on selkeästi ahkerasti käyty.
Ihana Sale. Etenkin kun miettii menoa rapakon takana..
Kekkosen jälkeen alkoi pressoissa niin jyrkkä alamäki, että oksettaa.
I miss Kekkonen.
Onneksi Muumi-ajat on kaukainen muisto vain..
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että tänään, kun sekä presidentti että pääministeri puhuivat, he molemmat kuullostivat ihan papeilta. Sävy oli vakava kuin saarnamiehillä.
Tämä sama tuli mieleen etenkin Niinistön "saarnasta", Niinistö voisi mennä puheensa kanssa saarnastuoliin koska tahansa! Sama nuotti ja sisältö kuin pappien pitämissä saarnoissa.
Pirulainen-sanan käyttö oli tietoinen ja harkittu valinta, jolla tiedettiin päästävän otsikoihin,
Niinistö on muuten hyvä presidentti, mutta minua ärsyttää hänen halunsa kaveerata Putinin, Xi Jinpingin ja Trumpin kanssa. On hyvä pitää asialliset välit suurvaltoihin, mutta diktaattoreita ja diktaattori-wannabetä ei pidä myötäillä.
Itseä on myös alkanut ärsyttää Niinistö ja ne sen puheet, joissa on ummehtuneita sävyjä 70-luvulta. Itse en ainakaan koe, että tarvitsen mitään puhuvaa päätä kertomaan minulle, miten olla ja elää. Kiitos vain, olen aikuinen ja osaan toimia ihan omatoimisestikin. En sitten tiedä, että ovatko esim. suuret ikäluokat opetettu niin laumamaiseen alamaisuuteen, että he tarvitsevat auktoriteetin kaitsemaan ja rohkaisemaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli on ihan ok ja tietää, miten tälle kansalle puhutaan että se kuuntelee. Marinin katkonaista, robottimaista puhetta on todella ärsyttävää kuunnella eikä tuota lässytystä muutenkaan jaksaisi.
"Tälle kansalle" = eläkeläisille, jotka eivät odota asiasisältöä, vaan tyhjiä kliseitä kuten yhteisöllisyys, kansa, taistelu jne.
Ei mun mummoni halua, että hänelle puhutaan kuin hassulle taaperolle. En kestä sitä puhetyyliä, mikä Niinistöllä on. Palvelutaloissa hoitajat puhuu samalla tavalla maanittelevalla ja vähän nuhtelevalla satutädin äänensävyllä: "No niiiin, ollaankos me tänään hyvällä tuulella täällä Elviira, noh noh, eikös Elviiralla ole hiukset vielä kammattuna, annas kun Kaija laittaa"
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä tykkään että Niinistö on tosi hyvä.
Marin saa kauan vanheta ennen kuin saavuttaa saman auktoriteettitason. En ole varmaan enää elossakaan silloin.
Auktoriteetti... 😁 Tulitko 70-luvulta aikakoneella? Annas kun setä vähän toruu, eikun jyrähtää.
Sinccis on aina rehellinen. Siittä pisteet Sannalle. Onhan noita tosin muitakin esim. Hallis on yleensä hyvin ymmärrettävä.
Zinc