Joka kerta kun Niinistö avaa suunsa, hän ärsyttää minua enemmän
Nyt se on ryhtynyt koronasankariksi, ja nimittää virusta "pirulaiseksi". Lapsekkuus olisi jotenkin hyväksyttävissä vaikka nuorelta pääministeriltä, mutta kun presidentti kuulostaa esikoululaiselta, alkaa sylettää.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Niinistö tietää miten kansalle pitää puhua. Sanna-Mari lukee robottina paperista jotain jargonia. Kansan johtajan pitää tällaisina kriisiaikoina osata puhutella kansaa, eikä lukea lapulta jotain byrokraattien sanelemaan diipadaapaa.
Enemmän mua ärsyttää Marinin robottimainen puhe. Valitettavasti.
Niin pitkään kun puhuu suomea, antaa mennä vaan vaikka rasittava onkin. Englanniksi hänen puheensa ovat sitä vastoin aivan sietämätöntä korvien kidutusta, jonka informaatioanti on pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistö tietää miten kansalle pitää puhua. Sanna-Mari lukee robottina paperista jotain jargonia. Kansan johtajan pitää tällaisina kriisiaikoina osata puhutella kansaa, eikä lukea lapulta jotain byrokraattien sanelemaan diipadaapaa.
Sanna on vielä nuori ja uransa alussa, hänestä voi kehittyä vielä vaikka millainen puhuja. Saulista ei.
Olen ajatellut ottaako Marin mallia Niinistön puhetavasta. Vaikea kuunnella hidasta ja joka sana neutraalia, tipautellen puhuttua puhetta. Niinistö nyt ilmehtii ainakin kulmakarvoillaan. Jos kyse on persoonasta niin sitten en puutu mutta jos harjoiteltu asia niin tämä kansalainen ei siitä varsinaisesti hyödy.
Vanhetessaan jotkut ihmiset alkavat pelätä yksinäisyyttä ja tarpeettomuutta niin paljon, että änkeävät jopa puoliväkisin auttamaan ja touhuamaan, tai esille. Jokainen meistä varmaan tietää tällaisia vanhuksia. Ovathan he herttaisia ja tarkoittavat hyvää, joten annetaan heidän touhuta.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuitenkin mielestäni kuin tätimäinen Haavisto.
Haavistosta tietää heti kun huulet liikkuu, mitä sieltä tulee:
- Tämä on hyvin tärkeä asia
- Olen kiitollinen että otit sen esille
- On hyvin tärkeetä että me puhutaan siitä
- Kun minä tapasin eilen Putinin/YK:n pääsihteerin/Kiinan keisarin, puhuimme siitä
- Olen keskustellut tästä jo somaliklaanipäälliköiden kanssa, mafian johtajien kanssa, Kim Jong Unin kanssa ja Lavrovin kanssa
Setähän on nuorekas ja lennokas. Onhan sillä nuorempi vaimokin.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheeseen oli tänään merkitty asianomaisiin kohtiin "... ja sitten hymyilet tässä kohtaa". Kohdassa "niin meidänkin perheessä" se oli kirjoitettu isoilla kirjaimilla ja boldilla ja punaisella.
Hymy ilmestyi päälle ja pois kuin napista painamalla. Samalla tavoin kuin Gretan "miten te kehtaatte"-otsarypyt.
Sauli on ihan ok ja tietää, miten tälle kansalle puhutaan että se kuuntelee. Marinin katkonaista, robottimaista puhetta on todella ärsyttävää kuunnella eikä tuota lässytystä muutenkaan jaksaisi.
Näissä jutuissa taitaa olla enempi kiinni siitä, että kuka puhuu, eikä mitä puhuu.
Tässä SomePässi ajassa on käynyt näin. Ihan sama kuin Trump. Jos samat lauseet laitetaan Sannan suuhun, niin ne on Ihqun itsevarmaa ja oikeassahan Sanna on. Jos ne sanoo Trump, niin setä on väärässä ja tyhmä!
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Sauli on ihan ok ja tietää, miten tälle kansalle puhutaan että se kuuntelee. Marinin katkonaista, robottimaista puhetta on todella ärsyttävää kuunnella eikä tuota lässytystä muutenkaan jaksaisi.
"Tälle kansalle" = eläkeläisille, jotka eivät odota asiasisältöä, vaan tyhjiä kliseitä kuten yhteisöllisyys, kansa, taistelu jne.
Sanna Marin on selkein ja fiksuin pääministeri mitä tässä maassa on ollut Kalevi Sorsan jälkeen. Jokainen ymmärtää mitä hän sanoo. Samaa ei voi sanoa monesta muusta poliitikosta.
Jaa. Mä tykkään että Niinistö on tosi hyvä.
Marin saa kauan vanheta ennen kuin saavuttaa saman auktoriteettitason. En ole varmaan enää elossakaan silloin.
Niinistöllä on aina ollut artikulaatio-ongelma ja varmaan myös ajattelun vaikeutta, kun sanat löytyvät niin hitaasti ja kovan rypistelyn jälkeen. Onneksi ei ole pakko kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vähän särähti, kun sanoi, että "jos ja kun" pirulainen selätetään. Jos kerran toivoa halutaan herätellä, niin eikö "kun" olisi vakuuttavampi?
Ylen uutistekstitys oli jotain sinne päin, että "presidentti ja pääministeri yrittävät rohkaista suomalaisia". :D
No täytyy sanoa että aika pohjat se tämänpäiväinen vaikka Saulin kannattaja olenkin, täysin tyhjää diipadaapaa eikä minusta voi sanoa että tämä on mahdoton koska tämä ei ole.
Mutta sitten ajattelin Trumpia ja mietin että onni on kuitenkin että meil on Sale.
Niinistön vastarintaklubin perjantai-isku. "Seniili" ja "setä" bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä lie tytöt kolttunsa hankkineet? Ne ihanat kukkamekot.
parempi kuin eilinen punainen säkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuitenkin mielestäni kuin tätimäinen Haavisto.
Ehkä olisi aika luopua presidentti-instituutiosta. Ei sitä pestiä kukaan täyspäinen edes hae.
Tästä se johtuu, omalla kohdalla alkoi Ahtisaaren aikaan 90-luvulla, yksi kausi saisi olla maksimi jos on pakko säilyttää, koska uutta naamaa sietää paremmin.
Vähän särähti, kun sanoi, että "jos ja kun" pirulainen selätetään. Jos kerran toivoa halutaan herätellä, niin eikö "kun" olisi vakuuttavampi?