Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkiläiset saapuneet. Yksi pyyntö...

Vierailija
17.04.2020 |

Kun kerran käytte kuitenkin täällä mökkipaikkakunnalla kaupassa näköjään, niin voisitteko edes jättää lapset autoon siksi ajaksi?
Terveiset etelä-Savosta.

Kommentit (441)

Vierailija
161/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3570601/kuopion-autopalo-syttyi-tableti…

"No ihan tuota välinpitämättömyyden määrää tässä tapauksessa. Kun ei lainkaan omat(?) lapset tunnu olevan niin tärkeitä, että niiden turvallisuus olis prioriteettina ykkösenä. Tuon ikäisiä ei jätetä yksin. Eikä varsinkaan autoon leikkimään tabletilla!"

"Mulle ei olisi. Välitän lasteni turvallisuudesta ja lisäksi olen tarpeeksi täysipäinen kartoittaakseni ne ilmeisimmät riskit heidän elämästään. Kännyköiden akkujen tuleen syttyminen on yksi, lukittuun autoon sisälle jättäminen toinen. Kumpaakaan en riskeeraisi kun lapsi on noin avuttomassa iässä vielä."

"Tässä on nyt kuitenkin se eri asia että kotona ollessa sinulla on mahdollisuus huomata alkava tulipalo, lapset luultavasti huutavat heti kun leimahtaa, ehkä heittävät kuuman laitteen sylistä pois ja juoksevat karkuun. Sama autossa, jos ajaessa tapahtuu, ehdit reagoimaan välittömästi ja vammat ovat pieniä.

Prismassa kauppareissu kestää varmaan minimissäänkin 10-15min, joten jos tulipalo syttyy lähes samantien, lapsilla ei ole välttämättä mitään mahdollisuutta pelastua. Tässä kävi siinä mielessä tuuri, että isä oli luultavasti tullut paikalle takaisin aika pian palon syttymisen jälkeen."

Etkö nyt ihan ymmärrä tätä?? Eli mökkiläiset eivät käy mökkipaikkakunnalla kaupassa, eivätkä rautakaupassa!  Menkää siellä Tsadissa vaikka koko perhe kauppaan kuten ennenkin ja ostakaa ne ruuat ja  rautakauppatavarat sieltä kotootanne! Painelkaa sitten sinne mökillenne suoraan eristykseen ja jos sairastutte niin sitten sinne tsadiin vaan hoitoon, eiköstä?? Jos kirve lipeää tai jalka menee poikki niin tsadiin vaan hoitoon!!! Sitä tää meinaa!!! Vaikka mökki olisi siellä Pohjois-Savossa, missä kotipaikkakunta varmaan suurimmalla osalla teistä Tsadilaisista.

Tätä räksytystä kun jatkatte niin millaisen vastaanoton uskotte saavanne kun tekee mieli tulla pääkaupunkiin asioille/ lomalle kunhan tämä tästä tokenee.

Ja saattaa myös olla ettei enää jatkossa käydä ollenkaan paikallisessa kaupassa/ rautakaupassa yms siellä mökkikunnassa.

Ottakaa nyt huomioon että monessa kunnassa mökkiläiset tuovat rahaa aika tavalla eikä tämä tilanne voi loputtomiin kestää jo ihan senkin takia että pitää lopulta päättää että haluaako kuolla nälkään vai ottaako riskin siitä että koronavirus tarttuu.

Ei asiakkaita= ei rahaa= nälkä yllättää.

No rautakaupassa ette ole käyneet tähänkään saakka ja ruoat olette hakeneet lähimmästä kaupungista. Voi kun jättäisittekin niin paljon rahaa kun kuvittelette. Sitten nillitetään muutaman satasen kiinteistöverosta ja huonosta teiden kunnosta. Kiinteistöverolla pitäisi sitten saada täydet terveyspalvelut tarvittaessa.

Hoh hoijaa sanon minä.

No innolla odotan, että mitä se huono vastaanotto siellä pääkaupungissa oikein on, kun työmatkalle tulen. Pitääkö todistaa jotenkin olevansa maalainen, kun yleiskieltä puhuvana sitä ei kuule eikä päältäpäin näy?

Vierailija
162/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkiläiset eivät maksa veroa mökkikuntiin, joten ei ole oikeuksiakaan. 

Et sitten ole kuullut kiinteistöverosta. Sille rahalle minä en ole saanut koskaan mitään vastinetta mökkikunnastani.

Eli ilmeisesti et aja mökille tietä pitkin, tonttia ei ole kaavoitettu eikä sähköä ole mailla halmeilla.

Ely-keskus ne tiet hoitaa, ei kunta. Vapaa-ajan asuntojen tontit eivät juurikaan kaavoitusta tarvitse, sekin vähä on tehty jo viime vuosisadalla. Sähköä toimittaa kaupallinen sähköyhtiö, voi olla mikä tahansa Helen, Fortum jne.  Siirrosta vastaa Caruna tms. ei kunta. 

Ai että ei ole kaavoitettu viimeksi kuin viime vuosisadalla? 😂😂😂

Kaavoitus on lakisääteistä vaikka sinun mielestäsi ”vapaa-ajan asuntojen tontit eivät juurikaan kaavoitusta tarvitse”. Käyppä sanomassa kunnanyoimistolla niin säästetään pitkä penni. Ei olla tyhmät maalaiset tätä tajuttu. Rakennusvalvontakin on turhaa täällä ilmeisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne mökille on pakko mennä, niin ostakaa sieltä Stadista ne ruokanne koko mökkiloman ajaksi tai tilatkaa sinne mökille. Älkää ihan oikeasti menkö kauppoihin, koska ette voi tietää oletteko viruksen kantajia. Monessa kunnassa on 0 tai vain muutama tartunta, jotka jo parantuneet. Te voitte levittää tietämättänne virusta. Jos ihan pakko mennä kauppaan muualla, niin se käsidesi ja maski oltava. Olettehan järkeviä?

Tilaisin/noutaisin kun jos joku ko.palvelua tarjoaisi. Vähän lähempää kuin > 50km suuntaansa.

Kuukauden safkojen + juomavesi mukanaan tuominen ei minun logistiikka kyvyilläni ja kylmäsäilystystilojen kuutioilla onnistu.

Mistä saa käsidesiä ? Tarvitsen sitä muutenkin . Löysin yhden nettikaupan joka väittää myyvänsä sitä.

Maski N95 löytyy.

Olen ollut kadulla kävelyä lukuunottamatta omaehtoisessa erityksessä kohta 2 kk. Mökille tulossa mua pelottaa eniten kaupassa käyminen, tod.näk ajan sen 100km.

Eli pelkään teitä ihan yhtä paljon kuin te minua .

Eikö sinulla ole kaivoa?

Vierailija
164/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne mökille on pakko mennä, niin ostakaa sieltä Stadista ne ruokanne koko mökkiloman ajaksi tai tilatkaa sinne mökille. Älkää ihan oikeasti menkö kauppoihin, koska ette voi tietää oletteko viruksen kantajia. Monessa kunnassa on 0 tai vain muutama tartunta, jotka jo parantuneet. Te voitte levittää tietämättänne virusta. Jos ihan pakko mennä kauppaan muualla, niin se käsidesi ja maski oltava. Olettehan järkeviä?

Tilaisin/noutaisin kun jos joku ko.palvelua tarjoaisi. Vähän lähempää kuin > 50km suuntaansa.

Kuukauden safkojen + juomavesi mukanaan tuominen ei minun logistiikka kyvyilläni ja kylmäsäilystystilojen kuutioilla onnistu.

Mistä saa käsidesiä ? Tarvitsen sitä muutenkin . Löysin yhden nettikaupan joka väittää myyvänsä sitä.

Maski N95 löytyy.

