Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä laittoi välit poikki

Vierailija
17.04.2020 |

Olen tuntenut tämän ihmisen yli 10 vuotta. Välillä olemme olleet päivittäin tekemisissä, välillä harvemmin - nyt viimeisen puoli vuotta ollut taas hiljaisempi kausi. Tämä "ystäväni" on aina ollut todella kiivasluontoinen ja olemme useasti olleet asioista eri mieltä, mutta aina meillä on ollut myös hauskaa yhdessä. Olemme todella erilaiset ihmiset mutta silti yhteinen sävel on löytynyt.

Olen auttanut häntä monin tavoin, niin henkisessä jaksamisessa kuin hänen oman yrityksensäkin kanssa. Eilen huomasin, että hän oli täydessä hiljaisuudessa poistanut minut facebook-kavereistaan. Kysyin selitystä asialle ja ilmoitin olevani harmissani, johon hän totesi vain että olemme yleisesti asioista liian eri mieltä. Emme ole ottaneet yhteen pitkään aikaan, kaikki on ollut nähdessämme normaalisti. Olen huolissani ystävästäni. Tiedän että tällaiset kaveripoistelut ovat hänen "juttunsa" mutten uskonut, että hän olisi valmis heittämään pitkän ystävyytemme romukoppaan.

Tuntuu typerältä ja ala-arvostetulta. Tuntuu, kuin minulla ei olisi ollut hänelle loppupeleissä mitään merkitystä. Miten tällaisesta pääsee yli? Ihan kuin olisin eronnut!

Kiitos kun sain purkaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta ystävältä! Ole onnellinen että pääsit eroon.

Vierailija
2/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun siskoltani. Valtavasta ystäväpiiristä on jäljellä muutama. Hän on "rempseä", sanoo "asiat niin kuin ne on eli suoraan". Auta armias jos sanot sanot hänelle suoraan, hän muistaa ne vielä 10 v päästä, varsinkin humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieköhän tää sinun siskosi. Just noin hän itseään kuvailee. Todella raskas ihmistyyppi, mutta olen kestänyt sillä oikeasti pidin siitä ihmisestä joka kaiken "shown" takana oli. - ap

Vierailija
4/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos tuntuu ikävältä. Mutta jos hän yhtäkkiä noin tekee sinulle, kannattaa antaa olla. Jos hän ei selvästi arvostanut sinua, ei kannata itkeä kauaa perään. Saa totta kai tuntea huonoa oloa tuollaisesta, mutta ehkä parempi näin. Jos hän alkaa katua, kai hän ottaa yhteyttä sinuun sitten. Voimia sinulle ap! Vähemmän ehkä stressiä ja turhia konfikteja, kun tuollainen kaveri noin vain kaiken tekemäsi jälkeen tekee noin. Koita pärjätä! Hän ei ansaitse sinua.

Vierailija
5/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli eräs tosi kiva fb kaveri. Minulle hän haukkui ystävänsä, ja minut hän haukkui ystävilleen. Tämä kun selvisi niin meni poistoihin fb:stä.

Vierailija
6/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihmiseltä joka ei osaa käsitellä ja ilmaista tunteitaan aikuisen tavoin. Sen tyyppiset ihmiset ovat yleensä myös itsekkäitä ja vaikuttavat epävakailta. Rasittavia ja epäluotettavia ystävinä. Käyttävät helposti toisten ystävällisyyttä hyväkseen, mutta harvemmin ilmaisevat kiitollisuutta.

Kuulostaako tutulta? Jos kyllä, niin ymmärrän että harmittaa koska teillä on ollut hyviäkin hetkiä, mutta pidemmän päälle elämäsi on onnellisempaa ilman hänen kaltaista "ystävää".

Vierailija
7/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee sinusta yhtään huonompaa, vaikka joku poistaa fb kavereista. Pärjäät ilman kiivasluonteista ja riitoihin johtavaa ihmissuhdetta. Ehkä löydätte mielenrauhaa ja sinä uuden ystävän muualta jonka kanssa luonteet menevät paremmin yksiin

Vierailija
8/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihmiseltä joka ei osaa käsitellä ja ilmaista tunteitaan aikuisen tavoin. Sen tyyppiset ihmiset ovat yleensä myös itsekkäitä ja vaikuttavat epävakailta. Rasittavia ja epäluotettavia ystävinä. Käyttävät helposti toisten ystävällisyyttä hyväkseen, mutta harvemmin ilmaisevat kiitollisuutta.

Kuulostaako tutulta? Jos kyllä, niin ymmärrän että harmittaa koska teillä on ollut hyviäkin hetkiä, mutta pidemmän päälle elämäsi on onnellisempaa ilman hänen kaltaista "ystävää".

