Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sairaalassa hoidetaan kuukautiset?

Vierailija
16.04.2020 |

Jos joudun vuodepotilaaksi. Pitääkö olla omat siteet mukana? Saako käyttää kuukuppia? Entä jos ei pysty itse käymään vessassa niin vaihtaako hoitajat silloin siteeni vai joudunko käyttää tamponia tai jopa vuotamaan housuihin? Entä jos joutuisin äkisti sairaalaan, olisin tajuton pitkään ja kuukuppi olisi sisällä, tajuaisiko kukaan poistaa sitä minulta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta olis jos megadildo olis inessä ja joutus sairaalaan. :(

Vierailija
22/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuppi falskaa kun on tullut täyteen.

Yhtä lailla tamponi jää huomaamatta.

Loppuvaiheessa ei välttämättä tule täyteen. Tamponissa on yleensä naru, joka pilkistää.

Kupissa tss-riski on kyllä onneksi aika minimaalinen, joten tuskin mitään vakavaa tulehdusta tulee vaikka parin päivän "unohduksesta" mutta joku lievempi kiusallinen tulehdus on tietysti mahdollinen, jollei todennäköinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetetaankohan sairaanhoitajakoulussa kuukupin poistoa? Sehän on oikeasti tosi vaikea saada pois, jos ei tiedä oikeaa tekniikkaa. Ja liian pitkäksi aikaa sisään jäänyt kuppi on terveysriski!

Onko se niin tiukasti sisällä? Lähteekö siitä napsahtava ääni kun se lähtee pois?

Siinä on alipaine, on tiukassa kiinni. Vetämällä ei helpolla lähde, vaan sitä pitää samalla hiukan puristaa kasaan.

Vierailija
24/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaiskohan ne siellä sairaalassa jos mulla olis kunnon kakkahätä ja olis tiedottomassa tilassa?

Vierailija
25/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, miten e-pillerien kanssa toimitaan. Jos reseptikeskuksesta näkee, että käytän e-pillereitä, niin saako niitä sairaalassakin? Niissähän on monissa (kaikissa?) sillä tavalla, että jos ekalla viikolla jää pilleri ottamatta tai myöhästyy tosi paljon, niin raskaus voi olla mahdollinen. 

Sairaalassa? Raskaus mahdollinen? Jos oot vuodepotilas, niin tuskin ees kiinnostaa seksi.

Siittiöt voivat elää monta päivää, joten on mahdollista tulla raskaaksi, jos munasolu irtoaa joidenkin päivien sisällä seksin jälkeen.

Jos on käyttänyt pillereitä oikein, niin ei ovulaatio tapahdu heti, kun pilleireiden syömisen lopettaa. Kyllä siihen munasolun kypsymiseen menee pidemmän aikaa kuin siittiöt selviävät hengissä, vaikka joutuisit sairaalaan sinä päivänä, kun pillerit pitäisi taukoviikon jälkeen aloittaa.

Vierailija
26/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin viikon vuodepotilaana. Pesin päälläni olleita stringejä lavuaarissa ja kun menkat alkoi tarjottiin samaa vaippahousua kun alushousuja pyytäessä.

No tuo oli vain laiskuutta työntekijöiden puolelta. Kyllä sairaalasta siteitä löytyy kuten alushousujakin, ainakin jos jaksaa vaivautua vähän lähintä kaappia kauemmas.

Riippuu sairaalasta ja osastosta. Esim. tk-sairaaloissa siteitä ei välttämättä ole, koska 90% potilaista on fertiili-iän ylittäneitä. Hätätapauksessa voidaan käyttää tena-ladyja, jos potilaalla ei kertakaikkiaan ole ketään, joka voisi siteitä tuoda. Kuukuppia tai tamponia voi totta kai myös käyttää, jos pystyy suojan itse vaihtamaan / huolehtimaan hygieniasta. 

Vierailija
27/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pyritään? Olen muutaman kerran ollut osastolla, ja ainoa lääke joka saa/pitää itse tuoda on inhalaattorit. Mitään muuta ei potilaan haluta tuovan ihan lääketurvallisuuden takia.[/quote]

E-pillerit eivät välttämättä kuulu peruslääkevalikoimaan, joten ne kannattaa kyllä ottaa mukaan, jos suinkin mahdollista. Asiasta pitää toki informoida hoitajia.

Vierailija
28/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin sairaalaan menkkojen aikana ja käytössä oli kuukuppi. En saanut muutamaan päivään nousta lainkaan ylös, joten pakko oli pyytää apua kuukupin poistoon. Tilalle sain ison vaipan. Olihan se aika ikävää ja muutenkin pissata alusastiaan yms. Enemmän kuitenkin itseäni inhotti, kun ei päässyt pesulle ja alapääkin pestiin jollain pyyhkeillä. Omaan nenään ainakin tuntui, etten ihan puhdas ollut. Hurraa se päivä, kun sai nousta ja pääsi suihkuun ja vessaan!

Vierailija
29/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on unohtunut kuppi pariksi päiväksi vuodon loppuvaiheilla. Ei käynyt yhtään mitään ihmeellistä. Ei edes ylimääräistä valkovuotoa. Olen joskus miettinyt tätä samaa. Mä en haluaisi, että joku kokematon vetää kuukuppini ulos. Jos sen tekee väärin, niin ensinnäkin se sattuu ja toisekseen pahimmassa tapauksessa lähtee kierukka samalla nykäisyllä.

Vierailija
30/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on unohtunut kuppi pariksi päiväksi vuodon loppuvaiheilla. Ei käynyt yhtään mitään ihmeellistä. Ei edes ylimääräistä valkovuotoa. Olen joskus miettinyt tätä samaa. Mä en haluaisi, että joku kokematon vetää kuukuppini ulos. Jos sen tekee väärin, niin ensinnäkin se sattuu ja toisekseen pahimmassa tapauksessa lähtee kierukka samalla nykäisyllä.

No jos olet tehohoidossa tajuttomana, tuo ei ehkä ole suurin ongelmasi.

Vierailija
31/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun on tuupannut ja poistanut prolapsikuutiota, on kuukuppi kakkupala hoitajalle.

Vierailija
32/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sairaalaan joutua muutenkin kuin tehohoitoon.

Vierailija
33/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsakatetria laittaessa toivottavasti huomaavat tamponin narun. Ei ne välttämättä tajua kuukautisverestä että siellä voi olla kuukuppi. Voivat luulla että menkat vasta alkoivat. Puhun nyt siis tajuttomana tuodusta potilaasta.

Vierailija
34/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, miten e-pillerien kanssa toimitaan. Jos reseptikeskuksesta näkee, että käytän e-pillereitä, niin saako niitä sairaalassakin? Niissähän on monissa (kaikissa?) sillä tavalla, että jos ekalla viikolla jää pilleri ottamatta tai myöhästyy tosi paljon, niin raskaus voi olla mahdollinen. 

Saa, mutta pääsääntöisesti pyritään siihen että on omat lääkkeet mukana tai joku tuo ne, jos yhtäkkiä sairaalaan joutuu. Jos ne jostain syystä jää ottamatta, ei tietenkään pidä harrastaa seksiä ennen kuin on aloittanut pillerit uudestaan.

Eikä tuo edes ole mikään oikea ongelma. Sairaalassa ollessa ei pane ja sieltä kotiutuessa tajuaa, että laatta on jäänyt kesken.

Vierailija
35/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetetaankohan sairaanhoitajakoulussa kuukupin poistoa? Sehän on oikeasti tosi vaikea saada pois, jos ei tiedä oikeaa tekniikkaa. Ja liian pitkäksi aikaa sisään jäänyt kuppi on terveysriski!

Onko se niin tiukasti sisällä? Lähteekö siitä napsahtava ääni kun se lähtee pois?

Siinä on alipaine, on tiukassa kiinni. Vetämällä ei helpolla lähde, vaan sitä pitää samalla hiukan puristaa kasaan.

No eiköhän se jollain pihdeillä poistettaisikin, tuskin alkaa lekuri vetämään suoraan kupin antennista...

Vierailija
36/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa voit varmaan puhua hoitajalle...

Vierailija
37/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa voit varmaan puhua hoitajalle...

Ei välttämättä. On paljon eri välimuotoja tajuttoman tehohoitopotilaan sekä järjissään ja hereillä olevan sairaalapotilaan välillä.

Vierailija
38/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, ei kuulosta kivalta.

Miksi noita kuppeja halutaan käyttää? Siis mitä perusteita teillä kuukuppeja käyttävillä on?

Vierailija
39/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita kuppeja halutaan käyttää? Siis mitä perusteita teillä kuukuppeja käyttävillä on?

Koska kiihotun ämpäristä pillussa ooh aah <3. No ei pöljä, siksi kun ovat paras, mukavin, luotettavin ja halvin kuukautissuoja! Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että myös siteet ja tamponit falskaavat tullessaan täyteen, ja itse asiassa saattavat falskata ohivuotonakin? Kysymys kuuluu: Miksi sinä haluat olla hiostavissa ja haisevissa vaipoissa, aikuinen ihminen?

Vierailija
40/42 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kiihotun ämpäristä pillussa ooh aah <3. No ei pöljä, siksi kun ovat paras, mukavin, luotettavin ja halvin kuukautissuoja! Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että myös siteet ja tamponit falskaavat tullessaan täyteen, ja itse asiassa saattavat falskata ohivuotonakin? Kysymys kuuluu: Miksi sinä haluat olla hiostavissa ja haisevissa vaipoissa, aikuinen ihminen?

Tämähän asiallinen vastaus. Eli kuukupin käyttäjät kiihottuvat ämpäristä pillussa ja kaikki muut ovat pöljiä, jotka haluavat olla haisevissa vaipoissa.

Vähän kuin vegaanin kanssa keskustelisi.  Kiitos!