Olen ollut kadulla kävelyä lukuunottamatta omaehtoisessa erityksessä kohta 2 kk. Mökille tulossa mua pelottaa eniten kaupassa käyminen, tod.näk ajan sen 100km.

Eli pelkään teitä ihan yhtä paljon kuin te minua .

Kuukauden varastot? Oho, nyt tosiaan muutetaan sinne mökille. Toisaalta, mikään ei myöskään sitä estä.

Vierailija
165/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kunnan rajalla on nykyään joku tervetulotoivotustaulu. Laittakaa tilalle kyltti

"Möllölä. Kiitos kun ette pysähdy täällä."

Vierailija
166/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No ihan tuota välinpitämättömyyden määrää tässä tapauksessa. Kun ei lainkaan omat(?) lapset tunnu olevan niin tärkeitä, että niiden turvallisuus olis prioriteettina ykkösenä. Tuon ikäisiä ei jätetä yksin. Eikä varsinkaan autoon leikkimään tabletilla!"

"Mulle ei olisi. Välitän lasteni turvallisuudesta ja lisäksi olen tarpeeksi täysipäinen kartoittaakseni ne ilmeisimmät riskit heidän elämästään. Kännyköiden akkujen tuleen syttyminen on yksi, lukittuun autoon sisälle jättäminen toinen. Kumpaakaan en riskeeraisi kun lapsi on noin avuttomassa iässä vielä."

"Tässä on nyt kuitenkin se eri asia että kotona ollessa sinulla on mahdollisuus huomata alkava tulipalo, lapset luultavasti huutavat heti kun leimahtaa, ehkä heittävät kuuman laitteen sylistä pois ja juoksevat karkuun. Sama autossa, jos ajaessa tapahtuu, ehdit reagoimaan välittömästi ja vammat ovat pieniä.

Prismassa kauppareissu kestää varmaan minimissäänkin 10-15min, joten jos tulipalo syttyy lähes samantien, lapsilla ei ole välttämättä mitään mahdollisuutta pelastua. Tässä kävi siinä mielessä tuuri, että isä oli luultavasti tullut paikalle takaisin aika pian palon syttymisen jälkeen."

Etkö nyt ihan ymmärrä tätä?? Eli mökkiläiset eivät käy mökkipaikkakunnalla kaupassa, eivätkä rautakaupassa!  Menkää siellä Tsadissa vaikka koko perhe kauppaan kuten ennenkin ja ostakaa ne ruuat ja  rautakauppatavarat sieltä kotootanne! Painelkaa sitten sinne mökillenne suoraan eristykseen ja jos sairastutte niin sitten sinne tsadiin vaan hoitoon, eiköstä?? Jos kirve lipeää tai jalka menee poikki niin tsadiin vaan hoitoon!!! Sitä tää meinaa!!! Vaikka mökki olisi siellä Pohjois-Savossa, missä kotipaikkakunta varmaan suurimmalla osalla teistä Tsadilaisista.

Tätä räksytystä kun jatkatte niin millaisen vastaanoton uskotte saavanne kun tekee mieli tulla pääkaupunkiin asioille/ lomalle kunhan tämä tästä tokenee.

Ja saattaa myös olla ettei enää jatkossa käydä ollenkaan paikallisessa kaupassa/ rautakaupassa yms siellä mökkikunnassa.

Ottakaa nyt huomioon että monessa kunnassa mökkiläiset tuovat rahaa aika tavalla eikä tämä tilanne voi loputtomiin kestää jo ihan senkin takia että pitää lopulta päättää että haluaako kuolla nälkään vai ottaako riskin siitä että koronavirus tarttuu.

Ei millään pahalla, mökkiläiset ovat tervetulleita, mutta ei nyt, koska koronavirus leviää ennätys vauhtia. Meidänkin kunnassa viikon aikana koronavirus tartunnat ovat moninkertaistuneet, vaikka täällä istutaan kotona.

Ja tuon uhittelusi sijaan, kannattaa pitää mielessä vastavuoroisuus, kun tarvitaan hinausapua, kun auto juuttuu lumipenkkaan tai tarvitaan tien aurausta, polttopuita tai puun kaatoa tai muuta vakiasukkaiden apua.

Ja pahalta näyttää, kun tietoisesti rikotaan viranomaisten määräyksiä ja mökkeillään kielloista huolimatta, niin ompa käynyt mielessä sekin, että tämä yksipuolinen auttaminen menee kortille siiihen saakka, kun opitaan kunnioittamaan yhteisiä pelisäääntöjä. Näin myö ollaan täällä haasteltu.

Vierailija
167/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mikkelin lötköt ja pohjoisen pirtsakat olivat myös vielä hiihtoloma-aikansa Helsingin reissuillaan, koko Kampin keskus oli täynnä lapsiperheitä keskellä päivää sen normi pari viikkoa pk-seudun lomien jälkeen vaikka korona oli jo tiedossa.

Vierailija
168/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mikkelin lötköt ja pohjoisen pirtsakat olivat myös vielä hiihtoloma-aikansa Helsingin reissuillaan, koko Kampin keskus oli täynnä lapsiperheitä keskellä päivää sen normi pari viikkoa pk-seudun lomien jälkeen vaikka korona oli jo tiedossa.

Oliko valmiuslailla tai muulla ohjeistuksella estetty liikkumista? Olitko itse jo tuolloin karanteenissa? Taisit olla samassa ostoskeskuksessa itsekin, kun osaat raportoida asiasta.

Vierailija
169/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tulisi mieleenkään hankkia mitään mökkiä. Hyi helkkari. Vihaan maaseutua.

Maaseutu on ihan ok, mutta maaseudulla asuvat ihmiset tämänkin ketjun perusteella täysin persiistä. Hirveät ennakkoluulot ja alemmuuskompleksit päällä. Korona  tuntuu nyt olevan hyvä  luvallinen tekosyy tuulettaa ja ilmaista sitä kaupunkilaisvihaa aivan avoimesti. 

Joo. ja itse olen maaseudulta kotoisin oleva helsinkiläistynyt henkilö, jolla ei ole kesämökkiä uudenmaan ulkopuolella, eikä tarvetta matkustaa sinne perähikiälle just nyt eikä myöskään lähitulevaisuudessa.

Vierailija
170/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö nyt, älkääkä jatkossa mitään mökkipaikkakunnan kauppapalveluita.

Vierailija
171/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas pöndet. Ihan itse ja omin avuin olette levittäneet tautia siellä susirajallakin. Eiköhän se ollut perämehtälän martti joka takki levällään lasetti läpi suomen sieltä kanariankoneesta, pärski matkalla ympäri kiuruvesien ja muitten liikenneasemia ja sitten parkkeerasi pöytäkoneen ääreen haukkumaan uusmaalaisia ja mökkeilijöitä, niitä joiden verokertymästä ja mökkikuntaan kantamasta rahasta martinkin maataloustuet ja kaupan kassa liisa-vaimon palkka maksetaan. Että miten meni noin niinkun omasta mielestä?

Vierailija
172/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseutu on ihan ok, mutta maaseudulla asuvat ihmiset tämänkin ketjun perusteella täysin persiistä. Hirveät ennakkoluulot ja alemmuuskompleksit päällä. Korona  tuntuu nyt olevan hyvä  luvallinen tekosyy tuulettaa ja ilmaista sitä kaupunkilaisvihaa aivan avoimesti. 

Joo. ja itse olen maaseudulta kotoisin oleva helsinkiläistynyt henkilö, jolla ei ole kesämökkiä uudenmaan ulkopuolella, eikä tarvetta matkustaa sinne perähikiälle just nyt eikä myöskään lähitulevaisuudessa.

Siis missä näet kaupunkilaisvihaa? Pyydettiin vain, että noudatettaisiin ohjeita, jotka meille on annettu. Eka ohje oli, että nyt ei ole mökkeilyn aika. Mutta jos kuitenkin menet mökille, tee ostokset kotipaikkakunnalla. Yksin kaupassa käyminen pitäisi olla kaikille selvä asia.

Näiden ohjeiden noudattamista pyydettiin. Samaa pyydämme kanssa maalaisilta myös.

Vierailija
173/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, ettei Ateneumin lipunmyyjä myy minulle enää lippua?😂😂😂

Varmasti myy ihan siinä missä tuppukyläsi kaupan kassa ottaa mökkiläisen ostoksista maksun😂😂😂😂😂

Vierailija
174/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas pöndet. Ihan itse ja omin avuin olette levittäneet tautia siellä susirajallakin. Eiköhän se ollut perämehtälän martti joka takki levällään lasetti läpi suomen sieltä kanariankoneesta, pärski matkalla ympäri kiuruvesien ja muitten liikenneasemia ja sitten parkkeerasi pöytäkoneen ääreen haukkumaan uusmaalaisia ja mökkeilijöitä, niitä joiden verokertymästä ja mökkikuntaan kantamasta rahasta martinkin maataloustuet ja kaupan kassa liisa-vaimon palkka maksetaan. Että miten meni noin niinkun omasta mielestä?

Ja tämän vuoksi mökkiläisen ei tarvitse noudattaa annettuja ohjeita vai mikä oli tämän kirjoituksen tarkoitus? En käy lasten kanssa porukalla kaupassa täällä kotonakaan niin en minä sitä menisi tekemään toiseenkaan maakuntaan?

Vierailija
175/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja olen itse Uudeltamaalta kotoisin vaikka nykyään täällä Savossa asunkin. Minulla ei ole alemmuuskompleksia. Olen syntynyt Helsingissä ja häpeän sitä, ettei mökkiläiset ymmärrä yksinkertaisia ohjeita, joita annetaan. En ole vihannut ketään, en lietsonut mitään. Olen ihmetellyt, että jos minulla onnistuu kolmen lapsen kanssa helposti kaupassa käyminen ilman lapsia, niin miksi se ei onnistu mökkiläiseltä?

On täysin luonnollista, että ihmiset jotka asuvat alueilla, missä on vähemmän koronaa ovat huolissaan läheisistään ja omasta terveydestään. Ettekö muka itse olisi samassa tilanteessa?

Mielestäni on käsittämättömän lapsellista uhkailla täällä, että en käytetä enää ikinä paikkakunnan kauppaa. No älkää käyttäkö sitten, mutta noudattakaa ohjeita!

Vierailija
176/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rautakaupassa ette ole käyneet tähänkään saakka ja ruoat olette hakeneet lähimmästä kaupungista. Voi kun jättäisittekin niin paljon rahaa kun kuvittelette. Sitten nillitetään muutaman satasen kiinteistöverosta ja huonosta teiden kunnosta. Kiinteistöverolla pitäisi sitten saada täydet terveyspalvelut tarvittaessa.

Hoh hoijaa sanon minä.

No innolla odotan, että mitä se huono vastaanotto siellä pääkaupungissa oikein on, kun työmatkalle tulen. Pitääkö todistaa jotenkin olevansa maalainen, kun yleiskieltä puhuvana sitä ei kuule eikä päältäpäin näy?

Rakensimme mökin joka on talvi asuttava mökkikuntaan.

Paikalliseen rautakauppaan on kannettu tuhansia ja taas tuhansia euroja eikä oltu selvästikään ainoita kun aina joutui jonottaa.

Eivät varmaan jonot syntyneet pelkästään paikkakuntalaisista.

Ollaan tarvittu nuohoojaa, loka- autoa, putkimiestä yms ammattimiestä ja rakennusmiestä, kaikki paikallisia.

Ollaan käyty paikallisisissa kulttuuririennoissa , ostettu mansikoita ja vadelmia yms

Varmasti monta asiaa on jäänyt mainitsematta kun ei tule sekunnissa mieleen.

Omistetaan tontti ja vapaa-ajan asunto ja meillä on kyllä täysi oikeus sinne mennä heti kun haluamme.

Nyt kun mennään, kaikki tarvittava ostetaan kotipaikkakunnalta eikä tavata ketään.

Jos sairastutaan, ajellaan heti kotiin.

Ei se niin yhtäaikaa ala etteikö toinen kykenisi ajamaan.

Emme edes halua siellä periferiassa sairaanhoitoon.

Tosiasia on että mökkikuntamme tarvitsee mökkiläisiä, se on vaan näin.

Vierailija
177/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja olen itse Uudeltamaalta kotoisin vaikka nykyään täällä Savossa asunkin. Minulla ei ole alemmuuskompleksia. Olen syntynyt Helsingissä ja häpeän sitä, ettei mökkiläiset ymmärrä yksinkertaisia ohjeita, joita annetaan. En ole vihannut ketään, en lietsonut mitään. Olen ihmetellyt, että jos minulla onnistuu kolmen lapsen kanssa helposti kaupassa käyminen ilman lapsia, niin miksi se ei onnistu mökkiläiseltä?

On täysin luonnollista, että ihmiset jotka asuvat alueilla, missä on vähemmän koronaa ovat huolissaan läheisistään ja omasta terveydestään. Ettekö muka itse olisi samassa tilanteessa?

Mielestäni on käsittämättömän lapsellista uhkailla täällä, että en käytetä enää ikinä paikkakunnan kauppaa. No älkää käyttäkö sitten, mutta noudattakaa ohjeita!

Voi viattomuus! Oletteko ihan oikeasti niin tyhmiä, että se, että jollekin sanotaan "Älkää nyt tulko tänne suurin laumoin, pysykää poissa - ei me teitä täällä tarvita/ kaivata jne. jne. antaa teistä jotenkin miellyttävän, vieraanvaraisen ja ystävällisen vaikutelman? Ei. Olette juuri niin metsäläisiä kuin voi olettaa. 

Ja sitten tuon nokittelevan tympeyden jälkeen ihmettellään (jälleen täynnä pyhää viattomuutta), että tosi epistä, kun ette sitten tulevaisuudessa enää tuo ostovoimaanne tänne ja osta pikkupitäjän marketista mökkivaraa. Koittakaapa nyt päättää, mitä toivotte. 

Vierailija
178/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tästä viestistä näkee niin suurimpia vastakkainasettelijoita tässä ketjussa ovat olleet kaupunkilaiset. Mitä jos vaikka vaihteeksi vastaisitte, että onko teidän mielestä ok tulla lapsineen liehumaan mökkipaikkakunnan kauppaan?

Eikä, ”että emme sitten käytä kauppapalveluita enää”. Jos syy, että ette käytä kauppaa enää täällä on se, että ette ole toivottuja kauppaan koko perheen voimin, niin älkää käyttäkö, hyvänen aika sentään. Käykää koko perheen voimin kaupassa siellä kotipaikkakunnalla.

Vierailija
179/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi viattomuus! Oletteko ihan oikeasti niin tyhmiä, että se, että jollekin sanotaan "Älkää nyt tulko tänne suurin laumoin, pysykää poissa - ei me teitä täällä tarvita/ kaivata jne. jne. antaa teistä jotenkin miellyttävän, vieraanvaraisen ja ystävällisen vaikutelman? Ei. Olette juuri niin metsäläisiä kuin voi olettaa. 

Ja sitten tuon nokittelevan tympeyden jälkeen ihmettellään (jälleen täynnä pyhää viattomuutta), että tosi epistä, kun ette sitten tulevaisuudessa enää tuo ostovoimaanne tänne ja osta pikkupitäjän marketista mökkivaraa. Koittakaapa nyt päättää, mitä toivotte. 

Sen taisi kyllä sanoa pääministeri, että nyt ei ole mökkeilyn aika, mutta ihan sama. Voin ottaa senkin kontolleni.

Vierailija
180/441 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että käytkö koko perheen voimin kaupassa siellä kotipaikkakunnalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi