Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

School of Seduction dokumentti

Vierailija
17.04.2020 |

Katsoin tanskalaisen School fo Seduction dokumentin Areenasta ja tuli aika outo olo kun peilaa siihen, miten tälläkin palstalla venäiset naiset on asetettu jonkinlaiseksi ihanteeksi, joiden kaltaiseksi muiden naisten muka pitäisi pyrkiä.

Oli lähes piinaavaa katsoa miten keikistelivät ja parista tuli kyllä - anteeksi nyt vaan - maksullinen nainen mieleen. Eli tätäkö miehet muka universaalisti haluavat; nainen kysyy suoraan voitko antaa rahaa ja hankia mulle asunnon? Jos vastaus on ei, niin se on sitten heippa vaan. Eli oikotie onneen ja vaurauteen on mies, kirjaimellisesti hinnalla millä hyvänsä, ja omaan sivistämiseen ja koulutukseen ei juuri panosteta. Ai niin, siis joo se Diana kyllä 'panosti' mutta ei niinkään että olisi esim. paneutunut kirjallisuuteen, filosofiaan ja taidehistoriaan, vaan 'rahat pois' psudoetikettikursseihin ja sitten lennettiin Norwegean Air:lla Monacoon juomaan shampanjaa ja ihailemaan vierestä oikeasti (uus)rikkaita.

Niin ja siitä venäläisnaisten muka legendaarisesta kauneudesta ja tyylitajusta - no, en ollut kummastakaan erityisen vaikuttunut. Olivat toki ihan kauniita nuoria naisia, mutta joka päivä näen Helsingissä kauniinpia ja tyylikkäämpiä suomalaisia naisia.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Diana oli käsittämätön saadessaan itkupotkuraivareita kun koki, ettei ollut juhlien kaunein? Oikeesti, aikuinen ihminen?

Vierailija
22/83 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes kuvitella miten vaikeaa venäjällä on löytää hyvä mies kun Suomessakin se on ihan älyttömän vaikeaa.

Vierailija
24/83 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sanattomaksi kyllä vetää koko touhu.

Vierailija
25/83 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että nämä naiset on köyhiä, sen kyllä näkee asuinoloista. Monilla on suuri kaipaus päästä hyviin naimisiin ja saada vakavarainen mies. Niiden kulttuurissa naisten on panostettava ulkonäköön ja viehättävyyteen muuten on auttamatta « markkinoiden ulkopuolella». Suomalaiset naiset ostaa itse Max Maran mekon omilla tuloilla. Ei olla ollenkaan riippuvaisia miehistä samalla tavalla. Tai ketkään pohjoismaalaiset naiset ei ole. Minusta Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa näet sata kertaa paremman näköisiä naisia. Todella tyylikkäitä, kauniita ja rikkaita.

Vierailija
26/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä katsottavaa oli. Kamalia nuo koulutustilaisuudet, osa tytöistä selvästi kiusaantuneita. Ja asunnot, mikä sekamelska ja tavarapaljous. Ensimmäinen ja viimeinen nainen vaikuttivat yksinkertaisilta, jälkimmäinen oli kuin pikkulapsi oikkuineen.

Kyllä meillä on asiat hyvin täällä.

Vierailija
27/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut kuin kymmenen minuuttia vasta, mutta tämähän on ihan sairasta touhua. 

Vierailija
28/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollekin on voinut tulla tuosta dokumentista myötähäpeä?

Voimakkain tunne, mitä naisena koin oli myötätunto.

Toki myös viha. Putinin kaudella, koh­tuul­li­nen vaimon lyö­mi­nen ja rais­kaa­mi­nen avio­lii­tos­sa sal­li­taan.

Vierailija
29/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki myös viha. Putinin kaudella, koh­tuul­li­nen vaimon lyö­mi­nen ja rais­kaa­mi­nen avio­lii­tos­sa sal­li­taan.

Karmaisevisin oli Putinin puhe.

Vierailija
30/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoisia naisia epätoivoisissa olosuhteissa. :(

Vierailija
31/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karulla tavalla kulminoitui naisen asema Venäjällä. :(

Vierailija
32/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että nämä naiset on köyhiä, sen kyllä näkee asuinoloista. Monilla on suuri kaipaus päästä hyviin naimisiin ja saada vakavarainen mies. Niiden kulttuurissa naisten on panostettava ulkonäköön ja viehättävyyteen muuten on auttamatta « markkinoiden ulkopuolella». Suomalaiset naiset ostaa itse Max Maran mekon omilla tuloilla. Ei olla ollenkaan riippuvaisia miehistä samalla tavalla. Tai ketkään pohjoismaalaiset naiset ei ole. Minusta Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa näet sata kertaa paremman näköisiä naisia. Todella tyylikkäitä, kauniita ja rikkaita.

