Norweigian ja rahojen palautus
Onko kukaan saanut lennoista rahat takaisin ja kuinka nopeaa tuli?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs näille kuuluu muiden osalta? Itse tein pyynnön 26.3 ja 30.6 tuli viesti että pyyntö käsitelty, palautamme rahat mahdollisimman pian...no 15.7. ei näy ja ylläri aspahan tukossa.
Täällä myös samassa veneessä. Tosin asiakaspalveluun en ole jaksanut ottaa yhteyttä, rahat tulee kun tulee.
Vierailija kirjoitti:
Sain rahani takaisin, matkan piti olla pääsiäisenä. En muista kauanko kesti, ehkä pari kuukautta, mutta korvasivat kyllä sentilleen kaiken.
Sama. Ja aikanpian tuli tieto sähköpostiin siitä, että tulen saamaan täyden hyvityksen. Se vaan kesti tosiaan pari kk. Maksoi tietty luottokortilla ja sinne oli palautettu. Huomasin vasta, kun maksoin korttilaskua, eli ei tullut eri ilmoitusta palautuksesta.
Olin maksanut osan lentolipusta cash points -pisteillä. En ole jaksanut tsekata, onko pisteet palautettu. Ehkä joskus, jos jaksan.
Norwegian hoiti palautuksen nopeasti ja asiallisesti. Olen oikein tyytyväinen. Sen sijaan muilla matkatoimistoilla tuntuu nyt kestävän.
T: Kolme matkaa peruuntunut koronan takia
Kannattaa tarkistaa verkkopankki kunnolla. Meillä oli lennot 1.7, Norski perui kolme päivää ennen. Pyydettiin rahat takaisin, niin Norski ilmoitti että oli jo palauttanut rahat helmikuussa. Hyvin outoa! Tarkistettiin verkkopankista ja tosiaan lippuhinnan palautus löytyi tililtä jo helmikuussa... Vaikka lentoja ei todellakaan oltu silloin peruttu... Vaikka saatiin rahat takaisin niin jäi kyllä todella outo maku suuhun......
Minulle tuli myös ilmoitus 30.6 että pyyntö käsitety ja palutus maksetaan. Teknisistä syistä maksoin matkan tilisiirtona enkä luottokortilla. Rahoja ei tosiaankaan ole vielä näkynyt tilillä. Mies teki palautushakemuksen toisista lennoista kuukautta myöhemmin ja hänelle on jo maksettu palautukset.
Mulle kans vihdoin tuli 30.6 ilmoitus, että käsitelty ja full refund. Rahoja ei kylläkään vielä ole tullut tilille, vaikka nyt 21.7 eli kolme viikkoa päätöksestä.
22.6. Tein hakemuksen, 2.7. Full refund -ilmoitus, rahat (luotto)tilillä 3.7. Nopeaa toimintaa. Ainoa mitä vähän harmittelen on, että vasta viikkoa ennen lentoa peruivat. Olisin ollut liemessä jos oikeasti olisin aikonut matkustaa.
Mä en ole saanut mitään viestiä, lennot piti olla kesäkuun alussa. No, odottelen. Hyvä kuulla, että olette saaneet rahoja takaisin, itse välillä mietin, että saankohan koskaan vai meneekö yli tonni roskiin.... (perheen Malagan lennot)
Hyvä kuulla nro 28. Mä tein ilmoituksen jo ennen sinua, mutta tosiaan ei ole kuulunut yhtään mitään. Täytyy varmaan yrittää soittaa.
T. 27
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole saanut mitään viestiä, lennot piti olla kesäkuun alussa. No, odottelen. Hyvä kuulla, että olette saaneet rahoja takaisin, itse välillä mietin, että saankohan koskaan vai meneekö yli tonni roskiin.... (perheen Malagan lennot)
Eikö siis tullut edes ilmoitusta lentojen perumisesta? Meille tuli siinä yhteydessä linkki korvausvaatimukseen.
Eikö siis tullut edes ilmoitusta lentojen perumisesta? Meille tuli siinä yhteydessä linkki korvausvaatimuksen.
Ei tullut mitään ilmoitusta missään vaiheessa. Tieto lentojen perumisesta löytyi matkasuunnitelmasta kun kirjauduin sivustolle sisään. Tein sitten erillisen korvausvaatimuksen. Voi itku, kuinkahan tässä vielä käy.
Mä olen reilut 2kk. Sieltä tuli yksi s-posti, jossa kerrottiin palautuksen viivästymisestä.
N50 kirjoitti:
Mä olen reilut 2kk. Sieltä tuli yksi s-posti, jossa kerrottiin palautuksen viivästymisestä.
Eli tän vastauksen piti mennä hänelle, joka kertoi odottavansa Finskiltä rahoja :)
Kaikista kolmesta perutusta reissusta tuli rahat 2kk sisällä takaisin luottokortille.
Lisätäänpä tänne. Lennot peruttiin 7.4 ja 8.4 tehtiin korvaushakemus.
Päätös tuli kahdessa erässä meno ja paluulipuista 30.6 ja 3.7. että maksetaan kokonaisuudessaan.
Nyt 6.8 ja rahoja ei näy eikä kuulu. Matkat ostettu tilisiirtona Trustlyn kautta.
Suomenkielinen aspa suljettu, ohjataan aina suoraan enkkuaspaan. Chatissä sanotaan samaa niin kun aina, odota, odota ja odota.
Moneen kertaa lupailtu rahoja ja edellinen lupaus oli että 14 päivää hyväksytystä päätöksestä. Noh, se aikaraja paukkui jo aikoja sitten.
Meillä oli lento 15.6. Norski perui lennot kesäkuun alussa n. Viikko ennen matka. Hakemus tehty ja ilmoituksiin saatu hakemuksen vastaan otosta ja toinen viesti kesäkuun lopussa että on käsittelyssä. Nyt 15.9. Ja rahoja ei vieläkään näy. Mulla 5 henk. perheen lippurahat yli tonni kiinni tässä.
Pitääkö tehdä valitus kuluttaja virastoon ja norwegian pankkiin kun sillä luottokortilla matkat maksettu.
Vastuuton yhtiö. Kaverilla oli matka samoihin aikoihin Finnairilla ja on saanut finskiltä rahat takaisin jo heinäkuussa.
Vähän ymmärrystä sinne Norwegian Airin suuntaan, heillä on kassa lähes tyhjä.
Täällä lento peruttu 16. tai 17.3. ja vieläkin odotan palautuksia. Kesällä (oiskohan 30.6.) tuli spostiin viesti että asiaa käsitellään/käsitelty ja rahat palautetaan tilille mahd. pian. Siitäkin jo siis kohta 3kk mut ei rahoja näy.
Harmi että tuli maksettua lento tilisiirrolla. Ilmeisesti luottokortti asiakkaat ovat saaneet pankeilta palautukset.. No ei isosta summasta kyse mutta kuitenkin.. Argh!
Mites muut?
Meidän lento piti olla 26.5. Hakemus tehtiin ,lentopistetä kauppasivat moneen kertaan, puhelun onnistuin saamaan asiakaspalveluun suomeksi,tsekkas hakemuksen ja kaikki ok odotelkaa rauhas. Elo-syyskuus puhelut jonotuslistalle (english). Jälkikasvun avustuksella sähköpostia pukattiin sinne englanniksi. Vastaus tuli ,kiirusta valittelivat ja annettin ymmärtää että tulossa on mutta ei ajankohtaa osanneet sanoa. Tililtä on lento maksettu. Nyt on tosiaan jo 15.10 .Eikun nukkumaan!!!
Sain rahani takaisin, matkan piti olla pääsiäisenä. En muista kauanko kesti, ehkä pari kuukautta, mutta korvasivat kyllä sentilleen kaiken.