koskettaako kehoitus olla mökkeilemättä koko Suomea?
En ole aivan varma mutta onko se niin, että esimerkiksi päijäthämäläinen ei saisi mennä mökille? koska siellä voi tapahtua onnettomuuksia ja rikoksia, yms?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohje koskee kaikkia suomessa asuvia henkilöitä. Älä tee turhia matkoja! Mökille kerkeää mennä myöhemmin. Mikä ihmeen kiire on mennä mökille?
Mä en tajua, miksi eläkkeellä oleva isäni ei saisi siirtyä kerrostalosta 8 km päähän mökilleen (sama kunta) kevätpuuhiin. Kauppa puolessavälissä mökille mennessä. On käynyt kaupassa nyt n. 2 vk välein. Muuten oli kotosalla, nyt mökillä.
Aivan yhtä hankala oli tajuta että Hyvinkäälainen (Uudellamaalla) ei saanut mennä 10 km:n päähän Riihimäellä mökilleen (Hämeessä).
Mutta tämä on helpompi hallita jos jokainen ei ala miettiä koko ajan miksi juuri minä voin olla tottelematta suosituksia. Eli totellaan nyt kaikki vaikka se välillä tyhmältä tuntuisikin.
Kyllä samassa kunnassa saa mennä mökille, jos ajaa hiljaa ja varovasti kaupunkinopeutta, eikä lähde tormoostamaan motarille 120km/h ja aiheuta vakavaa kolaria joka täyttää tehopaikat.
Ei siihen ole sen enempää lupaa. Mutta jokainen tajuaa, että on suurempia ja pienempiä riskejä. Ja jokainen tajuaa, että erittäin harva välttää kaikkia riskejä.
Yleisesti on sanottu että matkustamista pitää välttää, mitä pidempi matka, sitä enemmän tietysti pitää välttää. Joku muutaman kilometrin matka on ihan se ja sama onko se mökkimatka vai apteekkimatka kun kolarin todennäköisyys on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohje koskee kaikkia suomessa asuvia henkilöitä. Älä tee turhia matkoja! Mökille kerkeää mennä myöhemmin. Mikä ihmeen kiire on mennä mökille?
Mä en tajua, miksi eläkkeellä oleva isäni ei saisi siirtyä kerrostalosta 8 km päähän mökilleen (sama kunta) kevätpuuhiin. Kauppa puolessavälissä mökille mennessä. On käynyt kaupassa nyt n. 2 vk välein. Muuten oli kotosalla, nyt mökillä.
Aivan yhtä hankala oli tajuta että Hyvinkäälainen (Uudellamaalla) ei saanut mennä 10 km:n päähän Riihimäellä mökilleen (Hämeessä).
Mutta tämä on helpompi hallita jos jokainen ei ala miettiä koko ajan miksi juuri minä voin olla tottelematta suosituksia. Eli totellaan nyt kaikki vaikka se välillä tyhmältä tuntuisikin.
Kyllä samassa kunnassa saa mennä mökille, jos ajaa hiljaa ja varovasti kaupunkinopeutta, eikä lähde tormoostamaan motarille 120km/h ja aiheuta vakavaa kolaria joka täyttää tehopaikat.
Entä jos joku muu aiheuttaa sen onnettomuuden tai auton eteen tulee kauris tai hirvi?
Joidenkin suomalaisten suhtautuminen koronaan on kyllä mielettömän uskomatonta.- minä voin kyllä mennä mökille kun ajan 60km/h ja vien eväät kotoa.
Suomessa korona tulee jylläämään vielä pitkään, pienen ryhmän ansiosta, joka haluaa mennä mökille tai liikkua vapaasti shoppailemassa.
Ottakaa oppia Saksasta, miljoona kaupungeista, siellä kadut ja moottoritiet ovat autioita, eikä ihmisiä näy missään, nyt Saksa on nujertamassa koronan ja ihmiset teki sen yhdessä, kun tarkasti noudattivat ohjeita ja suosituksia, eivätkä kyseenalaistaneet niitä tai yksilöt lähteneet kovapäisesti sooloilemaan.
Tarkoitin kyllä ihan saman taajaman sisällä liikkumista eli korkeintaan 50km/h, ei tule niin pahoja kolareita, harvemmin tulee vakavia kolareita tai hirviä keskustaan.
Mun 70v vanhemmat lähti just mökille ja ottivat mun lapsetkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi näillä mökki paikkakunnilla olla kielto etteivät ota muita kuin oman paikkakunnan ihmisiä hoitoonsa oli mikä oli.
Ei ne otakaan. Terveyskeskuksissa hoidetaan yleensä vain kiireettömät asiat, ja akuuteistakin tyyliin korvatulehdukset. Ensiapua/päivystystä niissä ei ole, vuodeosastot on tarkoitettu lähinnä kotihoitoon pääsyä odottaville toipilaille ja vanhuksille.
Kuinka monella teistä, jotka ehdottomasti vastustatte mökeille menemistä, on sellainen sydäntä lähellä oleva vapaa-ajan asunto, jossa olette aiemmin viettäneet valtaosan vapaa-ajastanne?
Mietin vaan, että onko nämä vahvimmin mökkeilyä vastustavat niitä, joilla ei mökkiä ole vai jakautuuko mielipiteet tasan mökkeilijöiden ja ei-mökkeilijöiden kesken.
No tottakai isäsi saa mennä sinne mökilleen. Älä välitä näistä hulluista täällä
Jos on saman sairaanhoitopiirin alueella, saa mökkeillä.