Ei se raha siihen vaikuta. Niin kuin tuolla edellä jonkun linkkaamassa youtube-videossa oli, naiset silti haluavat miehen, joka maksaa kaiken, vaikka tulisivat toimeen taloudellisesti hyvin itsekin. Jopa siinä tapauksessa, että nainen alkaisi tienata miestään enemmän, miehen silti pitää maksaa kaikki ja nainen pitää omat rahansa. Ja syy kuulemma siihen (haastatellun naisen mukaan) on se, että venäläinen nainen ei kaipaa vapautta. Hän luovuttaa rahaa vastaan itsensä ja esittää lasta, joka on miehen kontrolloitavissa. 

Vierailija
33/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimman näköiset ovat joko jo naimisissa tai vaurastuneet. Venäjältä pystyy muuttamaan töiden perässä pois, jos on onnistunut kouluttautumaan ja saamaan ulkomailta töitä.

Oon huomannut monien venäläisten naisten olevan aika tylsän näköisiä ilman meikkiä eli samanlaisia taviksia kuten me suomalaisetkin. Kuvia varten laittaudutaan (totta kai!), jotta voitaisiin houkutella tarpeeksi varakas puoliso kuka hakisi pois tuolta kurjuudesta. Pynttäytyminen jätetään sivummalle mikäli uusi puoliso ei viitsi maksaa extraa, tosin vuosien päästä mies huomaa pöydällä makaavan naisen sijasta avioeropaperit..

Vierailija
34/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalan epämiellyttävissä asunnoissa asuivat. Roinaa kaikkialla ja seinistä lähti maalit.

Mäkin mietin että onko ihan yleistä että venäläiset asuu tollasissa asunnoissa?

Heillä oli kuitenkin juokseva vesi ja lämmitys. Se ei ole itsestään selvää. Maalin rapistuminen on pikku juttu.

Vierailija
35/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmaisevisin oli Putinin puhe.

Joo, se oli loistava esimerkki ylistämällä alistamisesta.

Vierailija
36/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiinnostava ja yllättävä dokkari monella tapaa. Todellakin kannattaa kyllä kaikkien katsoa.

Ensinnäkin yllätyin siitä, miten vaatimattoman näköisiä ja paksuja naisia siinä näkyi. Olen mielessäni aina ajatellut sellaista oikein stereotyyppiä, kun on puhuttu venäläisistä naisista, mutta sellaista ei ollut tuossa ensimmäistäkään. Ainoastaan se telkkarissa jossain paneelissa naisten oikeuksista puhunut blondi oli kaunis, kaikki muut kuvassa edes vilahtaneet naiset olivat tosi tavispullia. Keskimääräinen suomalainen nainen on kyllä paljon kauniimpi! Käytöksestä puhumattakaan, siis kuka sen viimeisen kaltaisen riivinraudan edes haluaa vaivoikseen.

Toisekseen yllätti se tieto, että Venäjällä on korkea avioerotilasto. Jostain syystä olin ajatellut, ettei noin traditionaalisen perheasetelman maissa erottaisi ahkerasti, mutta olen ollut siis väärässä. En tiedä, mihin vertasivat, kun sanoivat ”Venäjän johtavan erotilastoja”, mutta yllättävää yhtä kaikki. Ja niinhän noissakin jokaisessa tarinassa oli eronneita (ekassa naisen äiti ja aviomies, tokassa erosi nainen itse, kolmannesta naisesta oli otettu avioero ja vielä lapsen takia).

Kolmannekseen yllätyin siitä, että sen vikan tapauksen ikäinen nuori nainen edes oli yksinhuoltaja. Siis liittyen samaan kuin avioerotilastosta yllättyminen, olin ajatellut että perheisiin suhtautuminen olisi Venäjällä hyvin erilaista. Eikä hänen tapailemiaan miehiä tuntunut muuten lainkaan haittaavan se jonkun toisen lapsi. Ilmeisesti suhtautuminen perhesiteisiin onkin siellä täysin erilaista kuin olin ajatellut – lähinnä jokainen tuntui ajattelevan enemmän itseä kuin yhtikäs mitään yhteisöä.

Neljäs ällistys oli ne kämpät. Miten kukaan voi viihtyä sellaisissa kodeissa! Ja mikä tarve niillä viimeisillä oli pitää jotain varistakin häkissä? Kamala kirppusirkus se koko asunto, Suomessa lastensuojelu olisi vieraillut jo monta kertaa.

Tämä kertoo kyllä hyvin siitä että suomalaiset eivät tiedä yhtään mitään Venäjästä ja venäläisistä. Ja sitten toistellaan ja kerrotaan totuutena omia ennakkoluuloja tai täysin vääriä tietoja.

Vierailija
37/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että kun ohjelman tekijä oli Tanskalainen, että se on tuollainen ohjelma.

Miehenä valitsen tietysti varakkaan kauniin naisen Venäjältä. Eli juuri niin kuin naiset etsivät varakasta miestä.

Sopii miettiä, että jos ilman rahaa näyttää tuolta, niin kuinka kauniita ovat he, joilla on sitä rahaa? Ja miksi on väärin, jos mies haluaa itselleen kauniin naisellisen naisen?

Tulee muistaa, että Venäjällä on enemmän naisjohtajia kuin Pohjoismaissa. Siis omilla kyvyillä ilman kiintiöitä.

Ja sopii miettiä, mitä sinä tekisit jos valtio ei antaisi:

a) asumistukea

b)lapsilisiä

c)toimeentulotukea

Ja sinulla olisi rahat loppu? Tähän kysymykseen ei koskaan saa vastausta.

Joku päivä ne valtion tuet loppuvat. Sitten Suomalainen nainen on taloudellisessa mielessä samalla viivalla. Ja veikkaan, että kummasti paino tippuu ja ulkonäkö kehittyy.

Kuule ota se silmä käteen. Dokkari  tanskalainen kyllä, MUTTA ohjaaja ihka venäläinen - Alina Rudnitskaya.

Taas tätä suomalaisten surkeaa tietoutta, ei osata edes yksinkertaisimpia nimiä translitteroida suomeksi. Rudnitskaja, ei Rudnitskaya! Moni toimittajakin kirjoittaa jatkuvasti venäläiset nimet ja sanat väärin.

Vierailija
38/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä yksinhuoltajan tytöllä ei ole paljonkaan mahdollisuuksia Venäjällä.

Ensimmäinen dokumentin naisista päätyikin avioliittoon, mikä meistä näyttää epäonnistumiselta.

Hänelle se kuitenkin toi edes jonkinlaisen turvan.

Vierailija
39/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiinnostava ja yllättävä dokkari monella tapaa. Todellakin kannattaa kyllä kaikkien katsoa.

Ensinnäkin yllätyin siitä, miten vaatimattoman näköisiä ja paksuja naisia siinä näkyi. Olen mielessäni aina ajatellut sellaista oikein stereotyyppiä, kun on puhuttu venäläisistä naisista, mutta sellaista ei ollut tuossa ensimmäistäkään. Ainoastaan se telkkarissa jossain paneelissa naisten oikeuksista puhunut blondi oli kaunis, kaikki muut kuvassa edes vilahtaneet naiset olivat tosi tavispullia. Keskimääräinen suomalainen nainen on kyllä paljon kauniimpi! Käytöksestä puhumattakaan, siis kuka sen viimeisen kaltaisen riivinraudan edes haluaa vaivoikseen.

Toisekseen yllätti se tieto, että Venäjällä on korkea avioerotilasto. Jostain syystä olin ajatellut, ettei noin traditionaalisen perheasetelman maissa erottaisi ahkerasti, mutta olen ollut siis väärässä. En tiedä, mihin vertasivat, kun sanoivat ”Venäjän johtavan erotilastoja”, mutta yllättävää yhtä kaikki. Ja niinhän noissakin jokaisessa tarinassa oli eronneita (ekassa naisen äiti ja aviomies, tokassa erosi nainen itse, kolmannesta naisesta oli otettu avioero ja vielä lapsen takia).

Kolmannekseen yllätyin siitä, että sen vikan tapauksen ikäinen nuori nainen edes oli yksinhuoltaja. Siis liittyen samaan kuin avioerotilastosta yllättyminen, olin ajatellut että perheisiin suhtautuminen olisi Venäjällä hyvin erilaista. Eikä hänen tapailemiaan miehiä tuntunut muuten lainkaan haittaavan se jonkun toisen lapsi. Ilmeisesti suhtautuminen perhesiteisiin onkin siellä täysin erilaista kuin olin ajatellut – lähinnä jokainen tuntui ajattelevan enemmän itseä kuin yhtikäs mitään yhteisöä.

Neljäs ällistys oli ne kämpät. Miten kukaan voi viihtyä sellaisissa kodeissa! Ja mikä tarve niillä viimeisillä oli pitää jotain varistakin häkissä? Kamala kirppusirkus se koko asunto, Suomessa lastensuojelu olisi vieraillut jo monta kertaa.

Tämä kertoo kyllä hyvin siitä että suomalaiset eivät tiedä yhtään mitään Venäjästä ja venäläisistä. Ja sitten toistellaan ja kerrotaan totuutena omia ennakkoluuloja tai täysin vääriä tietoja.

Miksi niinkin ihanasta maasta halutaan pois? Amerikassa kutsutaan Venäjältä tulevia naisia green card vaimoksi. Eli mielummin halutaan vaihtaa pee teehen vaikka kumpikin on yhtä syvältä.

Vierailija
40/83 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä yksinhuoltajan tytöllä ei ole paljonkaan mahdollisuuksia Venäjällä.

Ensimmäinen dokumentin naisista päätyikin avioliittoon, mikä meistä näyttää epäonnistumiselta.

Hänelle se kuitenkin toi edes jonkinlaisen turvan.

Siksipä mua kuvottaakin kuinka jotkut ilkeää haaveilla hyväksikäyttävänsä köyhän venäläisen asemaa ja ehdottaa valtion avustamia vaimoja. Ihan oikeasti voisi välillä miettiä ja asettua toisen asemaan! Tuskin kukaan haluaisi muuttaa uuteen maahan jonkun köyhän elätettäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä