Taas tekisi mieli leipoa
Mutta kun meillä on jo pullaa, sämpylöitä, banaanikakkua..eikä syödä kovin paljon makeaa. Mitä suosittelisit? Tylsää, kun ei ole mitään myyjäisiä mihin leipoa eikä vanhustentalolle voi nyt viedä - kysyin, ei suositella edes viemään.
Kommentit (11)
Tee teeleipiä. Taikinaan porkkanaraastetta niin tulee mehukkaita. Ihania uunituoreena kahvin kanssa. Pikkuisen voita päälle, nami
Et sä mitään leivo, tarviit vaan täällä "puhekavereita"....muuten sä olisit googlettanut reseptejä..😁
Karjalanpiirakoita, menee muutama tunti mukavasti.
Semmoisia kaupan vohveleita, joissa on ohut rapea kuori ja creeminäinen täyte, mutta pystyneekö niitä edes kotona valmistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Et sä mitään leivo, tarviit vaan täällä "puhekavereita"....muuten sä olisit googlettanut reseptejä..😁
Kyllä mä osaan googlettaa ja leivon kätevästi piirakan tai muffinsit ihan mummo Ankan tyyliin ilman ohjeitakin. Mutta kun ei me tarvita niitä enää. Pitäisi keksiä jotain muuta leivonnan korviketta. Karjalanpiirakat on mulle liian vaikeita, olen yrittänyt. Ehkä voisin yrittää uudelleen? Ei niitäkään kyllä kovin kummoisesti pakastimeen mahdu.
Mutta nyt keksin, siemennäkkärihän taitaa olla säilyvää? Jotain säilyvää ei makeaa tässä mietin, mutta en oikein ole löytänyt sellaista, mikä innostaisi erityisemmin, kun pitäisi saada mieskin syömään. Lapset ei asu kotona enää.
Niin ja pikkuleipiä voisi tehdä, mutta kuka niitäkään söisi? Ei nekään ikuisia aikoja säily. Kun ei tiedä, koska pääsee taas reissuun ja pitämään juhlia.
Voisarvia tehden taikinan itse. Hidas prosessi ja vaatii osaamista.
Pizzaa, suolaista piirakkaa, lihapiirakkaa, vihistä.
Niin ja suklaakakkuakin on. Varmaan puoleksi vuodeksi leivonnaisia ja pakastimeen ei oikein enää mahdu.