Kuulostaa todella tutulta. Kuvailit juuri tämän henkilön. :/ - ap

Vierailija
9/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli kaveri jonka kanssa konflikteja tuli milloin mistäkin. Aina häntä oli kohdeltu väärin. Ainut, jonka kanssa tuli konflikteja. Tuin myös häntä kriiseissä. Monet katkoivat häneen välit vuosien varrella. Hän oli kova neuvomaan ja puutumaan muiden asioihin, vaikka mielipidettä ei kysytty. Työpaikallakin hän loukkasi ja suututti muita. Tiedän, että harmittaa ja sattuu, mutta olet voittaja tässä tilanteessa.

Vierailija
10/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sisko ja hyvä, entinen ystävä, jotka ovat tehneet saman. Sisko haluaa nyt uudestaan välejä, ent.ystävä ei.

Meillä oli kaverisuhde, jossa aistin aina hänen mielentilojaan ja stressaannuin siitä. Ehkä hän huomasi myös, ettei kemiat toimineet, Mene ja tiedä. Olisin jaksanut olla ystävä, mutta en tietenkään enää.

Vierailija
11/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jos tuntuu ikävältä. Mutta jos hän yhtäkkiä noin tekee sinulle, kannattaa antaa olla. Jos hän ei selvästi arvostanut sinua, ei kannata itkeä kauaa perään. Saa totta kai tuntea huonoa oloa tuollaisesta, mutta ehkä parempi näin. Jos hän alkaa katua, kai hän ottaa yhteyttä sinuun sitten. Voimia sinulle ap! Vähemmän ehkä stressiä ja turhia konfikteja, kun tuollainen kaveri noin vain kaiken tekemäsi jälkeen tekee noin. Koita pärjätä! Hän ei ansaitse sinua.

Kiitos, tästä viestistä tuli hyvä mieli.

Vierailija
12/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit eroon toksisesta ihmisestä!! Tsemppiö vaikka ymmärrän et harmittaa.

Vierailija
13/26 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemus tällaisesta. Ei tosin facesta poistanut kun ei sitä käytä mutta lopetti instassa seuraamisen eikä vaan vastannut enää mihinkään viesteihin tai soittoihin... Mutta samanlainen ihminen luonteeltaan mitä kuvailit ap. Et menettänyt mitään! On paljon kevyempi olo ilman tuonlaista ihmistä

Vierailija
14/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan vielä. -ap

Vierailija
15/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ystävät saa mennä.

Mulla on yksi vanha lapsuudenystävä, jonka kanssa saa koko ajan varoa sanojaan. Hän nimittäin suuttuu jopa kehuista. Jotenkin hän olettaa, että sanojen takana on joku ilkeä salattu tarkoitus, vaikka ei ole.

Hiljattain hän ilmoitti, että ei jaksa "vääntää" kanssani.

Täytyy sanoa, että olen helpottunut.

En näet jaksa minäkään.

Vierailija
16/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ystävät saa mennä.

Mulla on yksi vanha lapsuudenystävä, jonka kanssa saa koko ajan varoa sanojaan. Hän nimittäin suuttuu jopa kehuista. Jotenkin hän olettaa, että sanojen takana on joku ilkeä salattu tarkoitus, vaikka ei ole.

Hiljattain hän ilmoitti, että ei jaksa "vääntää" kanssani.

Täytyy sanoa, että olen helpottunut.

En näet jaksa minäkään.

Kuulostaapa raskaalta! :D välillä ihan ahdistaa kun miettii, millaisten taliaivojen kanssa tällä pallolla oikein eletäänkään. - ap

Vierailija
17/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut joskus ysrävä/ystäviä, jotka onkin ahatelleet vain omaa napaansa ja käyttäneet tylysti ystävyyttämme hyväkseen. Olen jättänyt heidät kaikki kylmästi ja paluuta ei ole. Rajansa kaikella ja olen onnellisempi ilman "ystäviä".

Vierailija
18/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö? Jos huomasit, niin et ole ainoa. Silloin kun lakkaa seuraamasta instassa tai jopa estää, niin kyllä siihen on syynsä. Ei mitään henkilökohtaista, mutt yleensäkin alkaa tymppiä omahyväiset ihmiset, jotka valehtelevat ja kieroilevat ja puhuvat omia "totuuksiaan".

Vierailija
19/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkö? Jos huomasit, niin et ole ainoa. Silloin kun lakkaa seuraamasta instassa tai jopa estää, niin kyllä siihen on syynsä. Ei mitään henkilökohtaista, mutt yleensäkin alkaa tymppiä omahyväiset ihmiset, jotka valehtelevat ja kieroilevat ja puhuvat omia "totuuksiaan".

Tässä ei nyt ollut instasta puhettakaan.

Vierailija
20/26 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poisti sut fb-kavereista ja nyt oot ihan hukassa? Nyt olis hyvä herätä todellisuuteen. Fb-kaveruudella ei oo mitään todellista merkitystä. Jos joku poistaa sut, mitä sitte? Jos poistat itse jonkun, niin sitte poistat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän