Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkiläiset saapuneet. Yksi pyyntö...

Vierailija
17.04.2020 |

Kun kerran käytte kuitenkin täällä mökkipaikkakunnalla kaupassa näköjään, niin voisitteko edes jättää lapset autoon siksi ajaksi?
Terveiset etelä-Savosta.

Kommentit (441)

Vierailija
181/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakakaa jo tappelemasta tästä.

Vierailija
182/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tulisi mieleenkään hankkia mitään mökkiä. Hyi helkkari. Vihaan maaseutua.

Maaseutu on ihan ok, mutta maaseudulla asuvat ihmiset tämänkin ketjun perusteella täysin persiistä. Hirveät ennakkoluulot ja alemmuuskompleksit päällä. Korona  tuntuu nyt olevan hyvä  luvallinen tekosyy tuulettaa ja ilmaista sitä kaupunkilaisvihaa aivan avoimesti. 

Joo. ja itse olen maaseudulta kotoisin oleva helsinkiläistynyt henkilö, jolla ei ole kesämökkiä uudenmaan ulkopuolella, eikä tarvetta matkustaa sinne perähikiälle just nyt eikä myöskään lähitulevaisuudessa.

Olen ap ja olen itse Uudeltamaalta kotoisin vaikka nykyään täällä Savossa asunkin. Minulla ei ole alemmuuskompleksia. Olen syntynyt Helsingissä ja häpeän sitä, ettei mökkiläiset ymmärrä yksinkertaisia ohjeita, joita annetaan. En ole vihannut ketään, en lietsonut mitään. Olen ihmetellyt, että jos minulla onnistuu kolmen lapsen kanssa helposti kaupassa käyminen ilman lapsia, niin miksi se ei onnistu mökkiläiseltä?

On täysin luonnollista, että ihmiset jotka asuvat alueilla, missä on vähemmän koronaa ovat huolissaan läheisistään ja omasta terveydestään. Ettekö muka itse olisi samassa tilanteessa?

Mielestäni on käsittämättömän lapsellista uhkailla täällä, että en käytetä enää ikinä paikkakunnan kauppaa. No älkää käyttäkö sitten, mutta noudattakaa ohjeita!

Voi viattomuus! Oletteko ihan oikeasti niin tyhmiä, että se, että jollekin sanotaan "Älkää nyt tulko tänne suurin laumoin, pysykää poissa - ei me teitä täällä tarvita/ kaivata jne. jne. antaa teistä jotenkin miellyttävän, vieraanvaraisen ja ystävällisen vaikutelman? Ei. Olette juuri niin metsäläisiä kuin voi olettaa. 

Ja sitten tuon nokittelevan tympeyden jälkeen ihmettellään (jälleen täynnä pyhää viattomuutta), että tosi epistä, kun ette sitten tulevaisuudessa enää tuo ostovoimaanne tänne ja osta pikkupitäjän marketista mökkivaraa. Koittakaapa nyt päättää, mitä toivotte. 

En vaan sanonut missään vaiheessa, ettei kaupassa saisi käydä. Ihmettelin vain, että onko pakko ottaa lapsetkin mukaan. En tiedä mistä revit nuo kommenttisi. Et ainakaan minun kirjoituksistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3570601/kuopion-autopalo-syttyi-tableti…

"No ihan tuota välinpitämättömyyden määrää tässä tapauksessa. Kun ei lainkaan omat(?) lapset tunnu olevan niin tärkeitä, että niiden turvallisuus olis prioriteettina ykkösenä. Tuon ikäisiä ei jätetä yksin. Eikä varsinkaan autoon leikkimään tabletilla!"

"Mulle ei olisi. Välitän lasteni turvallisuudesta ja lisäksi olen tarpeeksi täysipäinen kartoittaakseni ne ilmeisimmät riskit heidän elämästään. Kännyköiden akkujen tuleen syttyminen on yksi, lukittuun autoon sisälle jättäminen toinen. Kumpaakaan en riskeeraisi kun lapsi on noin avuttomassa iässä vielä."

"Tässä on nyt kuitenkin se eri asia että kotona ollessa sinulla on mahdollisuus huomata alkava tulipalo, lapset luultavasti huutavat heti kun leimahtaa, ehkä heittävät kuuman laitteen sylistä pois ja juoksevat karkuun. Sama autossa, jos ajaessa tapahtuu, ehdit reagoimaan välittömästi ja vammat ovat pieniä.

Prismassa kauppareissu kestää varmaan minimissäänkin 10-15min, joten jos tulipalo syttyy lähes samantien, lapsilla ei ole välttämättä mitään mahdollisuutta pelastua. Tässä kävi siinä mielessä tuuri, että isä oli luultavasti tullut paikalle takaisin aika pian palon syttymisen jälkeen."

Etkö nyt ihan ymmärrä tätä?? Eli mökkiläiset eivät käy mökkipaikkakunnalla kaupassa, eivätkä rautakaupassa!  Menkää siellä Tsadissa vaikka koko perhe kauppaan kuten ennenkin ja ostakaa ne ruuat ja  rautakauppatavarat sieltä kotootanne! Painelkaa sitten sinne mökillenne suoraan eristykseen ja jos sairastutte niin sitten sinne tsadiin vaan hoitoon, eiköstä?? Jos kirve lipeää tai jalka menee poikki niin tsadiin vaan hoitoon!!! Sitä tää meinaa!!! Vaikka mökki olisi siellä Pohjois-Savossa, missä kotipaikkakunta varmaan suurimmalla osalla teistä Tsadilaisista.

Tätä räksytystä kun jatkatte niin millaisen vastaanoton uskotte saavanne kun tekee mieli tulla pääkaupunkiin asioille/ lomalle kunhan tämä tästä tokenee.

Ja saattaa myös olla ettei enää jatkossa käydä ollenkaan paikallisessa kaupassa/ rautakaupassa yms siellä mökkikunnassa.

Ottakaa nyt huomioon että monessa kunnassa mökkiläiset tuovat rahaa aika tavalla eikä tämä tilanne voi loputtomiin kestää jo ihan senkin takia että pitää lopulta päättää että haluaako kuolla nälkään vai ottaako riskin siitä että koronavirus tarttuu.

Ei asiakkaita= ei rahaa= nälkä yllättää.

Ei millään pahalla, mökkiläiset ovat tervetulleita, mutta ei nyt, koska koronavirus leviää ennätys vauhtia. Meidänkin kunnassa viikon aikana koronavirus tartunnat ovat moninkertaistuneet, vaikka täällä istutaan kotona.

Ja tuon uhittelusi sijaan, kannattaa pitää mielessä vastavuoroisuus, kun tarvitaan hinausapua, kun auto juuttuu lumipenkkaan tai tarvitaan tien aurausta, polttopuita tai puun kaatoa tai muuta vakiasukkaiden apua.

Ja pahalta näyttää, kun tietoisesti rikotaan viranomaisten määräyksiä ja mökkeillään kielloista huolimatta, niin ompa käynyt mielessä sekin, että tämä yksipuolinen auttaminen menee kortille siiihen saakka, kun opitaan kunnioittamaan yhteisiä pelisäääntöjä. Näin myö ollaan täällä haasteltu.

Ei ole kieltoa mennä mökille.

Olemmeko ainoita mökkiläisiä jotka maksavat kaikesta " avusta" mitä paikallisilta saadaan?

Tiedätkö oikeasti että nimenomaan mökkiläiset ovat tuoneet koronan maalle?

Etteivät vaan ihan paikalliset omilta ulkomaan- ja kotimaan matkoiltaan.

Oman syntymäkoti kunnan koronavirustartunnat ainakin toi yksi paikkakuntalainen Lapin hiihtokeskuksesta ja tartutti kaikki kunnan sairastuneet joita ei tosin montaa ollut.

Mutta eivät olleet mökkiläiset asialla.

Vierailija
184/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi ap lietsoa sotaa. Ei täällä Etelä-Savossa ole mökkiläisiä eikä ei-paikkakuntalaisia kaupoissa sen enempää lasten kanssa kuin ilman lapsiakaan.

Vierailija
185/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan me täällä toisillemme kiukuttelemme. Vika on hallituksessa, joka päätöksensä Uudenmaan avaamisesta teki. Tämä on hänen vastuullaan, oikeusministerin ja -ministeriön vastuulla, ja jossain määrin myös aikaisempien lainsäätäjien vastuulla.

Kaupunkilaisissa ja maalaisissa taitaa olla tietämättömiä, piittaamattomia ja itsekkäitä melko tasaisilla prosenteilla, ja sitten on myös ne, jotka yrittävät (maski kaulalla, hanskat kädessä, lapset irtaallaan pitkin kauppaa), mutta eivät osaa.

Ainoa syy miksi Uudenmaan maakunta oli oivallinen kohde liikkumisrajoituksille oli se, että siellä tolloja on kerta kaikkiaan määrällisesti niin paljon enemmän. Toivon, että mökinomistajat eivät ole tolloimmasta päästä, vaan fiksuja. Senkin vuoksi, että ette itse sairastu, ja että ette sairastuta muita.

Muistakaa, että toimitte nyt tosi isolla vastuulla tässä asiassa. Tämä ei ole tavallinen tilanne. Sota-aikana lapset joutuivat kärsimään ihan uskomattomasti. Pieni hetki autossa ilman vanhempia ei ole

Ja maalaiset, muistakaa, että ette tekään voi enää elää kuin ennen. Jos nyt olette eläneet vähän väljemmin verrattuna kaupunkilaisiin, eläkää nyt vieläkin varovaisemmin.

Jokaisella on nyt vastuu, ja jos jokainen käyttäytyy, niin tilanne ehkä pysyykin jonkinlaisessa hallinnassa.

Vierailija
186/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän paikkakunnalla silloinkin, kun ruokakuljetukset voivat olla varattuja, sellaisen noudon saa vaikka samalle päivälle: eli lisämaksusta ruuat valmiiksi keräiltynä kassissa, kassit suoraan autoon kaupan ovelta. Vinkiksi niille joiden on pakko roikuttaa lapsia mukana kaikkialla. Yleensä tietenkin luulisi että kaksi aikuista perheessä pystyy jakamaan hommia. Varsinkin kun kaupat ovat nykyään yötä myöten auki, sinne ehtii iltavuoroltakin usein.

Yhtä tyhmää tää koko perheen kauppareissu kuin se joidenkin ulina, ettei ruokia millään voi varata viikoksikaan kotiin tai autossa ei satu olemaan kylmälaukkua. Hankkikaa netistä kylmälaukku. Kyllä kuivamuonaa ja kasviksiakin muutaman päivän syö, aina kaupassakäyntiväliä pidentämällä vähenee kontaktit ihmisiin. 

Meidän lähikaupassa ruokien noudon voi varata netissä ja seuraavat vapaat ajat ovat vapun jälkeen. Kauppaostoja ei edes kuljeteta miten kauas tahansa. Eikä siellä kaupassa ole enää mitään ilta-aikaan, kun mökkiläiset ovat käyneet hamstraamassa. Pikkukaupassa on pienet säilytystilat. Jos mökkiläiset lähtevät isojen hypermarkettien vierestä, niin lähtiessä voi hakea viikon ostokset näin korona-aikaan.

Senhän takia noita pikkukauppoja maaseudulta suljetaan koko ajan, kun myös te paikalliset asukkaat hurautatte lähikaupungin hypermarketiin kesät talvet. 

Oikeasti tosi moni mökille lähtijä käy ostoksilla kaupungissa lähtiessä että saa tasan niitä tuotteita mitä haluaa. Ei niissä teidän kyläkaupoissa kovin hääppöiset valikoimat ole. 

Mutta nyt voisitte lopulta päättää, haluatteko, että mökkiläiset pitää sitä teidän kylää pystyssä vai ette? Toisaalta itketään, että mökkiläiset hamstraa kyläkaupat tyhjiksi (:D), toisaalta itketään kun kyläkaupat ja palvelut kuolee. 

Hurautatko sinä kauppaan sata kilometriä suuntaansa kesät talvet? Jo pelkkä matka toiseen kuntaan on helposti tuon verran. Kaikki kunnat eivät ole postimerkkikokoa.

Vierailija
187/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No ihan tuota välinpitämättömyyden määrää tässä tapauksessa. Kun ei lainkaan omat(?) lapset tunnu olevan niin tärkeitä, että niiden turvallisuus olis prioriteettina ykkösenä. Tuon ikäisiä ei jätetä yksin. Eikä varsinkaan autoon leikkimään tabletilla!"

"Mulle ei olisi. Välitän lasteni turvallisuudesta ja lisäksi olen tarpeeksi täysipäinen kartoittaakseni ne ilmeisimmät riskit heidän elämästään. Kännyköiden akkujen tuleen syttyminen on yksi, lukittuun autoon sisälle jättäminen toinen. Kumpaakaan en riskeeraisi kun lapsi on noin avuttomassa iässä vielä."

"Tässä on nyt kuitenkin se eri asia että kotona ollessa sinulla on mahdollisuus huomata alkava tulipalo, lapset luultavasti huutavat heti kun leimahtaa, ehkä heittävät kuuman laitteen sylistä pois ja juoksevat karkuun. Sama autossa, jos ajaessa tapahtuu, ehdit reagoimaan välittömästi ja vammat ovat pieniä.

Prismassa kauppareissu kestää varmaan minimissäänkin 10-15min, joten jos tulipalo syttyy lähes samantien, lapsilla ei ole välttämättä mitään mahdollisuutta pelastua. Tässä kävi siinä mielessä tuuri, että isä oli luultavasti tullut paikalle takaisin aika pian palon syttymisen jälkeen."

Etkö nyt ihan ymmärrä tätä?? Eli mökkiläiset eivät käy mökkipaikkakunnalla kaupassa, eivätkä rautakaupassa!  Menkää siellä Tsadissa vaikka koko perhe kauppaan kuten ennenkin ja ostakaa ne ruuat ja  rautakauppatavarat sieltä kotootanne! Painelkaa sitten sinne mökillenne suoraan eristykseen ja jos sairastutte niin sitten sinne tsadiin vaan hoitoon, eiköstä?? Jos kirve lipeää tai jalka menee poikki niin tsadiin vaan hoitoon!!! Sitä tää meinaa!!! Vaikka mökki olisi siellä Pohjois-Savossa, missä kotipaikkakunta varmaan suurimmalla osalla teistä Tsadilaisista.

Tätä räksytystä kun jatkatte niin millaisen vastaanoton uskotte saavanne kun tekee mieli tulla pääkaupunkiin asioille/ lomalle kunhan tämä tästä tokenee.

Ja saattaa myös olla ettei enää jatkossa käydä ollenkaan paikallisessa kaupassa/ rautakaupassa yms siellä mökkikunnassa.

Ottakaa nyt huomioon että monessa kunnassa mökkiläiset tuovat rahaa aika tavalla eikä tämä tilanne voi loputtomiin kestää jo ihan senkin takia että pitää lopulta päättää että haluaako kuolla nälkään vai ottaako riskin siitä että koronavirus tarttuu.

Ei millään pahalla, mökkiläiset ovat tervetulleita, mutta ei nyt, koska koronavirus leviää ennätys vauhtia. Meidänkin kunnassa viikon aikana koronavirus tartunnat ovat moninkertaistuneet, vaikka täällä istutaan kotona.

Ja tuon uhittelusi sijaan, kannattaa pitää mielessä vastavuoroisuus, kun tarvitaan hinausapua, kun auto juuttuu lumipenkkaan tai tarvitaan tien aurausta, polttopuita tai puun kaatoa tai muuta vakiasukkaiden apua.

Ja pahalta näyttää, kun tietoisesti rikotaan viranomaisten määräyksiä ja mökkeillään kielloista huolimatta, niin ompa käynyt mielessä sekin, että tämä yksipuolinen auttaminen menee kortille siiihen saakka, kun opitaan kunnioittamaan yhteisiä pelisäääntöjä. Näin myö ollaan täällä haasteltu.

Laittakaa kaikkiin hintoihin ulkopaikkakuntalaisille korona-lisä. Tuotteen tai palvelun hinta kertaa 5-10.

Vierailija
188/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseutu on ihan ok, mutta maaseudulla asuvat ihmiset tämänkin ketjun perusteella täysin persiistä. Hirveät ennakkoluulot ja alemmuuskompleksit päällä. Korona  tuntuu nyt olevan hyvä  luvallinen tekosyy tuulettaa ja ilmaista sitä kaupunkilaisvihaa aivan avoimesti. 

Joo. ja itse olen maaseudulta kotoisin oleva helsinkiläistynyt henkilö, jolla ei ole kesämökkiä uudenmaan ulkopuolella, eikä tarvetta matkustaa sinne perähikiälle just nyt eikä myöskään lähitulevaisuudessa.

Olen ap ja olen itse Uudeltamaalta kotoisin vaikka nykyään täällä Savossa asunkin. Minulla ei ole alemmuuskompleksia. Olen syntynyt Helsingissä ja häpeän sitä, ettei mökkiläiset ymmärrä yksinkertaisia ohjeita, joita annetaan. En ole vihannut ketään, en lietsonut mitään. Olen ihmetellyt, että jos minulla onnistuu kolmen lapsen kanssa helposti kaupassa käyminen ilman lapsia, niin miksi se ei onnistu mökkiläiseltä?

On täysin luonnollista, että ihmiset jotka asuvat alueilla, missä on vähemmän koronaa ovat huolissaan läheisistään ja omasta terveydestään. Ettekö muka itse olisi samassa tilanteessa?

Mielestäni on käsittämättömän lapsellista uhkailla täällä, että en käytetä enää ikinä paikkakunnan kauppaa. No älkää käyttäkö sitten, mutta noudattakaa ohjeita!

Olisit kysynyt siltä mökkiläiseltä sen sijaan, että syyllistät kaikkia kesämökkien käyttäjiä.

Vierailija
189/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa kaikkiin hintoihin ulkopaikkakuntalaisille korona-lisä. Tuotteen tai palvelun hinta kertaa 5-10.

Onko jotain ristiriitaa siinä, että ollaan valmiita rikkomaan lakia, koska jotkut eivät noudata suosituksia?

Vierailija
190/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi viattomuus! Oletteko ihan oikeasti niin tyhmiä, että se, että jollekin sanotaan "Älkää nyt tulko tänne suurin laumoin, pysykää poissa - ei me teitä täällä tarvita/ kaivata jne. jne. antaa teistä jotenkin miellyttävän, vieraanvaraisen ja ystävällisen vaikutelman? Ei. Olette juuri niin metsäläisiä kuin voi olettaa. 

Ja sitten tuon nokittelevan tympeyden jälkeen ihmettellään (jälleen täynnä pyhää viattomuutta), että tosi epistä, kun ette sitten tulevaisuudessa enää tuo ostovoimaanne tänne ja osta pikkupitäjän marketista mökkivaraa. Koittakaapa nyt päättää, mitä toivotte. 

Sen taisi kyllä sanoa pääministeri, että nyt ei ole mökkeilyn aika, mutta ihan sama. Voin ottaa senkin kontolleni.

Kyllä ihmiset tekevät juuri niin kuin parhaaksi näkevät. Pääministeri suositteli, että ei mitään joukkomuuttoa mökeille, eikä sellaista nähdäkseni ole edes tapahtunut. Mutta siinä vaiheessa kun joku randomi alkaa lukea lakia ja laskea kaupan ovella, että hetkinen et saa niiden kahden muksun kanssa tulla tähän kauppaan - se on eri asia. Se on mielivaltaa. Tekee mieli kysyä, miksi sinulla on jokin samankaltainen oikeus kuin pääministerillä antaa suosituksia ylhäältä alaspäin? Joo. Ettekä todellakaan ole yksi ja sama henkilö, jos siitä on  jotain epäselvyyttä.

Vierailija
191/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä,.,. Mökkiläiset luulee että heistä pidetään täällä mutta ei, varsinkin Etelä-Suomen lapsi perheet on pahimpia, luontoa tuhotaan, melutaan järven rannalla aamuun asti, eläimiä säikytellään tahallaan lehmiä ja hevosia muista pienemmistä puhumattakaan, luullaan että jokamiehenoikeus oikeuttaa ihan kaikkeen .... Pysykää poissa, tulkaa vasta kun olette eläkkeellä ja järki päässä.

Ja vastavuoroisesti kun tulette landelta tänne vaikka Korkeasaareen taikka Linnanmäelle, niin jättäkää perhe autoon odottamaan ja tulkaa yksitellen vaikka huvipuistoon. Auton ovet tiukasti kiinni parkkipaikalla. Jooko?

Vierailija
192/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa riehumista, just uutisissa sanoivat, että etelä-savoon ei ainakaan ryntäystä ollut. Tyhjää tietä siellä katselivat.

Maakuntien hiihtolomat olivat 1-2 viikkoa myöhemmin kuin uusmaalaisten, silloin oli jo korona ympäri Eurooppaa. Ihan itse ovat sinne takamaille tautinsa hakeneet.

Vierailija
193/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan sanonut missään vaiheessa, ettei kaupassa saisi käydä. Ihmettelin vain, että onko pakko ottaa lapsetkin mukaan. En tiedä mistä revit nuo kommenttisi. Et ainakaan minun kirjoituksistani.

Mekin täällä Stadissa ihmettelemme että onko pakko ottaa lapsetkin mukaan tänne huvipuistoon tai eälintarhaan. Tulisivat vaan ihan itsekseen.

