Miten sairaalassa hoidetaan kuukautiset?
Jos joudun vuodepotilaaksi. Pitääkö olla omat siteet mukana? Saako käyttää kuukuppia? Entä jos ei pysty itse käymään vessassa niin vaihtaako hoitajat silloin siteeni vai joudunko käyttää tamponia tai jopa vuotamaan housuihin? Entä jos joutuisin äkisti sairaalaan, olisin tajuton pitkään ja kuukuppi olisi sisällä, tajuaisiko kukaan poistaa sitä minulta?
Kommentit (42)
Saa siteitä. Olen ollut itse sairaalassa kuukautisten aikana. Sanot vain hoitajalle, että on kuukautiset, niin he tuovat siteet. Jos ei itse pysty vaihtaa, niin hoitajat vaihtavat.
Mulla alkoi kerran menkat kun olin sairaalassa ja antoivat mulle siteeksi semmoisen housuvaipan. Juuri tuosta syystä en uskalla edes kokeilla kuukuppia kun eihän sitä kukaan tajuaisi pois kaivaa ja sitten olisin tajuttomana päiväkausia ja saisin jonkun hirbveän tulehduksen.
Opetetaankohan sairaanhoitajakoulussa kuukupin poistoa? Sehän on oikeasti tosi vaikea saada pois, jos ei tiedä oikeaa tekniikkaa. Ja liian pitkäksi aikaa sisään jäänyt kuppi on terveysriski!
Jos sulla on kipuja, niin niihin et sitten apua saa. Kannattaa muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Opetetaankohan sairaanhoitajakoulussa kuukupin poistoa? Sehän on oikeasti tosi vaikea saada pois, jos ei tiedä oikeaa tekniikkaa. Ja liian pitkäksi aikaa sisään jäänyt kuppi on terveysriski!
Kyllä sairaalapotilailla siteitä käytetään. Kuka hoitaja viitsisi ruveta potilaan kuukuppia keittelemään puhtaaksi ja laittamaan uudelllen paikoilleen? Yököttää ajatuskin.
Inhoan niitä hiostavia muovisiteitä ja saan niistä aina jonkun tulehduksen. Käytän aina kankaisia siteitä tai hätätapauksessa puuvillaisia kertakäyttösiteitä. Toivottavasti joku tuttu pystyy tuomaan minulle niitä, jos joudun sairaalaan joskus menkkojen aikaan. Joo, onhan nuo kuukautissuojat pieni murhe jos on vakavasti sairas, mutta silti olisi inhottavaa vielä siihen päälle saada joku superhiiva.
Mä olen miettinyt, miten e-pillerien kanssa toimitaan. Jos reseptikeskuksesta näkee, että käytän e-pillereitä, niin saako niitä sairaalassakin? Niissähän on monissa (kaikissa?) sillä tavalla, että jos ekalla viikolla jää pilleri ottamatta tai myöhästyy tosi paljon, niin raskaus voi olla mahdollinen.
Merkatkaa omakantaan lisähuomioksi, että olette kuukuppikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sairaalapotilailla siteitä käytetään. Kuka hoitaja viitsisi ruveta potilaan kuukuppia keittelemään puhtaaksi ja laittamaan uudelllen paikoilleen? Yököttää ajatuskin.
Tarkoitin tilannetta, jossa kuppi on jo sisällä sairaalaan tullessa, eikä sitä pysty itse poistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, miten e-pillerien kanssa toimitaan. Jos reseptikeskuksesta näkee, että käytän e-pillereitä, niin saako niitä sairaalassakin? Niissähän on monissa (kaikissa?) sillä tavalla, että jos ekalla viikolla jää pilleri ottamatta tai myöhästyy tosi paljon, niin raskaus voi olla mahdollinen.
Saa, mutta pääsääntöisesti pyritään siihen että on omat lääkkeet mukana tai joku tuo ne, jos yhtäkkiä sairaalaan joutuu. Jos ne jostain syystä jää ottamatta, ei tietenkään pidä harrastaa seksiä ennen kuin on aloittanut pillerit uudestaan.
Itse jouduin kerran sairaalaan kuukautisten aikana. Olin tajuton, kun minut vietiin sinne ja herätessäni minut oli katetroitu. Minulla oli kuukuppi, mitä hoitajat eivät huomanneet. Sain sen joten kuten itse otettua pois (kaksi hoitajaa tuli kanssani vessaan, koska en kyennyt liikkumaan yksin vammojen takia), mutta siirryin suosiolla siteisiin siksi aikaa, kun olin hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta pääsääntöisesti pyritään siihen että on omat lääkkeet mukana tai joku tuo ne, jos yhtäkkiä sairaalaan joutuu. Jos ne jostain syystä jää ottamatta, ei tietenkään pidä harrastaa seksiä ennen kuin on aloittanut pillerit uudestaan.
Miten niin pyritään? Olen muutaman kerran ollut osastolla, ja ainoa lääke joka saa/pitää itse tuoda on inhalaattorit. Mitään muuta ei potilaan haluta tuovan ihan lääketurvallisuuden takia.
Kyllä se kuppi falskaa kun on tullut täyteen.
Yhtä lailla tamponi jää huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa? Raskaus mahdollinen? Jos oot vuodepotilas, niin tuskin ees kiinnostaa seksi.
Minä olin viikon vuodepotilaana. Pesin päälläni olleita stringejä lavuaarissa ja kun menkat alkoi tarjottiin samaa vaippahousua kun alushousuja pyytäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa? Raskaus mahdollinen? Jos oot vuodepotilas, niin tuskin ees kiinnostaa seksi.
Siittiöt voivat elää monta päivää, joten on mahdollista tulla raskaaksi, jos munasolu irtoaa joidenkin päivien sisällä seksin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin viikon vuodepotilaana. Pesin päälläni olleita stringejä lavuaarissa ja kun menkat alkoi tarjottiin samaa vaippahousua kun alushousuja pyytäessä.
No tuo oli vain laiskuutta työntekijöiden puolelta. Kyllä sairaalasta siteitä löytyy kuten alushousujakin, ainakin jos jaksaa vaivautua vähän lähintä kaappia kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
No tuo oli vain laiskuutta työntekijöiden puolelta. Kyllä sairaalasta siteitä löytyy kuten alushousujakin, ainakin jos jaksaa vaivautua vähän lähintä kaappia kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin tiukasti sisällä? Lähteekö siitä napsahtava ääni kun se lähtee pois?
Vaipat sulla on muutenkin