Onko bonuslapsi nimitys lapsesta mukava
Kommentit (38)
Mutta, mitä lapsi ajattelee kuullessaan häntä nimiteltävän BONUSlapseksi!
Traumoja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Bonukset ostoista
Miten olisi pluskokoinen bonuslapsi?
Molemmat etukortit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonukset ostoista
Miten olisi pluskokoinen bonuslapsi?
Ei ei, älä ole hölmö, tuo sopii vain ylipainoisiin.
Mun veli meni naimisiin ja nyksällä on kaksi lasta edellisestä liitosta. Veljellä on yksi myös vanhasta liitosta. Kaikki lapset ovat uusille puolisoilleen bonuslapsia. Minusta sanonta on suloinen! Saivat uuden liiton lisänä vielä ihanan lahjan - sen bonuslapsen/-lapset.
En ymmärrä, kuka tuosta voisi pahastua tai traumatisoitua? Meillä ainakin puhutaan ihan positiivisessa mielessä veljen bonuspojasta ja bonustyttärestä. Useimmiten tietty etunimillä, mutta jos asiaa halutaan avata jollekin.
Onhan se nyt miljoona kertaa parempi olla bonusta kuin puolikas!
Aivan järkyttävä sana, miksi tämäkin piti Ruotsista matkia
Vierailija kirjoitti:
"ylimääräinen lapsi"? Voit miettiä, kuulostaako kivalta.
No periaatteessa, mitä kamalaa siinä on? Ihan samalla tapaa se bonusäiti/ isä on "ylimääräinen" vanhempi. Minun lapsilla ainakin on jo isä ja äiti. Ei he tarvitse enempää. Mutta heillä on bonusäiti, ylimääräinen äiti, ja se on ihan mukavaa. Ei lapsella voi olla liikaa välittäviä aikuisia elämässään, eikä bonusvanhemman ja bonuslapsen suhde tarvitsekkaan olla samanlainen kuin vanhemman ja lapsen suhde vaan se on ihan oma ihmissuhteen muoto.
En tiedä mitä lapsi ajattelee, kun en ole käyttänyt tuota nimeä. Mutta mun mielestä bonuslapsi kuulostaa ihan ok:lta, vaikka en itse osaa ajatella puolison lasta sillä nimikkeellä koska mulla ei itsellä ole lapsia. Tuntuu että bonuslapsi tarkoittaisi että niiden OMIEN lisäksi vielä joku bonus. Sanon siis että "puolison lapsi". Häntä itseään tietty puhuttelen suoraan nimellä, samoin jos mainitsen jotain hänestä niille jotka hänen nimensä tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies menee toisen kerran naimisiin, niin on vaimo #2 sitten bonusvaimo?
Ei, vaan puolison vaimo olisi bonusvaimo.
Ne joilla ei ole omia lapsia, kutsuvat myös miehen mukana tulevaa bonuslapseksi.
Ovatko nämä lapset eron jälkeen exbonuslapsia, vai menettävätkö tämän "arvonimen" vanhempien/huoltajien eron myötä.
Eroja tulee jokatapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei ole omia lapsia, kutsuvat myös miehen mukana tulevaa bonuslapseksi.
Ovatko nämä lapset eron jälkeen exbonuslapsia, vai menettävätkö tämän "arvonimen" vanhempien/huoltajien eron myötä.
Eroja tulee jokatapauksessa
en ole eron jälkeen ollut tekemisissä hänen lapsiin, miksi edes puhuisin heistä kun en ole tekemisissä edes heidän isän kanssa, kuuluu meneisyyten
Tarkoitatko, että Pekan lapsi Ville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroja tulee jokatapauksessaen ole eron jälkeen ollut tekemisissä hänen lapsiin, miksi edes puhuisin heistä kun en ole tekemisissä edes heidän isän kanssa, kuuluu meneisyyten
ja ennen sitä kutsui heitä nimelään tai xlapsi c
Jos sanoo lapsipuoli, tietää että se on asuinkumppanin lapsi. Bonuslapsi voi olla lapsen kaveri, hoitolapsi tai sijoituslapsi, riippuu ihmisestä mitä miettii.
Tässä lapsipuoleni Reiska = ei tarvitse kysyä enempää
Tässä bonuslapseni Reiska = ahah, kuka siis?
S-etu-äiti.