Mies useamman kymmenen kiloa ylipainoinen ja lääkäri puhunut uniapnean mahdollisuudesta. Mies kuitenkin väitti että ei aina johdu lihavuudesta.
Kommentit (33)
Petteri Orpollahan todettiin uniapnea ja aivan normaalipainoinen on. Leuan, kaulan ja nenän rakenteella on tosiaan oma vaikutuksensa.
Oli lääkäri siis maininnut ylipainon luultavasti syyksi mutta mies itse oli toista mieltä. Että on siihen muitakin syitä eikä Kuulemma pelkästään lihavuus. Ap
Ei aina johdu. Myös hoikalla ja nuorella voi olla apnea.
Mutta vaikka pohjasyy olisi rakenteellinen, niin jos ylipainoa on, painonpudotus auttaa.
Huono itsetunto. Ei halua myöntää olevansa lihava.
Miehet eivät koskaan ole lihavia, ylipaino johtuu vain ja ainoastaan heidän massiivisista lihaksistaan!
Ei lihavuus ole lihaksia nähnytkään.
Mun miehellä sama. En tajua mikä siinä on niin vaikeaa, kun oma ja puolison elämä helpottuisi jos yöllä saisi levättyä.
Joo, ei johdu aina ylipainosta ja siitä kärsii hoikatkin.
Mutta jos ympäri kehoa on ylimääräistä pianoa, joka paina hengityselimiä kasaan niin se harvemmin auttaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei johtuisi, laihduttaminen voi helpottaa oireita...
Näin juuri. Minulla lievä uniapnea todettiin, kun BMI oli 25 eli juuri lievän ylipainon puolella. Nyt BMI 23 ja uniapnea helpottanut, samoin närästys ja vatsavaivat.
Tai nenän jostain rustoista