Juuri näin pitäisi toimia ruokakaupoissakin, kuten toimi tänään Alkon kassa
Hän ei "piipannut" minun viinipulloani ennenkuin edellinen asiakas oli pakannut ostoksensa ja lähtenyt.
Se taas on eri asia oliko ostokseni tarpeellinen, mutta ymmärtänette pointin. Hidastaahan se, mutta ei niin paljoa ettemmekö olisi kaikki valmiita toimimaan niin.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kun se edellinen asiakas ostaa kaksi kärryllistä tavaraa ja miettii pakatessaan hyvinkin tarkasti, minkä asettelee mihinkin kassiin ja missä järjestyksessä. Eikä ole kiire mihinkään.
Lisään vielä, että voisi tuo Alkon malli toimiakin, jos olisi yksi jono, josta aina mennään seuraavalle vapaalle kassalle ja kassoja olisi useampi käytössä.
Alkon menetelmällä Prisman kassajonot olisivat peräseinään asti, jos sekään riittäisi.
Kassan pitää olla nopea. Tuollainen pelleily pitää kieltää.
Hysteerikot voivat pysyä kotonaan.
Prismassahan näin jo tehdään että menee yksi kerrallaan ja seuraavan ostokset menee vasta kun edellinen on pakannut ja kyllähän se hidastaa kun yhdellä oli isot kärryt ja se ei pitäny mitään kiirettä pakatessa vaan tuntui kyllä että ihan tarkoituksella ja siinä menikin viisitoista minuuttia
Pakkohan se on niin tehdäkin, jotta saadaan turvaväli.
Pitäkää asiakkaat itse se turvaväli !!!!
Vierailija kirjoitti:
Kassan pitää olla nopea. Tuollainen pelleily pitää kieltää.
Myös pakkaajien pitää olla nopeita. Ja kukaan ei saa hätiköidä jonossa.
Kyllä meidän kylän kaupassa on tehty noin.
Oi, mä oon nyt niin täpinöissäni! Kerrankin pääsee kiireisiä asiakkaita kyykyttämään.
Siinähän hätähousut jonotatte...mullahan ei kiirettä, kun työaika loppuu, mä lähden kotiin....te vaan jonotatte;D
Vierailija kirjoitti:
Oi, mä oon nyt niin täpinöissäni! Kerrankin pääsee kiireisiä asiakkaita kyykyttämään.
Siinähän hätähousut jonotatte...mullahan ei kiirettä, kun työaika loppuu, mä lähden kotiin....te vaan jonotatte;D
Minä myös nautin, kun katselen ja kuuntelen noita kärsimättömiä asiakkaita.
Saan miettiä siinä omia asioita, nyt on kerrankin kiva mennä iltavuoroon😁
Ystäväni laittoi Lidilille palautetta, että ihmiset osaavat pitää turvavälin jonossa, mutta kassa ottaa asiakkaita sitä tahtia, että pakkaustasolla ahertaa kaksi asiakasta vierekkäin ja vielä monta vierekkäistä kassaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni laittoi Lidilille palautetta, että ihmiset osaavat pitää turvavälin jonossa, mutta kassa ottaa asiakkaita sitä tahtia, että pakkaustasolla ahertaa kaksi asiakasta vierekkäin ja vielä monta vierekkäistä kassaa auki.
Eikö se asiakas ymmärrä olla laittamatta niitä tavaroita...asiakkaat ovat tyhmiä!
Vierailija kirjoitti:
Prismassahan näin jo tehdään että menee yksi kerrallaan ja seuraavan ostokset menee vasta kun edellinen on pakannut ja kyllähän se hidastaa kun yhdellä oli isot kärryt ja se ei pitäny mitään kiirettä pakatessa vaan tuntui kyllä että ihan tarkoituksella ja siinä menikin viisitoista minuuttia
HYVÄ PRISMA❤
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kun se edellinen asiakas ostaa kaksi kärryllistä tavaraa ja miettii pakatessaan hyvinkin tarkasti, minkä asettelee mihinkin kassiin ja missä järjestyksessä. Eikä ole kiire mihinkään.
Jos ei halua että muovikassi halkeaa, sillä on väliä miten ostoksensa asettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua että muovikassi halkeaa, sillä on väliä miten ostoksensa asettelee.
Mutta kaikilla fiksuilla ihmisillähän on jo kestokassit.
Rupusakki ostaa vielä muovikasseja :(