Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkilö asuu melkein sadan neliön asunnossa ja yhteiskunta maksaa

Vierailija
16.04.2020 |

Kun ei voi muuttaa, olisi rasitus. Kelle se ei olisi? Nyt yhteiskunta maksaa 1200 euron vuokran joka kuukausi ( plus muut tuet jotka tavallista suuremmat).
Aika hullua touhua.
Huoneita on aika monta ja kylppäreitä myös.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä vammaisia trolleja, jos luulette että voi tuosta vain "ottaa" jonkun kymppitonnin/kk lukaalin jostain Katajannokalta ja Kela maksaa koska lähetät hakemuksen.

Siinä on euromääräinen (ei neliömääräinen) raja ja se on todella pieni ottaen huomioon Helsingin vuokratason. Katto on alle 700e. Sitä enempää ei makseta vaan joudut maksamaan loput itse. Etsipä siinä tulottomana niitä pennosia tai maksa ruokarahoistasi.

Luepas tarkemmin. Se asunto on ollut käytössä jo vuosikausia jolloin asukkaita oli enemmän.

Saahan sitä anonyyminä väittää mitä haluaa, eri asia onko se totta.

Kyllä se on kun asukas itse on kertonut.

Vierailija
62/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia asuntoja ei voi vaihtaa, nykyisin ei edes kaupungin ainakaan pääk.seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti halvempia löytyy esim. vaihdossa mutta kun ei halua muuttaa.

Kaikki maksetaan.

Noinhan se ei tasan tarkkaan ole, sillä jos on halvempi tarjolla eikä ota sitä vastaan, kunta maksaa vain kuntakohtaisen kohtuuvuokran ja asukas saa repiä vaikka perseestään loput. 

Tässä tapauksessa ei. Sossu maksaa koska on saanut puhuttua asiansa siihen malliin.

Kyllä siihen varmaan on joku ihan asiallinen peruste että tuetaan (tilapäisesti) kallista vuokraa. 

Vierailija
64/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä vammaisia trolleja, jos luulette että voi tuosta vain "ottaa" jonkun kymppitonnin/kk lukaalin jostain Katajannokalta ja Kela maksaa koska lähetät hakemuksen.

Siinä on euromääräinen (ei neliömääräinen) raja ja se on todella pieni ottaen huomioon Helsingin vuokratason. Katto on alle 700e. Sitä enempää ei makseta vaan joudut maksamaan loput itse. Etsipä siinä tulottomana niitä pennosia tai maksa ruokarahoistasi.

Luepas tarkemmin. Se asunto on ollut käytössä jo vuosikausia jolloin asukkaita oli enemmän.

Tukiluusereilla on myös tapana rehvastella ja liioitella tukiaan. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä joku väittää saavansa.

Vierailija
65/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin kolmiossa kun kolme lastani on aikuistunut ja muuttaneet pois. Olen yritttänyt keskinäistä vaihtoa ynnä muuta.

Olen hakenut uusiin valmistuviin asuntoihin ja selittänyt tilanteen. En ole saanut pienempää.

Haen yksiötä ja en todellakaan tarvitse perheasuntoa itselleni.

Itsekin ihmettelen miksen saa pienempää asuntoa joka olisi kaikkien edun mukaista.

Keskinäinen vaihto on tyssännyt siihen kun talo on vanha ja huonokuntoinen eikä ole hissiä.

Vierailija
66/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla asui naapurissa suomalaisen naisen afrikkalainen ex. Vaimo ja lapsi muuttivat pois ja mies jäi kolmioon asumaan yksin. Ei käynyt töissä, ryyppäsi ja käytti/välitti huumeita.

Me muutimme pois, en tiedä asuuko vieläkin siinä. Käsittämätöntä että yksi ukko saa asua isossa asunnossa kun perheitä on ilman asuntoa. Sitä lasta ei näkynyt sen jälkeen kun muutti pois.

Tiedän varmaan kenestä puhut. Äijä on aivan vtun sekaisin huumeiden takia ja vaarallinen.

Vierailija
67/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voi kieltäytyä muutosta niin pitää olla vahvat perusteet sille. kyllä se mahdollista on. mutta se ei riitä perusteeksi ettei vaan halua. tai sitten maksat vuokrasta suurimman osan itse.

Vierailija
68/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukiluusereilla on myös tapana rehvastella ja liioitella tukiaan. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä joku väittää saavansa.

No tällä on sellainen elämäntapa että yrittää saada erikoiskohtelun paikassa kuin paikassa.

Vierailija
69/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos voi kieltäytyä muutosta niin pitää olla vahvat perusteet sille. kyllä se mahdollista on. mutta se ei riitä perusteeksi ettei vaan halua. tai sitten maksat vuokrasta suurimman osan itse.

Peruste tietysti löytyy.

Vierailija
70/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos tarkoitat asumistukea, niin ei yhteiskunta maksa kuin osan. Otappa selvää ennen mustamaalausta.

Vierailija
71/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkia asuntoja ei voi vaihtaa, nykyisin ei edes kaupungin ainakaan pääk.seudulla.

Voitaisiin kipata ne työttömät lorvijat jonnekin gesterbyhyn. Kyllä siellä tilaa on ja halpaa sellaista.

Vierailija
72/72 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaupungin asuntojen kohdalla esim Hgissä on niin että pienistä asunnoista on pula. Vaikka haluaisi muuttaakkin niin ei onnistu eikä kaupungin asunnosta kannata lähteä jos on sellaisen saanut. Eräät sukulaiseni saivat 4h asunnon kun heillä oli 3 pientä lasta. Kun lapset sitten lähtivät pois, yrittivät vaihtaa kaksioon mutta eivät saaneet. Sitten viimein mies sai perintöä ja ostivat kaksion.