Vierailija
194/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kuule kotiin.

Vierailija
195/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä,.,. Mökkiläiset luulee että heistä pidetään täällä mutta ei, varsinkin Etelä-Suomen lapsi perheet on pahimpia, luontoa tuhotaan, melutaan järven rannalla aamuun asti, eläimiä säikytellään tahallaan lehmiä ja hevosia muista pienemmistä puhumattakaan, luullaan että jokamiehenoikeus oikeuttaa ihan kaikkeen .... Pysykää poissa, tulkaa vasta kun olette eläkkeellä ja järki päässä.

Ja vastavuoroisesti kun tulette landelta tänne vaikka Korkeasaareen taikka Linnanmäelle, niin jättäkää perhe autoon odottamaan ja tulkaa yksitellen vaikka huvipuistoon. Auton ovet tiukasti kiinni parkkipaikalla. Jooko?

Jos Linnanmäelle tai Korkeasaareen on varattu 10 minuutin käyntiaika, niin eihän sinne kannata mennä. Sama silloin, jos sinne pääsee vain yksi henkilö kerrallaan.

Vierailija
196/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen taisi kyllä sanoa pääministeri, että nyt ei ole mökkeilyn aika, mutta ihan sama. Voin ottaa senkin kontolleni.

Kyllä ihmiset tekevät juuri niin kuin parhaaksi näkevät. Pääministeri suositteli, että ei mitään joukkomuuttoa mökeille, eikä sellaista nähdäkseni ole edes tapahtunut. Mutta siinä vaiheessa kun joku randomi alkaa lukea lakia ja laskea kaupan ovella, että hetkinen et saa niiden kahden muksun kanssa tulla tähän kauppaan - se on eri asia. Se on mielivaltaa. Tekee mieli kysyä, miksi sinulla on jokin samankaltainen oikeus kuin pääministerillä antaa suosituksia ylhäältä alaspäin? Joo. Ettekä todellakaan ole yksi ja sama henkilö, jos siitä on  jotain epäselvyyttä.

Otatteko te siellä Uudellamaalla nyt aina lapset mukaan kauppaan vaikka on pyydetty, että kauppaan ei tultaisi koko perheen voimin?

Vierailija
197/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI TIETENKÄÄN!!! Etkö muista kuinka viime syksynä se yksi isä ristiinnaulittiin tällä palstalla, kun oli jättänyt lapsensa kauppareissun ajaksi autoon ja siellä syttyi palo?

No jätin joka tapauksessa omat täällä asuvat lapseni autoon ja kaupassa jolkotteli mökkiläisten lapsia.

Jatkan vielä, että kaupassa olevat lapset olivat kymmenen molemmin puolin eli ei taaperoista kyse.

Tyypillistä pikkumaista kyyläystä. Kun minä en tuo lapsiani kauppaan  -ei kukaan muukaan saa tuoda.

Vierailija
198/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi ap lietsoa sotaa. Ei täällä Etelä-Savossa ole mökkiläisiä eikä ei-paikkakuntalaisia kaupoissa sen enempää lasten kanssa kuin ilman lapsiakaan.

Olenko puhunut muusta kuin yhdestä tapauksesta? No en ole.

Vierailija
199/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI TIETENKÄÄN!!! Etkö muista kuinka viime syksynä se yksi isä ristiinnaulittiin tällä palstalla, kun oli jättänyt lapsensa kauppareissun ajaksi autoon ja siellä syttyi palo?

No jätin joka tapauksessa omat täällä asuvat lapseni autoon ja kaupassa jolkotteli mökkiläisten lapsia.

Jatkan vielä, että kaupassa olevat lapset olivat kymmenen molemmin puolin eli ei taaperoista kyse.

Tyypillistä pikkumaista kyyläystä. Kun minä en tuo lapsiani kauppaan  -ei kukaan muukaan saa tuoda.

Mitäs se suositukset nyt sanoo, lapset mukaan kauppaan vai ei? Samat ohjeet on nyt voimassa koko Suomessa, jos et tiennyt sitä.

Vierailija
200/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin täällä Stadissa ihmettelemme että onko pakko ottaa lapsetkin mukaan tänne huvipuistoon tai eälintarhaan. Tulisivat vaan ihan itsekseen.

Ööö. Siis mitä? Mihin tämä liittyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän